​Apple face noi concesii radicale dezvoltatorilor de aplicații și va permite câtorva aplicații să includă în descriere un link către site-ul web al aplicației, pentru ca userii să poată să creeze contul și să-l gestioneze din site-ul aplicației, nu prin intermediul App Store care percepe comisioane mari. Apple este subiectul mai multor investigații și a fost intens criticată pentru condițiile dure din App Store și mai ales pentru comisioanele mari.

Logo AppleFoto: Hotnews

Această schimbare vine ca soluție pentru a pune capăt unei anchete începută de autoritățile japoneze.

Practic Apple își schimbă politicile și o serie de aplicații vor putea intra direct în legătură cu clienții, fără a mai fi nevoie ca App Store să fie mereu intermediar. Este vorba de așa-numita categorie ”reader apps” (aplicații de lectură) care include aplicații media, de streaming, de muzică, de știri și de cărți. Acestea vor putea include la descriere și un link către site-ul propriul.

Linkul va fi inclus de la început de 2022

Până acum, Apple forța aplicațiile să folosească propriul sistem de ”in-app purchase” (cumpărături făcute în interiorul unor aplicații) și percepe în general cam 30% din orice tranzacție, procent considerat ca fiind extrem de mare de către dezvoltatorii de aplicații.

Phil Schiller, care se ocupă de App Store în cadrul Apple, și unul dintre cei mai cunoscuți directori ai companiei, spune că modificarea va permite dezvoltatorilor acestor tipuri de aplicații să ofere user-ilor moduri simple de a-și crea conturi și a gestiona diverse servicii furnizate de acele aplicații.

Sursa: AFP