VIDEO Grecia, salvata de la faliment. Noul ajutor financiar se ridica la 158 de miliarde de euro

de Catalina Ciociltan     HotNews.ro
Joi, 21 iulie 2011, 22:15 Economie | Finanţe & Bănci


Liderii din zona euro au convenit, joi, sa acorde un al doilea pachet de ajutor financiar pentru Grecia, la finalul unui summit crucial cu privire la viitorul monedei unice. Pachetul financiar va ajunge pana la 158 de miliarde de euro, cu sprijinul substantial din partea bancilor si creditorilor privati din Grecia: 109 miliarde de euro din partea Europei si Fondului Monetar International, iar restul de 49 miliarde de euro- contributie din partea sectorului privat. Din aceasta suma, 37 miliarde de euro vor veni dintr-o "contributie voluntara" a bancilor si 12 miliarde de euro din rascumpararea datoriilor din piata. Grecia isi va reduce datoria de 350 miliarde de euro cu 26 miliarde de euro pana la sfarsitul anului 2014, datorita noului ajutor financiar, a declarat prim-ministrul grec George Papandreou.

La ce intelegere au ajuns liderii europeni

Usurarea conditiilor de creditare pentru Grecia, Irlanda si Portugalia:
  • maturitatea imprumuturilor se va dubla de la 7,5 ani la 15 ani, pana la maxim 30 de ani, cu o perioada de gratie de 10 ani
  • dobanzile vor fi reduse la 3,5 la suta de la 4.5 - 5.8%.
Noi atributii pentru Fondul European de Stabilitate Financiara (EFSF):
  • va putea cumpara obligatiuni de pe pietele primare si secundare
  • i se va permite acordarea de linii preventive de credit si recapitalizarea bancilor cu probleme din zona euro
  • atributiile sunt echivalente cu infiintarea unui Fond Monetar European
Liderii au promis infiintarea unui "Plan Marshall" de investitii publice europene pentru a ajuta la redresarea economiei grecesti

Ce va contine pachetul de salvare al Greciei
  • 109 miliarde de euro din partea Europei si Fondului Monetar International
  • 37 miliarde de euro vor veni dintr-o "contributie voluntara" a bancilor
  • Alte 12 miliarde ar putea reprezenta contributia sectorului privat creantier al Greciei
  • Datoria de 350 miliarde de euro se va reduce cu 26 miliarde de euro pana la sfarsitul anului 2014

Declaratiile liderilor europeni dupa summit:

Presedinte francez Nicolas Sarkozy:

  • Grecia e o tara speciala. Aceasta decizia s-a luat numai in cazul sau.
  • Cancelarul Angela Merkel si cu mine suntem de acord asupra necesitatii de a initia propuneri ambitioase si proactive in urmatoarele saptamani.
  • Inainte de sfarsitul verii, vom face aceste propuneri (...) Scopul nostru este sa profitam de oportunitatea oferita de criza greceasca pentru a face un salt calitativ in guvernarea din zona euro.
  • Liderii din zona euro au aratat un angajament ferm in favoarea Greciei.
  • Pe termen lung, bancile vor avea o contributie substantiala, estimata la 135 miliarde.
  • Am fost de acord sa punem bazele unui Fond Monetar European.

Christine Lagarde, seful Fondului Monetar International:

  • Un alt lucru care schimba regulile jocului este determinarea tarilor din zona euro de a ajuta aceste tari.
  • Bazandu-ne pe promisiunea autoritatilor elene de punere in aplicare a programului si determinarea statelor membre de a sprijini Grecia, FMI va continua sa isi joace rolul in conformitate cu practicile Fondului.
  • Salutam cu entuziasm conditiile mai favorabile de finantare oferite de catre statele membre ale zonei euro. Aceste tari au convenit sa reduca rata dobanzii si de a amana data de rambursare a creditelor.
  • Suntem, de asemenea, incurajati de dorinta sectorului privat de a sprijini Grecia, pe baza de voluntariat. Bancile si membri Institutului International de Finante (IIF) au prezentat o oferta joi pentru a reduce povara datoriei publice grecesti.
Presedintele Bancii Centrale Europene, Jean-Claude Trichet:
  • Nou program de sprijin ale Uniunii Europene si Fondului Monetar International este esential pentru stabilizarea finantele publice din Grecia si sa asigure sustenabilitatea datoriei publice a tarii.
Presedintele Consiliului European, Herman Van Rompuy
  • Am ajuns la un acord privind un nou ajutor financiar pentru a acoperi pe deplin nevoile de finantare ale Greciei, care vor fi finantate atat de UE, cat si FMI

Acordul din cadrul summit-ului se bazeaza pe o pozitie comuna a cancelarului german Angela Merkel si presedintele francez Nicolas Sarkozy, alaturi de presedintele BCE, Jean-Claude Trichet, in cadrul unor discutii purtate miercuri, discutii care au durat circa 7 ore si au fost caracterizate ca fiind "foarte stranse".







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.





7486 vizualizari

  • -2 (18 voturi)    
    mila vs. protectie (Joi, 21 iulie 2011, 22:19)

    Norocica [utilizator]

    cum era proverbul cu calendele grecesti? sa nu crezi in ele?..... de fapt Grecii vor profita la maxim de prostia nemtilor...intoarcere la drahma este salvarea europei... si la lira, marca sau frac. Am zis.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu-mi suna a bucurie, (Duminică, 24 iulie 2011, 15:58)

      Ioana [anonim] i-a raspuns lui Norocica

      faptul ca Grecia este salvata. Salvata de la ce? Este logic faptul ca odata cu prabusirea Greciei, atrage dupa sine prabusirea zonei euro si implicit a UE. Salvarea Greciei, inseamna salvarea UE, insa... Cine garanteaza onestitatea Greciei? Cine este sacrificat, daca nu intreaga societate europeana, pentru acest imprumut facut Greciei? Cine stie cu precizie, ce se intampla peste 20-30 de ani, cand am inteles ca este perioada scadenta de plata a imprumutului? Daca Grecia va continua aceeasi politica corupta si mincinoasa, deja isi rade in barba ca a prostit inca o data , pe cei care le-a oferit imprumutul, luat de la gurile maselor sarace.
      Ma mai preocupa o chestiune. Cuplul acesta Merkel- Sarcozi. Acest tandem, care se desfasoara destul de dominant in ultimele cateva luni.
      PS sunt multe guri care sustin prabusirea euro si revenirea la independenta monetara statala. Sunt anumite zvonuri, nu stiu cat de adevarate, cum ca Germania deja tipareste marca germana, precum si ca Elvetia are un alt plan financiar. Daca este adevarat, mie nu prea imi surade. De exemplu, in Spania, spaniolii, niciodata nu si-au scos din cap vechea moneda, chiar si in prezent se fac calcule in vechea peseta. In acest sens, eu ma intreb, la ce le-ar folosi acum in criza internationala, spaniolilor, peseta, care nu ar putea sa le aduca, decat fosta saracie de acum 30 de ani, mult mai cruda decat cea a Romaniei actuale?
      Sunt pentru sustinerea monedei euro si continuarea procesului de democratie, insa cu schimbrile politice necesare .
  • +21 (29 voturi)    
    Sfarsitul, smecheriei in Europa (Joi, 21 iulie 2011, 22:29)

    mircea [anonim]

    Politicienii greci si-au batut joc de banii publici prin coruptie, mita electorala si au crezut ca scapa nepedepsiti. Ei poate au scapat dar votantii care i-au crezut o sa plateasca multi ani de acum inainte pretul coruptiei si pomenilor pe care le-au primit..

    Nu stiu daca votantii romani au capacitatea sa inteleaga ca coruptia, minciuna si banii nemunciti te duc in aceeasi groapa..cu USL la 50% tare mi-e frica ca nu inteleg nimic..
    • -4 (16 voturi)    
      Pana la un punct eram de acord cu tine... (Vineri, 22 iulie 2011, 9:00)

      Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui mircea

      Dar cand ai decretat ca USL este simbolul coruptiei si a tuturor relelor.....
      De ce USL?
      De ce nu PDL? Plus UNPR (un brat al PDL, o remorca)Plus profitorii UDMR....
      Pe ce te bazezi ?
      Cine a promulgat salariile crescute cu 50% cand Tariceanu sustinea ca nu se poate?
      Cine a facut cele mai bombastice promisiuni electorale , pentru ca apoi sa o suceasca complet?
      Ok, o sa dati navala cu exemple de corupti si afaceri dubioase din curtea opozitiei, vor scrie probabil si ei aratand sumedenie de magarii marca PDL.
      Si?
      Judecati prea ingust, ai nostrii, ai lor, microbistic.
      Aici este vorba de lucruri serioase, lumea a luat-o razna, nu simtiti?
      Cat am ajuns noi sa ne indatoram doar in ultimii ani?
      Plangeti de mila grecilor? Pe mine ma intereseaza viitorul meu......
      Este timpul sa spunem toti STOP si sa o luam de la capat, de data asta intelept.
      • +7 (7 voturi)    
        corect ce zici tu... insa (Vineri, 22 iulie 2011, 9:59)

        eu [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        nu se poate sa o luam de la capat... niciodata romanii nu au facut lucrurile intelept.. le-au facut pompieristic ... le-au facut sa fie facute... am mers mereu in directia in care a batut vantul

        cum crezi ca s-ar putea sa o luam de la capat? cu ce sa o luam de la capat? cu alta clasa politica ? de unde? eventual din germania ca de la noi nu cred ca avem de unde selecta...
      • +1 (1 vot)    
        Pe mine ma intereseaza viitorul meu. (Vineri, 22 iulie 2011, 11:48)

        mvm [anonim] i-a raspuns lui Wizard of Oz

        Am reluat aceasta fraza pentru-ca imi suna foarte cunoscut.Dupa alegerile prezidentiale din 2009 actualul presedinte PSD exact asa sa exprimat si lumea a luato razna.Brusc,cat mai multi,au inceput sa-si vada cu mai mult interes propriile hotii.Si au incepput o campanie parsiva de denigrare a tuturor masurilor care incercau stabilitatea monedei si economiei.Prioritar era sa traim noi bine (adica ei pesedeii,curios ce cauta peneleii in ecuatia asta,dar am aflat ,sunt aceiasi).PSD a creat o caracatita de folosire a banului public in interes propriu,incat a ajuns ca o lupta cu ei sa fie considerata un act sinucigas(adica ai curaj sa te lupti cu mafia).Sa lansat ca totul si ca toate hotiile PSD sunt poatronate de fosta securitate,iar aici iar am observat ca nu-i asa.Cei care acum sunt marii mahari in PSD sunt fostii bisnitari din perioada comunista,oameni care mituiau pe toti si toata lumea pentru ca ei sa se simta bine.Cand au prins ocazia ,i-au dat la cap lui Ceausescu si pentru-ca lozinca apararii drepturilor celor saraci prindea la prostime au imbratisat-o si au denumito social democrata.Niste criminali,care huzuresc din banul public,ne mint de ani de zile ca ei vor binele nostru.Cred ca o revolutie adevarata(adica o mamaliga explodata pe bune)va scapa acest popor de lichele ca Antonescu si Ponta(bineinteles ca ei reprezinta,dar trebuie sa scapam si de cei care-i pupa-n cur)
  • -2 (8 voturi)    
    Nu-i ajunge lui Sarkozy Grecia... (Joi, 21 iulie 2011, 22:31)

    Costin1968 [utilizator]

    ...ii indatoreaza pe greci pana la nivelul sclaviei ireversibile...si trage si Franta in siajul prostiei...
    • 0 (0 voturi)    
      Nu te obliga nimeni sa te imprumuti. (Vineri, 22 iulie 2011, 11:56)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Costin1968

      Dar mi se pare normal ca in momentul in care te imprumuti,cel care-ti da banul sa vrea sa stie cum si ce faci cu el.Poti trai la fel de demn si fara lux.Adica fara masina,vila si amanta.Daca o luam pe cinstite,orice moft in plus a insemnat raspunderi si cheltuieli.E bine sa te intinzi atat cat te tine plapuma.Cine vrea mai mult sa-si asume riscul unui colaps,dar fara plangeri si milogeli.
      • 0 (0 voturi)    
        Trebuia declarat falimentul... (Duminică, 24 iulie 2011, 10:20)

        Costin1968 [utilizator] i-a raspuns lui mircea

        ...se pornea de la zero pe baze sanatoase...dar cum majoritatea banilor vin de la banci franceze 65% si banci gernane 35% , Sarkozy si Merkel incearca sa traga inapoi cat mai mult din bani iluzionandu-se ca grecii vor pune osul la munca, ceea ce bietii de ei n-au facut niciodata...
  • +5 (9 voturi)    
    vesti (Joi, 21 iulie 2011, 22:32)

    Adrian [anonim]

    vestea buna este ca am salvat Grecia
    vestea prosta e ca nu mai avem bani si pt ceilalti PIIGS.
  • +5 (7 voturi)    
    ceva este putred (Joi, 21 iulie 2011, 22:38)

    Luci [anonim]

    acum 2 ani au luat imprumut de la FMI de 150 miliarde pe care i-a terminat pana acum, iar acum primesc 135 miliarde pt 30 de ani; cumva primul imprumut a fost o spalare de bani si pusi in circulatie?
    Dupa 30 de ani cand actualii copii de 30 de ani vor iesi la pensie, nu-i asa ca nu vor mai primi pensie nici un Euro? din cauza ca s-au rostogolit aceste datorii si deci sunt mai vanduti decat in prezent?
    Grecia are 500 de familii bogate a caror bogatie valoreaza cat cele 2 imprumuturi sau mai mult.
    • +2 (6 voturi)    
      unde's banii ? (Vineri, 22 iulie 2011, 9:02)

      panfil flecaru [anonim] i-a raspuns lui Luci

      pai, imprumuturile tre'sa fi intrat in conturile celor circa 500. gretzii le au cu numerologia.
      au fost 300 ai lui leonida, acum 500 ai papandreului...
      socialisti liberali pna'n varful urechilor.
      tip dinos patricios.:-)

      deci, mai draga, neamtul plateste !
      sa plateasca ca s'a cam ingrasat.
      nemtzia a fost principalul profitor. nemtzia cu satelitii, austria si olanda. frantujii si ei, dar mai putin. fire mai latina, mai poetica, mai putin pragmantica.
      neamtul a adunat comori pe pamant, mai putin catolic ca ..grecul. :-)
      deci, ce s'o mai lungim, euro a fost cea mai mare lovitura pe care au dat'o nemtii.
      now, it is pay time !
      au indesat produsele lor pe gatul sudicilor, la preturile stabilite de ei, in moneda unica.
      singura parghie de reglare, moneda nationala, le'a fost luata din mana, italienilor, spaniolilor, portughezilor si altora. au ajuns periferia nemtilor.
      uniunea va rezista si dupa euro, pentru ca mai intai a fost gaina, apoi oul de aur.
    • +2 (6 voturi)    
      putred e nivelul tau de informare (Vineri, 22 iulie 2011, 9:31)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Luci

      aia 150 mld eur au fost folositi in proportie de 80-90% la plata altor datorii ajunse la scadenta.
      Iar din astia 158 mld, vro 80-100 mld vor vi folosite pentru creditele ajunse la scadenta.

      Daca tu crezi ca cineva ar imprumuta grecia cu cite 150 de mld eur la 2 ani si Grecia sparge banii aia in crisme, nu mai e nimic de zis...
  • +11 (13 voturi)    
    vin vremuri grele pentru greci (Joi, 21 iulie 2011, 22:39)

    turistul [anonim]

    doua generatii de acum inainte vor strange cureaua ca sa rascumpere greselile a altor doua generatii dinaintea lor care si au facut cumparaturile pe datorie.
  • +12 (12 voturi)    
    Ellada (Joi, 21 iulie 2011, 22:47)

    Rexel [anonim]

    Sunt curios daca pentru noi s-ar fi zbatut asa mai marii Europei.
    • +8 (10 voturi)    
      Nici pentru Greci nu s-ar fi zbatut (Vineri, 22 iulie 2011, 9:34)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Rexel

      Daca grecii nu erau in zona eur si bancile franceze/nemtesti nu aveau expunere mare pe grecia sau daca nu era criza mondiala, grecii picau in cap.

      Ajutorul asta vine pentru a pastra imaginea buna a monedei EUR intr-o perioada tulbure si pentru a nu falimenta bancile nemtesti si frantuzesti care au imprumutat grecia
      • +1 (1 vot)    
        .... (Vineri, 22 iulie 2011, 12:46)

        anca [anonim] i-a raspuns lui bogdan

        vezi cercul vicios ??? daca grecii nu era in zona euro, poate nu ajungeau aici .... de fapt, cu siguranta nu ajungeau aici .... deci nu trebuia si nu se zbatea nimeni sa-i salveze . Economia Greciei nu era pregatita sa adopte euro , era o economie falsa, ca orice lucru fake ....
    • +1 (1 vot)    
      Prea multa curiozitate strica. (Vineri, 22 iulie 2011, 12:06)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui Rexel

      Si la ce-ti foloseste aceasta curiozitate?Mai bine sa na limitam sa consumam cat ne putem permite.Chiar crezi ca toate acestea sunt un ajutor pentru Grecia?Te inseli.Cineva cauta sa-si recupereze ceia ce a facut imprudent,adica a finantat pe incredere pe greci,iar acu constata ca nu poate sa-si recupereze banii dati.Chestia asta este foarte dureroasa pentru noi si altii(pomanagii ca noi),pentru-ca se vor gasi tot mai greu bani pentru pomana.Daca vrem sa traim bine,trebuie sa ne multumim sa traim din ce producem.Suna rau ,dar cred ca sa terminat cu sistemul de a asigura un trai demn trantorilor.Culmea,acestia sa considere ca un drepyt si sa te si injure.Cred ca recunosti ca asa se intampla.
  • +5 (9 voturi)    
    Haules Baules (Joi, 21 iulie 2011, 22:54)

    dragos234 [utilizator]

    158 de miliarde? Plus cele 110 dinainte inseamna 268 de miliarde! Ce vor face cand ajung la Italia cu ale ei 1900 de miliarde datorie?
  • +5 (11 voturi)    
    interesant... (Joi, 21 iulie 2011, 23:11)

    me [anonim]

    fraierii platesc... ca doar banii vin de la populatia din UE nu de la merkel si sarkozy...
    dar beneficiile le iau statele smechere... da doar imprumutu asta nu e pe gratis... parca o sa fac firme germane si franceze cumparant jumatete din grecia...
  • +2 (8 voturi)    
    Păreri ceva? (Joi, 21 iulie 2011, 23:22)

    aac [utilizator]

    Cred că Germania și Franța caută o modalitate de a se refugia din criza Greciei astfel încît să-și conserve mamuții bancari ceea ce este corect fiindcă banii din aceste bănci aparțin cetățenilor acestor țări iar Grecia i-a cheltuit aiuritor.

    Ce nu mi se pare corect (și aici fac un proces de intenție) este să n-o recunoască oficial. Grecia ar trebui (și chiar și România) să se reorienteze rapid fiindcă după ce trece valul va fi Dumnezeu cu mila. Ce euro și ce UE?
    • -1 (9 voturi)    
      ... (Joi, 21 iulie 2011, 23:34)

      d [anonim] i-a raspuns lui aac

      Mai ales "ce euro"? E o pacoste. Cei slabi fac datorii traiesc bine cativa ani dupa care devin sclavi la cei puternici.
      Sper sa stam departe de acest euro.
      • -8 (8 voturi)    
        euro (Vineri, 22 iulie 2011, 0:25)

        geo mamaliga [anonim] i-a raspuns lui d

        Cred ca Base este smart sa treaca rapid le EURO.
        Poate primim si noi milioanele de euro.
      • +8 (8 voturi)    
        totul este ciclic (Vineri, 22 iulie 2011, 1:21)

        visio [anonim] i-a raspuns lui d

        daca esti inteligent nu vei deveni sclav la cei puternici; aduni mai multi inteligenti la un loc, veniti cu planuri realizabile intr-un termen decent, bani se vor gasi mereu, tot ce trebuie sa faci este sa treci pe plus din prima zi; in cazul Romaniei trebuie ca procentul de participare al populatiei la munca propriu zisa sa fie de 90%; cred ca un rebut de 10% este acceptabil; daca Romania ar fi fost in locul greciei, UE nu ar fi ajutat-o pentru ca noi nu avem autostrazi, nu avem un sistem informatic bine pus la punct, noi nu avem flota maritima si militara pe care o au grecii, nu avem multe din ce au grecii; ca potential geografic, cultural, etc avem ce oferi insa dragostea trece prin stomac; acest ajutor a marit inflatia in zona eur si nu va fi o fericire pentru cei care trebuie sa plateasca; insa, acest moment este unic si cei care vor mai gresi vor fi vanduti la obor fie ca vorbim de grecia sau orice altga tara a zonei eur; asa cum zpuneam, totul este cicilic, sa ne uitam la japonezi: sunt o putere chiar daca sunt imprumutati mai ceva decat grecii; nu sunt stresati de chestia asta pentru ca pot dovedi fizic ca se vor descurca; doar au facut o autostrada noua in timp record; Romania, dupa 20 ani de comunism de cartier, este la pamant; sa nu ne amagim ca isi va pune cineva obrazul pentru noi, cel putin atat vreme cat romanul de rand nu arata determinare in a schimba radical sistemul administrativ, politic si social; abia atunci vom atrage atentia dar nu va fi suficient;
        la sfarsitul zilei Grecia a convins ca merita sa fie salvata iar Franta si Germania si-au castigat dreptul de veto asupra viitorului UE..oricum, sclav esti numai daca te simti....
        • +4 (8 voturi)    
          novisio (Vineri, 22 iulie 2011, 2:12)

          tudorel [anonim] i-a raspuns lui visio

          in cazul Romaniei trebuie ca procentul de participare al populatiei la munca propriu zisa sa fie de 90%;


          ========================
          am mai muncit 30 de ani sub comunism de am construit toata industria apoi au venit miliardarii de carton care au vandut-o la fier vechi. Acum avem piata de desfacere si supermarcheturi.
          • 0 (4 voturi)    
            vitzevarza (Vineri, 22 iulie 2011, 10:12)

            panfilica [anonim] i-a raspuns lui tudorel

            avema industrie, productie, dar n'aveam piete de desfacere.
            acum e invers.
          • +2 (4 voturi)    
            era un film (Vineri, 22 iulie 2011, 11:29)

            visio [anonim] i-a raspuns lui tudorel

            se numea "Viitorul incepe azi"; ne trebuie o strategie de dezvoltare globala pe cel putin 50 ani; din pacate clasa politica, toata clasa politica, este incompetenta; nemtii spre exemplu, acum 50 ani erau praf si pulbere; au muncit, si-au dat silinta si acum dau cu biciul; insa acolo nu vedem imbogatiti peste noapte cum se intampla la noi; e drept ca nici neamtul de rand nu e ca romanul de rand: cand face foamea in casa, nu rade ca fraierul la otv cum face romanul; isi alege oamenii inteligenti, nu cum a fost la "romanii au talent", pun pe hartie o strategie, se misca si ies pe plus; pe plus nu inseamana sa te imprumuti la banci sa iti cumperi masina, pe plus inseamna sa exporti tu masini sa iti intre tie banul in buzunar; apropo de auto, psd ce a facut pentru Dacia de la mioveni pana sa vina renault again? absolut nimic; revin iar la partidele politice: toate sunt mana in mana, psd o mana de hoti, pnl o imagine falsa a ceea ce inseamna democratie, iar pdl e aripa tanara a psd; fiecare a facut ceva bun pentru omul de rand, insa au fost numai firimituri electorale; nu ma deranjeaza ca Presedintele Romaniei sa aibe un salariu de 1milion de eur, si tot asa; numai ca acest milion trebuie sa aibe acoperire reala, sa fie surplus, sa fie muncit; pe vremea comunismului s-a construit o tara intreaga, aproape de la 0; mare parte din populatia rurala are si acum wc in gradina; in 2011, in democratie; daca nu ii obliga comunismul sa se mute la oras, oare cum arata Romania azi? dar cum ar fi aratat daca SOV, Patriciu, Catarama, etc erau in puscarie demult? cum ar fi aratat Romania azi daca aveam modele viabile? nu sutpiditati gen iliescu, constantinescu, geoana, basescu, udrea, ciutacu, gadea, etc; lucrurile se fac bine numai intr-un fel, si asa trebuie sa le facem; la nationala de fotbal l-am adus pe piturca; de ce vorbim despre piturca cand dan petrescu ia echipe din liga 2 si le face campioane sau aproape? pentru ca dan petrescu nu poate fi manjit...
      • +1 (1 vot)    
        bingo ! (Vineri, 22 iulie 2011, 10:02)

        panfilica [anonim] i-a raspuns lui d

        baietii dasteptzi (!), adica britzii, nordicii, au stat delaturi. si bine au facut.
        irlandejii, sa le faca in ciuda la britzi (!), au intrat in hora. a fost bine, au avut credit. au cheltuit.
        acum e vremea rambursarii.
        din strabuni, romanul a aflat ca nu'i bine sa te intinzi mai mult decat tzine plapuma.
        au invatzat asta si cei de azi, cu imprumuturile alea cu bulentinu (!).

        cand va va fi mai bine, sa'i multumiti lui boc si fmi ! fara gluma.

        apropo de economia ue: un fel de ansamblu tractor trailer. tractoare, germania si mai mic, franta. trailere, restul, mai ales sudicii..
        cand se impotmoleste, tractorul lasa trailerul si mere mai departe. gaseste el altul de remorcat. mai sunt multe care asteapta la rand.
        oare ro, ce numar de ordine, pe lista de asteptare ?...
        poate trece tractoru' si pe la noi.
        deocamdata suntem o remorca mai usoara, care cara piese de schimb, subansamble, componente pentru ai mari.
    • +1 (1 vot)    
      Ai multa dreptate. (Vineri, 22 iulie 2011, 12:09)

      mircea [anonim] i-a raspuns lui aac

      Dar milogii nu se lasa.Sunt ca inecatul,care sufoca salvatorul.Daca nu stii sa-l apuci de freza ca sa-l salvezi,te ineaca el pe tine.Eventual sa-i dai si una pentru potolirea istericalelor.
  • -3 (5 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 22 iulie 2011, 0:10)

    [anonim]

    • +7 (7 voturi)    
      nu intreba aiurea (Vineri, 22 iulie 2011, 3:10)

      Vlad-I [utilizator] i-a raspuns lui

      Inflatia in cazul de fata nu are o greutate mare asa cum insinuezi tu. De unde atatea miliarde ? pib-ul UE este de apreox. 15 000 miliarde anual. Calculeaza cati bani a generat zona UE in ultimii 10-20 de ani. Problema este prostia din capul politicienilor si al poporului care se indatoreaza peste masura, incet dar sigur, clasa politica vrea sa cada bine poporului cu pomeni iar acesta le cere insistent ca un copil idiot. Grecia are aceleasi bube de mentalitate ca si ro.
  • +5 (7 voturi)    
    Amanarea inevitabilului (Vineri, 22 iulie 2011, 7:18)

    Vizitiul [utilizator]

    Doar nu credeti ca sistemul din Grecia se schimba peste noapte.
  • +2 (2 voturi)    
    grecia=balcani (Vineri, 22 iulie 2011, 9:23)

    kalimera [anonim]

    Grecia la fel ca si Romania au fost tari ft sarace, practic dupa 1945 au plecat de la aceeasi saracie lucie dar norocul lor a fost ca nu au fost stapaniti comunisti si au fost ajutati ft mult de Occident sa se dezvolte. Ca si mentalitate insa suntem la fel ca grecii aceeasi ortodocsi balcanici, si acest fapt nu se poate schimba este noapte.si nici cele 185 mld nu-i va schimba pe greci, singura sansa si a lor cat si a noastra ar fi sa acceptam un guvern de origine germanica sa ne conduca ca noi am dovedit de 20 de ani incoace ca nu suntem in stare. Deasemenea supravietuirea Uniunii Europene tine de abilitatea Germaniei si Frantei sa preia fraiele guvernelor in Europa.
    • -2 (2 voturi)    
      Supărați pe fânul caprei vecinului (Vineri, 22 iulie 2011, 10:20)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui kalimera

      E foarte interesant cum în media românească se evită termeni ca „ștergere”, „scutire” (treptate desigur). Și apoi se spune că nu s-a rezolvat nimic. Nu se poate suporta șocul că li se dă bani grecilor, cu folos, fără folos, în timp ce românii se prefac că nici nu au nevoie, România fiind o țară foarte bogată.

      Imbecilitate la maximum!
  • +3 (3 voturi)    
    E foarte simplu (Vineri, 22 iulie 2011, 9:39)

    Vasile [anonim]

    Grecia nu putea fi lasata sa intre in incapacitate de plata pentru ca are EURO. Asta ar fi antrenat o depreciere masiva a EURO, o criza de incredere in Europa si o recadere puternica in recesiune cu consecinte greu de calculat. Nu se va putea continua asa si primele masuri vor consta in preaprobarea bugetelor nationale la Bruxelles, inainte de a fi aprobate in parlamentele nationale.
  • -3 (5 voturi)    
    inorect (Vineri, 22 iulie 2011, 9:53)

    Caragiale [anonim]

    incorect titlu. Corect este GRECIA VANDUTA cercurilor financiare !
  • +2 (2 voturi)    
    Asa sunt ei (Vineri, 22 iulie 2011, 10:10)

    Edy [anonim]

    Acesti bani probabil sunt pierduti. De ce? Grecii au ales mult timp guverne socialiste la conducere .Asta a insemnat salarii mari in sectorul de stat , multe facilitati fiscale pentru doctori, avocati ,etc. Visul unui student elen este sa lucreze la stat. De ce oare? Credite multe ca sa traiasca ca in vest. Dar munca, productivitatea, responsabilitatea unde sunt? De ce nu se mareste virsta de pensionare? NU. Este mai bine sa plateasca bogatii Europei , pe munca cetatenilor lor , toti grecii vor merge inainte , unii la conducera altii lucrind la stat. Oare de ce nu a fost o restructurare reala pina acum? Fiindca asa sunt ei !! Si o intimplare: Un grec pleaca in alata tara EU din cauza crizei. La citeva zile gaseste de lucru. Prima si a doua zi sunt O.K. . IN a treia zi suna patronul la 2 ore dupa inceperea programului deoarece nu venise la munca. Raspunsul lui la intrebarea de ce nu a venit la munca: Auzi, daca vrei sa vin sa-ti muncesc trimite o masina dupa mine ca eu nu pot in fiecare zi sa schimb 2 autobuze pina la serviciu. REAL. Si noi platim......
  • 0 (2 voturi)    
    Traiasca egalitatea ! (Vineri, 22 iulie 2011, 10:39)

    flavius [anonim]

    Sunt suprins sa vad ca nimeni nu schiteaza nici un gest de revolta legat de ajutorul primit de Grecia .

    Romania e presata sa duca o politica austera si sa taie de oriunde se poate taia , pana si fondurile europene de abia daca vin . Cine are impresia ca incompetenta si coruptia noastra sunt singurele motive care determina gradul mic de absorbtie e naiv . UE nu face filantropie si de cele mai multe ori cauta pana si cea mai mica greseala pt a nu trimite banii.
    In schimb o tara precum Grecia se imprumuta pana peste cap , traieste bine mersi din ce nu e al lor si cand vine data scadenta beneficiaza de un ajutor colosal din partea UE(ajutor prin care si Germania si Franta se autosalveaza) . Ca cetatean european eu sunt revoltat ! Pai noi de ce taiem ca prostii ? Daca asa merg lucrurile Boc ar fi trebuit sa mareasca deficitu bugetar cu 1000% , ar fi trebuit sa triplam toate salariile si pensiile si sa ne imprumutam pana peste cap(cu 350 de miliarde cat a luat grecia aveti cuvantul meu ca in 5 ani romania ar arata ca dubaiu) ca deh...si noi suntem europeni si "solidaritatea" europeana ar trebui sa se aplice si in cazul nostru . Asadar ar fi trebuit sa fim si noi salvati , fie ca suntem sau nu in zona euro .

    Ca fapt divers , Grecia e o tara ca produce...nimic ! Traiesc din turism si...imprumuturi . Noi suntem corupti..dar corupti rau da tot...insa Grecia a dus coruptia la un cu totul alt nivel ...si evaziunea de altfel .
    Pt bizonii care au de gand sa vina cu retorica de genul "uite cum arata grecia , au autostrazi..etc." :
    va garantez ca daca am imprumuta si noi 350 de miliarde ca grecia , chiar si cu dan diaconescu la putere , chiar si furand exact ca pana acum , tot ni s-ar schimba radical viata . problema ar fi la data scadenta , pt romania "solidaritatea comunitara" si "egalitatea europeana" nu cred ca s-ar aplica .
    Trist...
    • -2 (2 voturi)    
      Cu noi se va folosi experiența grecească (Vineri, 22 iulie 2011, 10:53)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui flavius

      În curând românii vor fi chemați să primească bani din Occident. Situația noastră este mai mult decât penibilă, suntem de râsul curcilor, cu respingerea amestecului în „treburili interne”. Am văzut și articole care amintesc de politica monetară a Germaniei în zonele de ocupație din timpul celui de-al Doilea Război Mondial. Ni se va spune „ori luați bani ori plecați din U.E.”. Cred că Bucureștiul va prefera ultima variantă, pentru că o dată cu banii ar mai veni ceva. Se va vedea că grecii vor trebui să-și schimbe comportamentul, iar noi nu acceptăm așa ceva.„ Noi”, adică cei din fruntea bucatelor.
    • 0 (0 voturi)    
      Cine are noroc, are, cine n-are, n-are.. (Vineri, 22 iulie 2011, 11:56)

      ion [anonim] i-a raspuns lui flavius

      Asa zicea un cantec de la Cassa Locco, acum ceva vreme.

      Aveti dreptate cu grecii. Au picat dincolo de linia aia groasa trasata la Yalta, acum au intrat in zona euro la timp, iar bancile din vestul Europei i-a imprumutat de nu au mai stiut de ei, darcu stie pe ce s-au bazt. Acum tot bafta asta porceasca ii ajuta din nou si nu ii lasa sa pice.

      Da, nu e drept, mai ales fata de astia ca noi, care am strans cureaua din greu ca sa facem fata. Si in 1997 si acum. Iar Ieuropa ne-a ajutat cu sfaturi pretioase: strangeti cureaua.

      Dar pana la urma, ce nu te omoara te face mai tare. Poate ca totusi noi sa ne trezim mai repede decat ei si o sa stam pe picioarele noastre. Si o sa mancam painea noastra, muncita de noi.

      Atlfel, chiar si in conditiile ultra-para-avantajoase de finantare a Greciei de acum, o realitate tot ramane: au o datorie deasupra capului de peste 300 de miliarde de euro. Chiar daca nu or sa o plateasca pe toata, chiar daca inflatia ii va ajuta, tot o sa fie cam nasol. Eu nu stiu cum un grec se va uita in ochii copilului lui de 10 ani si sa ii spune: "generatia mea ti-a lasat 300 de miliarde de euro de platit catre bancile din afara tarii. Dar ce bine am dus-o in ultimii 10-15 ani, chiar ca a meritat."

      Nu as vrea deloc sa se intampla la fel cu Romania.
  • -2 (4 voturi)    
    MINCIUNA (Vineri, 22 iulie 2011, 11:06)

    ha [anonim]

    grecia intra in clubul sclavilor impreuna cu bulgaria portugalia romania etc...
    grecia nu a fost salvata ci ingenuchiata fara un foc de arma iar grecii precum romanii devin sclavi pe vecie.
    • +1 (1 vot)    
      Asa e si normal (Vineri, 22 iulie 2011, 12:04)

      V.R. [utilizator] i-a raspuns lui ha

      Sclavia este intotdeauna soarta celor care nu stiu sa munceasca atat cat sa se poata intretine si celor care cheltuiesc mai mult decat produc (cu exceptia statelor si corporatiilor-mamut prietene cu politicieni, din pacate).
  • -1 (1 vot)    
    GRECIA & U.E. (Vineri, 22 iulie 2011, 12:24)

    Stefan Ivan [anonim]

    Franta si Germania nu au salvat Grecia sau Italia, Portugalia sau alta tara, s-au salvat pe ele insele, pt. ca grecii cunosc pacatele(lacomia si mandria) acestor doua tari. Si aproape sigur, grecii nu vor inapoia nici jumatate din acesti bani, pt. ca grecii stiu ce stiu, gandesc, sunt nationalisti-constructivi si patrioti. Exemplul lor ar trebui urmat de multe popoare si in mod sigur de noi romanii, pt. ca grecii au folosit un principiu de viata clasic, cel al bebelusului care daca tipa primeste lapte si daca nu tipa, nu primeste lapte.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by