ANALIZĂ Cum s-a schimbat profilul angajatului în pandemie / De ce loialitatea angajaților se află într-un punct de cotitură - BBC

de I.B.     HotNews.ro
Duminică, 1 august 2021, 17:33 Economie | Companii


Munca la birou
Foto: MorgueFile.com
Pe măsură ce ratele de vaccinare din întreaga lume cresc, companiile se confruntă cu o realitate incomodă: nevoile și preferințele angajaților s-au schimbat. Mulți nu mai sunt pregătiți să revină la modul de lucru convențional înainte de pandemie. Dacă sunt presați să facă asta, milioane aleg să renunțe. Această tendință a adunat atât de mult impuls încât academicienii vorbesc acum despre o schimbare fundamentală a dinamicii puterii dintre angajatori și angajați, scrie BBC.

La începutul lunii iulie, după mai mult de un deceniu de lucru pentru o bancă franceză, Marie nu putea vedea altă opțiune decât să demisioneze de la slujba sa din Paris.

Mama a doi copii, al cărei nume de familie este ascuns din motive profesionale, s-a bucurat de slujba ei în divizia de administrare a activelor firmei. Dar, în iunie, șefii ei au stabilit că, având în vedere că pandemia globală a continuat să dea semne de relaxare, toată lumea din echipă va fi în curând adusăînapoi la birou cu normă întreagă.

Soțului lui Marie i s-a oferit recent o slujbă profitabilă la Londra. Când a acceptat, perspectiva tinerilor părinți care dețin cariere în două țări diferite părea lipsită de probleme, din cauza schimbărilor la locul de muncă pe care le-a declanșat Covid-19.

Marie fusese entuziasmată de perspectiva de a se muta la Londra și de a prinde trenul Eurostar la Paris de câteva ori pe lună pentru muncă, dar pe măsură ce angajatorul ei a început să insiste asupra revenirii la birou, a devenit evident că ceva ar trebui să facă.

„Tocmai am dus-o bine peste 12 luni dovedind că pot să-mi fac treaba foarte bine de la distanță, așa că atunci când mi s-a spus că nu mai există deloc flexibilitate în ceea ce privește locația mea fizică a fost extrem de frustrant”, spune ea.

„Am încercat timp de câteva săptămâni să vin cu o soluție, dar în cele din urmă nu am putut vedea altă opțiune decât să renunț. Mi-a plăcut să lucrez în domeniul financiar, dar prioritatea mea acum este să găsesc un nou loc de muncă care să funcționeze pentru mine și familia mea ”, adaugă ea. „Și asta ar putea fi într-o altă industrie.”

O schimbare fundamentală a dinamicii angajatori -angajați


Pe măsură ce ratele de vaccinare din întreaga lume cresc, companiile se confruntă cu o realitate incomodă: nevoile și preferințele angajaților s-au schimbat.

Mulți nu mai sunt pregătiți să revină la modul de lucru convențional înainte de pandemie. Dacă sunt presați să facă asta, milioane aleg să renunțe.

Această tendință a adunat atât de mult impuls încât academicienii vorbesc acum despre o schimbare fundamentală a dinamicii puterii dintre angajatori și angajați.

Dacă companiile doresc să păstreze angajații buni și loial de care au nevoie pentru a rămâne competitive, experții susțin că trebuie să asculte nevoile pieței muncii și să se adapteze rapid.

Lecțiile rezultate din pierderile suferite de noi toți


Almuth McDowall, profesoară și decan asistent al departamentului de psihologie organizațională de la Universitatea Birkbeck din Londra, explică faptul că pierderile din ultimele 18 luni s-au dovedit transformatoare.



Almuth McDowall

„Cu toții am suferit pierderi ... pierderea celor dragi, pierderea libertății, pierderea contactului uman”, spune ea. „Mulți dintre noi au trebuit, de asemenea, să jongleze cu munca la domiciliu, cu îngrijire cu normă întreagă, deoarece copiii nu era fizic la școală.”

Aceste evenimente de viață s-au simțit atât de semnificativ, spune McDowall, încât ne-au determinat să ne revizuim prioritățile și ne-au trimis pe mulți dintre noi în căutarea unei slujbe cu o formă mai mare de semnificație.

Revizuirea tiparului angajatului model


În același timp, după ce au văzut ceea ce este posibil în circumstanțe extreme, mulți angajați se simt mai pregătiți ca niciodată înainte să conteste ipotezele legate de cum arată un lucrător ideal și care ar trebui să fie parametrii și normele lumii muncii.

Efectele acestei reconsiderări importante încep să se manifeste.

Într-un sondaj realizat în mai mult de 2.000 de persoane din Marea Britanie și Irlanda, efectuat în martie, mai mult de o treime dintre respondenți au declarat că intenționează să schimbe rolurile în următoarele șase până la 12 luni, sau odată cu consolidarea economiei.

Cercetătorii au concluzionat că afacerile care nu răspund în mod activ nevoilor și cerințelor în evoluție ale angajaților riscă „un exod al talentelor”.

Între timp, în SUA, datele indică faptul că un astfel de exod este deja în curs. Pe 4 milioane de oameni, un record, și-au părăsit locurile de muncă numai în aprilie. De atunci, rata de demisie a scăzut, dar rămâne ridicată.

„Marea demisie”. Loialitatea angajatului, la un punct de cotitură


Anthony Klotz, profesor asociat de management la școala de afaceri Mays din Texas A&M University, a inventat în mai termenul „Marea demisie”.

Observând că au existat aproape 6 milioane de demisii mai puține în SUA în 2020 decât în ​​2019, Klotz a prezis corect că, pe măsură ce pandemia scade, „viitorii demisionari” care „se adăpostiseră la locul lor” în 2020 erau probabil să acționeze conform planurilor lor de a-și părăsi angajatorii.

„Ceea ce vedem acum este o scădere clară a angajamentului organizațional datorită confluenței de factori”, spune el.

El spune că angajații au câștigat o nouă perspectivă asupra a ceea ce este cu adevărat important pentru ei - „pandemia ne-a adus moartea în pragul nostru și asta determină oamenii să reflecteze” - dar există și alte motive importante pentru care loialitățile s-au clătinat.



Anthony Klotz

Prioritățile s-au schimbat. Mai puțin atașați emoțional de angajator


„Munca ocupă o mare parte din ceea ce suntem. În timpul pandemiei, prioritățile s-au schimbat. Oamenii au petrecut mai mult timp cu familiile lor, unii s-ar fi putut gândi mai mult la inițiative antreprenoriale sau la alte activități departe de locul de muncă de zi cu zi ", spune el. „Este foarte posibil ca mulți oameni să nu se mai definească atât de mult prin slujbele lor ca pe vremuri.”

Asta, explică Klotz, „înseamnă că sunt mai puțin atașați emoțional de angajatorul lor”.


Flexibilitate în ceea ce privește finanțarea?


Un alt element care contribuie la diminuarea angajamentului angajaților este decizia unor companii de a solicita lucrătorilor să se întoarcă personal la birou, ca în cazul lui Marie. În special, sectorul financiar a fost supus presiunii pentru aducerea înapoi la birou a angajaților.

În mai, Jamie Dimon, CEO al JPMorgan Chase & Co., care este cea mai mare bancă din America, a declanșat o reacție negativă atunci când a spus că munca de acasă pur și simplu nu funcționează pentru cei care doresc „să se agite”.

Iar în iunie, CEO-ul Morgan Stanley, James Gorman, a spus că, dacă cei mai mulți angajați nu s-ar întoarce la serviciu la sediul central al băncii din Manhattan în septembrie, ar fi „foarte dezamăgit”.

La nivel global, cultura băncii este încă înrădăcinată în prezent. Majoritatea organizațiilor financiare promovează valoarea întâlnirilor în persoană pentru a face afaceri și a rezolva tranzacțiile, ceea ce înseamnă că aranjamentele la distanță vor fi întotdeauna doar temporare. Dar, având în vedere faptul că angajații devin tot mai exigenți, s-ar putea să se schimbe și acest lucru.

Indiferent de sectoare, explică Klotz, companiile care insistă ca personalul să revină la birou cu normă întreagă, fără excepții, vor trebui să găsească o modalitate de a „prezenta acest lucru într-un mod atrăgător”.

Pentru a rămâne competitivi, companiile precum băncile și companiile tehnologice - dintre care unele au adoptat o cultură la distanță pe termen nelimitat, dar multe dintre ele nu - trebuie să înțeleagă că, în timp ce nomadismul digital și munca la distanță nu erau disponibile pe scară largă înainte de pandemie, ele vor fi de acum pe.

Angajații tineri preferă alte beneficii în locul banilor



Nici Klotz și nici Almuth McDowall nu anticipează neapărat să se materializeze o scurgere de talente la nivelul întregii industrii - mai ales pentru că există un spectru atât de larg al modului în care organizațiile individuale își organizează locurile de muncă post-pandemice într-un anumit sector - dar ambii sunt de acord că afacerile vor pierde angajați buni dacă nu sunt atenți.

„Aranjamentele de lucru sunt un criteriu nou și important, de care angajaților le va păsa ca să meargă înainte”, spune Klotz. „Oamenii vor dori să aleagă aranjamentul de muncă cel mai potrivit pentru orice etapă a vieții în care se află, iar companiile vor trebui să țină cont de acest lucru atunci când stabilesc modul în care funcționează.”

Un sondaj recent PwC a arătat că angajații își doresc din ce în ce mai mult să fie compensați pentru munca lor nu doar cu bani, ci cu flexibilitate.

„[De asemenea, am constatat] că lucrătorii mai tineri sunt mai predispuși decât angajații mai în vârstă să accepte creșteri salariale mai mici pentru beneficii nemonetare, inclusiv beneficii extinse de sănătate, timp nelimitat pentru concedii medicale, ore de lucru flexibile și opțiuni de muncă la distanță”, spune Bhushan Sethi , care conduce practica organizațională a PwC. În urma pandemiei, „aceste stimulente pot fi diferența dintre un candidat care acceptă sau nu postul”.


Zorii angajatului împuternicit: „Salariile trebuie să crească. Companiile trebuie să se adapteze”


Povești precum cele ale lui Marie aruncă o lumină sumbră asupra procesului de reajustare la o lume a muncii post-pandemice, dar există dovezi globale că pandemia de Covid-19 a fost un catalizator definitiv atunci când vine vorba de puterea pe care o pot obține angajații de pe piața muncii.

Într-adevăr, Klotz susține că suntem de fapt în curs de a asista la zorii „erei angajatului împuternicit”.

În SUA, numărul șomerilor a depășit confortabil numărul locurilor de muncă disponibile pentru majoritatea ultimelor două decenii, dar în prezent cele două măsuri sunt aproape la niveluri echivalente, ceea ce economiștii descriu ca o piață a muncii excepțional de strânsă

„Sincer, cu greu îmi amintesc un moment în care piața muncii să fie atât de favorabilă angajaților și cu siguranță este un lucru bun”, spune Klotz.

„Salariile trebuie să crească. Companiile trebuie să se adapteze. Dar poate fi o perioadă lentă de experimentare.” „Ca organizație, nu doriți doar să capturați trupurile oamenilor, ci doriți să le capturați și inimile. Și tocmai acest lucru se va dovedi dur ”.

(Analiză BBC)








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





12083 vizualizari

  • +12 (28 voturi)    
    Propaganda (Duminică, 1 august 2021, 17:49)

    RobertM70 [utilizator]

    "Angajații tineri preferă alte beneficii în locul banilor" - vrajeala marca PwC si alte corporatii de teapa lor. Angajatii tineri prefera alte beneficii dar nu in locul banilor.
    • -6 (18 voturi)    
      De ce nu? (Duminică, 1 august 2021, 18:30)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui RobertM70

      Articolul nu este despre angajatii din Romania. In tari in care tinerii isi permit o locuinta decenta (cel mai probabil inchiriata) din salariu, presiunea financiara este mult mai mica.
      • +9 (15 voturi)    
        ! (Duminică, 1 august 2021, 19:41)

        chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        presiunea e mare peste tot
        inclusiv in hidraulica
      • +7 (19 voturi)    
        Mda (Duminică, 1 august 2021, 19:41)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Fiul meu lucreaza in Olanda, nepotul meu in Germania, eu lucrez in Romania. Nici eu si nici ei nu s-au intalnit vreodata cu cetateni care sa lucreze pentru "alte beneficii". Toata lumea lucreaza pentru bani. Motivul simplu e ca poti folosii banii pentru a cumpara ce beneficii vrei fara sa lasi pe umerii angajatorul grija "oare ce si-ar dori anjagatul meu cel mai mult in afara de bani?" :))
        Asa cum spune @Robert mai sus, poti acepta si alte beneficii in plus fata de bani si, uneori, le poti accepta in locul banilor daca ele se pot evalua imediat in bani (masa gratuita, transport gratuit, telefon platit, masina la dispozitie cu/fara sofer, secretara personala etc). Restul sunt prostioare pentru tinerei care n-au nevoie de bani pentru ca-i subventioneaza parintii (sau altcineva).
        Evident ca trebuie, mai intai, sa-ti meriti banii aia (si'sau beneficiile suplimentare). Faptul ca te duci la "locul de munca" nu inseamna automat ca iti meriti banii.
        • +4 (6 voturi)    
          Mnu (Luni, 2 august 2021, 13:22)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          Eu lucrez pentru "alte beneficii". Am mult mai multe zile libere decat colegii mei, cu contracte de munca standard. Pentru ca asta am vrut, asta am negociat.

          "Motivul simplu e ca poti folosii banii pentru a cumpara ce beneficii vrei".. dar nu poti cumpara timpul care a trecut in timp ce tu munceai.

          Ca mine sunt multi altii si sunt multe astfel de beneficii care iti ofera direct sau indirect mai mult timp liber. Un client (companie mare) are o gradinita pentru angajatii cu copii prescolari. Astfel poti sa petreci mai mult timp cu copilul. Cati bani in plus la salariu ar compensa asa ceva?
          • -1 (3 voturi)    
            Exemplul personal nu prea conteaza (Luni, 2 august 2021, 20:09)

            RobertM70 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Dar daca te incapatanezi, ce pot sa zic nu esti foarte destept. Eu am 30 de zile de vacanta si salariul mare, nu se exclud una pe cealalta decat daca nu esti in pozitia sa negociezi. Ce ai facut tu acolo este sa te pacalesti singur.
            • +1 (3 voturi)    
              Ce pot sa zic (Luni, 2 august 2021, 22:45)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui RobertM70

              Poate ca nu sunt foarte destept (dupa standardele tale..), dar nu lucrez decat 8-9 luni e an si am un venit anual in top 5%.
              Pentru UK.. imi ajunge ;)
      • +3 (11 voturi)    
        Nu-si mai permit, e scump afara (Duminică, 1 august 2021, 23:06)

        Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Isi permit doar putorile asistate care primesc si locuinta sociala si ajutor social si beneficii, pt ca vezi doamne ar fi handicapati saracii. 99% is putori care pretind ca-s in depresie crunta sau ca-s retarzi doar ca sa prieasca ce am enumerat mai sus.
        Si li se da, pt ca sunt prosti care muncesc pe rupte si platesc taxe la stat si pt ca is masa de votanti. Si-s multi tata, zeci de milioane in Europa numai.
        • +1 (1 vot)    
          plus, plus, plus (Luni, 2 august 2021, 11:02)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

          Putorile astea sunt depende de tatal lor si ar face orice ca sa il mentina pe ala care le tot da, poate nu chiar cat le-a promis dar le scapa si lor cate ceva...

          A fi liber este mare lucru dar de indata ce te eliberezi ai si obligatii pentru care trebuie sa muncesti.
        • +2 (2 voturi)    
          clar (Luni, 2 august 2021, 13:24)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

          Sunt acri strugurii..
    • +1 (5 voturi)    
      Cam toti salariatii preferea banii in detrimentul (Luni, 2 august 2021, 9:15)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui RobertM70

      altor beneficii ptr ca banul este masura universala a tuturor lucrurilor si serviciilor, si cu el iti poti cumpara orice bun/seviciu de care ai tu nevoie (si nu ce iti ofera angajatorul).
      Eu spre ex am o problema daca ma expun mult la soare, si nu as vrea sa mi se dea drept beneficiu un sejur exotic in Seychelles ptr ca e prea mult soare...mai bine angajatorul imi da bani si imi cumpar eu un sejur undeva la munte.
      rar se intampla ca angajatorul sa ghiceasca nevoile reale ale salariatului.
  • +3 (15 voturi)    
    povesti de telenovele (Duminică, 1 august 2021, 20:55)

    gigilu [utilizator]

    Astea sunt situatii irelevante si rare, valabile in situatia in care angajatul n-are grija zilei de maine si are un loc de munca asigurat, casa , masa, orice s-ar intampla. Poate nu stie lumea dar sunt firme/companii in care ti se spune ca esti liber sa cauti in alta parte daca nu-ti convin conditiile, ca mai sunt 100 la usa care vor postul. Si nu mai zici nici car nici mar, bagi capul intre urechi si muncesti in continuare.Iar la asa zisele negocieri de salariu procesul este in felul urmator: ia aici si semneaza. Gata negocierea.
    • +6 (6 voturi)    
      Nu stiu uned lucrezi (Luni, 2 august 2021, 9:17)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui gigilu

      Dar sunt rare situatiile in care angajatorii zic chestia asta. Poate ar trebui sa ii schimbi locul de munca.
      Am intalnit in ultimii ani salariati care isi stiu drepturile, stiu sa negocieze (e drept ca sunt mai degraba white collar) si care dau firmele in judecata daca nu obtin ce vor sau cand vor.
      Poate ca una dintre lecturile obligatorii din scoala ar trebui sa fie codul muncii. Mare parte din abuzuri se intampla tocmai pentru ca salariatii nu-si cunosc drepturile si obligatiile.
      Iar angajatorii care fac mizerii ar trebui eliminati natural, sa ramana fara salariati. Zic natural pentru ITM nu se duce la cei care au salariati la negru sau care nu platesc ore suplimentare sau platesc la minim pe CIM si la negru in plic. ITM se duce tot la cei care au spatii la vedere, platesc totul pe card si nu se complica cu gainarii. Pe ceilalti ii viziteaza doar daca primesc plangere de la salariati.
  • +6 (12 voturi)    
    Iti trebuie putina imaginatie... (Duminică, 1 august 2021, 21:25)

    un_moftangiu [utilizator]

    ... sa intelegi ce nu poti obtine pentru bani. Din nefericire saracia prelungita ne-a facut sa credem ca poti cu banii sa cumperi orice. Nu chiar. Zilele si anii petrecuti "facand bani" si lasand copilul la parinti nu pot fi rascumparate cu bani. Posibilitatea de a avea concediu oricand (si nu numai in Noiembrie si Februarie ca atunci avem disponibilitatea) nu se poate cumpara cu bani. Linistea ca nu o sa (poti fi) disponibilizat pentru ca ai avut un an cu ceve mai multe concedii medicale...nu se cumpara cu bani. Trebuie putina imaginatie...
    • +3 (5 voturi)    
      depinde cum gandesti.. (Luni, 2 august 2021, 9:11)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui un_moftangiu

      cand deja ai bani (ex de la parinti) nu iti pui asa mult problema banilor, e mai important sa ai timp liber, sa iti iei concediu vara sau cand vrei tu, sa ai timp ptr pasiunile tale, etc.
      Dar cand nu ai casa, cand chiriile sunt scumpe si proprietarul te ameninta ca te da afara ptr ca vrea sa vanda casa, cand nu ai masina, cand iti doresti multe si nu le poti face ptr ca nu ai bani, cand vezi ca fata de care iti place tie il prefera pe unul cu bani, atunci iti spun eu ca pui banul pe primul loc.
      banul nu e esential decat cand il ai, cand nu il ai ajungi sa faci orice ptr el.
    • +3 (7 voturi)    
      da... (Luni, 2 august 2021, 9:19)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui un_moftangiu

      Ai primit minusuri de la "noi muncim nu gandim".

      Ai dreptate, nu poti cumpara nici timp si nici sanatate cu banii. Nu poti rascumpara weekenduri lucrate in loc sa stai cu copilul in parc.
      Nu poti rascumpara concedii neefectuate. Bine, poti primi banii la final de contract dar la ce bun daca esti obosit mort si fara chef de viata si de lume?
      Nu multi pricep asta.
      • +1 (1 vot)    
        depinde de tine (Luni, 2 august 2021, 10:49)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

        1. poti sa iti faci timp sa mergi cu copilul in parc - incearca si vei reusit. Astazi putin dar cu siguranta maine mai mult.

        2. Sanatatea ta doar tu ai grija de ea - nu poti sa o lasi in grija altuia si daca tu nu ai grija de ea nimeni nu ii pasa - parol!

        Iar pentru sanatate din ce in ce mai multi bani se cer ca asa inteleg unii medici brat la brat cu cei care au firme ce presteaza servicii de analiza. Sunt pasi mici pentru care nu este nevoie de multe analize, este necesar doar un ritm de viata echilibrat si atentie la ce si cat bagi in gura.

        un comentariu un pic rautacios: am vazut nenumarate duduite cu sarme in gura - chiar credeti ca toate aveau nevoie de ele sau a fost o moda care acum pare ca s-a mai temperat??? Sunt o persoana care am avut sarmele celea in gura cand aveam 8-9 ani si le-am purtat dar am avut mare nevoie de ele si a fost bine ca le-am purtat.

        3. Pana la urma exista si alti angajatori - fiecare nu depinde doar de unul - poate sa fie o decizie dificila sa te desparti de un anume angajator dar depinde doar de tine daca vrei sa faci pasul si gata.
        • -1 (1 vot)    
          ... (Luni, 2 august 2021, 12:33)

          Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui ..13

          Eu nu am problemele de mai sus. Lucrez de acasa de 15 ani si prestez servicii externalizate de salarizare si administrare de personal.
          Dar vad multi oameni care se confrunta cu problemele astea, cu micromangement, cu stres si presiuni aiurea, cu lucruri si proceduri inutile care costa timp. Nu toti stiu sa isi gestioneze timpul si au senzatia ca banii mai multi le rezolva toate problemele.
          Nu ma refer aici la oamenii care au un venit mic ci la cei care au un venit ok pentru ceea ce fac si pentru ceea ce stiu dar tac si inghit mizerii pentru 200-500 lei in plus la salariu versus aceeasi bani dar cu optiuni de tip extrasalarial.
      • 0 (2 voturi)    
        Usor cu pianul (Luni, 2 august 2021, 20:14)

        RobertM70 [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

        Nu pari foarte inteligent daca crezi ca unele beneficii in plus inseamna in mod obligatoriu si un salariu mai mic. Poti negocia sa muncesti mai putin pe aceeasi bani sau chiar mai multi dar asta numai daca esti suficient de educat incat sa ai o pozitie puternica de negociere in fata angajatorului.
    • 0 (0 voturi)    
      inflatia... (Luni, 2 august 2021, 10:59)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui un_moftangiu

      Este o lupta intre ceea ce ai nevoie si pretul la care poti sa accesezi produsul/serviciul respectiv.

      Pe de alta parte lumea merge inainte se modernizeaza

      Acum 20 de ani poate nu aveai nevoie de telefom mobil care este recomandabil sa il schimbi la 3 ani...Lucrezi numai cu cel de la serviciu sau ai si unul al tau, personal???

      Acum 25 de ani poate nu aveai nevoie de un calculator personal cu camera video ptr zoom, eventual si de casti, pentru ca...cat rezista un laptop in conditii intense de utilizare???si el are nevoie de o schimbare periodica...

      Multi nu mai concep sa nu ai masina iar uzura ei cere schimbarea in cativa ani - alti bani, alta distractie. Poate ca ai masina de serviciu, dar poti sa pleci cu masina de serviciu in vacanta???

      Ai copil si vrei sa ii asiguri o educatie cat se poate de buna si atunci investesti in carti, programe, samd deci...

      Orice pas costa si pasul de astazi este mai scump, cu mult mai scump decat cel de ieri...
  • +10 (20 voturi)    
    Marea problema e alta.. (Duminică, 1 august 2021, 21:56)

    aero [utilizator]

    E dorinta managerilor (vezi CEO Morgan Stanley etc) de a avea sclavi la locul de munca! Managerii nu isi doresc ca tu sa muncesti pentru bani, ci sa slugaresti pentru bani!! Cat mai putini bani, daca se poate!!! Restul e publicitate...
  • +3 (3 voturi)    
    Da si nu (Luni, 2 august 2021, 9:12)

    Ecce_Homo [utilizator]

    Lucrez de vreo 15 ani in HR. Nu am niciun client din HORECA si nici din constructii. Am insa din retail, educatie, prestari servicii, productie si agricultura.
    Da, profilul salariatului s-a schimbat mult: multi vor un loc de munca fara mult stres, cu salariu bun, cu beneficii extra salariale, cu program de lucru decent. Ceea ce e normal. Nimeni nu vrea sa fie sclav pe plantatie.
    Apoi multi apreciaza un loc de munca foarte aproape de locuinta. In Romania foarte putini oameni sunt mobili. Multi platesc 30 de ani un credit pentru un apartament de 50mp si nu vor sa lucreze in alta localitate, nici macar pentru un salariu mai bun.
    Am si cazuri cu salariati care vin din alte judete sa lucreze in Bucuresti sau Ilfov si carora angajatorul le asigura un apartament pe care il impart cu alti colegi de munca in timpul saptamanii. Dar sunt fie necalificati fie inalt calificati. La mijloc nimieni nu vrea sa se deplaseze.
    Multi au transport decontat, abonamente premium la clinici private, pensii private, abonamente la sala, tichete de masa, diverse alte beneficii. Cu toate astea sunt nemultumiti.
    Articolul pare bazat pe un studiu Gallup din anii 90, in care fericirea la locul de munca era legata de alte lucruri, nu de bani. In studiul respectiv una din intrebari era: daca lipsesti o zi de la munca iti simte cineva lipsa? te intreaba cineva ce e cu tine? Ii pasa cuiva?
    Pe de alta ... alta... parte, un salariu bun dar un mediu de lucru stresant s-ar putea sa dauneze. Intalnesc tot mai des situatii in care oamenii pur si simplu cedeaza nervos din cauza presiunii: termene mai scurte, munca mai multa, concedii amanate sau anulate, ore multe pentru ca trebuie finalizat ceva, trebuie sa plece camionul etc. Aici banii nu mai ajuta, oamenii nu mai au timp sa se bucure de banii munciti.
    Sunt multe aspecte legate de HR si adesea e ca la o nunta, nu-i poti multumi pe toti.
  • +5 (5 voturi)    
    banii nu cumpara tot (Luni, 2 august 2021, 9:39)

    ali_ali [utilizator]

    Nu totul se rezuma la bani. Dupa ce am vazut cum e sa nu mai pierd 2-3 ore (uneori mai mult) zilnic in trafic cu mersul la serviciu, pot spune cu mana pe inima ca prefer de 1000 de ori un "beneficiu" gen "working from home" vs. 500-1000 ron in plus la salariu. Poti face atatea lucruri utile in cele 2-3 ore, incat inteleg de ce lumea nu vrea sa se mai intoarca la birou :).
    Cei care erau pierde vara la serviciu si taiau frunza la caini, vor face acelasi lucru si lucrand de acasa. Similar, cei care lucrau si erau seriosi vor fi la fel de buni/seriosi si lucrand de acasa. In majoritatea cazurilor productivitatea a fost de cateva ori mai mare lucrand de acasa decat de la birou. Cel putin la firma pentru care lucrez eu asa s-a intamplat.
    • +1 (1 vot)    
      concret (Luni, 2 august 2021, 10:36)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui ali_ali

      Spune-ne te rog care a fost productivitatea inainte si mai apoi dupa pandemie.

      Cifrele vorbesc, de cele mai multe ori.

      Restul este doar o boare de vant,
      Este adevarat la mare pret astazi....
    • +3 (3 voturi)    
      Corect (Luni, 2 august 2021, 11:37)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui ali_ali

      De regula, lucrand de acasa, ai tendinta sa rezolvi mai repede ce ai de rezolvat ca sa iti ramana timp liber sau sa te poti ocupa de alte lucruri.
      Cand lucrezi de la birou stii ca trebuie sa termini ce ai de facut in 8 ore si ca daca termini mai repede trebuie oricum sa stai la program.
      Iar cele doua ore pierdute in trafic conteaza enorm. Sunt 10 ore pe saptamana, 40 ore pe luna, adica o saptamana de lucru :). Intr-un an sunt aproximativ 60 de man days pierdute pe drum...
      • +2 (2 voturi)    
        este (Luni, 2 august 2021, 18:30)

        RMML [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

        Este valabil in situatia in care tu esti stapan pe ceea ce faci si de acasa rezolvi mai bine si in liniste - productivitatea creste in acest caz , esti fericit si tu si angajatorul
        Ce te faci insa daca esti nou in firma si trebuie sa intrebi mereu pe cineva ceva si nu sti pe cine, trebuie sa folosesti o aplicatie si nu o ai, trebuie sa faci un curs on-line si copilul vrea sa se joace, ai o singura camera unde face "online" toata familia ?
        productivitatea scade in acest caz, esti nefericit si tu si angajatorul

        Sunt multe situatii in care nu se poate lucra decent de acasa ; presupun ca se va ajunge la un compromis de genul : cine vrea online ramane in online, ceilalti nu, si optiunile se pot schimba anual


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by