Deficitul global de microcipuri a forţat Bayerische Motoren Werke (BMW) să oprească temporar producţia la fabrica sa din Regensburg, în sudul Germaniei, a anunţat duminică un purtător de cuvânt al producătorului auto, transmit DPA și Agerpres. Planul prevede oprirea producţiei timp de o săptămână, începând din 26 iulie. Din 2 august va intra în vigoare o săptămână de vacanţă, astfel încât producţia va fi reluată din 9 august.

BMWFoto: Dreamstime.com

Şi producătorul auto ceh Skoda, parte a grupului Volkswagen AG, va anula câteva schimburi la uzinele sale, înaintea concediului anual de două săptămâni la nivelul companiei, deoarece deficitul de componente blochează producţia, au anunţat săptămâna aceasta sindicatele.

Concediul anual este programat în primele două săptămâni din august, dar unele schimburi vor fi anulate încă din 28 iulie, au informat sindicatele în publicaţia lor, Skodovacky Odborar.

Şi în iunie compania a anulat unele schimburi.

Volkswagen este printre marii producători auto care au fost nevoiţi să-şi reducă producţia în 2021, din cauza crizei de semiconductori pentru industria auto.

Anul trecut, BMW Group a vândut un număr de 2,324 milioane de automobile BMW, Mini şi Rolls-Royce la nivel mondial, cu 8,4% mai puţine decât în 2019.

  • Deficitul global de semiconductori ar putea dura şi în 2022, afectând apoi producţia de smartphone-uri

Deficitul global de semiconductori ar putea dura şi în 2022, afectând apoi producţia de smartphone-uri, prefigurând o aprovizionare cu deficienţe pentru o serie de electrocasnice şi echipamente industriale, susţin directorii din industrie, transmit Reuters și Agerpres. Sectorul auto a avut cel mai mult de suferit anul acesta dar aprovizionarea cu semiconductori s-ar putea îmbunătăţi relativ curând, China urmând să producă o parte din producţia pe care Taiwan nu o poate realiza, a declarat economistul ING Iris Pang.

Companiile de semiconductori din Taiwan au majorat producţia în China după ce întreruperile de curent şi creşterea numărului cazurilor de COVID-19 au afectat producţia şi operaţiunile portuare din Taiwan, a adăugat Pang, care a avertizat că persistă problemele de aprovizionare cu cipuri iar producătorii de smartphone-uri se vor confrunta cu dificultăţi în viitor.

Companiile din întreaga lume au avertizat asupra efectelor deficitului de aprovizionare cu semiconductori.

Problema ar putea persista până în trimestrul doi din 2022, susţine Adam Khan, fondatorul AKHAN Semiconductor.

Andrew Feldman, directorul general al startup-ului Cerebras Systems, a avertizat că producătorii aşteaptă până la 32 de săptămâni pentru noi cipuri şi componente.

Industria cipurilor ar putea înregistra o creştere între 21% şi 25% în 2021, în special în urma majorării cererii de produse electronice, a apreciat Dan Hutcheson, directorul general al VLSI Research.

Acest deficit în aprovizionarea cu cipuri, care afectează producătorii auto din întreaga lume, este rezultatul unei combinaţii de factori. Producătorii de automobile au închis uzinele timp de două luni în timpul pandemiei de COVID-19 de anul trecut şi au anulat comenzile de cipuri. În paralel, însă, cererea de cipuri a crescut în industria echipamentelor electronice, în condiţiile în care oamenii au fost obligaţi să stea în acasă, ceea ce a condus la creşterea vânzărilor de laptopuri şi console de jocuri video. Acum producătorii de automobile trebuie să concureze pentru cipuri cu producătorii de electronice