Trenurile Gara de Nord - Aeroport sunt folosite în medie de 600 de călători pe zi, spune ministrul Drulă

de Vlad Barza     HotNews.ro
Marţi, 8 iunie 2021, 8:31 Economie | Industrie Feroviara


Gara de la Otopeni
Foto: Vlad Barza / HotNews.ro
​Trenurile care fac legătura între aeroportul Henri Coandă și Gara de Nord au ajuns la un trafic zilnic de 600 de călători, raportat la 10.000 de pasageri care tranzitează aeroportul, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, la Digi24. Între Gara de Nord și Aeroport trenurile circulă din decembrie 2020 și sunt 72 de garnituri pe zi. Trenurile circulă la o frecvență de 40 minute, dar ministrul promite că din decembrie cadența va fi de 30 de minute.

Drulă spune că traficul a crescut de la 200 de călători în urmă cu o lună și că trenul reprezintă cea mai bună soluție pentru această rută.

Ministrul a arătat că oamenii au avut o reticență în a folosi trenul, din cauza pandemiei, preferând să meargă cu mașina la aeroport. Totuși, susține Cătălin Drulă, oferta trenului, care face 20 de minute de la aeroport la gară și costă 4 lei, este "imbatabilă".

Potrivit ministrului, acum trenurile transportă zilnic 600 de pasageri între aeroport și gară, ceea ce reprezintă 6% din totalul traficului de călători din aeroport, care este de circa 10.000 de oameni pe zi.

Totuși, aceste cifre sunt în creștere față de o lună în urmă, când trenurile transportau doar 200 de oameni pe zi.

Și în privința frecvenței trenurilor se pot îmbunătăți lucrurile. Ministrul Transporturilor afirmă că durata de 40 de minute dintre două trenuri poate fi redusă la 30 de minute "fără investiții majore" și se poate ajunge chiar și la 20 de minute, cu investiții (dublarea liniei).

El a mai precizat că în Mersul Trenurilor de anul viitor trenurile vor apărea cu o frecvență de 30 de minute.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3931 vizualizari

  • -9 (19 voturi)    
    Deci 8-9 oameni pe garnitura! Dezastru financiar. (Marţi, 8 iunie 2021, 8:49)

    Rower [utilizator]

    600 călători/zi / 72 garnituri = 8.33 persoane/zi/automotor.

    Avem de-a face cu un dezastru. Linia Gara - Aeroport nu are trafic. S-au aruncat bani degeaba în ea.

    Citat:
    "Trenurile care fac legătura între aeroportul Henri Coandă și Gara de Nord au ajuns la un trafic zilnic de 600 de călători, raportat la 10.000 de pasageri care tranzitează aeroportul, a declarat ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, la Digi24. Între Gara de Nord și Aeroport trenurile circulă din decembrie 2020 și sunt 72 de garnituri pe zi. Trenurile circulă la o frecvență de 40 minute, dar ministrul promite că din decembrie cadența va fi de 30 de minute."
    • +3 (7 voturi)    
      Mai vedem ce trafic este cand vor fi calatori... (Marţi, 8 iunie 2021, 9:11)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Rower

      ...in aeroport.

      Daca faci 50 de minute si te costa 50-80 de lei taxiul pana la Gara de Nord, s-ar putea sa preferi trenul, mai sigur, mai rapid si mai ieftin.

      Pana cand nu oferi un serviciu de transport, nu exista nici cerere.
      As fi curios sa vad ce randament ar avea un tren Otopeni-Brasov...

      Putem spune ca metroul din Drumul Taberei e un esec ("...s-au aruncat banii degeaba..."), doar pentru ca a fost inaugurat in pandemie si nu au fost sute de mii de calatori zilnic ?
      • +1 (1 vot)    
        Tren Brașov-Otopeni e născut mort (Duminică, 13 iunie 2021, 0:07)

        Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        Trenul de la Brașov la Otopeni ar fi avut sens acum 10-15 ani. Acum aeroportul din Brașov e aproape gata. Va asigura rapid legăturile brașovenilor cu lumea, deci numărul celor ce vor mai merge la Otopeni va fi exact 0.

        Exact ce se întâmpla la Cluj acum vreo 15 ani. Când am prin bursa în SUA mă duceam la București sau la Budapesta, ceea ce era foarte complicat. Aeroportul din Cluj a început rapid să aibă legături cu Frankfurt, Milano, Paris deci nu mai avea niciun sens să mergi în altă parte. Am făcut studille la Georgetown (Washingtlon DC) și aveam un zbor excelent de la Cluj prin Milano Malpensa
    • +3 (7 voturi)    
      Conexiunile si statiile sunt solutia! (Marţi, 8 iunie 2021, 9:29)

      mihaiAlt [utilizator] i-a raspuns lui Rower

      - Cu o singura linie moderna nu se face primavara. Conectati cu alte linii si cu un pasaj eficient la metrou in Gara de Nord. ​

      - Faceti statii intermediare de exemplu in Otopeni Odai care acum e doar izolata de doua linii de tren neavand acces la nici una cu macar o statie. Nu o sa fie mii de calatori din prima zi dar daca amenajezi o statie simpla cu costuri reduse langa cartierul de case o sa incepi cu zeci de calatori pe zi, oamenii or sa vina la ea si o sa creasca la sute, se vor conecta si alte strazi. Asa se dezvolta infrastructura pentru cetateni.

      - Investiti in calea ferata. Sunt de acord cu autostrazi in afara oraselor dar in orase, iti muta coada kilometrica de la o intersectia la alta. Fara trenuri si statii Bucurestiul va ramane un blocaj, poluat si impredictibil indiferent cate poduri se fac. Plus ca trenul e un transport mai rapid, predictibil si care nu polueaza, usor de conectat diverse directii prin statii comune.
      • -1 (5 voturi)    
        La cursul de Geografia Populatiei... (Marţi, 8 iunie 2021, 12:34)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui mihaiAlt

        ... am invatat ca daca faci infrastructura, orice zona se va dezvolta, pentru ca are pe ce se baza.

        In SUA se stabileste o zona extravilana, se traseaza strazile, se asfalteaza (cu spatiu excedentar de cca.20m, pentru cazul in care trebuie largita strada ca sa ajunga bulevard), se instaleaza utilitatile (energie electrica, apa, canalizare, gaze, retea internet etc.), apoi se parceleaza si se dau autorizatiile de constructie.

        La noi incepem cu niste fundatii sapate pe foste terenuri agricole, apoi ne vaitam la Primarie ca este noroi pe "strada".
        • 0 (4 voturi)    
          In SUA, in Romania (Marţi, 8 iunie 2021, 12:55)

          mihaiAlt [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

          Realitatea Romaniei in ultimii 32 de ani a fost exact invers.

          In schimb daca ai deja liniile de cale ferata, poti sa faci cu niste costuri mici un peron/statie, o conexiune cu metroul si oamenii sa le poate folosi DAR nu le faci si preferi cozi de kilometri de masini poluante stranse din toata Europa. Faci un pasaj si muti cozile cu 500 de metri, adica impactul investitie/rezultat mult incomparabil mai mic.
          • +1 (1 vot)    
            Unde e trenul rentabil în Europa? (Duminică, 13 iunie 2021, 0:14)

            Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui mihaiAlt

            După ce m-am căsătorit am fpcut cu soția mea luna de miere în Italia pe Riviera Adriatica. Pentru ea era a doua ieșire din America și totdată prima oară când călătorea cu trenul. Am mers cu trenul de la Rimini la Roma, la Florența, la Veneția și a fost încântată de curățenia și utilitatea lor. Erau foarte rapide și bine gândite

            M-a întrebat la jun moment dat cum naiba funcționează? Majoritatea erau destul de goale iar prețurile biletelor erau ridicol de mici. Mai târziu m-am uitat de curiozitate și atunci am realizat că niciunde în UE trenurile nar putea exista fără imense subvenții de stat/. oare merită?
      • +2 (2 voturi)    
        Trenul... (Marţi, 8 iunie 2021, 18:16)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui mihaiAlt

        Visez la timpul viitor, in care trenul va incarca containere din portul Constanta ( si nu numai de acolo! ) si acestea vor fi transportate de tren. Astfel TIR-urile vor fi mult mai putine pe sosele. Si accidentele la fel, mult mai putine.
    • +2 (4 voturi)    
      asa este, 600 calatori sunt extrem de putini (Marţi, 8 iunie 2021, 10:04)

      bancher [utilizator] i-a raspuns lui Rower

      dar a fost o preconditie ca Romania sa gazduiasca cateva meciuri de la Campionatul de fotbal Euro 2021.
      Pana la urma presiunea UE este de bun augur, asa mai fac si ai nostri cate o lucrare de infrastructura.
    • +5 (7 voturi)    
      Mandria si prostia (Marţi, 8 iunie 2021, 10:22)

      madriano [utilizator] i-a raspuns lui Rower

      Mandria celor care merg sau vin de la aeroport este prea mare ca sa foloseasca transportul in comun. Cu metroul si cu trenul poti ajunge la aeroport din orice colt al Bucurestiului in mai putin de o ora.
      • 0 (0 voturi)    
        nu cred ca asta e explicatia... (Marţi, 8 iunie 2021, 14:37)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui madriano

        Explicatia sta in faptul ca vine f rar si nu te poti baza pe el. Decat sa stai 40 min dupa tren, apoi mai stai in camp ptr ca trenul se intersecteaza cu nu stiu ce marfar (marfar care de obicei are intarziere) mai bine iei taxiul. Dai 50 RON, suporti badarania si mitocania taximetristului, dar macar stii ca ajungi la timp.
  • +3 (11 voturi)    
    Pasageri (Marţi, 8 iunie 2021, 9:01)

    FortApache [utilizator]

    Majoritatea celor 600 pasageri sunt lucratori din aeroport si servicii conexe aeroportului.

    Au inceput iar activitatea cei cu parcarile private long term de parca aeroportul nu poate investi intr-o parcare long term cu tarife acceptabile precum cele practicate de privati....are o gramada de teren nefolosit pe langa cladirile administrative.
    • +3 (3 voturi)    
      Ar trebui sa fie folosit si de orasul Otopeni (Marţi, 8 iunie 2021, 9:34)

      mihaiAlt [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

      Daca nu ar fi fost gandit doar pentru Aeroport-Gara ci erau amenajat si statii simple in Otopeni, Mogosoaia etc era deja folosit de 2-3 ori mai multi calatori. Cat costa sa faci o statie cu doua peroane si acoperis? Prea mult pentru cel mai bogat oras mic din Romania, Otopeniul?

      Iar daca era facuta curatenie si amenajare conexiune rapida la metrou in Gara de Nord era folosit de cinci-zece ori mai multi calatori.
      • +1 (3 voturi)    
        Poate nu stii... (Marţi, 8 iunie 2021, 12:49)

        FortApache [utilizator] i-a raspuns lui mihaiAlt

        Dar exista inca o linie de tren cu gara recent finalizata imediat dupa aeroport la podul de cale ferata peste DN1 din dreptul PECO Rompetrol intre Ana Arslan si iesirea spre Balotesti....s-a facut si o Saormeria Baneasa acolo.

        Este ditamai Gara iar linia asta a fost gandita de Berceanu pentru Aeroport si trece prin toate celelalte localitati...puteau foarte bine sa extinda linia prin spatele cartierului de case spre Aeroport si rezolvau problema ieftin si rapid insa parandaratul....exproprierea lui Tiriac...:))))
        Iti dai seama cat s-a dat...la vanzare terenul costa 100 iar la expropriere...700 sa fie loc pentru toata lumea :)))
  • 0 (2 voturi)    
    la 8.3 lei biletul (Marţi, 8 iunie 2021, 9:16)

    oldman_boy [utilizator]

    600 de calatori cu bilet aduna 5.000 de lei.
    Fiecare tren din cele 72 face deci afacere de 70 lei. Restul pana la rentabilitate ii punem noi la trenurile de stat, CFR.
  • 0 (4 voturi)    
    studiu (Marţi, 8 iunie 2021, 9:27)

    Jude [utilizator]

    Asta deoarece a fost facut fara cap. In curand linia se va inchide doarece va merge doar pe pierdere.
    Un coleg imi spunea ca vrea sa-i arate copilului trenurile. I-am recomandat sa ia trenul de la Gara de Nord pana la Otopeni. Erau doar ei atat la dus cat si la intoarcere.
    Drula nu e de acord cu metroul Otopeni-Parc Bazilescu deoarece nu va fi folosit . De ce ? Pentru ca trebuie sa iei 3 mtrouri ca sa ajungi unde vrei. Sa zicem ca vrei sa ajungi in Berceni. Iei pana la Bazilescu , de acolo pana la Gara, de la Gara pana la Victoriei si de la Victoriei ajungi in sfarsit in Berceni. Ca sa nu vorbesc ca magistrala Bazilescu-Gara , trenurile vin din 10 in 10 min.
    Trebuia facut metrou Otopeni-Baneasa-Piata Presei Libere-Arc Triumf-Gara de nord- dus pana la Unirii si de acolo despartit pe sos Giurgiului pana la Jilava iar cealalta ruta pe linia lui 32 pana la Bragadiru.
    E clar ca cineva care vine din Bragadiru cu copilul la scoala daca il pui sa schimbe de 2-3 ori mijlocul de transport va prefera masina.
  • -1 (5 voturi)    
    aprox 10 oameni pe tren (Marţi, 8 iunie 2021, 9:36)

    Hans Metter [utilizator]

    cam dezastru
  • +4 (8 voturi)    
    o sa creasca substantial in viitor (Marţi, 8 iunie 2021, 9:41)

    Crup [utilizator]

    Deocamdata, din cauza pandemiei, oamenii ezita sa foloseasca din nou trenul si daca au alte alternative, le folosesc, chiar daca costa mult mai mult. Ma uit la mine: daca acum 2 ani foloseam des trenul pe distante lungi, de cand a inceput pandemia nu am mai calcat in tren, am preferat masina personala, desi este mult mai scump transportul asa.
    Dar linia asta ferata Gara de Nord - Otopeni este clar o investitie buna, desi nu pare. Asteptati inca 1-2 ani si o sa vedeti. Adica WTF? Sunt atatia din judetele din jurul Bucurestiului care folosesc avionul. Ideea e grozava, Iei trenul pana la Bucuresti si de acolo, in 20 de minute, la un pret de nimic, esti la Otopeni! Nu stiu exact cat ar costa taxiul, dar clar este muuuult mai scump si dureaza mult mai mult, din cauza traficului auto.
    In alta ordine de idei asa e romanul: daca pana acum urla (pe buna dreptate) ca de ce nu exista legatura feroviara directa Gara de Nord Otopeni, acum urla ca de ce exista! :))))))
    • +1 (3 voturi)    
      Alternative... (Marţi, 8 iunie 2021, 12:36)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Otopeni-Craiova
      Otopeni-Brasov
      Otopeni-Constanta
      Otopeni-Pitesti
      Otopeni-Bacau
      ...
    • 0 (4 voturi)    
      Este o Gara noua recent finalizata... (Marţi, 8 iunie 2021, 13:06)

      FortApache [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Chiar la 500 metri de pista numarul 2 respectiv 800 metri de terminalul plecari, linia asta este de la Gara De Nord pana la Otopeni si se numeste Gara Balotesti iar pe ea circula si acum "Sageata Albastra" a lui Berceanu :))) goala si aia dar e buna pentru navetisti pentru ca are statie si in celelalte localitati :)))

      Puteau s-o prelungeasca un kilometru pana la terminalul plecari si rezolvau problema ieftin si rapid iar cand incepea campionatul de fotbal introduceau atunci garnituri de tren suplimentare in loc sa cheltuie 300 milioane euro oentru 600 calatori pe zi (paguba curata). Asta este cea mai mare prostie (a fost parandaratul consistent) sa nu te folosesti de infrastructura existenta (Gara Balotesti este moderna si finalizata).

      Va puteti uita pe Google Maps sa constatati personal cele de mai sus ...
      • -1 (3 voturi)    
        Vorbesti prostii ! (Marţi, 8 iunie 2021, 17:33)

        Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui FortApache

        Nu poti intra la aeroport decat prin Odaile !.
        Balotesti-ul n-are treaba cu aeroportul !.
        La Balotesti doar cad avioanele dupa decolare.
        De aia ii zice Balotesti. Resturile avioanelor si a victimelor se aduna si se baga in baloti in vederea transportului.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by