​​Procedura privind sistemul RO e-Transport, publicată la finalul săptămânii trecute după ce proiectul de ordin a fost lansat în luna mai, confirmă restrângerea semnificativă a sferei de aplicare, acoperind doar vehiculele cu masă maximă autorizată mai mare de 3,5 tone și doar dacă acestea transportă bunuri cu risc fiscal mai mari de 500 kg sau având valoarea totală a bunurilor mai mare de 10.000 lei aferentă cel puțin unei relații comerciale.

Ioana Bara, Corina MorticiFoto: PwC România

În același timp, aplicarea sancțiunilor aferente neutilizării sistemului RO e- Transport (detaliate în cuprinsul OUG nr. 41/2022) a fost amânată până la 30 septembrie 2022, printr-o Ordonanță fulger publicată la sfârșitul săptămânii trecute.

Ținând cont de această nouă perspectivă, companiile trebuie să analizeze în ce măsură transporturile pe care le desfășoară îndeplinesc condițiile menționate mai sus, caz în care vor trebui să raporteze detalii privind transportul bunurilor în sistemul național RO e-Transport și să obțină numărul unic de identificare (UIT), utilizat ca referință în cadrul sistemului și care trebuie deținut pe toată durata transportului.

Citește mai mult pe blogul PwC România

Articol semnat de Ioana Bara, Senior Tax Manager și Corina Mortici, Senior Tax Consultant

Articol susținut de PwC România