FOTO Cum arată și ce noutăți aduce noua versiune a emblematicelor TGV din Franța la fix 40 de când au fost lansate pentru prima dată

de N.O.     HotNews.ro
Vineri, 17 septembrie 2021, 23:50 Economie | Industrie Feroviara


noua generatie de TGV
Foto: Captura Twitter
La fix 40 de ani de când primul TGV (tren de mare viteză) a intrat în Gare de Lyon din Paris, vineri a fost prezentată noua generație a trenurilor emblematice, care, deși prind aceeași viteză ca cele de generație veche, vor putea primi cu 20 la sută mai mulți pasageri și vor avea o emisie de dioxid de carbon cu 32 la sută mai mică, relatează Euro News.

Noul tren, care nu va intra pe traseu decât în 2024, la timp pentru Jocurile Olimpice din Paris, a fost dezvăluit vineri de președintele Emmanuel Macron.



Comparativ cu versiunile anterioare, evoluția stilistică este evidentă. Botul trenului are un aspect reptilian care aduce aminte de trenurile de mare viteză japoneze Shinkansen.

Inspirația pentru noul design este, fără îndoială, și de natură entomologică, dovadă fiind farurile negre și suprafața mare de sticlă a cabinei, care amintește de o viespe, cu excepția faptului că galbenul insectei este înlocuit de un alb imaculat.

Dar considerațiile estetice nu au fost probabil motivul principal. Potrivit producătorului său Alstom, aerodinamica ascuțită a noului TGV îi permite „să consume cu 20% mai puțină energie și să-și reducă emisiile de CO2 cu 32%”.

Denumit „Avelia Horizon” de Alstom, noul tren a fost numit „TGV M” de către operatorul feroviar francez SNCF, „M” fiind pentru modern și modular.

Spre deosebire de variantele anterioare ale TGV, va fi posibilă reglarea dimensiunii trenurilor în funcție de cerințe prin adăugarea sau îndepărtarea vagoanelor după cum este necesar. Același lucru este valabil și pentru interiorul vagoanelor, unde spațiile pot fi reconfigurate rapid.

„TGV M” va fi 97% reciclabil, comparativ cu 90% pentru generațiile actuale. SNCF, care a participat la dezvoltarea sa, estimează, de asemenea, că costurile sale de întreținere vor fi cu 30% mai mici.



În iulie 2018, SNCF a comandat o sută de noi trenuri de la Alstom pentru 2,7 miliarde euro. Primele trenuri vor fi operaționale la sfârșitul primului trimestru al anului 2024, iar livrările se vor face până în 2031.

Viteza maximă a acestor TGV de generația a patra generații va fi aceeași cu cea actualelor trenuri, care este de 320 km / h. Cu toate acestea, acest nou tren de mare viteză va putea transporta cu 20% mai mulți pasageri, găzduind până la 740 de persoane pe tren în configurația sa maximă, comparativ cu 600 de astăzi.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4637 vizualizari

  • +9 (9 voturi)    
    unii au submarine nucleare, copii cu viitor.. (Sâmbătă, 18 septembrie 2021, 4:34)

    Coco Whistle [utilizator]

    am mers cu tgv de la stuttgard la paris, superb: fara zgomot, curat, conversatii in lb. franceza, ....cind o sa avem si noi prima line ma intorc ...acasa...pina atunci sa ne intoarcem la ale noastre, sa mai furam niste lemne...sa-i mai batem cu furcile, rangile si cu topoarele si sa ii batjocorim pe semenii nostri.....autoritatile au spus ca totul e okay...intrebarea fireasca e unde se serveste coliva?
  • +2 (2 voturi)    
    Cand te uiti (Sâmbătă, 18 septembrie 2021, 9:32)

    Costi888 [utilizator]

    La astia iti dai seama cat de mici suntem. Cred ca si daca s ar opri lumea in loc 50 de ani, nu ajunge, macar aproape, de occident
    • +1 (3 voturi)    
      nici nu avem cum... (Sâmbătă, 18 septembrie 2021, 12:28)

      ion_de_la_tara [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

      doar francezii au avut imperii in jumatate de Africa; cand te uiti la saracia de acolo si la bogatia tarilor imperialiste, iti dai seama ca cea mai mare parte a bogatiei din africa s-a transferat in vestul europei...
      • -1 (1 vot)    
        mai calculează o dată (Sâmbătă, 18 septembrie 2021, 20:37)

        eu@eu [utilizator] i-a raspuns lui ion_de_la_tara

        Francezii nu au furat TGV-ul din Africa. L-au proiectat şi construit.
        Nemţii au fost nivelaţi de două ori în ultima sută de ani. Dar chiar şi aşa cu oamenii care le-au rămas şi cei pe care i-au trimis comuniştii din tările vecine muncind muuuuult şi-au construit ICE. Au mai plătit şi daune de război.
        Spaniolii au 3400 de km de linie de mare viteza dedicată, adică NUMAI pentru AVE.Locul doi în lume după China. Tot din Africa aşa-i? Au lucrat tote naţiile la liniile lor. Dacă am avea un Guvern convingător s-ar găsi români suficienţi cu EXPERIENŢĂ pentru a construi aşa ceva.
        Dar români berechet care să plătească suficiente bilete scumpe de unde?
        Corupţia din România costă ţara sute de kilometri de ce vrei tu în fiecare an, înmulţeşte cu 31 şi vei ajunge la conluzia că mai bine îţi faci bagajul şi îţi iei un bilet spre ICE,TGV,AVE şi compania, dar numai dus. De întors numai cu picioarele înainte ţi poate nici atunci.
      • 0 (0 voturi)    
        si inca se (Sâmbătă, 18 septembrie 2021, 20:55)

        iodixit [utilizator] i-a raspuns lui ion_de_la_tara

        !!!
        • +1 (1 vot)    
          nu ai motiv pt TGV in Romania (Sâmbătă, 18 septembrie 2021, 23:01)

          mirceacr [utilizator] i-a raspuns lui iodixit

          2000-3000 km de cale ferata reabilitata care sa traverseze tara in lung si 'n lat ar face diferenta !
          Romania ar fi fost departe astazi daca ar fi avut acesti km de cale ferata reabilitata !

          Cale ferata normala reabilitata la 160 km/ora ar face diferenta. Inseamna 3-4-5 ore de mers cu trenul de la un capat la altul al tarii.

          Trenuri normale, caci atat ne permitem si efectiv atat avem nevoie. Nu e cazul in Romania de trenuri de mare viteza, chiar nu sunt justificate economic, nu e suficienta industrie si turism, si nici distante forte mari cat sa merite.
          Dar in secolul 21 este elementar sa poti lega 2 ore principale aflate la 800 printr-o cale ferata normala functionala la o viteza de 160 m / ora pentru o durata de 5 ore a calatoriei (cu tot cu opriri in alte 2-3 orase mari )


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...





Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by