​Camera frontală de pe smartphone-uri, folosită în general la selfie-uri și pentru convorbiri video, ar putea ajunge să fie mereu deschisă la unele modele ce vor fi lansate în 2022, chiar dacă într-un mod cu consum redus de energie, scrie Washington Post. Qualcomm, la prezentarea noului procesor Snapdragon, a arătat și această caracteristică de cameră "always-on", explicând că ar fi un mod extrem de simplu de a debloca telefonul. Mulți ar spune însă că este de neconceput să fie camera mereu pornită.

Smartphone-uriFoto: Mirko Vitali, Dreamstime.com

La prezentarea procesoarelor Qualcomm care se vor regăsi pe telefoanele din 2022, compania a detaliat și caracteristica ”always on” a camerei frontale, ceea ce înseamnă că aceasta nu se va închide de tot când nu o mai folosești, ci că va funcționa într-un mod cu consum foarte redus de energie (low-power mode).

Cei de la companie spun că avantajul ar fi că mereu camera se va ”uita”, iar când va detecta fața proprietarului telefonului, smartphone-ul va fi instantaneu deblocat. Un alt exemplu dat a fost cel în care posesorul telefonului vrea să îi arate cuiva poze de pe telefon: în acel caz camera detectează două fețe și blochează automat notificările de pe Facebook, Messenger sau WhatsApp pentru ca cea de-a doua persoană să nu le vadă.

Un director de la Qualcomm explică de ce camera mereu deschisă este bună: are un avantaj de bază. Camera frontală caută în siguranță fața posesorului, chiar dacă nu atingi telefonul și îl deblochează când user-ul se uită la telefon.

Cei de la Qualcomm au mai precizat și că în acel mod cu consum redus de energie telefonul NU face poze, nu se înregistrează vreun video și datele NU părăsesc telefonul user-ului.

Evident că producătorii de telefoane vor alege dacă vor face disponibilă caracteristica pe noi modele din 2022, dar va fi o alegere controversată.

Pentru mulți, ideea că va fi mereu pornită camera frontală va fi extrem de deranjantă, mai ales că milioane de oamenii sunt convinși că smartphone-ul înregistrează audio tot ce fac și că datele sunt trimise la Google, la Apple sau la alte companii.