Transparența cu privire la impozitele și taxele plătite devine o prioritate pe agenda companiilor, în condițiile în care standardele privind obiectivele de mediu, sociale și de guvernanță (ESG) evoluează în această direcție, Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) și UE impun măsuri de transparentizare, iar investitorii și clienții iau în calcul acest aspect în deciziile de afaceri. Mai mult, statele utilizează facilități fiscale pentru a încuraja un comportament responsabil din punct de vedere fiscal.

Daniela Dinu, Ala PopaFoto: PwC România

Lipsa transparenței fiscale poate duce la creșterea riscului fiscal și probabilitatea unei inspecții fiscale cu deznodământ nefavorabil, dar și la pierderi de finanțare din cauza reorientării investitorilor față de companii mai „responsabile”. În egală măsură, deciziile consumatorilor pot fi impactate pe fondul pierderii încrederii acestora în ceea ce privește comportamentul fiscal al unei societăți. De asemenea, prejudicii pe termen lung pot apărea și din perspectiva riscului reputațional.

Citește continuarea articolului pe blogul PwC România​​

Articol semnat de Daniela Dinu, Director PwC România și Ala Popa, Senior Manager PwC România

Articol susținut de PwC România