Ar putea SUA să emită o monedă de un trilion de dolari pentru a evita intrarea în incapacitatea de plată? Răspunsul șefei Trezoreriei americane

de S.J.     HotNews.ro
Luni, 11 octombrie 2021, 17:13 Economie | Finanţe


Moneda de un trilion de dolari
Foto: Flickr
Ar putea Statele Unite să emită o monedă de un trilion de dolari ca o soluție de ultim moment pentru a evita intrarea în incapacitate de plată? Janet Yellen, secretarul Trezoreriei americane, a oferit duminică un răspuns, relatează Business Insider.

„Nu aș susține ideea monedei de un trilion de dolari. Cred că este un truc. Cred că ea periclitează independența Rezervei Federale”, a spus Yellen despre propunerea unor politicieni de la Washington în timpul unui interviu acordat ABC News.

„Ai cere practic printarea de bani pentru acoperirea deficitului”, a subliniat aceasta, adăugând că majorarea plafonului de îndatorare pentru a evita ca SUA să intre în incapacitate de plată este o obligație a ambelor partide politice ce formează duopolul politic american.

Ea a amintit că plafonul de îndatorare a fost majorat de aproape 70 de ori din 1965 și că acest lucru s-a întâmplat „aproape întotdeauna” cu acordul atât al democraților, cât și al republicanilor.

„Nu doar unul dintre partide este responsabil de nevoia de a face acest lucru. Cred că ar trebui asumată o răspundere comună, nu una a unui singur partid”, a mai spus Yellen.

Moneda de un trilion de dolari


Comentariile făcute de Yellen la finalul săptămânii trecute au fost asemănătoare cu altele pe care le-a făcut anterior cu privire la ideea de a emite o monedă de un trilion de dolari, o măsură propusă de unii politicieni americani pentru a ajuta la plata datoriilor SUA.

Însă experții avertizează că o asemenea mutare ar putea zdruncina încrederea economiei mondiale în SUA și instituțiile sale.

Senatul de la Washington a aprobat săptămâna trecută majorarea plafonului de îndatorare până la începutul lui decembrie, împiedicând pentru moment intrarea în incapacitate de plată a SUA.

Măsura, care va ajunge în Camera Reprezentanților săptămâna viitoare, nu a fost votată de niciun republican în Senat.

Însă Mitch McConnell, liderul minorității republicane din Senat, și alți 11 senatori republicani au votat alături de democrați pentru a permite ca proiectul să ajungă în plen, punând capăt boicotării sale (așa-numitul „filibuster”).

REFERINȚĂ:






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





4556 vizualizari

  • -3 (11 voturi)    
    Noi nu putem? (Luni, 11 octombrie 2021, 17:27)

    Mortaciune ambulanta [utilizator]

    La noi, nu ar putea emite Statul o moneda de o suta de milairde lei (deocamdata nu-i nevoie de trilion!) ca sa scape de datorii?
    • +12 (12 voturi)    
      . (Luni, 11 octombrie 2021, 17:39)

      AdiSun [utilizator] i-a raspuns lui Mortaciune ambulanta

      Pai de ce sa ne oprim aici? Nu mai bine emite statul mai multe monede si ne da fiecaruia cate una, sa fim cu totii miliardari?
  • +3 (7 voturi)    
    pica petrolul, pica dolarul (Luni, 11 octombrie 2021, 17:31)

    pehash [utilizator]

    daca tarile in curs de dezvoltare sar direct la energii alternative si motoare electrice, suprematia "petrodolarilor" dispare. fara petrol, SUA nu prea mai are motive sa vanda propria moneda altor tari (o situatie atipica.. nici o alta tara nu isi vinde propria moneda).
    • +2 (2 voturi)    
      problema e acel dacă (Luni, 11 octombrie 2021, 18:10)

      falcoind [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Libia , bate soarele 363 de zile, cate fotovoltaice au ?
      tocmai s-au împrumutat sa cumpere păcura nici măcar gaz .
    • +2 (8 voturi)    
      Doar ca nush daca ai realizat (Luni, 11 octombrie 2021, 18:31)

      Fu Leng [utilizator] i-a raspuns lui pehash

      Energiile alternative is o iluzie, in sensul ca nu pot aproviziona intreaga lume, doar pe cei mai bogatzai, ca isi permit!!!
      • -1 (5 voturi)    
        oare? (Luni, 11 octombrie 2021, 21:02)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Fu Leng

        cea mai mare crestere de productie pe fotovoltaice in 2020 a fost in China si Vietnam. 11GW putere instalata intr-un singur an in Vietnam. bogatanii lumii...

        cat costa sa pui eoliene si panouri fotovoltaice intr-un sat dintr-o tara africana?.. si cat costa sa construiesti o termocentrala, sa tragi prin jungla infrastructura de distributie, sa instalezi transformatoare, sa pui la punct un sistem de facturare?...
        • +3 (5 voturi)    
          Producția nu e nici 10% din puterea instalată (Marţi, 12 octombrie 2021, 6:48)

          Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Puterea instalată e marea gogoriță la eoliene și la fotovoltaice.

          Ca să pui eoliene și panouri solare într-un sat dintr-o țară africană costă mai mult decât energia electrică pe care ar consuma-o acel sat în 50 de ani. Ți-ai instalat 12 panouri la tine acasă, ca să vezi cât costă? Ai văzut că îți asigură energie doar un sfert din zi?
          • +1 (3 voturi)    
            iar aberezi (Marţi, 12 octombrie 2021, 14:20)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

            investitia se recupereaza in mai putin de 10-15 ani la preturile actuale si forta de munca este extrem de ieftina in tarile in curs de dezvoltare.

            pentru instalatii domestice fara retea, au aparut baterii noi cu oxizi de fier care sunt mult mai ieftine.

            nu stiu ce inseamna "12 panouri" in mintea ta, ca nu exista un standard de dimensiuni pentru panouri, dar 12 metri patrati ti-ar asigura zilnic in medie ~11kWh in Europa la un factor de eficienta de 15% si o medie de 6 ore de insolatie.
            Pentru o tara in curs de dezvoltare, in zone unde nu exista deloc electricitate, si 2-3kWh este mai mult decat deloc.
            • -1 (1 vot)    
              În UK există seturi standard de 6 panouri (Marţi, 12 octombrie 2021, 14:46)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              iiar un asemenea set îți asigură cam 3,5 kWh. În orele cu soare și cer senin, că în rest produc mult mai puțin.

              Așa zici tu, că nu există dimensiuni standard pentru panouri? Folosește Google Maps și Streetview și ai să vezi că zeci de mii de locuințe din UK au exact același set de 6 panouri pe casă.

              Poți să instalezi mai multe seturi (12, 18 sau 24 de panouri) dar nici așa nu asiguri integral consumul locuinței. Ai avut tu pe mână vreo baterie din aia cu oxizi de fier? Că panouri solare e deja clar că n-ai ținut în mână în viața ta.

              Măcar pe Ebay poți să-ți faci o idee despre cum arată și cât costă panourile solare SH. Cum îți explici că sunt atât de multe SH la vânzare? La Manchester se amortizează în 23 de ani instalația. Ce iinvestiții ai făcut tu pe banii tăi, cu amortizare în 23 de ani?
              • +2 (2 voturi)    
                out of your league (Marţi, 12 octombrie 2021, 17:01)

                pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                Deci nu mai sunt 50 de ani? Ai scazut la 23.

                Gandesti marunt. Vorbeam de investitii la nivel macro-economic in infrastructura energetica. In cati ani se amortizeaza o termocentrala? dar o centrala nucleara?..
                • -1 (1 vot)    
                  La infrastructura din Manchester sunt 23 (Marţi, 12 octombrie 2021, 18:03)

                  Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                  La infrastructura din Africa sunt 50 de ani. Dacă tu crezi că poți transporta panourile și accesoriile aferente într-un sat din Africa și să le asiguri și instalarea acolo la aceleași costuri cu care le duci la Manchester, ești mai rupt de realitate chiar decât propaganda pe care o faci.

                  Care ”investiții la nivel macro-economic”, panourile solare sunt ”nivel macro-economic” pentru tine? Până și Ion Iliescu avea idei mai realiste, pe vremea lui activiștii trebuiau să aibă habar de aspectele practice.


                  Termocentrala și centrala nucleară funcționează în permanență, timp de zeci de ani. Există grupuri energetice care nu s-au mai oprit de 30-35 de ani. Panourile tale solare funcționează câteva ore pe zi, iar energia produsă de ele e subvenționată tot în fiecare zi.

                  Chiar dacă ești la 10 kilometri de rețeaua electrică, soluția reliable e un generator diesel, nu panourile solare.
                  • +1 (1 vot)    
                    noaptea mintii.. (Marţi, 12 octombrie 2021, 21:47)

                    pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                    E mai ieftin sa instalezi fotovoltaice in Manchester?.. ;)

                    Da, sunt decizii la nivel strategic. Ce-i asa greu de inteles? UK baga bani la greu in eoliene, altii mai in sud in fotovolvtaice. Mai scoate capul din casa..

                    Nici un grup energetic nu a functionat non-stop de 30 de ani. Sunt oprite periodic si retehnologizate. De-aia sunt toate falimentare fara subventii de la stat. Iar vorbesti aiurea fara sa ai habar.
                    • -1 (1 vot)    
                      Da, e mai ieftin la Manchester (Miercuri, 13 octombrie 2021, 0:47)

                      Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                      Se transportă pe autostradă și există tehnicieni locali, plătiți cu ora, care le instalează. Nu trebuie cărate sute de kilometri prin savană, ca în Africa, iar tehnicienii nu trebuie aduși de la mii de kilometri și plătiți săptămâni întregi în sate uitate de lume.

                      Vezi cât a funcționat fără oprire grupul 1 de la Ratcliffe-on-Soar. În rest, jumătate din comentariile tale sunt ad hominem, în încercarea naivă de a-ți masca incompetența în chestiunile energetice. Iar minusurile pe care le dai cu disperare, tot incompetență demonstrează :)
                      • +1 (1 vot)    
                        analfabet functional?.. ;) (Miercuri, 13 octombrie 2021, 10:13)

                        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                        Mai iesi in lume. Tari in curs de dezvoltare inseamna chiar asta - dezvoltare. Sunt multe zone in Africa unde vei gasi mai mult civilizatie decat in satul natal. Plus drumuri, universitati, ingineri.. dar nu au utilitati in afara oraselor mari.

                        Din pacate, scoti porumbeii la foc automat. Vrei sa te felicit?.. Unde ai citit tu ca grupul 1 a functionat "fara oprire"?

                        Ratcliffe-on-Soar
                        "The construction of the power station began in 1963 and it opened in 1968."

                        "On 11 February 2009, Unit 1 became the first UK 500 MW coal-fired unit to run for 250,000 hours."
                        250k h = 28.5 ani
                        La 41 de ani de la inaugurare.. ;))

                        bomboana de pe coliva:
                        On 2 April 2009, E.ON UK announced it had installed a 68 panel solar photovoltaic array at the power station "to help heat and light the admin block, saving an estimated 6.3 tonnes of carbon dioxide per year".
                • 0 (0 voturi)    
                  Au mai trecut 12 ani de-atunci! :) (Miercuri, 13 octombrie 2021, 12:38)

                  Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                  Era în 2009 când a atins 250.000 de ore, au mai trecut 12 ani de-atunci! De asta continui cu ad hominem, în speranța deșartă că îți ascunzi minciunile propagandistice. Nu te pricepi la nimic concret, nu ai nici măcar cunoștințe rudimentare de energetică sau de economie, ai în schimb lipsă de educație cât cuprinde, ca orice activist.

                  Chiar în 2009, care era problema dacă nu împlinise încă 30 de ani de funcționare continuă? Panourile tale solare nu prind nici 24 de ore de generare continuă de energie electrică.

                  Panourile solare de la Ratcliffe-on-Soar sunt un simplu exercițiu de imagine, termocentrala aceea arde milioane de tone de cărbune pe an. Iar termocentrala se află exact între autostrada M1 și A453, nu a cărat nimeni respectivele panouri sute de kilometri prin savană.
                  • 0 (0 voturi)    
                    clar.. "care era problema" (Miercuri, 13 octombrie 2021, 14:02)

                    pehash [utilizator] i-a raspuns lui Harald

                    Ti-ai uitat propriile argumente?

                    Ai o termocentrala pe carbuni care functioneaza 70% din timp. Restul este oprita pentru retehnologizare. Practic, nici betonul de la cosurile de evacuare nu mai este acelasi din 1968. Totul se schimba in timp - cazanele, turbinele, sistemele de filtrare, captare si evacuare a noxelor.

                    Si tu argumentezi ca e aceeasi termocentrala care merge de 50 de ani?.. mai mult decat panourile fotovoltaice, ca atat te duce capul..
            • 0 (0 voturi)    
              Termocentrala o oprești când vrei tu, meștere (Miercuri, 13 octombrie 2021, 20:01)

              Harald [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Asta e diferența principală. O oprești vara, când cererea de energie e mai redusă, dar tu hotărăști când o oprești, ea generează energie tot timpul cât o ții în funcțiune. Panourile solare iau pauză în fiecare zi.

              Ai auzit vreodată despre conceptul de ”energie securitară”?! Care e sursa securitară, în opinia ta: termocentrala sau panourile solare?
  • +2 (6 voturi)    
    doar curios! (Luni, 11 octombrie 2021, 17:49)

    iodixit [utilizator]

    inafra de germania, toata lumea-i datoare. la cine? si mai ales, de unde au aia bani sa tot imprumute?
    cred ca aici e vorba doar de bani in forma de concept, nu de ceva real. deja cred ca-i ceva mitic.
    pina cind oamenii/institutiile alea or sa poata imprumuta?
    • +6 (6 voturi)    
      guvernele se indatoreaza (Luni, 11 octombrie 2021, 21:10)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui iodixit

      Cine cumpara datoriile? In primul rand, populatia. Fraierii care isi tin banii la banca sau in fonduri de pensii publice. Banca si fondurile de pensii investesc banii astia in obligatiuni de stat. Si fraierii platesc taxe mai mari ca sa-si plateasca singuri dobanzile la propriile economii.

      Si Germania are datorie publica, aproximativ 60% din GDP. Diferenta este ca Germania se imprumuta pentru investitii, nu pentru a creste pensiile..

      In economie, este absolut normal si sanatos sa ai datorii. Afacerile se fac pe banii altora. Important este sa iei banii aia si sa produci cu ei mai mult profit decat trebuie sa dai inapoi in dobanzi.
    • 0 (0 voturi)    
      Este (Luni, 11 octombrie 2021, 21:51)

      sorance2000 [utilizator] i-a raspuns lui iodixit

      vorba de un transfer artificial de bani (care pot fi creati din pix) sub forma de imprumuturi de la o entitate financiara (dubioasa gen banca mondiala, etc.) facute de guverne corupte si aservite 'corupatorilor' (asta e un eufemism) cu scopul final de crea o lume santajabila (rezultatele incep sa se vada). Cai de santaj: imprumuturi facile sau mai putin facile in functie de contextul politic si de interese, ratinguri date tarilor de asa zisele agentii de rating, etc.
    • 0 (0 voturi)    
      China (Marţi, 12 octombrie 2021, 3:38)

      moto33 [utilizator] i-a raspuns lui iodixit

      cumpara datoriile (debt-ul 'murican)
  • -1 (3 voturi)    
    sa zicem ca (Luni, 11 octombrie 2021, 17:51)

    iodixit [utilizator]

    pamintul si luna valoreaza 1000$. cei care imprumuta statele lumii, pot imprumuta cu mai mult de 1000$?
    • 0 (0 voturi)    
      PS - sa zicem ca (Marţi, 12 octombrie 2021, 15:06)

      iodixit [utilizator] i-a raspuns lui iodixit

      sint niste prosti pe situl asta, care in loc sa zica ce au de zis, dau cu minus la o intrebare.
  • +2 (2 voturi)    
    Mda (Luni, 11 octombrie 2021, 17:54)

    DanielSurpateanu [utilizator]

    Nu, nu poate. Pentru ca banii sunt o fantezie care functioneaza pentru ca exista cerere. SUA nu poate avea o balanta pozitiva si nu va avea niciodata, pentru ca cererea de moneda depaseste oferta si pentru ca nu poate asigura vreodata plata datoriilor prin bunuri sau servicii. Moneda romaneasca are cerere doar pentru acoperirea in bunuri si servicii, nu si pentru ea (nu e moneda asa cum este Euro sau Dolarul, care sa fie ceruta pentru a pune banii la adapost.
  • +2 (4 voturi)    
    Se poate, cu chipul lui Bideu pe fatza (Luni, 11 octombrie 2021, 18:32)

    Fu Leng [utilizator]

    si Kamala pe dos, sau invers....
  • +3 (3 voturi)    
    Prostii. (Luni, 11 octombrie 2021, 19:31)

    Rahan5 [utilizator]

    ,,Rachela" Yellen bate campii ! .
    Congresul NU e obligat sa Voteze nici Moral si nici Legal asupra Mariiri Plafonului de Indatorare a SUA !.
    Plata Datoriilor este responsabilitatea Guvernului prin incasarea taxelor si impozitelor. Daca SUA nu e in stare sa scoata destui bani din taxe si impozite este cazul sa nu se mai imprumute la nesfarsit cum a facut-o pana acum !!.
    Daca ,,Plafonul de îndatorare" a fost majorat de aproape 70 de ori din 1965 inseamna ca au fost tot felul de scuze sa se faca asta !.
    NU este Obligatoriu sa se aplice acelasi gen de scuze si in 2021 !.
    Cel mai rezonabil ar fi Majorarea Plafonului doar pentru plata pensiilor veteranilor si altor cateva cheltuieli stringente, iar restul chltuielilor sa fie desfintate si impreuna Institutile aferente sa fie trasferate catre Statele Membre.
    Concluzia Generala este ca SUA (la nivel Federal) este un Stat Esuat ! si ar trebuii sa fie transferate majoritatea institutilor sale / angajati catre statele membre.
  • +2 (2 voturi)    
    bonuri de masa, ceva... (Luni, 11 octombrie 2021, 23:27)

    richter [utilizator]

    bilete la mecuri pe luna, in 2030...inchirieri sezlong-uri pe Mercur..acolo nu-i frig nici la umbra !
  • 0 (0 voturi)    
    Nea Nicu (Marţi, 12 octombrie 2021, 1:19)

    yol [utilizator]

    a gresit directia saracu. Dar na, cand ai 4 clase, iar aia de langa tine au facut economie si afaceri de chiosc, sfarsesti mandru si sarac.
    Nu exista capitalism fara credit si nici progres fara datorii!
    Unii ar spune ca nici pace n-ar exista.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by