Document Viziunea USR pe fiscalitate: Reducerea taxelor pe muncă, scutiri de impozit pe venit pentru salariul minim, reformă radicală a ANAF, tăierea pensiilor speciale

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Joi, 21 februarie 2019, 17:58 Economie | Finanţe & Bănci


Nasui, Barna si Caramitru
Foto: USR
 documente
(21 Feb 2019) PDF, 468KB
​Reducerea taxării muncii, scutiri de impozite, printre care cel pe venit pentru salariul minim, eliminarea impozitului pe profitul reinvestit și restructurarea din temelii a ANAF, sunt câteva din ideile propuse de USR și pe care le-ar aplica în situația în care ar ajunge la guvernare. USR vizează reducerea cu cel puțin 10% povara fiscală medie, se arată într-un document prezentat joi de Claudiu Năsui, deputat USR, și Andrei Caramitru, consilier al președintelui USR Dan Barna. Vezi în text mai multe idei pe fiscalitate ale USR și cum ar putea fi ele implementate.

USR consideră că România poate ajunge la o creștere economică sustenabilă prin "reducerea taxării muncii și a impozitului pe profitul reinvestit, încurajarea investițiilor productive și restructurarea din temelii a ANAF, probabil una dintre cele mai corupte instituții din România, de la bază până la vârf".

Măsuri care ar reduce povara fiscală de la 45-50% la 35% și care ar permite creșteri salariale nete de aproximativ 20%

  • Scutire de impozit pe venit până la un salariu minim pentru toți angajații
  • CAS (contribuția pentru pensie) progresiv în funcție de vârstă. Forța de muncă tânără trebuie să rămână în România și să revină în România. Vor fi reduse taxele pe muncă, astfel încât CAS-ul să crească treptat în funcție de vârstă. Astfel tinerii până la vârsta de 21 de ani vor fi scutiți de CAS și vor începe să contribuie gradual la pensie după vârsta de 21 de ani. Contribuția obligatorie pentru pensii se va mări cu 5% pentru fiecare an până la cota standard de 25% (21 ani - 5%, 22 ani - 10%, 23 ani - 15%, 24 ani - 20%, peste 24 ani - 25%). O astfel de măsură ar trebui să ajute la integrarea de la început a tinerilor pe piața muncii oficială și aceștia nu ar mai trebui să mai plătească decât 10% CASS și 10% impozit pe venit
  • Reducerea CAS, pe termen mediu, la 20%
  • Scutire de impozite și contribuții pentru al doilea job
  • 50% reducere impozite și contribuții în primii 3 ani pentru angajații care se întorc din Diaspora sau care își mută domiciliul în România la cel puțin 150 km distanță față de un nou angajator
  • Scutire impozite și contribuții pentru ucenici / elevi în filiera profesională (dacă angajatorul oferă cursuri încorporate în programa de bacalaureat profesional, conform propunerilor USR pentru reforma educației)
  • Scutirea supra-impozitării muncii cu normă parțială
Măsuri fiscale ”țintite” care ar duce la creștere cu 50% a ratei de investiții productive în economie și la reducerea cu cel puțin 50% a gradului de emigrare
  • Reducere taxe pe muncă și TVA în special pentru IMM-uri din sectoarele cu evaziune ridicată și procent mare de angajați temporari (de ex. construcții, horeca, turism, agricultură de dimensiuni mici)
  • Reducerea taxelor pe muncă, TVA și profit pentru firmele active în inovație tehnologică – obligația fiind de a păstra management-ul și proprietatea intelectuală în România și de a o monetiza din România (model olandez atractiv fiscal)
  • Eliminarea taxării profitului re-investit (model Estonia)
  • Reducerea taxelor pe muncă, TVA și profit pentru firmele care au majoritatea veniturilor din exporturi (excludem însă exporturile intra-grup)
Reforma radicală a ANAF
  • Deblocarea unui planul dezvoltat deja de Banca Mondială
  • Reducerea birocrației
  • Birocrația corelată cu dimensiunea firmei. Firmele mici nu pot suporta costuri fixe mari asociate cu birocrația excesivă. Micii comercianți și micile afaceri sunt primele victime ale obligațiilor împovărătoare. Agențiile de control nu fac față și sunt de multe ori suspectate că favorizează anumite firme în favoarea altora. USR propune ca sarcina birocratică pentru firme să fie redusă pentru firmele mici și mijlocii. Întreprinderile mici vor funcționa mai mult pe bază de declarație unică de conformitate pe proprie răspundere. Controalele pot făcute de către agențiile de resort numai la sesizarea de către clienți. În același timp, agențiile de control vor continua activitățile de autorizare și verificare ale afacerilor mijlocii și mari
  • Dematerializarea sediului social. Adresa de corespondență a unei firme sau a unei PFA să poată fi o adresă electronică sau o adresă fizică. Eliminarea birocrației care înconjoară deschiderea și modificarea sediului social și considerarea acestuia ca adresă de corespondență fizică (poștală). Claudiu Năsui spune că există deja o inițiativă legislativă depusă deja în Parlament, care prevede aceste lucruri.
  • Digitalizarea interacțiunii cu statul român. USR propune dezvoltarea serviciilor publice digitale și interconectarea instituțiilor statului astfel încât statul să funcționeze ca o singura instituție, pentru beneficiar. România este pe ultimul loc în UE la digitalizare și trebuie oferită modalitatea de a interacționa cu instituțiile statului prin comunicații electronice, dar prin formulare pre-completate. Ar putea crește numărul de solicitări care se pot rezolva exclusiv online, să fie eficientizat fluxul electronic al documentelor electronice intra-sistem, fără a pune o povară suplimentară asupra cetățenilor (ex: caziere fiscale) și să fie oferite mai multe tipuri de servicii digitale pentru întreprinderi (ex: deschiderea unei firme).
  • Profesionalizarea și depolitizarea ANAF
  • Introducerea unui board al ANAF care este independent și format exclusiv de profesioniști de înalt nivel. Board-ul va decide și va evalua conducerea ANAF
  • Managerii și funcționarii de rang mediu vor fi evaluați anual și transparent, inclusiv de evaluatori profesioniști. Cel puțin 30% din salarizarea lor va fi pe bază de bonus de performanță (nu corelat doar cu colectarea, ci și cu cunoștințele tehnice, planul de management etc.)
  • Implementarea unor metode de analiză informatică din bazele de date ale statului de tip „360 grade” pentru firme, administratori și persoane cu venituri sau active importante
  • Standardizarea procedurilor de analiză și control (la nivel sectorial, pe tipuri de firme și contribuabili)
Cum vor fi finanțate măsurile propuse

USR estimează costul maxim al măsurilor propuse la 30 miliarde lei. Implementarea va fi graduală pe 4 ani.

Sursele de finanțare
  • Reducerea drastică a evaziunii fiscale. Ținta este de a impozita veniturile „gri” a cel puțin 500.000 angajați suplimentari (4.2 miliarde RON1) și de a transparentiza venituri ale firmelor ne-declarate de cel puțin 10 miliarde lei, cu un impact bugetar de 1.5 miliarde lei
  • Taxe pe consumul suplimentar generat prin reducerea taxelor de 3.4 miliarde lei
  • Creșterea numărului de angajați în economie cu cel puțin 300.’000 (creștere salarii, beneficii pentru repatriere din Diaspora, activitate suplimentară din veniturile nete crescute) cu un impact bugetar direct de 6.3 miliarde RON4. În plus, angajatorii acestora vor genera la buget aproximativ 2.4 miliarde lei TVA
  • Tăiere pensii speciale și cumul pensie / salariu la stat, cu un impact bugetar estimat la 7 miliarde lei
  • Reducere cu 75.000 a personalului din administrația publică (ținta sunt sinecurile din administrația centrală, cu precădere, care au fost create pentru clientela de partid), cu un impact bugetar estimat la 5 miliarde lei
Vezi aici documentul cu soluțiile fiscale propuse de USR



Citeste mai multe despre   








30425 vizualizari

  • -28 (46 voturi)    
    hei! (Joi, 21 februarie 2019, 18:11)

    Mazeta [utilizator]

    Dar unde este vedenia PLUS? Dacă USR trece de pragul electoral și câștigă alegerile, va trebui să guverneze într-o alianță cu PLUS.
    • +2 (10 voturi)    
      Stii ceva...? (Vineri, 22 februarie 2019, 8:39)

      TheBlizzard [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Pasol na turbinca !
    • 0 (8 voturi)    
      Cele mai articulate idei din politica romaneasca (Vineri, 22 februarie 2019, 10:37)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      din ultimii 30 de ani. Treaba cu impozitele mici pe salarii mici e absolut logica. Toate firmele mici sunt obligate sa faca evaziune din cauza taxelor foarte mari la salariile mici ceea ce impiedica orice sansa de dezvoltare. In plus, e foarte bine si pentru angajati , avem 40% dintre angajati pe salariu minim. Reducerea taxelor ar insemna salarii mai mari fara costuri suplimentare pentru angajator.
      • -1 (7 voturi)    
        Finantarea acestor masuri pare utopica (Vineri, 22 februarie 2019, 11:18)

        animatron [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Initiativa foarte buna din partea USR, electoratul sa vada ca Opozitia e capabila si de propuneri constructive, de programe alternative de guvernare, nu doar de injuraturi la adresa ministrilor, dnei Dancila sau dlui Dragnea.

        "Reducerea drastica a evaziunii fiscale" este o "fata morgana", se intrezareste la orizont cand avem sete de bani la buget dar nu ajungem niciodata la ea.

        Un raport recent prezentat grupul socialis-democrat din PE a socat prin dezvaluirea unor cifre despre evaziunea fiscala a populatiilor active din UE: minim 750 miliarde euro/an !

        Se aprecieaza ca in Romania 29% din economia reala e "in umbra", in zona gri unde e ajunsa cu greu de fiscalitate si taxe.
        Chiar si in UK ar fi de cel putin 10%.

        Aceasta evaziune e diferita de aceea a corporatiilor si bancilor, care fac evaziune fiscala prin inginerii financiare si "optimizari fiscale" la limita legilor. Suma ar fi de cel putin 50 miliarde euro/an.

        Exagerat de optimista pare masura reducerii bugetarilor cu 75.000, va urma o avalansa de procese pierdute si pentru a fi evitate vor trebui restructurate sute de institutii administrative, cu risc de dezorganizare si alte sute de procese.

        Reducerea taxarii salariilor si veniturile mici e normala pentru o formatiune "progresista" ca USR-PLUS, la fel ca si indreptarea poverii impozitelor catre capital si veniturile mari (taxa pe corporatii si "bogatani").

        La fel de "progresista" (si poate utila) e si reducerea contributiilor celor tineri, pt ca diferenta pt pensiile lor va fi platita de cei mai in varsta, probabil din "solidaritate" obligatorie.

        Reducerea pensiilor speciale (o reforma e necesara) trebuie privita cu mare atentie, pt a nu descuraja oameni inteligenti si de calitate in a se angaja in fortele armate, in serviciile de informatii sau in diplomatie, exact unde avem nevoie in actualul context international.

        Foarte bine ca e vizat ANAF-ul, fara reforma acestuia masurile propuse ar ramane nefinantate.
        • 0 (2 voturi)    
          La evaziunea fiscala sunt solutii simple (Sâmbătă, 23 februarie 2019, 7:19)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui animatron

          Sunt cateva cauze pentru care are loc evaziune fiscala in cadrul firmelor mici si mijlocii :
          1. taxe mari pe salariile mici
          2. competitia neloiala de pe piata- cei care ar vrea sa fie corecti nu pot pentru ca sunt altii care dau spaga pentru a scapa de fisc.
          La 1 , solutia nu este decat reducerea taxelor, la 2 solutia e informatizarea ANAF , reducerea controalelor directe si folosirea sistemului informatic pentru detectarea celor care fac evaziune. Au facut bulgarii de 10 ani asta si au redus evaziunea enorm.
    • +1 (5 voturi)    
      Aritmetica (Vineri, 22 februarie 2019, 13:25)

      tony-s [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      a la usr - cica prin eliminarea impozitului de 10% salariu minim creste cu 20%.
      • -1 (3 voturi)    
        Vorbesti prostii (Sâmbătă, 23 februarie 2019, 7:22)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui tony-s

        Au propus cresterea salariului minim prin eliminarea mai multor taxe , impozitul pe venit fiind una din ele.
  • +5 (7 voturi)    
    e o greseala acolo (Joi, 21 februarie 2019, 18:15)

    Anonym [utilizator]

    peste 25 de ani e de platit 25%
    • +8 (18 voturi)    
      E foarte buna! (Joi, 21 februarie 2019, 21:03)

      Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      Asta inseamna fiscalitate intealeapta. Se ia banii de la pensii speciale si din pusculita lui Dragnea si se pune la dispozitia celor ce muncesc si nu fura in tara asta. CAS e necesar sa fie marit caci nu sunt bani de pensiile majorate aiurea de PSD-ALDE si care nu pot fi taiate, caci nu e vina celor care primesc, ci a celor care incearca sa-i cumpere.
      • +4 (10 voturi)    
        ei na (Vineri, 22 februarie 2019, 0:24)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

        Pensiile pot fi micsorate la loc prin inflatie, ceea ce deja se intampla si se va acutiza pana in 2021. CAS de 25% e deja imens.
    • +7 (27 voturi)    
      magistratii incaseaza 75% din pensiile speciale (Joi, 21 februarie 2019, 21:22)

      premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

      sa se taie!!!!
      • +12 (12 voturi)    
        sărăcuții (Vineri, 22 februarie 2019, 7:38)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui premierul grivco

        de parlamentari. Ei reprezintă doar 25% din pensiile speciale?
        • +1 (3 voturi)    
          nu, mai sunt militari si politisti (Vineri, 22 februarie 2019, 19:07)

          premierul grivco [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          dar, hei, ce sa vezi, suntem de aocrd sa se taie la toti. sau sa se plafoneze la salariul mediu pe economie :)
  • +4 (16 voturi)    
    Scutiri la al doilea job? (Joi, 21 februarie 2019, 18:27)

    jorj_bv [utilizator]

    Sunt de acord cu limitarea contributiei la sanatate de exemplu peste o anumita suma, dar nu pare corect ca sa existe diferente de fiscalitate intre un angajat care da tot ce poate (poate 10-12 ore pe zi) la un job bine platit fata de unul care are 2 job-uri mai usurele care dau insumate tot acolo.
    Pe de alta parte, scutiri de contributii inseamna reduceri la suma acumulata la pensie
    • +6 (10 voturi)    
      Arată-mi angajați care lucrează în (Joi, 21 februarie 2019, 20:47)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

      două locuri, la privat. Poate „lucrează” la stat, unde, ghici ce, stă, și după merge să mai și muncească pentru un ban în plus.
    • -1 (9 voturi)    
      scutiri (Joi, 21 februarie 2019, 20:57)

      Ademordna [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

      Ar trebui clarificat. Banuiesc ca esti scutit de contributii dar nu esti "scutit" de beneficii. Adica se sponsorizeaza cei foarte tineri de catre ceilalti.
      • +4 (4 voturi)    
        Sănătate foarte probabil, pensia e contributivă (Joi, 21 februarie 2019, 22:17)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

        Altfel ar fi o șmecherie a bogaților de a-și trece banii pe numele beizadelei netaxati.
  • +25 (29 voturi)    
    Și interzicerea pensionării la 45 de ani! (Joi, 21 februarie 2019, 18:41)

    prec [utilizator]

    Plus o reducere de bugetari de 1/3 din totalul asistaților de la buget!
  • +11 (23 voturi)    
    felicitari USR (Joi, 21 februarie 2019, 18:47)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    normal aceasta viziune fiscala de dreapta, ca program politic, ar fi trebui sa fie in doctrina Liberala, dar din ,,noul pnl'' doar pe V. Catarama l-am auzit vorbind despre ce ar trebui, reiau, ce ar trebui sa insemne PNL.
    actualul pnl e doar un satelit al psd, e plin de bugetari care nu altfel stiu ca nu prind posturi in psd.
    • +4 (8 voturi)    
      Viziunea fiscala a USR e de centru-stanga (Vineri, 22 februarie 2019, 11:37)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

      E tipica pentru programele socialist-liberale din Europa, de altfel dnii Ciolos si Barna sunt apropiati de partidul LREM, al dlui presedinte Macron, "liderul" autoproclamat al fortelor progresiste din UE.

      Amestecul de masuri socialiste cu unele liberale e caracteristic pt piata muncii din UE si propunerile USR se incadreaza foarte bine in tendinta dominanta europeana.
      Din pacate, rezultatul pe termen lung in UE e un somaj cronic de masa si 23 de milioane someri inregistrati oficial.

      Reduci impozite si taxe pentru salarii si venituri mici si transferi povara pe salarii si venituri mari, e masura tipica de stanga.

      Deresponsabilizarea unor categorii de salariati (pt contriburii la pensii) prin activarea unei presiuni suplimentare de "solidaritate" pe ceilalti angajati care au vechime mai mare e tot o masura tipica de stanga.

      Un impact bugetar negativ de peste 6 miliarde euro, in doar 4 ani, cu propuneri de finantare nerealiste (reducem "drastic" evaziunea si birocratia) seamana tot cu politici de stanga.

      Politica de dreapta autentica ar insemna ca statul sa impoziteze munca si capitalul la niveluri cat mai reduse, individul sa fie in intregime responsabil de ceea ce face cu contributiile sale de pensie/sanatate, statul ca cheltuie prioritar pt investitii si sa nu existe masura economica care nu se poate auto-finanta (nu cheltuim acum si mai vedem noi cum scoatem banii de undeva).

      Propunerile USR sunt binevenite, dar nu trebuie stampilate ca fiind de "dreapta" pt ca e un neadevar, ele sunt socialist-liberale.

      Se potriveste si cu dorinta USR de a deveni membra ALDE-Europa, acolo e locul acestui partid progresist si modern, alaturi de liberalii de centru-stanga (cei de centru-dreapta sunt in PPE, unde USR nu vrea sa intre).
    • -1 (1 vot)    
      In primul rind (Vineri, 22 februarie 2019, 14:41)

      Kecske [utilizator] i-a raspuns lui kkciosuldelahamangia

      sint de acord cu numele ales: si mie imi pare ca "ginditorul" este mai degraba o amuleta pentru cei atinsi de inspiratie/constipatie.
      Dar, cit priveste doctrina liberala si pnl, acestea sint de centru stinga, nu de dreapta. Singura componenta de dreapta este cea privitoare la politica nationala (desi nu se inghesuie sa o si practice), motiv pentru care au si fost bagati la gramada cu taranistii si conservatorii (adevaratele curente de dreapta) de catre comunisti, cei ce au o doctrina de stinga dar cu o componenta internationalista, impotriva intereselor nationale. Pina si Eminescu ii denumea pe liberalii din vremea lui "rosii", si nu degeaba.
  • +17 (31 voturi)    
    Politica decenta. (Joi, 21 februarie 2019, 18:52)

    newhot [utilizator]

    Un plan sanatos. I-am votat in 2016 si ma bucura ca ii pot vota si acum, dar alaturi de PLUS! GO USR+PLUS!
  • +1 (25 voturi)    
    Dragii mei, sunt enorm de multe (Joi, 21 februarie 2019, 19:03)

    Stapanu [utilizator]

    chestii de facut, insa nu vad s-aveti in vedere 3 chestii simple & esentiale:
    - renuntarea la impozitarea oricaror venituri rezultate din bani deja impozitati (dobanzi, transfer titluri de valoare, dividende, pariuri, jocuri de noroc etc)
    - renuntarea la CASS obligatorie!!!
    - implementarea principiului ca nicio institutie de stat sa nu ceara cetateanului vreun document emis de alta institutie de stat (cu exceptia ID sau equiv.)
    Astept! Succes!
  • +3 (17 voturi)    
    si judecarea lui slugarel, tradiceanu, ciordache (Joi, 21 februarie 2019, 19:24)

    qwerasdf [utilizator]

    dracnea, mitraliera, cap-de-penis, ciorbea si a tuturor celor care au contribuit la tradarea si distrugerea Romaniei in ultimii ani? E clar ca acesti indivizi au actionat din interese proprii si au cauzat daune tarii.

    plus iliescu!
  • +4 (16 voturi)    
    piata trebuie eliberata (Joi, 21 februarie 2019, 19:33)

    Dedalus [utilizator]

    Eu as subordona fiscalitatea (si legislatia) muncii obiectivului liberalizarii si flexibilizarii peitei muncii.

    ///

    Adica, prin legislatie:

    a) Acceptarea taxarii timpului efectiv lucrat
    b) Introducerea contractelor de munca alternative (care nu se impoziteaza la timp, ci la suma totala incasata)
    c) Introducerea treptata a contractelor libere (adica demisia si concedierea dupa vointa, fara necesitatea de a fi justificata decizia)
    d) eliminarea obligatiei contabilului autorizat pentru firmele mici

    ///

    Sea adauga masurile administrative, care nu necesita modificarea legislatiei:
    - explicarea Codului Fiscal pe inteles (multe prevederi sunt de-a dreptul obscure)
    - centralizarea pe web-site intr-un mod prioetenos a fiscalitatii (atat a intrepriderilor cat si a muncii/persoanelor fizice)

    ///

    Aceste masuri trebuie insa insotite de masuri generale:
    a) reducerea interventiei statului si a prezentei sale in economie - in paralel cu intarirea cu personal a Consiliului Cocnurentei si a Oficiului pentru Ocrotirea consuamtorilor
    b) reducerea cotei unice la 15%

    ///

    Nu vad utilitatea masurilor cu conditionari (cele care il cuprind pe "daca" sau "in cazul in care") - conditiile fie sunt usor de evitat fie devin piedici prea puternice.

    Nu inteleg necesitatea "finantarii masurilor" . Orice masura care necesita "finantare" este una perdanta, pentru ca inseamna interventie in piata.

    Piata trebuie lasata libera. Masurile USR sunt 25% anit-piata. Ori, nu poti fi "putin gravida". :-))

    "Putin" antipiata inseaman de fapt total anti-piata si masurile ce necesita finantare se vor bloca. Vom ajunge in acelasi loc, doar ca peste inca 5 ani.
  • +3 (9 voturi)    
    piata libera (Joi, 21 februarie 2019, 19:37)

    Dedalus [utilizator]

    Nu merge cu shopping-list.

    Masurile trebuie gandite sa se sutina reciproc.

    Ceea ce le-ar putea lega este obiectivul liberalizarii pietei muncii. Ca parte a re-formarii economiei pe baza pietei libere.

    ///

    Eu consider ca principala problema a Romaniei de astazi este piata incorsetata. Piata noastra e libera doar "de vitrina".
  • -14 (28 voturi)    
    cei 15 000 de specialisti (Joi, 21 februarie 2019, 21:15)

    mmmircea [utilizator]

    revin. In fruntea cu Ciorbea, Remes, Muresan. Pardon Barna, Nasui, Caramitru.
    • +5 (9 voturi)    
      Greu de luptat cu actualii (Joi, 21 februarie 2019, 23:28)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Ca Daia, Pavi, Ciubuc…..asta noul de la transporturi.
  • +8 (20 voturi)    
    mai trebui si 300 de parlamentari o singura camera (Joi, 21 februarie 2019, 21:25)

    hopsinoi [utilizator]

    gruparea interlopa PSDUDMRALDEPNL nu numai ca nu a facut Romania sa prgreseze,, dar a dat-o inapoi cu 10 ani!

    Unde sunt autostraziile Romaniei?
  • +10 (12 voturi)    
    corect (Joi, 21 februarie 2019, 22:21)

    1A [utilizator]

    Anaful e o institutie cu angajati cu mentalitati ceausiste.
    Propunerea de restart radical e absolut necesara!
  • -5 (13 voturi)    
    Avand in vedere ca nu vor atinge 20% (Joi, 21 februarie 2019, 22:27)

    Lok [utilizator]

    Pot sa zica orice, ca lumea uita pana au astia o sansa adevarata la guvernare.
  • +9 (11 voturi)    
    Asistatii sociali, (Joi, 21 februarie 2019, 22:30)

    URD [utilizator]

    masa de manevra a primarilor, somerii cu "rau de munca" si alti puturosi si lenesi buni de munca, la ei v-ati gandit cum sa-i puneti la treaba?
    La angajatii la stat sau la firme in care capitalul privat este minoritar interzicerea cumularii pensiei cu salariul. Eliminarea pensiilor speciale, analiza in detaliu a pensionarilor "pe caz de boala".
  • +3 (13 voturi)    
    Asa da (Joi, 21 februarie 2019, 22:43)

    Ellis [utilizator]

    Masurile sunt pe sistem vestic, un pic de impozitare progresiva se impune, tre' sa existe o forma de redistribuire sociala, daca nu-i dai calului mancare ajunge martoaga si nu-ti mai trage la caruta, Doar tiganii isi bat martoagele sa alerge caruta. Si PSDragnea, desigur...
    • -3 (11 voturi)    
      Hai sa ii pedepsim pe cei care chiar produc ceva (Vineri, 22 februarie 2019, 5:23)

      adrianhn [utilizator] i-a raspuns lui Ellis

      in tara asta.

      Ai fost la scoala si ai invatat? Ai obtinut un job bun? Te duci la munca si chiar muncesti in loc sa te uiti cum da altu la sapa?

      Ia de aici taxe si mai mari, nu e ca si cum nominal oricum platesti taxe mai mari pentru ca ai salariul mai mare.


      Dar na, asta e cu toate partidele astea ciuperca ca usr... apar dupa fiecare ploaie cu politici comuniste.
      • -2 (4 voturi)    
        Vorbiti deagaba (Vineri, 22 februarie 2019, 6:57)

        Cipraen [utilizator] i-a raspuns lui adrianhn

        Taxare progresiva e pana la 24 de ani, care defapt sunt scutiri de taxe. De la 25 de ani toata lumea are acelasi impozit, indiferent de salariu.
      • -4 (4 voturi)    
        Esti rupt de realitate (Vineri, 22 februarie 2019, 10:56)

        Maspp [utilizator] i-a raspuns lui adrianhn

        Ia la pas un sat romanesc si ai sa vezi in ce conditii traiesc copiii din zona rurala, ce parinti au, cat de mult ii intereseaza pe parinti ce fac copiii la scoala si cat de mult ii intereseaza viitorul acestor copii. Teoria ca te duci la scoala si inveti e ridicola. Inveti daca ai o familie cu un anumit nivel social, intelectual , cultural. Daca nu are cine sa te impinga de la spate, ajungi in clasa a-8-a sa nu stii sa scrii si sa citesti corect. Sistemul nu ajuta cu nimic copiii din mediile defavorizate, nu-i ajuta sa se integreze, nu ne invata pe noi ceilalti sa-i ajutam pe ei, sa gandim ca o comunitate, nu fiecare pentru el.
  • +1 (5 voturi)    
    Domnilor! (Vineri, 22 februarie 2019, 7:24)

    ABBV [utilizator]

    Este suficient sa stopati chesti de genul asta:
    https://www.youtube.com/watch?v=PXOf_mJRFSg
    Si vor fi surse de finantare. Si poate veti opri si din emigratie. Intelegeti odata, fara bataie de joc la banul public si poate ne vom intoarce sau nu vom pleca.
    Si in cei care ar trebui sa li se taie veniturile ar trebui sa intre si BOR srl. Si pentru vocile care se opun ...ganditiva doar la asigurare medicale diferentiata. Vreau sa am un cuvant unde se duc bani mei. Nu vreu sa platesc lipitori!
    PS: Domnilor de la USR daca veti fugi de problemele spinoase si nu va veti asuma nimic, Nu vorbe si fapte! o sa fiti un alt partid care dispare in beciurile PSD(PCR). Fara populisme ca moare pacientul!
  • +5 (7 voturi)    
    Cam generalist... (Vineri, 22 februarie 2019, 7:26)

    Furnicuta [utilizator]

    Apropo de pensiile speciale. Astea sunt și ele pe mai multe domenii. Ca să nu se interpreteze aiurea, pensii speciale la militari sunt în cvasimajoritatea țărilor lumii, deci e cam aiurea să le scoți din această categorie. În schimb, toate celelalte pensii speciale ar trebui trecute în categoria pensiilor clasice și să fie calculate pe principiul contributivității.
    Un ultim aspect. În țările civilizate sau, ca să zic altfel, cu o mai mare experiență democratică, parlamentarii NU BENEFICIAZĂ DE PENSIE, ci doar de o indemnizație de parlamentar pe timpul activității acestuia. Atât și nimic mai mult.
    Deci, mare atenție USR la ce vreți să faceți și, mai ales, cum.
  • +4 (6 voturi)    
    mda (Vineri, 22 februarie 2019, 8:07)

    SoulSearcher [utilizator]

    dar nu asa se castiga electorat, pentru ca aia care va voteaza nu se uita la viitorul indepartat...

    cea mai buna tactica este inventat de PSD

    asa ca promiteti ca triplati salariile si pensiile, si lumea va voteaza...

    si cand ajungeti la putere, aplicati planul asta, astfel copii nostri sa aiba un viitor aici, nu sa trebuiasca sa-i trimit din tara pentru un viitor mai linistit
  • 0 (6 voturi)    
    in sfarsit ceva concret (Vineri, 22 februarie 2019, 9:43)

    marr.io [utilizator]

    Daca PNL, Pro Romania si altii ca ei care se cred in opozitie cu actuala majoritate parlamentara, au un discurs gen "Gica Contra", fara substanta si idei iata ca avem in sfarsit de la USR ceva concret. Chiar daca este perfectibil ce au de gand oamenii astia au venit cu ceea ce asteapta toata lumea. Astept sa vad ce planuri au si pentru celelate sectoare ale economiei. Eu o sa ii votez
  • +6 (6 voturi)    
    Nimic despre mediul de afaceri. (Vineri, 22 februarie 2019, 10:17)

    Marionette [utilizator]

    Coloana vertebrala a economiilor mari gen US, UK, Germania, nu o reprezinta Mercedes, Facebook, Google, Coca-Cola oricat de gigantice ar parea. cam 65% din economia lor este IMM. In US mai ales autoritatile statului au cateva puncte nevralgice de bifat la un IMM, daca se respecta sunt cu mainile legate. Micul investitor respectiv ii poate trimite dracului de pe batatura lor de nu se vad. Din acest motiv prospera micile afaceri, degrevate de miliarde de reglementari asa cum sunt la noi.
    La noi in orice moment in care intri ca inspector la orice autoritate care are dreptul de a investiga orice mic investitor ii poate gasi legal in regula sau ca incalca grav legislatia in vigoare si trebuie inchis. Deci oricine fie moare fie da spaga. Se face ceva pentru liberalizarea IMM-urilor in Romania? Te duci la munte, la mare, n-ai unde sa mananci ceva decent, pentru ca nu exista concurenta, nimeni nu se baga sa fie muls de mafia de stat. Asta pentru ca statul are toate atuurile si drept de viata si de moarte asupra unei afaceri mici. Cand va inceta acest mediu vitreg pentru economia de piata?
  • +1 (3 voturi)    
    TVA redus (Vineri, 22 februarie 2019, 10:32)

    noi2013 [utilizator]

    Unde se mai reduce TVA pt Horeca, agricultura, etc cand deja sunt reduse?!
  • +2 (6 voturi)    
    Eh hai...chiar asa? (Vineri, 22 februarie 2019, 10:53)

    nscandal [utilizator]

    Pensiile speciale...le taiati de tot, sau doar asa...un pic?
    Oare CCR n-ar avea nimic de spus?
    A mai fost cineva care a taiat doar o patrime, iar asta doar temporar si....a devenit inamicul public nr.1.
    Scutiri peste scutiri....bravos!
    Reducerea drastica a evaziunii...parol ?
    Reducerea numarului bugetarilor....a sinecurilor....sint tare dulci astia de la USR, dar....basmele trebuie sa ramina in cartile pentru copii. Povestile nemuritoare introduse in programe de guvernare ipotetice sint doar populism. Limitati-va la a polua sonor psd-ul in parlament, ca mai mult n-aveti ce face; si oricum, d-l Liiceanu tot va voteaza, n-aveti ce pierde....
  • -2 (2 voturi)    
    O sa aveti multi votanti (Vineri, 22 februarie 2019, 11:24)

    Ionela_12 [utilizator]

    Daca va faceti cunoscut programul acesta ,o sa aveti mlt de castigat. Si in acelasi timp sa dati asigurare populatiei ca o sa-l respectati!
  • +1 (1 vot)    
    propuneri constructive (Vineri, 22 februarie 2019, 15:30)

    Razvan_M [utilizator]

    Masurile de reducere a cheltuielilor statului si care permit angajatilor sa pastreze mai multi bani din ce produc sunt foarte bune.

    Calculele cu acoperirea deficitului generat de masurile din document sunt un pic cam optimiste, imho. Ceea ce face acum #rezist cu iesiri saptamanale in strada poate fi organizat lejer si de PSD cu sprijinul zecilor de mii de pensionari de lux ramasi fara pensii speciale.

    Fara un sprijin puternic in Parlament si in teritoriu, precum si la institutiile de forta ale statului, aceste masuri sunt relativ dificil de implementat - ca sa nu spun imposibil. USR ar trebui sa ia cel putin 25% in Parlament pentru a putea avea o putere mare de decizie intr-un eventual guvern cu PNL.
    Pentru asta, USR are nevoie de gandit masuri pentru lumea de la sate, in special satele sarace. PNL la fel. PSD-ul trebuie concurat acolo unde este mai puternic. Masurile din documentul de aici sunt pentru oameni care inteleg acest limbaj elegant si care privesc dincolo de ziua de azi. Un bun punct de pornire ar fi documente similare emise de Partidul-Stat PSD.
  • +2 (4 voturi)    
    ABERATII (Vineri, 22 februarie 2019, 16:38)

    jjiacobuta [utilizator]

    Deja s-a scazut fiscalitatea , de unde sa o mai scazi ? Daca esti firma mica atunci te declari microintreprindere si platesti intre1 si 3% pe cifra de afaceri . Chestia cu taxarea progresiva functie de varsta e o prostie o riginalitate marca USR . Cu ce ajuta o firma ca in primii 3 ani plateste CAS angajatul mai putin? Banii din CAS se duc la pensii . Acum CAS e tot 25% deci care e noutatea ? Cu o scadere prin plafonare a CASS sunt de acord insa au crescut salariile la medici si este un plan de investitii in noi spitale regionale . Din ce sa le faci? scutirea pe impozit la salariul minim va duce paradoxal la evaziune fiscala. Apoi daca faci asta atunci desfiintezi cota unica ! Deci e naivitate . TVA variabil e complicat din multe pct de vedere . Se vede ca nu lucreaza real niciunul ca sa vezi ce se complica trebuirile . Tot multinationalele ar profita . Nici o firma mica nu face inovatie tehnologica ca nu are cu ce si cu cine . Profitul reinvestit e o chestie neclara din prima ce se incadreza acolo o masina care ti-o iei sau ce ? Scule , etc? Daca esti microintreprindete oricum nu platesti impozit decat la dividente ! Habar nu au cum merg treburile . O firma mare oricum poate face tot felul de smecherii ca sa eludeze statul si nu mai au nevoie de o asa masura . ANAF un subiect sensibil insa nu modernizarea lor e problema ci indreptarea lor direct asupra persoanelor fizice . Sunt multe care daca le iei la bani marunti nu au bani nici de masina nici de case de nimic ca nu au declarat nimc la fisc . De acolo se pot lua miliarde de euro pe bune. In germanai daca ti0ai luat masina cash a doua zi te si verifica daca ai declarat corect veniturile . La americani e la fel , la noi e varza si nu din cauza informatizarii ci din cauza ca legea nu spune clar ce trebuie sa faca si cum .Varza cea mai mare e in sursele de finatare . Toate sunt vise .
  • +2 (2 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 23 februarie 2019, 13:53)

    vitan.sandu [utilizator]

    ra sa zic UTOPII! Mi/am revenit la timp: PROSTII!
  • 0 (0 voturi)    
    Nimeni nu vorbeste despre reducerea (Sâmbătă, 23 februarie 2019, 18:31)

    John M. [utilizator]

    drastica a birocratiei din administratia publica. Vezi la tv mese rotunde cu 30-40 de "ganditori" care trebuie sa hotarasca daca sa vopseasca in gri sau in verde gardul unui muzeu sau gradinite si se cearta o zi pe tema asta.
    Ce-i asta?! Guvernul Romaniei are mai multi angajati ca cel al SUA !
  • 0 (0 voturi)    
    Astia de la usr (Joi, 7 martie 2019, 2:51)

    AdaBa [utilizator]

    nici macar nu stiu sa minta... sunt de dreapta de cand ma stiu si niciodata nu voi vota cretinitati precum usr&co.. Inca mai gandesc!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version