Pentru a face față solicitărilor venite de la clienți, BCR a fost nevoită să mai deschidă două call-centere, să mărească de 10 ori personalul care administrează pagina de Facebook a băncii și să mărească numărul personalului din rețeaua proprie care să se ocupe de solicitările primite pe email. Și chiar și așa abia fac față, spun reprezentanții instituției. ”Primim în medie 14.000 de apeluri telefonice pe zi (dar sunt zile în care se depășesc 15.000 de apeluri), 150 de mesaje private zilnic pe pagina de Facebook și alte 200 de mesaje pe zi scrise direct pe ”wall”. Despre emailuri nu mai spun...”, spune un reprezentant al băncii. Instituția a decis să organizeze sesiuni live pe Facebook în care să discute direct cu clienții, prima astfel de discuție fiind programată azi la ora 11.
E drept, nu toți clienții care sună vor să-și amâne ratele la plată, ci sună fie pentru că le-a picat aplicația, vor să-și schimbe cardul sau au probleme de altă natură cu banca. Indiferent de motivul pentru care caută să se adreseze finanțatorului, rezultatul e același: sufocarea canalelor de comunicare.
Reprezentanții BCR îi invită pe clienți să sune și înafara intervalului cel mai aglomerat (11-16) telefonul fiind la dispoziția clienților 24 de ore din 24, 7 zile din 7. ”Aseară la ora 22.00 aveam 13.700 de apeluri. Cei care sună noaptea pot discuta mult mai relaxați cu operatorii”, mai spun reprezentanții BCR. Banca a lansat posibilitatea plății facturilor prin telefon, adaugă aceștia, cu precizarea că e vorba de facturi de până la 300 de lei. ”Acest lucru l-am făcut pentru a veni în sprijinul seniorilor”, admit oficialii BCR.
Ce spun unii dintre clienti pe pagina de Facebook a unor bănci:
”Buna ziua! Cand va functiona aceasta aplicatie la toti parametrii sai? Inca nu pot sa creez direct debit, astept de 2 saptamani sa se rezolve problema. Am trimis si emailuri dar degeaba”
”Nu se poate contacta la nici un nr de telefon si nici prin mail nu raspunde nimeni din cauza amanarii ratei.”
”Echipa se mișcă mega greu în perioada asta nu e la sentiment cu urgentele clienților!”
”Am primit mesaj sa confirm adresa pentru a mi se livra prin curier card-ul nou luna viitoare, dar cind intru in George sa confirm adresa imi apare mesajul: "Ca George inca invata". Cit mai invata George?”
”Buna ziua. Sunt in somaj tehnic si am vorbit cu un operator sa aman plata ratelor 2-3 luni si mi sa spus ca nu se poate pentru ca le-am mai amanat o data in anul 2016. Legea care sa dat nu e valabila pentru toata lumea???”
Celor mai multi li se raspunde la observatii, dar presiunea ramane.
Aproape toate băncile din top 10 sunt în situații similare
BCR nu e însă singura instituție de credit care se confruntă cu o avalanșă extrem de consistentă de apeluri din partea clienților, aproape toate băncile din top 10 fiind în situații similare. În call-centerul Raiffeisen Bank, numărul apelurilor din prima săptămână a lunii aprilie s-a triplat fata de aceeasi perioada din 2019.
Potrivit unor surse apropiate sistemului bancar în prezent sunt peste 150.000 de solicitări doar de suspendare a ratelor. Pe lângă acestea, oamenii sună pentru orice problemă pe care o întâmpină și e și normal să facă asta.
”Ne-am dublat personalul din call-center, am re-locat oameni din diverse departamente în zona de costumer services, dar degeaba. Oamenii au probleme și devin pe bună dreptate iritați atunci când nu reușim să le răspundem imediat”, spune reprezentantul ueni alte bănci comerciale. ”Nu putem să împăcăm pe toți cei care sună și recunosc că nu am fost pregătiți de această avalanșă de apeluri. Dar învățăm din mers ce să facem”, mai spune bancherul comercial.
iar daca banca va refuza puteti face plangere aici:
https://aici.gov.ro/sesizare?inst=7b0f6c78-4ebb-443f-9dde-f8cde3fa34dc&proc=c3ec5a7c-b1f9-4334-bacd-bca32b9b9bf1
Apropo am vazut o chestie interesanta la ING: toate sucursalele sunt de fapt niste SRL-uri de apartmanent care folosesc sigla unei banci din OLANDA. De fapt ING nu exista in Romania asa cum nu exista McDonalds sau KFC in Romania
daca te uiti pe contractul de credit vezi ca de fapt tu l-ai semnat cu un SRL, nu cu ING Bank NL
P.S. Intelegeti acum de BNR nu a dorit sa fie adoptata ad literam normele bancare din UE si la noi? De ce a pervertit si amanat acele acte normative?
nu exista nici in Buc un sediu al ING unde sa poti merge sa iei credit ca persona fizica deci tu nu iei credit de la ING ci de la un SRL.
mi se parea ciudat cand eram in sucursala si managerul acelei sucursale umbla de colo colo disperat sa ajute clientii. partea implicat personal omu dar mi-am dat seama de ce doar cand am vazut contractu
- ING e o banca din Olanada care are un sediu in Romania dar nu are sucursale unde cetatenii pot merge sa ia credite. Sunt niste SRL-uri care folosesc sigla ING si platesc pt asta
- in Romania NU exista McDonalds, sunt niste SRL-uri care platesc McDonalds ca sa ii foloseasca numele, sigla si retetele
etc
Romania e o tara de mana a 3-a
Mersi frumos!
In 20 Martie am trimis mail la ING si ei mi-au raspuns in 8 Aprilie ca trebuie sa completez un formular la ei pe site dupa ce deja le-am raspuns la intrebari cu o saptamana inainte
Nu trebuie decat responsabilii din ilustra BCR sa sune la call center ING sau Banca Transilania sa vada in cate minute pot vorbi cu operatorul dupa care sa inceapa sa se mire cum aia pot si ei nu. Si din cate stiu BT a depasit BCR ca volume.
Eu incerc de o saptamana sa vorbesc la call center BCR pentru o activare de token si nu reusesc . Am fost pe muchie intr-o zi dupa aprox o ora am ajuns la operatoare si dupa ce i-am spus problema pac a cazut sistemul lor magic. Apare mesajul In acest moment ne confruntam cu un numar mare de ...lalala toti sunt in conversatie.....lalala si nu ajungem nicaieri. Desi sunt persoana juridica , nr apelurilor e sigur mult mai mic. Dar e mai simplu sa ne plangem...
Georgica asta mi-a creat si mie niste probleme, dar le-am dat de cap.
Sper ca la urmatoarea intalnire sa nu fie stresat prea tare de evenimentele din ultima perioada si sa raspunda normal - nu cer mare lucru de la Georgica si ma port frumos cu el - parol!
Cand o sa implineasca Georgica 2 anisori sper sa merg si io la petrecerea lui -
anul trecut am ratat-o!
Hai ca se poate!
Aplicarea unei asemenea aberatii legislative inseamna faliment de tara, nu doar falimentul bancilor. Destul de probabil bancile vor accepta unele cereri in functie de situatia dezastruoasa a clientului. Pentru restul cererilor foarte probabil vor tergiversa, verifica venituri suplimentare, daca au proprietati, etc. Bancile sunt obligate sa raspunda in termenul legal, dar pentru multi probabil vor propune alte optiuni sau vor refuza complet cererea.
In isteria asta aproape generalizata e de ajuns sa lanseze niste idioti utili niste zvonuri alarmiste ca bancile nu mai au bani sau ca nu vor sa returneze banii din cont, ca sa se face cozi sa-si scoata toti banii de la banci. Atunci sa te tii prabusire, mai ceva ca la drojdie..
PS. Capul sus, iesim noi si din mocirla asta de banci, BNR si Min Fin condus de unu care dadea atacuri asupra leului. Pandemia asta doar o sa-i faca pe romani sa vada realitatea asa cum e, nu cum vor bancherii sa o vanda.
Se mai mira ca-i cauta lumea sa le bata obrazul?