Așa cum s-a comunicat în ultimele săptămâni pe canalele media, existența noului Coronavirus „COVID-19” a fost confirmată la începutul anului 2020 și s-a răspândit din China în toată lumea. Virusul are consecințe severe la nivel mondial și efectul complet încă nu poate fi determinat. Pe lângă afectarea sănătății oamenilor, coronavirusul are un impact negativ și asupra activității economice și a afacerilor.

Ana Maria Butucaru, Monica MovileanuFoto: Pwc Romania

În afară de repercusiunile directe și mediatizate, comune majorității companiilor, cum ar fi lanțul de aprovizionare, reducerea consumului populatiei sau neutilizarea bunurilor sau a echipamentelor de către companiile de producție, efectele indirecte pot fi trecute cu vederea în perioadele de criză.

Având în vedere cele de mai sus, companiile ar trebui să prezinte în situațiile lor financiare impactul pe care COVID-19 îl are sau l-ar putea avea asupra poziției lor financiare și a performanței financiare până la momentul emiterii situațiilor financiare, pentru a permite utilizatorilor situațiilor financiare să îl înțeleagă.

Citiți continuarea articolului pe blogul PwC România

Articol semnat de Ana Maria Butucaru, Partener PwC România și Monica Movileanu, Partener PwC România