Marcu, MedLife: Avem nevoie sa nu se mai schimbe Codul fiscal in fiecare saptamana, sa nu mai mareasca salariile la Stat in fiecare saptamana si sa ne lase sa facem business!

de DP     HotNews.ro
Joi, 15 martie 2018, 10:51 Economie | Finanţe & Bănci


Mihai Marcu
Foto: MedLife
"Avem nevoie sa nu mai schimbe acest cod fiscal in fiecare saptamana, sa nu mai mareasca salariile la Stat in fiecare saptamana si sa ne lase sa facem business!", a spus joi Mihai Marcu, CEO MedLife, la Romanian Business Leaders Summit, care se desfasoara in Capitala joi si vineri. "Avem nevoie ca acest cod fiscal sa fie batut in cuie. La noi, Codul Fiscal a dat nastere la coruptie mai tot timpul in istorie. O sa gasiti pasaje la Kogalniceanu, Iorga sau Xenopol care se refera la aceste taxe care nu avantajau Romania, a mai spus Marcu. Discursul sau a fost axat pe istoria antreprenoriatului romanesc, Marcu abordand acest subiect prin prisma fiscalitatii si a coruptiei.

"Am avut o coruptie colosala in istorie. Sa stiti ca retrocedarile nu s-au inventat acum 5 ani, ci de catre Cuza si un grup din jurul lui. Sa stiti ca prin legea impoprietaririi agrare au fost platiti mosierii cu bani - cu care au plecat la Paris- iar de despagubit s-a despagubit o suprafata mult mai mare decat a Romaniei", a mai adaugat Marcu.
 
El a mai vorbit si despre incapacitatea Romaniei de a contrui drumuri si autostrazi. "Romanii au stapanit Europa pentru ca aveau drumuri. Apolodor a facut pod si au reusit sa treaca astfel Dunarea! Ei au facut drumuri, noi nu suntem in stare!", a spus Marcu.

Codul fiscal punea taxe mari pe importul de tehnologie, a mai spus antreprenorul roman. "Credeti-ma ca sunt unul dintre cei mai mari dusmani ai expresiei "vin strainii!" Fara capitalul strain suntem morti! Daca guvernantii nu vor banci si capital strain, le vrem noi, antreprenorii! Ca avem de invatat de la ei. Primul echipament industrial adus in Romania a fost Moara lui Assan. Ea a facut doua saptamani de la Viena pana la Giurgiu, dupa care a facut o luna trasa pe sanie pana la Bucuresti, ca nu erau drumuri!", a mai spus Marcu.

Romanian Business Leaders (RBL) este o organizatie apolitica, neguvernamentala si non-profit care ofera o platforma de actiune si implicare sociala pentru antreprenorii si sefii de companii din mediul de business privat. Misiunea RBL este ca Romania sa devina o tara mai buna pentru afacerile responsabile si, in felul acesta, o tara mai buna pentru romani.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





3273 vizualizari

  • -6 (22 voturi)    
    "Fratioare?" (Joi, 15 martie 2018, 11:02)

    may_kasahara [utilizator]

    asa vorbesc oamenii de afaceri? asa se face lobby, cu materiale din astea pe hotnews? nu am vazut marii detinatori de bishnitz cu servicii medicale private facand ceva pentru comunitate, pentru lume in general. faceti numai pentru business-ul vostru, "fratioare", si vreti sa platiti taxe putine spre deloc. ce exprimare!
    • +2 (12 voturi)    
      "Fa, Doina" e mai bine? (Joi, 15 martie 2018, 13:33)

      provest [utilizator] i-a raspuns lui may_kasahara

      Odata ce din tot ce a fost reprodus din discursul lui Marcu tu ai retinut doar un cuvant si in rest vii cu abureli despre taxe presupus prea mici, ce sa inteleg eu despre tine?
      Nu stii se citesti?
      Nu pricepi complexitatea ideilor prezentate si dai repede in persoana?
      Ai norma sa dai in orice individ cat de cat mai rasarit?
      Ai ramas la vechea mentalitate ca "patronii e hoti?"
      Oare am pierdut timpul inercand sa-ti raspund?

      Cat despre Marcu si altii ca el: ma bucur ca (inca) exista in aceasta tara. SI imi doresc sa existe cat mai multi.
      • +1 (3 voturi)    
        acest comentariu merita un bonus la salariu! (Joi, 15 martie 2018, 13:41)

        may_kasahara [utilizator] i-a raspuns lui provest

        nu ma intereseaza ce credeti despre mine.
        Dar tinteti-o tot asa, domnule "fratioare"! bravo!
        • +1 (3 voturi)    
          n-ai nimerit-o :) (Joi, 15 martie 2018, 15:33)

          provest [utilizator] i-a raspuns lui may_kasahara

          La cat ma multi si mai diversi fratiori antreprenori, nu afaceristi :)
      • 0 (2 voturi)    
        Am anteles ca nu vrea (Joi, 15 martie 2018, 14:15)

        asistat [utilizator] i-a raspuns lui provest

        sa plateasca salari mari la angajaț...complex!
        • 0 (2 voturi)    
          @asistat (Joi, 15 martie 2018, 16:12)

          Mariush27 [utilizator] i-a raspuns lui asistat

          Inainte sa pretindeti un salariu mai mare, ar fi bine sa mai va puneti putin la punct cu utilizarea limbii romane.
  • -6 (18 voturi)    
    In privinta Codului Fiscal , (Joi, 15 martie 2018, 11:42)

    A310 [utilizator]

    sunt de acord cu domnul Marcu , dar in ceea ce priveste satariile celor din sanatate de la stat nu mai sunt de acord cu domnia sa . Nu este problema domniei sale ce salarii se platesc la stat .
    • -6 (12 voturi)    
      Oferta de salarii (Joi, 15 martie 2018, 12:09)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui A310

      Domnul cred că concurează numai cu statul român în ce privește oferta de salarii. A uitat de piața europeană
      • -3 (11 voturi)    
        Pe domnia sa , (Joi, 15 martie 2018, 12:24)

        A310 [utilizator] i-a raspuns lui Omics

        il freaca grija de nivelul salariilor doctorilor care lucreaza lastat , nu de calitatea serviciilor medicale care le ofera , ca de fapt daca o sa mergeti la un centru privat , o sa constatati ca de fapt nu presteaza acte medicale de anvergura , cand apare o situatie serioasa , te vor trimite tot la spitalele de stat .
        • 0 (8 voturi)    
          corect (Joi, 15 martie 2018, 13:19)

          vodatepes [utilizator] i-a raspuns lui A310

          corect. daca esti la privat si se agraveaza situatia te trimit tot la stat
          Primul echipament industrial adus in Romania a fost Moara lui Assan. Ea a facut doua saptamani de la Viena pana la Giurgiu, dupa care a facut o luna trasa pe sanie pana la Bucuresti, ca nu erau drumuri. Alo desteptule de ce austrieci au dus moara pe apa? Pentru nici ei nu aveau drumuri. Daca Dambovita ar fi fost navigabila o aduceau de la Giurgiu pana la Bucuresti.Domnule Marcu vezi ca te joci cu arcu si ai inceput sa iei sageti in locul unde Anton toarna beton
        • +5 (7 voturi)    
          Domnia sa (Joi, 15 martie 2018, 13:26)

          provest [utilizator] i-a raspuns lui A310

          Isi poate depasi, mai mult ca sigur conditia. A facut-o de cateva ori pana acum si nu are inca 50 de ani. Si probabil ca va construi si acele facilitati despre care sustii ca nu le are acum.
          Politrucii care conduc spitalele din Ro nu au aceasta capacitate.
          Mai bine te-ar ingrijora cat vor mai fi in picioare spitalele de stat, nu ce face dl Marcu.
          Ce va mai place sa atuncati cu noroi!
          • 0 (0 voturi)    
            Nu am nici un (Vineri, 16 martie 2018, 15:17)

            A310 [utilizator] i-a raspuns lui provest

            interes sa arunc cu noroi in acest domn .
            Dar peste tot in UE cele mai performante spitale sunt tot cele sustinute de stat .
  • +2 (8 voturi)    
    incredibil (Joi, 15 martie 2018, 14:38)

    clam [utilizator]

    problema acestui domn e ca au crescut salariile medicilor la stat fiindca asa nu-si mai poate tine nici el sclavii pe plantatia privata. Fiindca da, medicii la privat au salarii foarte mici. Oare asa i se pare normal acestui domn, ca medicii sa ramana cu salarii mizere ca sa-i mearga dumnealui biznisul?
    • -1 (7 voturi)    
      vrei sa mediezi? (Joi, 15 martie 2018, 15:40)

      provest [utilizator] i-a raspuns lui clam

      Ce e intre medicii angajati (daca sunt angajati) la el si firma pe care o reprezinta este un contract privat, care nu ne priveste.
      Ceea ce spune el este ca pentru normalitate si crestere e nevoie mai intai de stabilitate.
      E nevoie de drumuri, de aeroporturi, de oameni educati in posturi importante.
      Absolut tot ce spune este corect. Si ne priveste pe toti!
      Si voi vociferati pe seama unor contracte care nici macar nu va privesc.
      Perfect logic! Nici nu ma amir ca ne conduc Dragnea si dama lui de companie!
      • +3 (3 voturi)    
        in primul rand nu stiu despre care "voi" (Joi, 15 martie 2018, 16:44)

        clam [utilizator] i-a raspuns lui provest

        este vorba, eu sunt doar unul. Apoi, cel mai important: ba da, ne priveste ce salarii au medicii la privat pt ca unii dau bani grei pe consultatii in acele clinici, iar la sfarsit iti dai seama ca ai avut de-a face cu incompetenti. Pentru ca doar acestia mai raman in tara si mai ales pe salarii de nimic. Deci, pe mine unul, calitatea actului medical ma intereseaza, iar aceasta depinde de remuneratia medicului. La fel cum ma intereseaza sa mai existe medici in tara si in sistemul de stat.Iar cu salarii de 300-500 de euro nu ii tii. E normal sa existe aceste cresteri, nicaieri in Europa medicii nu sunt platiti in halul asta. Pana fac guvernantii nostri "drumuri, aeroporturi" si ce mai spuneti dvs, o sa crapam cu totii pentru ca nu va mai avea cine sa ne trateze. Treziti-va, totusi, la realitate!
        • -1 (1 vot)    
          Majoritatea medicilor din privat (Vineri, 16 martie 2018, 9:27)

          provest [utilizator] i-a raspuns lui clam

          Presteaza acolo dupa programul de la stat, deci calitatea actului medical e cam la fel, ba chiar mai buna la privat, ca intra banul instantaneu.
          Da, trebuie salarii mai mari la medici, dar asta nu inseamna ca se rezolva problemele sistemului de sanatate. Eu tot cu sacosa de medicamante ma duc la internare si (cu exceptia catorva medcii mai tineri) tot cu plicul.
          SI mai e si o problema de atitudine. IN privat, ca si atunci cand pleaca afara, medicii nostri nu isi mai permit sa se poarte ca niste mici zeitati. Banul nu le rezolva pe toate. Multe hibe se pot rezolva prin simpla educatie. Stiai ca medicilor romani si bulgari li se face un instructaj special privind atitudinea fata de pacient, daca profeseaza in UK? Asta nu se rezolva cu bani.

          Revenind la subiectul articolului: cred in continuare ca omul are dreptate. Schimbarile de la varf, fie ele despre salarii, drumuri, scoli, etc nu vor rezolva problemele sistemice. Cei 7 ani de acasa, atitudinea fata de semeni, munca si responsabilitate, da.
          Sa fim sanatosi!
  • -1 (3 voturi)    
    medlife (Joi, 15 martie 2018, 16:31)

    Stefan534324 [utilizator]

    si ceilalti operatori privati, ar trebui nationalizati. Nu ar trebui sa vorbim de "business" in sanatate.
    • +1 (1 vot)    
      De ce? (Vineri, 16 martie 2018, 9:17)

      provest [utilizator] i-a raspuns lui Stefan534324

      Simti nevoia de uniformizare?
      In 5 ani toate unitatile care sunt acum private vor arata fix ca cele de stat: nespalate, prost echipate, cu manageri de 2 lei si personal nesimtit si pus pe spaga.
      Probabil ai in minte un sistem "de stat" similar celui din UK? Well, e un vis frumos! Calitatea oamenilor e alta.
  • +1 (1 vot)    
    Bataia pestelui e in alta parte (Joi, 15 martie 2018, 16:35)

    ady77 [utilizator]

    Pe partea de salarii, daca tot cresc la medici salarile multi nu or sa mai vrea sa vina sa lucreze si in privat cum se intampla acum.
    Daca nu ii mai vin la munca 15/20 de medici specialisti, el pune lacatul pe cabinete, ca nu ii mai convine doctorului sa isi bata capul si in privat daca castiga destul de bine la stat.
    Iar la stat munca mai cu frana.
    In rest cam are dreptate.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by