Print
YM
E-mail
Mai mare|Mai mic
Articol susținut de PwC România

Cum este influențată valoarea afacerii de criza generată de Covid-19?

Joi, 21 mai 2020, 12:08 Blogul PwC Romania


Sorin Petre, Ileana Gutu, Beatricia Vistieru
Foto: PwC România
Efectele economice la nivel sectorial

Efectele economice la nivel sectorial ale pandemiei generate de COVID-19 au împărțit afacerile în patru categorii: servicii esențiale, marii câștigători, perdanți și supraviețuitori. Din categoria serviciilor esențiale fac parte sectoarele farmaceutic, de alimentație, de sănătate, telecomunicații și utilități. Marii câștigători, cei pentru care criza curentă a reprezentat o creștere a cererii pe piață, sunt, de exemplu, companiile care își desfășoară activitatea în e-commerce, comunicații video, platforme cloud sau telemedicină. Perdanții evidenți ai șocului sunt entitățile economice din sfera de turism, divertisment, retail tradițional sau restaurante. Supraviețuitorii, adică acele sectoare care ar putea “scăpa” mai puțin atinse de criză ar putea fi companiile din sfera serviciilor financiare, sectorul imobiliar, retail-ul online, fashion sau media.

Activele din real estate sunt afectate diferit, în funcție de zona în care operează afacerea, dar și de regiunea deservită. Anumite active operaționale (cum ar fi hoteluri sau aeroporturi) resimt cel mai acut impactul inițial și este de așteptat să vadă o scădere rapidă a valorii pe măsura răspândirii virusului. Altele ar putea fi afectate dar în timp, pe parcursul unei perioade mai îndelungate - avem în vedere aici, de exemplu, zona de office, logistică, retail. În cele din urmă, există un impact potențial pentru majoritatea sectoarelor dacă luăm în considerare scenarii extreme de evoluție a pandemiei.

Previziuni financiare


Pentru un număr semnificativ de sectoare însă, este clar că această criză medicală a condus la o scădere pe termen scurt a performanței financiare care se va menține, cel mai probabil, în decursul următoarelor luni. Există riscul ca declinul observat pe termen scurt să se transforme într-un impact asupra afacerilor pe termen mediu și lung. Având în vedere că valoarea unei afaceri este, în primul rând, determinată de capacitatea ei de a genera numerar în viitor, este important să înțelegem impactul unei potențiale recesiuni asupra proiecțiilor fluxurilor de numerar ale respectivei afaceri.

În analiza proiecțiilor fluxurilor de numerar, este recomandat să se aprecieze în ce măsură implicațiile evenimentelor curente au fost reflectate în previziunile managementului, data la care au fost elaborate previziunile dar și alți factori externi, cum ar fi cursul valutar. Proiecțiile financiare se vor compara, când e posibil, cu informațiile de pe piață și vor trebui să reflecte o probabilitate mult mai mare a unei economii slabe pe termen scurt și mediu. Dacă proiecțiile nu pot fi actualizate, o ultimă opțiune este aplicarea unui factor alfa asupra ratei de actualizare, astfel încât acesta să reflecte parametrii specifici companiei și industriei.

Citește mai mult pe blogul PwC România

Informații utile pentru companii și angajați privind implicațiile pandemiei COVID-19 găsiți pe PwC Crisis Center








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















210 vizualizari


Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by