Cel mai recent raport PwC Global Living Wage Survey indică în acest moment că doar un sfert dintre companiile de la nivel global își plătesc în prezent angajații cu un salariu care să permită un trai decent, însă peste 50% dintre firmele care nu oferă încă salarii echitabile afirmă că vor să atingă acest obiectiv în următorii maxim cinci ani.

Oana Munteanu, Sonia Bălănescu, Florina IlieFoto: PwC România

Implementarea unui nivel salarial echitabil devine o prioritate pentru un număr tot mai mare de companii, această măsură fiind strâns legată și de multitudinea de reglementări și recomandări din partea Uniunii Europene (UE) și a Organizației Națiunilor Unite (ONU), prin care se urmărește obținerea unei salarizări care să asigure un trai decent pentru o populație cât mai mare.

Deși la nivel național nu există o definiție oficială a salariului echitabil, o definiție a noțiunii de salariu adecvat a fost consacrată recent la nivel European, prin Anexa nr. 2 la Regulamentul delegat al Comisiei Europene din 31 iulie 2023 – act prin care s-au adoptat Standardele Europene de Raportare de Sustenabilitate (ESRS). În mod specific, salariul adecvat reprezintă un salariu care îndeplinește nevoile angajatului și ale familiei sale, ținând seama de condițiile economice și sociale naționale. Totodată, luând în considerare și standardele ILO (International Labour Organization), acesta poate reflecta un nivel al remunerării care îi permite unui angajat și familiei sale să își acopere nevoile de bază, să plătească taxele pe care le datorează și să poată economisi pentru a avea rezerve în cazul unor situații de urgență. Salariul echitabil depășește nivelul salariului minim stabilit prin lege în multe țări, acolo unde el există, cercetarea PwC indicând că acest lucru este valabil în cazul a 82% dintre statele pentru care au fost incluse informații în raport.

Citește continuarea articolului pe blogul PwC România

Articol semnat de Oana Munteanu, Director PwC România, Sonia Bălănescu, Avocat Senior D&B David și Baias Florina Ilie, Manager PwC România

Articol susținut de PwC România