UE lansează o bombă: Big Mac nu mai este o marcă exclusivă al lui McDonaldʼs / Cel mai puternic Ford Mustang de serie produs vreodată a fost expus la Detroit / Puținii români cu bani care n-au ajuns încă în Dubai pot fi atrași de un selfie în „rama” din parcul Zabeel / Cascada banilor care fug din UK va deveni fluviu după votul de marți din parlament.

HotNews.roFoto: Hotnews

McDonaldʼs pierde marca Big Mac din cauza unei firme irlandeze! Într-o dispută la nivelul Uniunii Europene inițiată de lanțul irlandez de fast-food Supermacʼs, corporația McDonaldʼs a pierdut drepturile asupra mărcii „Big Mac”. Decizia reglementatorilor europeni prin care a fost revocată înregistrarea mărcii de către McDonaldʼs constată că cel mai mare lanț de fast-food din lume nu a făcut dovada unei utilizări „autentice” a acesteia în cei cinci ani dinainte ca disputa să fi fost declanșată în 2017. Oficiul Proprietății Intelectuale a UE (EUIPO) din Spania nu a răspuns solicitărilor pentru un comentariu. Nici McDonaldʼs nu făcut imediat vreun comentariu după decizia pe care o poate ataca prin apel.

Hotărârea permite și altor companii în afară de McDonaldʼs să utilizeze marca pe teritoriul UE, iar Supermacʼs spune că acum se poate extinde în Regatul Unit și în Europa. Chiar dacă nu avusese niciodată un produs numit Big Mac, McDonaldʼs folosise similaritatea numelor pentru a bloca extinderea irlandezilor. Fondatorul Pat McDonagh a trimis un e-mail la Reuters: „Supermacʼs este încântată de victorie și de revocarea mărcii Big Mac, înregistrată în 1996. Este o mare victorie pentru afaceri în general și oprește marile companii să le mai hărțuiască pe cele mici prin interzicerea de mărci pe care ele nici nu le folosesc”.

McDonaldʼs, care-și vinde la nivel internațional burgerii-amiral Big Mac, a înaintat drept dovezi imprimări de pe situri web, postere, ambalaje și declarații pe proprie răspundere ale reprezentanților companiei pentru a atesta vânzările de Big Mac în Europa. Dar EUIPO a apreciat că declarațiile trebuie confirmate și de alte dovezi, iar siturile web, ambalajele și posterele nu constituie așa ceva: „După imprimările de pe situri nu se poate constata dacă sau cum se putea face o achiziție sau plasa o comandă. Chiar dacă siturile web prezintă o asemenea opțiune, nu dau vreo informație că s-ar fi plasat vreo comandă”.

McDonaldʼs a fost întotdeauna „extrem de litigioasă” în domeniul legii mărcilor înregistrate și în mod obișnuit nu pierde, afirmă Wilajeanne MacLean, profesor de drept la Universitatea din Connecticut. În 1993, McDonaldʼs a obținut un ordin judecătoresc care a interzis unui dentist din New York să-și promoveze serviciile sub numele „McDental”, iar în 1996 a blocat eforturile unei firme din Singapore de a înregistra în UE marca „MACCOFFEE”. (Reuters)

Ford Mustang Shelby GT500, noul bolid de peste 700 CP. La salonul auto de la Detroit, Ford a expus luni în premieră cel mai puternic Mustang de serie, cu un motor supraalimentat V8 care va livra peste 700 CP. Puterea exactă se va cunoaște după noi testări și validări, dar ce se știe este că va fi peste Fordul GT Supercar de 450.000 $ (647 CP) și va accelera până la 100 km/h în puțin peste trei secunde. Puterea motorului din aluminiu de 5,2 l va trece printr-o cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte, similară cu cea a Fordului GT. Ambreiajul dublu oferă un transfer mai direct de putere către roți decât transmisia automată obișnuită și permite schimbarea mai rapidă a treptelor de viteză. Nu se va oferi și transmisie manuală, a anunțat Jim Owens, manager de marketing la Ford Performance, deoarece cea automată obține mai multă performanță de la motor decât o poate face un om care schimbă manual vitezele.

Piesele din plastic ale sistemelor de frânare sunt fabricate prin imprimare 3D. Procesul este relativ lent, cu o medie de cinci piese pe oră, dar oferă flexibilitate și poate produce piese de toate dimensiunile după planurile cu care este programat (aceeași masină fabrică componente total diferite pentru camioanele Ford Raptor). Această tehnică este adecvată pentru GT 500, care va fi fabricat în serie mică.

Primul Shelby GT500 a apărut în 1967, cu jumătate din puterea noului model. Originalul Shelby GT500 este considerat ca fiind printre cele mai dorite mașini americane de performanță fabricate vreodată, iar un exemplar a fost vândut recent la o licitație din Florida cu 2,2 milioane de dolari. Ford a avut o relație complicată, dar fructuoasă cu compania Shelby din Las Vegas. Mustangurile Shelby erau inițial produse de companie pornind de la Mustanguri livrate de Ford. Și în prezent există asemenea automobile, ca Shelby Super Snake, cu o putere de peste 700 CP. Dar noul model va fi cel mai puternic produs vreodată doar de Ford. (CNN)

„Rama” din Dubai a atras un milion de vizitatori în primul an. Dubai Frame este o structură din metal cu o înălțime de 150 m și o lățime de 93 m, cu o latură spre simblouri ale Dubaiului modern ca Emirate Towers și Burj Khalifa. De pe cealaltă latură pot fi văzute părți din orașul vechi ca Deira, Umm Harare și Karama. Directorul general al municipalității Dubai spune că „Dubai Frame este produsul viziunii Înălțimii Sale Șeicul Rashid Al Maktoum, Vice Președinte, Prim Ministru și Conducător al Dubaiului, de a face din oraș o destinație internațională turistică, culturală și de agrement”, iar un asemenea număr de vizitatori reprezintă o „realizare impresionantă”. Din februarie, Municipalitatea Dubai a extins cu trei ore programul de vizitare, la 12 ore pe zi și a lansat un sistem de e-ticketing, având în vedere popularitatea atracției din parcul Zabeel. (Arabian Business)

Un trilion de dolari a plecat din Regatul Unit din cauza Brexitului. Deși încă nu s-a produs, Brexitul restrânge industria serviciilor financiare ale țării. Băncile și alte companii din sectorul financiar au mutat active de cel puțin 800 de milioane de lire sterline (un trilion de dolari) în afara țării și în Uniunea Europeană, conform unui raport publicat luni de Ernst & Young. Multe bănci au deschis birouri în altă parte în UE pentru a-și pune în siguranță operațiunile după Brexit, ceea ce va însemna și mutarea de active substanțiale pentru a corespunde reglementărilor europene. Alte firme mută active pentru a-și proteja clienții de volatilitatea piețelor și de posibilele schimbări ale regulilor. Firma de consultanță spune că numărul reprezintă cam 10% din totalul activelor din sectorul bancar britanic și este o „estimare prudentă”, având în vedere că unele bănci încă nu și-au făcut publice planurile de avarie. Conform lui Omar Ali, șeful serviciilor financiare la E&Y, „numerele reflectă numai mișcările anunțate public. Știm că, în spatele scenei, firmele fac noi planuri pentru no-deal”.

După votul din parlament, șansele pentru ieșirea țării din UE fără acord au explodat. Banca Angliei spusese anterior că rezultatele acestui scenariu vor fi mai rele decât ale crizei financiare din 2008. „Cu cât ne vom apropia de 29 martie fără un acord, cu atât mai multe active vor fi relocate și mai mult personal va fi angajat la fața locului sau mutat”, a adăugat Ali.

De decenii, Londra este capitala incontestabilă a finanțelor, gazdă a sediilor internaționale pentru zeci de bănci de anvergură globală. Serviciile financiare au 2,2 milioane de salariați în țară și generează venituri anuale din impozite de 72 de miliarde de lire (100 de miliarde de dolari). (CNN)