De la început de an s-a închis circulația feroviară între Cluj și Oradea, iar doi operatori privați au pus autobuze de înlocuire încă din 8 ianuarie. CFR Călători a rămas mult timp în urmă și le va introduce pe Cluj-Oradea în cel mai bun caz la vară, scrie Club Feroviar.

In gara la ClujFoto: Roland Nagy, Dreamstime.com

Linia Cluj-Oradea va fi închisă în cel mai bun caz până la final de 2026, pentru ample lucrări de modernizare și electrificare.

În momentul de față sunt cinci autobuze pe sens ce înlocuiesc trenurile în fiecare zi, iar pe cei 150 km drumul durează 4 ore și 25 de minute. Autobuzele au fost introduse în circulație de doi operatori feroviari privați.

În cel mai optimist scenariu, CFR Călători va pune autobuze de înlocuire pe Cluj-Oradea abia la jumătate de an după ce s-a închis linia.

CFR Călători a lansat abia acum licitația, în condițiile în care linia ferată menționată este închisă de la începutul anului, iar operatorii privați Transferoviar Călători și Interregional Călători au pus deja în circulație autobuze de înlocuire a trenurilor.

În sistemul electronic de achiziții publice a fost postat marți după-amiază anunțul de licitație cu titlul „Servicii de transport regulat special de călători cu autobuze/autocare de înlocuire a trenurilor de călători”.

Valoarea totală estimată a contractului de tip acord-cadru ce se intenționează a se încheia pentru o perioadă de doi ani este cuprinsă între 28.105.000 și 36.135.000 de lei.

Transportul călătorilor se va realiza cu zece autocare/autobuze și patru autocare/autobuze de rezervă, cu o capacitate minimă de 50 de locuri.

Sursa foto: Dreamstime.com