După o pauză de nouă ani, primul tren de noapte va porni pe ruta Berlin-Paris luni seară, oferind călătorilor o alternativă la zborurile cu avionul. Trenul de noapte Nightjet Berlin - Paris se va opri la Halle, Erfurt, Mannheim, Strasbourg, relatează The Guardian.

Tren austriac NightjetFoto: IMAGO / imago stock&people / Profimedia

Privit pe scară largă ca o bijuterie a călătoriilor feroviare europene, serviciul a fost anulat în 2014, în ciuda protestelor furioase.

Nicky Gardner, coautor al cărții Europe by Rail: The Definitive Guide, a declarat că noul serviciu Nightjet a fost o contribuție vitală la infrastructura și integrarea europeană.

„Cimentează legăturile dintre două capitale europene care au atât de multe afaceri una cu cealaltă și este, de asemenea, doar un mod minunat de a călători. Poți să pleci din Berlin seara și să fii la Paris în jurul orei 10:00 a doua zi dimineața, apoi să mergi la un Eurostar la mijlocul dimineții și să fii la Londra până la prânz”, a spus ea.

Trenul complet rezervat, dotat cu compartimente de dormit obișnuite până la deluxe, cu spații individuale sau comune, unele cu dușuri și toalete, va părăsi luni seara la ora 20.18 și va ajunge la Paris la ora 10.24, cu opriri la Halle, Erfurt, Mannheim și Strasbourg.

„Modifică într-un fel geografia Europei”

Trenul de noapte va fi operat de austriecii de la OBB și va funcționa deocamdată de trei ori pe săptămână. Din toamna anului viitor, serviciul este de așteptat să funcționeze zilnic.

Gardner a spus că timpul economisit prin călătoria pe timp de noapte a fost un factor care a făcut călătoria cu trenul atractivă, dar în plus, trenurile de noapte ar avea, de asemenea, efectul de a deschide Europa continentală.

„Modifică într-un fel geografia Europei, deoarece timpul petrecut cu trenul de noapte este efectiv timp economisit. Puteți folosi trenul și puteți beneficia de somnul de noapte, ceea ce face cu adevărat util să călătorești prin Europa.”

Trenul de noapte Nightjet Paris - Berlin al OBB va opri la Strasbourg, Mannheim, Erfurt și Halle, va pleca de la Paris cu 12 vagoane, iar la Mannheim vor fi detașate șase vagoane pentru Viena, iar șase vor ajunge la Berlin. În 2022, tot OBB a lansat și trenul direct Paris - Viena.

În prezent, cine vrea să circule cu trenul de la Paris la Berlin trebuie să facă între una și trei schimbări, în funcție de traseul ales și călătoria durează cam sub nouă ore, dar costă între 110 euro și peste 200 de euro, așa cum scria HotNews în septembrie.

Citește și: