ANRE caută soluții pentru o taxă de mediu la centralele termice de apartament

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 4 decembrie 2018, 17:57 Economie | Consumator


Centrala termica
Foto: Wikimedia Commons
Autoritatea Națională de Reglementare în Domeniul Energiei (ANRE) analizează cum poate taxa centralele termice individuale. „Ne gândim să vedem dacă nu există totuși soluții prevăzute în Directivele europene, pentru ca taxarea de mediu să poată fi impusă și acestor centrale individuale”, a declarat un responsabil ANRE, citat de profit.ro.

Acesta a argumentat că aceste centrale termice au un grad mare de poluare.

"Ne vom trezi, și ar fi bine să facem măsurătorile astea, că, cu toate că am desființat și am redus capacitățile în instalații de cogenerare, poate ineficiente, rezultatul este creșterea emisiilor de CO2 în aglomerări urbane, mai ales că aceste centrale de apartament nu au niște condiții de mediu impuse clar de legislația actuală. Ne gândim să vedem dacă nu există totuși soluții prevăzute în Directivele europene, pentru ca taxarea de mediu să poată fi impusă și acestor centrale individuale", a declarat Viorel Alicuș, șeful Direcției generale eficiență energetică, surse regenerabile, cogenerare și energie termică din ANRE, invitat la dezbaterile Comisiei de Industrii a Camerei Deputaților pe marginea cererii președintelui Iohannis de reexaminare a proiectului modificării Legii termiei, potrivit profit.ro.

Oficialul ANRE a invocat și faptul că, în doar trei ani, în perioada 2015 - 2017, „capacitatea acestor centrale a crescut de la 3.400 MW la 5.500 MW".

Citește și

















8452 vizualizari

  • +54 (60 voturi)    
    Asta in timp ce energia termica (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:02)

    iPig Pro [utilizator]

    Primita de la termocentrala de oras nu polua, nu producea particule si in plus avea si pierdere mai mica pe traseu.
    • +16 (22 voturi)    
      Luati-ne tot, PSD, (Marţi, 4 decembrie 2018, 22:59)

      2087 [utilizator] i-a raspuns lui iPig Pro

      o sa stam in pielea goala in Pta Victoriei.
    • +9 (15 voturi)    
      A venit iarna.PSD are grijă de români. (Miercuri, 5 decembrie 2018, 8:56)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui iPig Pro

      Asta-i grija PSD ca românii să nu înghețe în case.Le mărește prețul prin introducere de noi taxe.
    • +8 (12 voturi)    
      Ba din contra, in loc sa aiba pierderi pe traseu (Miercuri, 5 decembrie 2018, 9:16)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui iPig Pro

      Se mai castiga energie pe traseu de la cainii care dorm pe conducte.
      Plus aurolacii
      • +5 (5 voturi)    
        Politrucii se ocupă de tehnică! (Miercuri, 5 decembrie 2018, 9:51)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

        Asta arată haosul guvernării PSD-ALDE.De taxa de mediu ar trebui să se ocupe Ministerul mediului,ANRE având alte atribuții tehnice.Dacă ar introduce o taxă de mediu la CT de apartament,atunci CTE ar fi închise pentru-că ar fi imposibil ca acestea să aibă emisii la nivelul unei CT de apartament.La //politruci//s-ar potrivi folosit //u// în loc de //o//.Ar arăta corect nivelul de pregătire în domeniul în care//coordonează//.
    • +8 (8 voturi)    
      dar la casa? (Miercuri, 5 decembrie 2018, 9:17)

      break_noon [utilizator] i-a raspuns lui iPig Pro

      La bloc, sa zicem, ai de ales, intre sistemul centralizat si centrala proprie.
      Dar la casa? Vine primaria sau altcineva sa traga tevi cu apa calda si caldura? Sa inteleg ca cei de la case vor fi automat taxati, pentru ca stau la casa?

      Centrala termica are nevoie de avizul ISCIR. Care se da in urma unei verificari periodice, la 2 ani. Cand se masoara inclusiv parametrii de functionare, adica cat CO2 produce.
      Atunci ar trebui ca la fiecare centrala, de bloc sau de cartier, sa se masoare acei parametrii, si din acei parametrii sa rezulte un coeficient, mai mic pentru centralele eficiente, mai mare pentru cele mai putin eficiente (mai poluante).
      Apoi cu acel coeficient se poate inmulti cantitatea de gaz consumata, de unde sa rezulte o taxa, in functie de consum.
      Astfel, o centrala poluanta, avand coeficient mare, va avea o taxa mare. Iar proprietarul va fi nevoit sa si-o schimbe, in timp, ca sa scada acea taxa.
      Iar chestia asta sa se aplice si centralelor de cartier.

      Sau poate prefera cei de la ANRE sa ard lemne in soba, ca sa nu am problema de taxare?
      • +6 (6 voturi)    
        Tu crezi ca e vorba de poluare? Sunt hoti! (Miercuri, 5 decembrie 2018, 9:46)

        2087 [utilizator] i-a raspuns lui break_noon

        E vorba de foamea de bani a PSD-ului, niste ticalosi votati de prosti.
    • +8 (8 voturi)    
      Rog să aveți in vedere că toți băieții (Miercuri, 5 decembrie 2018, 10:08)

      Rescator [utilizator] i-a raspuns lui iPig Pro

      și fetele de la numita teroristă ANRE sunt clienți
      politici,pe salarii foarte mari.Nu poluarea îi interesează ci banii furați,din care ei incasează
      procente pentru salarii,prime și alte privilegii.
      Dacă îi intrebi ei afirma cu mandrie bolșevică că se
      autofinanțează.Citițile Legea de Funcționare și veți
      vedea că extrag profit nemuncit din fiecare factură
      plătită de amărășteni,deci indivizii au tot interesul
      ca aceste facturi să aibă sume tot mai mari.Așa că
      hoțomanii(care trimit o parte din bani la partid și la
      lideri) nu au niciun interes sa-i apere pe consumatori ,ci dimpotrivă.Așa funcționează,de fapt, toate Agențiile de reglementare,fură la greu
      cu legea strambă in mană.
  • +54 (60 voturi)    
    A naibii poluare (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:03)

    Vinceroy [utilizator]

    Dar complexul de la Rudeni Chiajna, care impute in fiecare noapte un sfert de capitala, numai pe ala nu il "gaseste" nimeni - totul e OK acolo, nu?
  • +42 (46 voturi)    
    ANRE ar trebui sa se ocupe mai bine (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:04)

    Vinceroy [utilizator]

    Sa vada de ce nu livreaza RADET caldura de 2 ani in parametri (chiar daca pe site scrie ca totul este in regula) si sa vada daca e legal sa fii legat doar de RADET, adica sa fii condamnat la frig, ca centrale nu mai avem voie sa punem, nu (implicit prin interzicerea debransarii).
  • +19 (29 voturi)    
    Deja plătim dublu față de cei cu RADET (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:05)

    c.radu [utilizator]

    Primăria subvenționează 50% din prețul gigacaloriei, așa încât întreținerea la cei branșați la RADET este la jumătate față de cei care se încălzesc cu centrale termice. E o discriminare.
    Înțeleg preocuparea pentru un aer mai curat, însă de ce nu se face tot cu ajutorul Primăriei, că tot s-au dat atâtea suvenții/vouchere pentru tot felul de chestii? Un voucher pentru achiziționarea unei centrale mai prietenoase cu mediul m-ar încuraja să o schimb pe cea veche și mai poluantă.
    • +26 (28 voturi)    
      Taxele nu fac aerul mai curat (Marţi, 4 decembrie 2018, 19:01)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui c.radu

      Iar arderea gazului metan e oricum mult mai curată decât a oricărui alt combustibil fosil.

      În realitate, explicația e alta: niște funcționari publici ar trebui să-și caute o muncă cinstită, nu să găsească pretexte pentru noi taxe.
      • +6 (8 voturi)    
        Cam ce munca cinstita crezi ca ar putea presta? (Miercuri, 5 decembrie 2018, 9:18)

        Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Imagineaza-ti ca se prezinta la tine pentru angajare.
    • 0 (4 voturi)    
      nu e mai ieftin cu centrala? (Miercuri, 5 decembrie 2018, 10:52)

      e.o. [utilizator] i-a raspuns lui c.radu

      Parca era mult mai ieftin cu centrala individuala. Cum sa platesti mai mult ca la cea centralizata?!

      Mai exista o mica problema. CET-urile care polueaza sunt obligate să cumpere certificate verzi. Acasă nu ți le cumperi. Tocmai din acest motiv ar trebui o taxă.

      Rolul taxei (poluatorul plătește) ar fi să te forțeze să reduci cât poți poluarea. Trebuie ajustată și în funcție de gradul de aglomerare (mai mare în oraș, mai mică la sat, aproape deloc la coliba ciobanului din vârful muntelui).
      • 0 (0 voturi)    
        poti sa incetezi sa expiri? (Miercuri, 5 decembrie 2018, 17:07)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui e.o.

        Nu de alta dar produci CO2 si in curand vei fi taxat.
        Si sa revin la comentariul tau cel mai mult m-a scos din sarite fraza cu "aproape deloc la coliba ciobanului" . Daca asta nu e viziune cretina nu's ce sa zic.Va sa zica toti trebuie sa platim mai mult sau mai putin pentru luxul de a ne incalzi locuintele iarna. Asta daca nu suntem conectati la RADET sau daca nu trecem pe incalzire electrica cu costuri duble si retea inexistenta.
  • +51 (57 voturi)    
    Imbecilul functionar de Stat (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:09)

    Frank777 [utilizator]

    Exemplu perfect de functionar imbecil.Sta in biroul sau si se gandeste cum poate pune biruri noi. Aceste centrale de apartament au un grad mare de poluare zice el.Dar aragazele ? De ce nu si aragazele ca si ele au un grad mare de poluare si nu sunt sezoniere ca gateste omul sa manance toata ziua. Ce este cu debandada asta se gandeste functionarul imbecil? Ia sa vedem noi cum putem sa-i atingem la buzunar. Dar sobele cu lemne? Ca si ele polueaza chiar mai mult ca centralele de apartament. Guvernarea PSD/ALDE cauta sa puna si taxa pe gatit si taxa pe incalzit ca polueaza zice functionarul imbecil. Ce i cu cresterea asta de la 3400 MW la 5500 MW la centrale.Inseamna ca lumea vrea sa stea la caldura si vrea comfort.Lasa ca le aratam noi confort si le scoartem pe nas caldura. O sa facem ca Ceausescu.Sa stea in frig.Numai noi functionarii sa stam la caldura ca noi suntem Statul. Asta-i Alicus, un functionar imbecil.
    • +8 (12 voturi)    
      În Bavaria sunt și centrale pe lemne, (Marţi, 4 decembrie 2018, 19:02)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Frank777

      mult mai poluante decât cele pe gaz.
      • -4 (14 voturi)    
        Ai ales cel mai prost exemplu (Miercuri, 5 decembrie 2018, 9:19)

        Klina [utilizator] i-a raspuns lui Harald

        Nemtii care falsifica normele de poluare la masinile pe care le vand in toata lumea!
        • +1 (1 vot)    
          poluare = dioxid de carbon? (Miercuri, 5 decembrie 2018, 17:08)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Klina

          Si de ce nemti egal VW?
    • +15 (19 voturi)    
      Sa luam exemplu (Marţi, 4 decembrie 2018, 21:00)

      unins [utilizator] i-a raspuns lui Frank777

      de la francezi si sa le reamintim de ce i-am ales.
    • +9 (11 voturi)    
      Si sa se inlocuiasca si lumanarile cu LEDuri (Miercuri, 5 decembrie 2018, 9:20)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Frank777

      ... si sa se faca tamaie cu ardere completa
  • +39 (41 voturi)    
    puneti taxa pe aer (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:13)

    subcultura [utilizator]

    doar ala a mai rams
  • +24 (30 voturi)    
    Alea de la stat platesc? (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:14)

    mihnea2012 [utilizator]

    Da, sa se puna, daca polueza. Desigur.
    Dar CET-urile de la stat platesc taxa de mediu, de asta?
    • 0 (0 voturi)    
      da (Miercuri, 5 decembrie 2018, 20:24)

      e.o. [utilizator] i-a raspuns lui mihnea2012

      Își cumpără certificate verzi:
      https://www.pressalert.ro/2018/04/colterm-cumpara-rate-certificate-verzi-de-35-milioane-de-euro-de-la-termoficare-oradea/
  • -27 (39 voturi)    
    taxă de mediu? (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:19)

    Mazeta [utilizator]

    Acu scoatem vesta din cui și ne dăm cu fundu' de pământ....
  • +31 (35 voturi)    
    Astia (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:24)

    gj [utilizator]

    de la ANRE impreuna cu cei de la mediu or sa ajunga sa puna o taxa de mediu si pe mancatorii de fasole, asta fiind o taxa de poluare a aerului. Intr-un cuvant , nu mai stiu din ce sa scoata bani ca sa aiba din ce fura.
    Omul s-a pus centrala de apartament ca sa aiba controlul total asupra cheltuielilor cu caldura si apa calda menajera, deoarece incalzirea in sistem centralizat ,desi teoretic mai eficienta, aduce cu ea tot felul de costuri parazite cu personalul auxiliar din unitatile ce presteaza in unitatile furnizoare, precum si legate de pierderile tehnice din sistem. Nu mai vorbesc de excesul de caldura cand afara este o temperatura moderata .
  • +33 (37 voturi)    
    Ba sinteti de-adevaratelea? (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:24)

    ac [utilizator]

    Pe cind si aragazele, ca si ele este vii? Sau sucurile, ca cind le desfaci iese codoi?
    • +2 (4 voturi)    
      Dar nu va atingeti de bere (Miercuri, 5 decembrie 2018, 9:22)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui ac

      Bere - bautura cu efect de sere.
  • +29 (31 voturi)    
    fumaritul se intoarce! (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:24)

    Francisc 1 [utilizator]

    .
    • +12 (14 voturi)    
      exact (Marţi, 4 decembrie 2018, 20:06)

      snowflake [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      in varianta moderna, 2018 :)
      PS: Exista bani la buget ;)
      Nu crestem taxele si impoziotele ;)
      ...
  • -35 (43 voturi)    
    poluatorul plateste... (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:27)

    demaGOGU [utilizator]

    ...nimic mai firesc decat decizia anre.
    • +10 (12 voturi)    
      Lipsa bani la buget. (Marţi, 4 decembrie 2018, 19:16)

      Stef_and [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Noua clasa sociala: bugetatii.
      Cea mai periculoasa- mai rau ca orice clasa sociala- traieste si cultiva lenea.
      Atunci cand nu ajung banii maresc taxele sau descopera noi taxe.
      Din pacate pentru ei, nu o sa gaseasca nicaieri in UE asemenea taxe.
    • +8 (10 voturi)    
      Sovieticii in teapa. (Marţi, 4 decembrie 2018, 20:40)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Nimic mai normal decat asa ceva daca pun fumaritul.
    • +8 (10 voturi)    
      Spune-i taxa de fumarit (Marţi, 4 decembrie 2018, 21:12)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Asa era si in Evul Mediu.
    • +9 (15 voturi)    
      Numai cei cu (Marţi, 4 decembrie 2018, 21:43)

      unins [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      deficiente mintale vorbesc de poluare in Romania! In comparație cu SUA, China, Japonia ,Germania, Franța, Anglia, etc. țara noastră polueaza cam cât un trib din jungla africana !!! Cred că ați auzit despre Protocolul de la Kyoto, care obligă țările industrializate să își reducă emisiile de gaze cu efect de seră. SUA nu a semnat niciodată acest protocol, iar americanii motiveaza refuzul Washingtonului de a ratifica acest act,spunând ca vor avea pierderi economice !!! Canada, care semnase acest protocol, s-a retras în anul 2013. Iată cum își apara alții interesele. Polonia a inaugurat cea mai mare unitate energetică pe bază de cărbune din Europa. Cărbunele constituie baza sistemului energetic polonez. Aproximativ 100.000 de persoane lucrează în sectorul cărbunelui din Polonia, ţară unde 90% din energia electrică este produsă în termocentrale pe lignit.In iunie 2017,Trump a anuntat ca SUA se retrag din Acordul de la Paris, considerandu-l un "acord prost" pentru economia americana, "Making America Great Again” iar Romania "„Vom fi iarăşi ce-am fost şi mai mult decît atît" ???!!! Cred ca nu s-a inventat o unitate de masura a prostiei, suficient de mare pentru a masura prostia romanilor !
      Romania are dreptul la o cota de poluare, alocăta anual de care CE. Statul a încasat anul trecut circa 195 milioane de euro în urma comercializării a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră aferente instalaţiilor staţionare şi a sectorului aviaţie, reiese din datele Ministerului Finanţelor Publice. De ce sunt vandute aceste drepturi ale romanilor si apoi sunt pusi sa plateasca taxa de poluare?Timp de 150 de ani alții au poluat la greu și nu le-a mai impus nimeni restrictii, chiar dacă și noi respiram aerul poluat de ei, iar acum ii preocupa grija de „distrugerea mediului” la care tot ei sunt campionii. Primii 3 mari poluatori: 1. China - 8,240,958 mii tone CO22.; SUA - 5,492,170 mii tone CO23.; India - 2,069,738 mii tone CO2. Ne meritam soarta!
      • +4 (8 voturi)    
        Dar poluam eficient, in centele oraselor (Miercuri, 5 decembrie 2018, 9:10)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui unins

        CET-urile au fost proiectate pentru a fi folosite pentru termoficare, dar pot fi utilizate si pentru producerea energiei electrice.

        Baietii destepti s-au prins ca e mai rentabil sa le utilizeze pt energie, arzind pacura, asa ca au sabotat termoficarea si au incurajat debransarile - vezi Galati - astfel incit CET-urile sa le ramina doar pentru curent.

        Acum cetatenii sunt poluati si de cosurile centralelor de apartament amplasate sub geamuri si de CET-uri.

        Si nimeni nu raspunde, pentru ca la noi nu s-a implementat "Raspunderea Manageriala", aplicata in toate statele occidentale inca din anii '60
  • +24 (28 voturi)    
    analfabeti tehnic patentati (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:28)

    elysyum [utilizator]

    POLUAREA este mai mare INSUMATA a CET-urilor decat a centralelor pe gaz insumata.....daca se instituie aceasta taxa vor disparea ca partid politic bolsevicii.
    ROMA capitala europeana este incalzita preponderent cu centrale murale.....si nu au poluare de la centrale ci de la masini ce sunt sub norma Euro 5....nu de la centrale pe gaz. Imediat vor trebui taxate si centralele sau sobele pe biomasa care sunt mai poluante decat centralele pe gaz. Vor fi mii de procese la CEDO si in ROMANIA. O masura idioata gandita de analfabeti tehnic si nepregatiti profesional.
    • +5 (5 voturi)    
      GRESIT! (Miercuri, 5 decembrie 2018, 9:36)

      iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui elysyum

      Ai dreptate cu poluarea, ce gresesti este aprecierea: "daca se instituie aceasta taxa vor disparea ca partid politic bolsevicii."
      Nu, nu vor dispare, prosti care sa ii voteze se gasesc intotdeauna!
      In plus, cei care au centrale de apartament nu prea voteza pedesereul!
      Votantii Daddy sunt mai degraba cei ce asteapt in continuare subventionarea Gigacaloriei ...
  • +15 (19 voturi)    
    daca (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:28)

    zigot [utilizator]

    anre urmareste NUMAI descurajarea montarii de CT
    de apartament sa se gandeasca si la posibilitatea
    reducerii preturilor la gigacaloria furnizata in regim
    centralizat;
    in cei cca 20 ani de cand a fost infiintata aceasta agentie eu nu imi amintesc sa fi aplicat vreo reducere de preturi in orice sector pe care il coordoneaza, ci numai cresteri de preturi;
    in concluzie, este bine sa stim: aceasta agentie este de reglementare sau de DEreglementare ?
    • +2 (2 voturi)    
      si totusi (Miercuri, 5 decembrie 2018, 9:44)

      ecou [utilizator] i-a raspuns lui zigot

      Si totusi caldura furnizata in regim centralizat este subventionata. Deci chiar daca nu ANRE in sine a facut vreo reducere totusi pretul la caldura primita in regim centralizat este redusa prin aceste subventii. Ca daca pretul platit de catre cei care inca mai sunt bransati ar transforma 80% din aceste apartamente in pesteri cu turturi pe lustre dat fiind ca pretul real ar fi cam de doua ori mai mare. Si daca acum ii auzi plangandu-se de pretul incalzirii, atunci o sa ii vezi facand credite ca sa treaca de iarna
  • +29 (33 voturi)    
    Populiști și răuvoitori. (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:37)

    obsCUR [utilizator]

    cum să fie mai ineficiente și mai poluante centralele de apartament ?

    o gigacalorie obținută din centrală proprie costă până în 200ron, pe când o gigacalorie nesubvenționată costă 370ron. aproape dublu! costul acesta aproape dublu din ce vine, din ce costuri ? din consum aproape dublu de gaze, nu ?

    nu mai zic de salarii, de costuri de infrastructură, de cîrpeli. o centrală domestică nu cere salariu și n-are zile libere.

    nu mai zicem că centralele la zi au condensare, mecanism care nu cred că e plauzibil la centrale mari, nu mai zicem de pierderile din rețeaua radet, inexistente într-o instalație proprie, nu mai zicem de consumul enorm de apă.

    cum, întreb, să fie mai ineficient, când însăși prețul ne spune că e mai la jumate fată de rețeaua publică

    Exact text cu destinație pentru votanții de firea și de dragnea care orcum gândesc: «ia să-i taxeze domne p-ăștia cu centrale de apartament, ce-nseamnă asta, ei au căldură și sunt independenți și noi... »

    Dacă persiști în minciună și ajungi să crezi propriile idioțenii, atunci doar asta ești, un idiot mincinos și rău.
    • +8 (10 voturi)    
      Gazul e taxat (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:55)

      aniod [utilizator] i-a raspuns lui obsCUR

      La fel ca si la masini. Nici masinile in sine nu trebuie sa plateasca taxa de poluare, caci o masina nefolosita nu polueaza. Taxa de poluare a mai fost inclusa o data in carburant.
      Centrala termica este singura sursa de caldura? Se doreste MOARTEA tuturor celor care au central termica? SE DORESTE SUPRAVIETUIREA CELOR CARE ARD CAUCIUCURI CA SA SE INCLAZEASCA?
    • +3 (3 voturi)    
      exact! (Miercuri, 5 decembrie 2018, 9:39)

      iliterat_b3-a5-8c-30-58-1f [utilizator] i-a raspuns lui obsCUR

      Noua taxa nu are nicio legatura cu poluarea sau cu eficienta, ci trebuie s amai aduca niuste bani pedesereului. In plus, este o masura strict populista, ce da foarte foarte bine la votantii Daddy, cum dealtfel spui chiar tu:
      "a să-i taxeze domne p-ăștia cu centrale de apartament, ce-nseamnă asta, ei au căldură și sunt independenți și noi..."
  • +26 (30 voturi)    
    Peste 100 milioande de euro din pungi (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:40)

    Alex1512 [utilizator]

    Intr-o stire din ianuarie 2018 de pe site-ul adevarul se spunea ca un roman consuma intre 300 si 500 de pungi anual. Mi se pare exagerat, dar presupunand ca ar fi adevarat, inseamna ca statul a incasat anul trecut minimum 510000000 lei (300x170000000x0,1) din taxa de 10 bani /punga. Oare ce masuri concrete pentru "pentru mediu" au fost luate cu acesti bani?
  • +23 (27 voturi)    
    Dar.. (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:42)

    ccristian [utilizator]

    .. nu e de ajuns ca se platesc taxe la stat pentru ea, in sine.. ca si TVA, apoi taxe de montare din care statul preia din nou TVA si cu ocazia asta au si altii ce manca pe urma lor, plus taxele din consumul gazelor folosite!! Statul mai doreste sa mai taxeze pentru a cata oara faptul ca vrei sa fii relativ independent de gandurile gurvernantilor de pe azi pe maine?!?!
  • +6 (8 voturi)    
    Dar cat O respiram nu e taxabil? (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:51)

    lasa [utilizator]

    Era o vorba din batrani (metafora din folclor): ne taxeaza si fumul carre iese din cos!
    Bravo, n-aveti pret prohibitiv la gazele pentru populatie/ Nu ne taxati la inspectii tehnice la fiecare doi ani?
    Ati vazut ce e in Franta?
    Nu ne subestimati, dragi conducatori, nu castigam, muncind cinstit, decat cat sa ne acoperim cheltuielile cu mancarea si utilitati, educatie, sanatate, vise, taica!
    Bine ca au mai numit un incompetent la ASF, care va evalua fondurile de investitii, chiar si cel de pensii!!!!
    Adica, luati tot,si speranta.!
    Nu e asa de dramatic ca mai murim, dar conteaza ssi CUM murim, cu voi de gat!
    • +3 (3 voturi)    
      Mda (Miercuri, 5 decembrie 2018, 10:54)

      DanielSurpateanu [utilizator] i-a raspuns lui lasa

      Fumariciul se numea acea taxa si pentru fiecare horn pe care iesea fum se cereau bani.
      E o taxa inceputa pe vremea fanariotilor DAR - noi suntem taxati mult mai mult acum, deoarece nu poti cumpara nimic (exceptand barterul) fara a plati TVA, nu poti lua salariu fara a plati statul, nu poti practic nimic fara a plati la stat.
  • +11 (13 voturi)    
    Centrala termica este absolut necesara (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:51)

    aniod [utilizator]

    NU ESTE UN LUX.
    Sunt minus 5, minus 10 grade afara, cum sa ne incalzim?
    Ati innebunit? Daca ard lemne direct in soba, sau pun cauciucuri pe foc, e mai bine?
    Incercati sa taxati si aerul respiray, am inteles ca la fiecare respiratie expiram CO2.
  • +10 (12 voturi)    
    . (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:52)

    Ingwar [utilizator]

    vedeti care e problema: Iohannis a semnat documentul de constructie a "autostrazii unirii" si o parte de bani s-au repartizat in acel proect, acum PSD nu stie de unde sa mai gaseasca ceva banii pentru burtile umflate ale baronilor si metoda clasica e sa inventeze niste taxe din pod ca sa mai stringa ceva. cred ca in 2019 PSD va mai lua in datorie de la FMI ceva xx miliarde ca sa aiba posibilitatea de a cistiga alegerile 2020, iar dupa macar potopul. copii nostri se vor naste datornici pe viata deoarece parintii au votat psd
  • +8 (10 voturi)    
    Adică taxa pe fumărit. (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:53)

    asavreau [utilizator]

    Nici nu sunt originali.Dacă ar ști carte ar afla că astfel de taxe nu fac bine nici puterii,nici populației.Dacă introduc taxa pe CT vor fi nevoiți să introducă taxa și pe sobe și orice sursă de foc.
  • +6 (12 voturi)    
    la RADET inghetam in casa (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:58)

    Alex S [utilizator]

    Eu la RADET desi am blocul izolat fac frigul in casa in septembrie si in martie pe motiv ca baietii nu baga caldura pt ca nu au fost 3 zile consecutive in care temperatura medie sa fie sub 10 grade. Daca sunt 2 zile la rand cu 0 grade afara urmate de o singura zi in care sunt 11 ei nu dau drumula. In tot acest timp eu am 20 de grade in casa.
  • +11 (11 voturi)    
    I-auzi, bre! (Marţi, 4 decembrie 2018, 18:58)

    omezu [utilizator]

    Pai mergand pe logica asta, o soba care arde lemne si carbuni cam cat polueaza? Punem taxa de mediu si pe alea?
    Nu mai stiu ce bani sa ne ia ca sa-si tina amantele si neamurile pe salarii nesimtite.
  • +7 (9 voturi)    
    Cei de la ANRE (Marţi, 4 decembrie 2018, 19:07)

    ipolitic [utilizator]

    inspira aer cu oxigen si expira CO2. Fiinca gandesc mai intens ce sa mai taxeze, produc mai mult bioxid de carbon. Taxe de mediu, ceva?
    Am o intrebare, poate imi raspunde cineva de sus. Un hectar de padure, in timp de cincizeci de ani, leaga cca. 200-250 tone de carbon din atmosfera. Daca plantez un hectar de copaci, nu primesc ceva certificat verde?
  • +5 (7 voturi)    
    FUMARITUL (Marţi, 4 decembrie 2018, 19:09)

    rakleta [utilizator]

    hai cu taxa ... a mai fost in trecut.
  • -7 (9 voturi)    
    largirea bazei de impozitare (Marţi, 4 decembrie 2018, 19:29)

    mmmircea [utilizator]

    sa fim sanatosi. Vrei ecologism, electrice, biciclete, centrala de apartament, smecherie. Plateste.
  • +6 (8 voturi)    
    In strada. (Marţi, 4 decembrie 2018, 19:53)

    Mirain [utilizator]

    Luati exemplu de la francezi. Cand sunt atacati la buzunare, ies in strada. In alta ordine de idei, ce spune nea caisa despre cei care se incalzesc cu material lemnos? Cine polueaza mai mult?
  • +6 (8 voturi)    
    Nu doar stupizi,dar si prosti !!! (Marţi, 4 decembrie 2018, 20:15)

    Plagarus [utilizator]

    Oamenii noi din iepoca de haur,
    Traiasca colectivismul de stat esuat economic.
  • +4 (8 voturi)    
    generalizare (Marţi, 4 decembrie 2018, 20:16)

    anion [utilizator]

    Puneti fratilor taxe si pe sobele incalzite cu lemn, carbuni, pe centralele cu peleti, pe paiele folosite la parlitul porcului acum inainte de Craciun., pe incendiile de vegetatie, pe focurile facute primavara odata cu venirea primaverii, etc.
  • +5 (7 voturi)    
    "Fumăritul" (Marţi, 4 decembrie 2018, 20:23)

    MG [utilizator]

    ciocoiul nou ne puse gând rău; ca să ne simțim cu adevărat în Evul Mediu, ne pune taxa pe hornul casei. Dar totuși, în acei ani, așa se numărau bordeiele (scoate fum - atunci acolo se află o familie de iobagi) și ar echivala acum cu impozitul pe locuință, taxa pe centrală (încălzire!) ne arată cât de sclavi am ajuns.
  • +6 (8 voturi)    
    aceasta este o manipulare politica (Marţi, 4 decembrie 2018, 20:40)

    panduru [utilizator]

    Tinand oamenii legati la sistemul centralizat ii pot manipula cum vor ei. Vi se pare normal sa ia bani de la cei neconectati la sistem si sa-i dea pentru cei conectati? Voturile si slujbele grase la stat sunt marea miza a povestii asteia. O centrala de apartament are randament de aproape 100%, pe cand una din sistemul centralizat 40%. Chiar credeti ca centralele de apartament polueaza mai mult?
  • +4 (6 voturi)    
    Think again ! (Marţi, 4 decembrie 2018, 20:47)

    Anonym [utilizator]

    In Franta au iesit pt o supra taxa pe combustibil din motive de mediu.
    Credeti ca nu va iesi si lumea aici? Si nu vor mai iesi corporatistii blanzi si cu bun-simt, or sa iasa baietii soferi, shaormisti, horeca, etc si atunci sa vezi bataie cu jandarmi ;)
  • +4 (6 voturi)    
    Se pare ca va (Marţi, 4 decembrie 2018, 20:57)

    Observatory [utilizator]

    trebuie ...puțin Micron Galben de la frantuzi
    Cam mocnește treaba cu Gașca de Hoți Roșii !
  • +4 (6 voturi)    
    Da, faceti si asta, pe langa toate tampeniile (Marţi, 4 decembrie 2018, 21:13)

    M.Twain [utilizator]

    Pe care trebuie sa le suportam in prezent. Ca niste veste galbene avem cam toti... Si ne-am cam saturat.
  • +5 (9 voturi)    
    VESTELE GALBENE (Marţi, 4 decembrie 2018, 21:40)

    transilvania [utilizator]

    vom iesii si noi in strada ca francezii. Ei isi stiu apara interesele. Noi ne lasam impozitati la infinit de toti tampitii din ministere care nu mai stiu de unde sa faca rost de bani.
    • +2 (4 voturi)    
      Eu am iesit (Miercuri, 5 decembrie 2018, 9:11)

      Klina [utilizator] i-a raspuns lui transilvania

      intodeauna la vot, acolo a fost munitia mea. Cocalarii carora nu le-a pasat atunci sa iasa acum la gaze si pulane!
  • +5 (7 voturi)    
    jav.re (Marţi, 4 decembrie 2018, 21:42)

    Nevermind [utilizator]

    .
  • +6 (8 voturi)    
    S-a terminat chiar tot ce e de furat? (Marţi, 4 decembrie 2018, 21:44)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Daca, da, atunci trebuie puse taxe si pe bude, ca si ele polueaza. Totul e sa aiba CIUMA ROSIE de unde fura.
  • +4 (6 voturi)    
    Oare (Marţi, 4 decembrie 2018, 21:45)

    unins [utilizator]

    va scadea "poluarea"?
  • +6 (8 voturi)    
    ! (Marţi, 4 decembrie 2018, 21:47)

    chiuaua [utilizator]

    Aceasta taxa este o alta jecmaneala si o dovada a unei administratii incompetente.
    Respectivul bir nu va stopa emisiile de co2 sau alte substante nocive,nu vom respira aer mai curat deoarece nu ai incotro si tot iti vei pune centrala de apartament, nu ai alternative (convenabile financiar)
    Motivatia ANRE este puerila, dovada faptului ca sistemul isi uraste proprii cetateni si doreste sa-i subjuge prin suprataxe de tot felul.
  • +6 (8 voturi)    
    Natie ucisa (Marţi, 4 decembrie 2018, 23:08)

    Alovi [utilizator]

    Daca cumva simtiti senzatia de frig sa stiti ca e senzatia data de hemoragia multiplelor plagi deschise, nu de la centrala termica.
    Am intrat in ultima etapa a decesului. Etapa in care nu mai e nimic de facut, poate doar sa le transmitem nepotilor ca noi am incercat... dar am esuat.

    Dumnezeu sa ne ierte, ca nepotii nostri nu.
  • +5 (7 voturi)    
    Taxe peste Taxe (Miercuri, 5 decembrie 2018, 0:47)

    Airwaves [utilizator]

    Nu, nu e deloc vorba despre CO2, ci doar despre faptul ca nu stiti ce taxe sa mai inventati ca sa faceti rost de bani la buget pentru pensii si salariile bugetarilor. De doi ani de zile, marele ca**t de program de (ne)guvernare, pe langa schimbarea guvernelor si ministrilor ca pe sosete, a fost doar despre inventarea de taxe. Taxe, taxe, taxe, taxe, taxe, taxe, taxe!

    De la 1 ianuarie iarasi majorati TOATE taxele. Pe o parte luati cu o mana de la mediul orivat privat si va prefaceti ca mariti salariile laudandu-va toata ziua pe la tv cu cariocile in mana ca ati marit nivelul de trai, iar pe partea cealalta, cu ambele maini si cu picioarele, luati inapoi inzecit, prin aplicarea de noi taxe si impozite. Cand o sa plesneasca mamaliga, nici mama Bruxelesului nu o sa va mai poata ajuta.
  • +2 (6 voturi)    
    Taxa (Miercuri, 5 decembrie 2018, 7:35)

    florinbad [utilizator]

    Prin taxarea centralelor nu se va reduce poluarea.

    Pentru PSD-isti nu are importanta reducerea poluarii ci taxarea, adica îi intereseaza banii si numai banii, nimic altceva. Nu mai pot ei de grija si de sanatatea noastra...
  • +1 (3 voturi)    
    sint asa (Miercuri, 5 decembrie 2018, 8:01)

    gopo2016 [utilizator]

    flaminzi ca ar pune taxa si pe aer, asa e cind ai ajuns la fundul sacului si nu ai bani decit de agende si cosulete cu mincare 
  • +3 (5 voturi)    
    Cand va exploda mamaliga (Miercuri, 5 decembrie 2018, 8:08)

    ABBV [utilizator]

    ce au patit Ceausestii va fi nimic.
  • -3 (9 voturi)    
    O decizie foarte buna (Miercuri, 5 decembrie 2018, 9:07)

    Klina [utilizator]

    Care ar trebui sa fie urmata de interzicerea masinilor care folosesc motorina , iar apoi a celor pe benzina. Calitatea aerului este la fel de importanta precum calitatea apei si a hranei. Desi industrializarea a disparut din orasele patriei, poluarea a crescut de zeci si sute de ori de unde si numarul bolilor grave atat la copii cat si adulti. Urcati pe acoperisul unui bloc si verificati cat timp puteti respira intre gazele care ies din cosurile centralelor indviduale!
  • +2 (2 voturi)    
    ANRE (Miercuri, 5 decembrie 2018, 9:38)

    AdrianAdr [utilizator]

    Eu nu inteleg cum nu stiu cat polueaza fiecare centrala. Datele le au (daca vor). ANRE-ul a impus ca sa se faca o verificare periodica la 2 ani a instalatiei de alimentare cu gaz (asta include si centrala nu doar aragazul) si odata la 10 o revizie a centralei. Cand ii chem pe cei autorizati sa faca verificarea periodica, (ei) inregistreaza valorile si emisiile si dau un bon. Toate aceste acte se inregistreaza la operatorul de furnizare (in cazul meu GDF) si apoi acesta emite o autorizatie de functionare (daca totul este in parametrii, altfel primesti o somatie si te trezesti cu robinetul inchis). Centrala polueaza mult mai putin fata de o masina.
    ...
    Daca pun taxa pe centrala va urma si pe arazatoarele de aragaz pentru ca altfel va fi discriminare, ca tot prin aceiasi teava vine gazul. Poate si eu as fi vrut sa ma racordez la RADET, sau cum ii spune, dar nu se poate. Daca primariile nu ar da pe banda rulanta autorizatii de constructie, nu ar mai aparea atatea blocuri care sunt incalizite exclusiv prin centrale proprii de apartament. Alternative exista dar sunt mai costisitoare din dpdv tehnic (nu stiu economic) cum ar fi centrala de bloc.

    Incalizrea prin energie electrica este foarte scumpa si nu se merita, pentru ca la fel ca si la masinile electrice unde s-a "transferat" responsabilitatea si nu mai polueaza masina, polueaza producatorul de energie. Daca energia electrica ar fi produsa din cel putin 80% surse nepoluante si ar fi mai ieftina, eventual si un program de incurajare la trecerea pe incalizre electrica as face un credit si mi-asi instala un sistem de incalzire prin pardoseala, as cumpara o plita pe inductie, etc.
  • +3 (3 voturi)    
    cine ar trebui impozitat :) (Miercuri, 5 decembrie 2018, 9:40)

    jescu [utilizator]

    Sunt multe orase unde nu mai exista sistem centralizat de incalzire de ani buni, toata lumea are centrala si nu din asta noua, ci de cea de acum 10-20 de ani. Acolo aerul nu este mai poluat ca in Bucuresti. Nu cred ca poate sistemul centralizat din Bucuresti sa egaleze randamentul centralei de apartament. Daca se vrea o taxa strict ecologica atunci RADET-ul ar trebui cu adevarat impozitat, pentru ca livreaza cu pierderi foarte mari.
  • +2 (2 voturi)    
    cand te-a lasat Dzeu cu IQ de furnica (Miercuri, 5 decembrie 2018, 10:07)

    mos_teaca [utilizator]

    Nu are rost sa mai bagam in seama inca un dobitoc psd.ist.Ne poate spune acest ''distins'' domn cum se incalzeste acasa ?
    Daca printre altele il preocupa eficienta energetica de ce nu incurajeaza livrarea de energie verde de catre micii producatori in retea?
    ANRE=adunatura de mafioti incompetenti , tradatori de neam
  • 0 (0 voturi)    
    Tot fraierii platesc in tara asta (Miercuri, 5 decembrie 2018, 15:09)

    Jan2016 [utilizator]

    ANRE ar trebui sa fie cu ochii goga pe ce se intampla in piata de gaze naturale si energie electrica si sa faca ordine acolo. Nu sa taxeze centralele termice.
    Nu mai aveti de unde stoarce bani si ce v-ati gandit.
    Platim taxe de cogenerare, taxe de certificate verzi, preturile la energie sunt mari si manipulate si acum....mai vreti?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version