Hidroelectrica a început să furnizeze facturile la energie electrică, întârziate pentru ultimele nouă luni, iar acestea vor fi transmise la interval de câte o săptămână, și nu „cu teancul” pentru mai multe luni, spune preşedintele Directoratului Hidroelectrica, Bogdan Badea.

Sediul HidroelectricaFoto: AGERPRES

El a declarat, joi, la Antena 3, că Hidroelectrica a început procesul de facturare pentru luna aprilie a anului trecut, iar facturile vor ajunge la clienţi şi la interval de o săptămână, o săptămână și jumătate, iar plata se poate face eşalonat, la cerere, așa cum compania anunțase de anul trecut.

„Nu vor veni teancuri de 9-10 facturi”

  • „Nu vor veni teancuri de 9-10 facturi. Procesul de facturare pentru perioada anterioară a început la Hidroelectrica, s-a facturat luna aprilie şi am luat decizia ca totuși facturile să nu vină într-un singur calup, ci să vină pe fiecare lună în parte, cu un anumit decalaj.
  • Facem asta pentru a încerca să diminuăm numărul de solicitări de eșalonare pe care le pot face clienții în cazul în care nu pot plăti contravaloarea facturilor.
  • Există această posibilitate. Este afișată și pe site-ul Hidroelectrica (posibilitatea de eșalonare a plății facturilor - n.r.), inclusiv formularele sunt acolo.
  • Pentru a veni în întâmpinarea clienților noștri, facturile vor veni cu o anumită periodicitate în fiecare lună, nu o să vină mai multe facturi într-un singur mail.
  • Apoi, va fi un pic mai accelerat procesul de emitere al facturilor, probabil la un interval de o săptămână sau o săptămână şi jumătate, tocmai pentru a încerca să nu aglomerăm foarte mult ghișeele cu cereri de reeșalonare și să venim în sprijinul clienților noștri.
  • Aceasta este modalitatea prin care ne-am propus să reluăm procesul de facturare odată cu trecerea la noua soluție informatică, tocmai în încercarea de a nu aglomera foarte tare clienții și de a nu îi pune în situația în care să mai facă eforturi suplimentare prin încheierea unor formulare de reeșalonare și solicitarea către noi", a susținut Bogdan Badea.

Facturile de energie la Hidroelectrica pot fi eșalonate în cel mult 6 rate lunare

Hidroelectrica a fost copleșită de numărul mare al celor care s-au mutat de la alți furnizori de energie, neputând gestiona volumul uriaș de clienți, ceea ce a blocat sistemul de emitere a facturilor. Astfel, în majoritatea cazurilor nu au mai fost emise facturi din aprilie 2022.

Pe site, Hidroelectrica are afișat un anunț potrivit căruia „a implementat cu succes noul sistem informatic de facturare, care integrează soluții software de ultimă generație capabile de gestionarea optimă a numărului crescut de clienți casnici și non-casnici aflați actualmente în portofoliul societății, precum și a acelora care vor dori să încheie contracte de furnizare pe viitor”.

  • „Vă asigurăm că facem eforturi pentru îmbunătățirea continuă a serviciilor oferite tuturor clienților, iar trecerea la noile programe informatice a reprezentat unul dintre pașii absolut necesari făcuți în această direcție. Ne cerem scuze pentru disconfortul creat de perioadele de întârziere în emiterea facturilor”, spune Hidroelectrica.

Compania „reamintește” că termenul de plată a facurilor emise „este unul relaxat”, de 45 de zile în cazul clienților casnici, respectiv de 30 de zile în cazul consumatorilor non-casnici, perioade pentru care nu sunt percepute penalități.

Dacă suma de plată va fi prea mare, oamenii vor putea să achite factura și în rate, dar trebuie să depună o cerere, conform companiei. Solicitarea poate fi trimisă la adresa de mail esalonari@hidroelectrica.ro sau depusă la sediile Hidroelectrica.

Plata va putea fi eșalonată în cel mult 6 rate lunare de valori egale, iar în perioada eșalonării trebuie achitate facturile curente, împreună cu ratele eșalonate.

Formularul tip pentru cererea de eșalonare a clientilor casnici este disponibil aici, iar formularul tip pentru cererea de eșalonare a clientilor non-casnici este disponibil aici.