Grupul media turc care detine postul Kanal D in Romania a fost cumparat de o companie apropiata lui Erdogan (surse)

de N.O.     HotNews.ro
Miercuri, 21 martie 2018, 18:55 Economie | Media & Publicitate


Kanal D
Foto: Kanal D
Compania Demiroren, vazuta ca sustinatoare a presedintelui Tayyip Erdogan, a fost de acord sa cumpere ziarul Hurriyet, care detine televiziunile CNN Turk si Kanal D, cea din urma prezenta si in Romania, a spus un oficial, pentru Reuters. Afacerea ar putea sprijini mediatic si mai mult Guvernul turc.

Demiroren a fost de acord sa cumpere grupul media Dogan, a spus un oficial al Demiroren pentru Reuters, refuzand sa ii fie dat numele, pentru ca afacerea inca nu a fost facuta publica.

Oficialul nu a dat pretul tranzactiei, adaugand ca tranzactia va fi anuntata in mod oficial mai tarziu miercuri.

"Discutiile progreseaza si a fost facuta o intelegere privind achizitia", a mai spus oficialul.

Nimeni de la Grupul Dogan nu a comentat imediat informatia pentru Reuters.

Un reprezentant al Hurryiet a spus "Personalul este in acest moment informat. O declaratie detaliata cu privire la tranzactie va fi facuta la bursa din Istanbul azi".

Actiunile Grupului Dogan au crescut cu peste 17%, pana la 0,85 lire, iar cele ale ziarului Hurriyet au crescut miercuri cu 19%, pana la 1,22 lire.

Erdogan a acuzat in repetate randuri compania ca ar relata in mod tendentios stirile cu privire la partidul sau de guvernamant, Partidului Dreptate si Dezvoltare (AKP).

Afacerea marcheaza o "crestere a monopolului opiniei", a spus Andre Finkel, un vechi comentator asupra problemelor Turciei si autorul cartii "Turkey: What Everyone Needs to Know".

Potrivt acestuia, "este finalul unei ere", intrucat grupul Dogan a incercat sa faca "un soi de opozitie, dar nu foarte mult, astfel incat guvernul sa nu intervina".


In 2009, grupului Dogan i sa aplicat o amenda de 2,5 miliarde de dolari pentru impozitele neplatite, intr-un demers pe care opozitia l-a catalogat drept o incercare de a zdrobi critica mediatica a lui Erdogan. 

In urma amenzii, Aydin Dogan a fost nevoit sa vanda ziarele grupului Milliyet si Vatan lui Demiroren. De atunci, ziarele respective au adoptat o puternica pozitie pro-guvernamentala.



Citeste mai multe despre   
















1159 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    another one bites the dust... (Miercuri, 21 martie 2018, 19:17)

    liviu_ [utilizator]

    deci kanal d o sa se alature grupului select al televiziunilor psdiste...
  • +1 (1 vot)    
    Erdogan (Miercuri, 21 martie 2018, 19:22)

    Remulus si Rromus [utilizator]

    Bravo, ai stil.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version