USR lansează un proiect legislativ privind acordarea unor facilități fiscale în sectorul petrochimiei

de CP     HotNews.ro
Luni, 19 noiembrie 2018, 13:29 Economie | Companii


Un combinat petrochimic
Foto: Wikimedia Commons
​Uniunea Salvați România a lansat un proiect legislativ privind acordarea unor facilități fiscale pentru investitorii și companiile din sectorul petrochimiei. Potrivit expunerii de motive, industria petrochimică a scăzut foarte mult în ultimii ani și este nevoie de relansarea ei, mai ales în condițiile în care ar putea absorbi o cotă însemnată din cantitatea de gaze naturale din Marea Neagră. Una dintre măsurile propuse este reducerea impozitului de la 16 la 10% pentru profituri de 10 milioane de lei pentru societățile care au venituri din petrochimie. Vezi ce mai prevede proiectul legislativ.

Principalele prevederi
  • Reducerea impozitului de la 16 la 10% pentru profituri de 10 milioane de lei pentru societățile care venituri din petrochimie
  • Deducerea suplimentară la calculul rezultatului fiscal, în proporție de 50%, a cheltuielilor eligibile pentru aceste activități pentru a încuraja investițiile în mijloace fixe performante
  • Amortizare accelerata pentru investițiile în cercetare-dezvoltare
  • Recuperarea pierderilor fiscale în 10 ani consecutivi, în loc de 7 cum este prevăzut actualmente în codul fiscal
  • Scutirea de la plata impozitului pe salarii, facilitatea regăsită și în sectorul IT, ceea ce a permis o dezvoltare importantă a acestei industrii
  • Scutirea de la impozitare a sumelor primite pentru acoperirea cheltuielilor de relocare în interesul serviciului, facilitate pentru a-i aduce pe oameni în zonele unde se dezvoltă această activitate, din țară sau din afară
Proiectul vizează modificarea și completarea Legii 227/2015 privind Codul fiscal. Inițiatoarea proiectului este deputata USR Cristina Prună, membru în Comisia pentru Industrii și Servicii din Camera Deputaților.

"În ciuda potențialului său, România a cunoscut un regres în acest domeniu, deși, o dezvoltare durabilă a economiei și o îmbunătățire a standardului de viață nu se pot realiza fără a stimula industria petrochimică – un domeniu în care am ajuns să importăm produse chimice chiar dacă, pentru unele, materia primă este produsă în România. Numai în 2016 am importat mărfuri și produse petrochimice în valoare de 8 miliarde de euro, în timp ce exporturile s-au situat la 2 miliarde de euro", se arată într-un comunicat al USR.

„România, o țară cu o tradiție bogată în domeniul petrochimic, a ajuns importator net de produse de profil într-o perioadă în care această industrie va cunoaște un boom economic spectaculos la nivel european în cadrul tranziției energetice. Cred că e de datoria noastră să apărăm acest sector deoarece potențialul de creștere este enorm. Acest proiect de lege vine cu o serie de facilități fiscale pentru companii și forța de muncă specializată din domeniu pentru a încuraja investițiile în petrochimie, ceea ce va avea reverberații și în domeniile conexe (îngrășăminte, producția de baterii, construcții sau electromobilitate). Avem la dispoziție o cantitate foarte mare de gaze în Marea Neagră, dar și rezerve onshore descoperite recent, care ar putea fi valorificate superior în țară.”, a declarat deputatul USR Cristina Prună.

Potrivit expunerii de motive, în România, gazele naturale sunt folosite în sectorul producției de energie electrică, pentru sectorul industrial (chimie și petrochimie), în sectorul transporturilor și pentru consumul casnic (gătit, încălzire, răcire). Raportat la anul 2017, conform datelor ANRE, consumul total de gaze naturale a fost de 12 miliarde de metri cubi, într-o scădere accentuată începând din anii 1990, de la un consum de 30 de miliarde de metri cubi (o treime fiind asigurată prin importuri).

În prezent, ponderea cea mai mare din cantitatea de gaze naturale consumată este asigurată din producția internă, cea mai mare parte ducându-se spre consumul casnic (cca. 30% în anul 2017). O cantitate însemnată de gaz natural mai este folosită de producătorii de energie termică și electrică (cca. 27%) iar sectorul comercial ocupă locul patru, cu 6.5%, se mai arată în expunerea de motive.

Poitrivit documentului, industria chimică, în schimb, ocupă doar locul 3 în acest clasament, cu cca. 10%, cunoscând o scădere abruptă, de la 20%, conform datelor ANRE aferente anului 2009.

Vezi aici proiectul de lege și aici expunerea de motive


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.






545 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Prea mici, prea izolati (Luni, 19 noiembrie 2018, 13:36)

    Maspp [utilizator]

    pentru a putea obtine mai mult in aceasta tara. Desi sunt singurul partid cu adevarat democratic din Romania, nu au carisma, nu au lider , nu au mesaj pentru toate paturile sociale si nici macar nu au o viziune clara despre ce vor sa faca, In rest, sunt foarte ok, cam maxim ce poate da societatea romaneasca din punct de vedere al calitatii politice in acest moment.
  • +1 (3 voturi)    
    scutiri, facilitati, favoruri, legi speciale (Luni, 19 noiembrie 2018, 13:43)

    Poiana lui Occam [utilizator]

    pentru speciali.
    Adica interventia statului in economia de piata.
    Adica etatism.
    Si, sigur, incurajeaza traficul de influenta pe langa decidentii politici.
  • -1 (3 voturi)    
    Bravo lor, felicitari! (Luni, 19 noiembrie 2018, 13:54)

    Marionette [utilizator]

    Prin masura asta, in mintea mea, se desprind de curentul comunist de care ii banuiam si se pozitioneaza pe curentul celor care sustin marea industrie. Este o evolutie excelenta, taxe cat mai mici pentru multinationale si corporatii, daca se poate zero. Isi au si astfel de partide utilitatea lor. Totusi in tarile cu cele mai mari economii de pe planeta peste 60 % din PIB este realizat nu de Microsoft, Apple, Porsche, Rolls Roys si alte corporatii ci de "coloana vertebrala" a oricarei economii sanatoase, IMM-urile. Nestresate de miliarde de obligatii, de mii de legi contradictorii de aviz, avizulete, avizoaie si inspectate de inspector, inspectorei si inspectorasi in cazul in care au o activitate impecabila.
    Isi are in felul asta si USR nisa sa. Nu este ceea ce astept sa votez eu, eu as vota pe sustinatorii IMM-urilor, capitalului local si clasei mijlocii ca parteneri ai statului, nu ca slugi agresate de legislatie permanant in schimbare si represiva, dar ma bucur macar ca nu mai sunt comunisti!
    De notat ca si domnul Ciolos face aceeasi concesie: bancile sunt favoritele domniei sale. Si USR si Ciolos si Sistemul (care papa in majoritate de la IMM-uri) au un dusman comun si de moarte, comun cu partidele-clanuri de factura veche: IMM-urile. Pe astia daca-i agresezi nu vede UE, nu vede SUA, si poate le si storci o spaga. Este drept, tara va ruina pentru ca faci asta, dar hei, cui ii pasa, apres moi, le deluge!
    • 0 (0 voturi)    
      Gresesti (Luni, 19 noiembrie 2018, 14:26)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Petrochimia nu poate sa o faca un IMM. MOL , companie de stat, are cea mai mare parte a veniturilor din petrochimie si fara sa aiba resurse de gaze si petrol, obtine venituri mai mari decat Petrom si profituri mult mai mari. E o chestie de directie nationala. Deci propunerea e foarte ok daca vrei sa ai o industrie in domeniu puternica. In rest, de acord cu tine, IMM-urile trebuie sprijinite, dar la modul real. Deocamdata ce face PSD e sa distruga IMM-urile cu maririle de salarii minime in goana dupa bani la buget. Cine e antreprenor, stie ce inseamna un IMM in Romania, cate merg cu salariile la gri din cauza pietei, etc.
  • +1 (1 vot)    
    mda (Luni, 19 noiembrie 2018, 14:06)

    Xorciser [utilizator]

    Uite partidul de dreapta unde statea ascuns... :)
  • +2 (2 voturi)    
    Iata cum isi da opozitia cu stangul in dreptul. (Luni, 19 noiembrie 2018, 20:13)

    Ademordna [utilizator]

    Pe substanta:
    Ce sens are aceasta propunere interventionista? De ce ar subventiona platitorii de taxe din Ro industria petrochimica? De ce nu fabricantii de roti de trasura, nu o duc nici ei prea bine in ultimul timp?
    Daca avem asa o oportunitate cu gazele din marea Neagra, de ce mai e nevoie de subventii? De ce pe de o parte platim accize pe carburant, pe de alta dam de la buget companiilor petroliere?
    Poate pentru ca acum sursele de energie sustenabile sunt in fine mai avantajoase economic - saracii din petrol trebuie subventionati. Acum cand vehiculele electrice incep sa patrunde chiar si pe piata romana, cand infrastructura pentru ele incepe sa mearga spre normalitate, acum trebuie dati bani de la stat sa scoatem gaze si petrol.

    Pe oportunitate:
    USR e in opozitie. Sansele ca o initiativa a lor sa fie votata sunt minuscule. Singurul avantaj al unei propuneri fara sansa din partea opozitiei e publicitatea: cand USR propune ceva foarte popular, chiar daca PSD-ul o omoara la vot, oamenii iau nota si tin cont la alegeri.
    Dar esential este ca propunerea sa fie populara, sa aiba sens pentru cat mai multi oameni, in special cei din nisa electorala a USR si din vecinatatea ei. De cand e USR partid al petrolistilor?
    Am terminat problemele mari din tara si trebuie sa salvam o industrie poluanta si dominata de rusi si alti investitori dubiosi? Chiar merge totul struna si in justitie si in sanatate si in educatie si peste tot si trebuie musai sa subventionam petrolul? A salvat Uniunea totul din Romania mai putin gazele din marea Neagra?

    USR, trezeste-te!
    • 0 (0 voturi)    
      Pai n-ai inteles propunerea (Marţi, 20 noiembrie 2018, 5:51)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

      Petrochimia aduce mult mai mare valoare adaugata decat vanzarea petrolului in vrac. Si atunci , de ce sa fii fraier si sa vinzi la unguri petrolul care apoi isi folosesc petrochimia lor ( apropo MOL are un sector petrochimic foarte puternic care ii aduce profituri mult mai mari decat scoate Petrom vanzand petrolul) si apoi sa ne vanda noua masele plastice obtinute ? Got it ?
      • 0 (0 voturi)    
        got it, do you (Marţi, 20 noiembrie 2018, 14:10)

        Ademordna [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Asta e un argument de pe vremea lui Ceausescu.
        Nu ca nu are merit, dar e treaba fiecarei companii, inclusiv petroliere, sa-si faca temele si sa decida daca vrea integrare verticala mai mare sau mai mica.
        Nu e treaba statului. Nu pe banii nostrii.
        Daca USR-ul stie mai bine decat petrolistii cum sa vinda petrol mai profitabil, cu valoare adaugata mai mare, atunci sa faca afaceri in domeniu, nu politica.
        Iar daca argumentul asta e valid pentru petrol, atunci e de o mie de ori mai valid pentru industria lemnului - asta ar fi o problema de rezolvat pentru politica pentru ca defrisarea muntilor afecteaza grav generatiile viitoare, lucru de care nu le pasa celor din industrie (cum nu le pasa nici de lege).


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by