Cum apare și dispare Liviu Dragnea în știrile Radioului public. Plus: detalii în cazul angajatei hărțuite după ce a dezvăluit neregulile fostei conduceri a RRA

de Costin Ionescu     HotNews.ro
Joi, 18 aprilie 2019, 11:39 Economie | Media & Publicitate


Stire RRA, cu si fara Liviu Dragnea
Foto: Hotnews
La Radio România, Liviu Dragnea dispare din știri care nu-i sunt favorabile, iar șefii intervin pe relatări atunci când informațiile nu convin PSD, după cum a relatat o jurnalistă de la știrile Radioului public, în cadrul unei dezbateri desfășurate miercuri seară. Jurnalista Mira Gomboș a dat două exemple de știri modificate, inclusiv una din care referirile la Liviu Dragnea au dispărut.
  • La dezbaterea respectivă, găzduită de organizația Frontline Club și având ca temă situația de la posturile publice de radio și televiziune, și-a prezentat cazul și Gabriela Scraba, angajata RRA. Despre aceasta, Libertatea a relatat, în ultimul timp, cum a fost hărțuită și purtată prin instanțe de către DIICOT, după ce a dezvăluit informații privind neregulile fostei conduceri a radioului, sub Ovidiu Miculescu.

Mira Gomboș, jurnalistă RRA, a precizat că vorbește sub protecția legii avertizorului public, descriind o redacție în care oamenii nu vorbesc despre nereguli și nu manifestă solidaritate, pentru a pune presiune "pe managementul abuziv", deoarece oamenilor le este frică. Ideea a fost împărtășită și de Gabriela Scraba, dar și, într-o anumită măsură, de Ramona Avramescu de la TVR.
  • Aceasta din urmă a spus, însă, că la Știrile Televiziunii publice există "suficientă independență". Totuși, potrivit ei, în condițiile politizării manageriale și efectele ei asupra unor programe, crește senzația că "ceea ce facem nu mai e relevant. Oamenii sunt mici enclave, fac chestii care se pierd într-o lipsă de coerență editorială și în lipsa de credibilitate și relevanță în care a ajuns Televiziunea publică".

Mira Gomboș a vorbit despre două cazuri noi de intervenție pe știri, dar și despre una mai veche:
  • o știre în care s-a cerut schimbarea sensului unor informații despre PSD: Acum câteva zile Partidul Socialiștilor Europeni a anunțat că a înghețat relațiile cu PSD. Ce s-a întâmplat: Până la ora 15, subiectul nu s-a tratat deloc. La 15 mi s-a cerut să fac o știre, s-a difuzat la 15. După ce s-a difuzat a sunat în redactie Nicu Popescu, red-șef interimar de foarte mulți ani, care l-a chemat la el pe producător. Înainte am fost căutată de redactor-șef adjunct, m-a abordat pe hol și mi-a spus că, dacă am făcut știrea aceea, să pun în prima propoziție că doar până în iunie sunt înghețate relațiile. Am spus că nu, că ar însemna o manipulare a informației. Știrea mea a fost corectă - dovadă că a fost difuzată pe post. A fost chemat producătorul, i s-a spus să mi se ia subiectul, ceea ce s-a și întâmplat. Producătorul m-a apărat. PSD a scos un comunicat care a spus că e o treabă electorală. Știrea a fost rescrisă de producător, tot corect. A mai aranjat puțin cuvintele.
  • o știre din care a dispărut referirea la Liviu Dragnea: Mai e un caz din ziua aceea: la CCR se tranșa cererea dlui Florin Iordache privind completurile de 3. Până la 12 s-au difuzat știri complete printre care se spunea că printre cei vizați e și liderul PSD Liviu Dragnea cu dosarul său. La ședința de 12 șeful furios - Dan Preda, din ce mi-a șoptit porumbelul - a tunat că de ce spunem de Dragnea, căci sunt mult mai multe dosare de genul acela. Fapt pentru care după acea oră nu a mai fost menționat Dragnea în știre.
  • referitor la jurnalul cu 8 știri consecutive cu intervenții ale unor miniștri, de luna trecută: în Consiliul de Administrație s-a spus că e excesul de zel al producătorului din seara respectivă. Motiv pentru care, în continuare, acel om nu scapă niciun ministru.

La dezbatere a fost și Gabriela Scraba, angajata Radioului public, redactor-șef la redacția muzicală, despre care Libertatea a relatat pe larg, săptămâna aceasta (vezi aici și aici), că a fost hărțuită și trimisă în instanțe de DIICOT pentru că a dezvăluit nereguli ale fostei conduceri, sub Ovidiu Miculescu.
  • La discuțiile Frontline, Scraba a descris din nou povestea sa, inclusiv cum a fost luată în zorii zilei, de acasă, de poliție și DIICOT, după ce a trimis GSP/lui Cătălin Tolontan, dar și lui Adrian Moise de la Radio România, informații despre rapoartele Curții de Conturi privind SRR, cu tot cu informații despre deplasările scumpe ale lui Miculescu.
  • Ea a povestit că și-a recunoscut faptele, dar nu și vinovăția, iar în cele din urmă judecătorii au sesizat absurdul situației și au respins cazul. DIICOT a făcut apel - sub semnătura fostului șef Daniel Horodniceanu, conform Libertatea - dar și în apel Gabriela Scraba a avut câștig de cauză.
  • Gabriela Scraba a relatat că a început să acționeze "subversiv" din cauza sentimentului de revoltă care a început să se formeze din 2011, când la radio "a venit Demeter Andras (...) Au venit niște stranieri care au adus o cohortă la radio, ne considerau depășiți (...) A început dezmățul. Și atunci și sub Miculescu, urmăreau banii"
  • Ea a susținut că a dat peste informațiile privind conducerea din greșeală, la ele având acces, atunci, oricine din radio. (...) "A fost ca și când le-aș fi găsit pe jos"


Curtea de Apel i-a dat câștig de cauză în iunie anul trecut și dosarul a fost clasat definitiv la începutul anului. De ce nu a vorbit până acum? Gabriela Scraba a spus că "e o traumă atât de puternică, încât vrei să o îngropi". Atunci de ce a vorbit, totuși, acum? Pentru că acum a fost căutată de cei de la Libertatea. Nu și-a pus problema că acest caz grav ar putea fi folosit de terți în alte scopuri, având în vedere candidatura lui Daniel Horodniceanu la șefia Parchetului General? Ea a spus că nu a știut că Horodniceanu a semnat apelurile și că pentru ea a contat ceea ce a făcut conducerea radioului.
  • Joi, Libertatea publică un drept la replică al lui Daniel Horodniceanu, în care acesta face trimitere la impactul pe care acest caz îl are asupra candidaturii sale și în care contestă faptul că semnătura sa ar apărea pe adresa de apel a DIICOT, lucru pe care Libertatea îl susține în continuare, arătând că a consultat documentul în arhivă.

Înregistrarea dezbaterii:



Citeste mai multe despre   
















17483 vizualizari

  • +23 (23 voturi)    
    Ne intoarcem in comunism (Joi, 18 aprilie 2019, 12:04)

    tavu [utilizator]

    ...
    • +11 (11 voturi)    
      De unde? (Joi, 18 aprilie 2019, 13:15)

      alibaba: 10 AUGUST 2018 [utilizator] i-a raspuns lui tavu

      Unde ai fost plecat pana acum?
      • +3 (3 voturi)    
        nu e vorba doar de comunism, de sute de ani (Joi, 18 aprilie 2019, 14:38)

        Poiana lui Occam [utilizator] i-a raspuns lui alibaba: 10 AUGUST 2018

        lingusim slugarnic puternicii zilei.
        Ca sunt comunisti, liberali, conservatori, rusi, turci, austro-ungari sau tatari.
  • +23 (23 voturi)    
    Radio Romania (Joi, 18 aprilie 2019, 12:05)

    Isobar [utilizator]

    este principalul canal de adresare al PSD-ului la sustinatorii fideli ,populatia rurala si pensionarii.
    RR este pe deplin controlat de PSD prin intermediul
    Directorului General Georgica Severin un Soldat devotat si bine platit.
  • +17 (17 voturi)    
    a fost primul lucru (Joi, 18 aprilie 2019, 12:29)

    alex34 [utilizator]

    pe care l-au facut cand au ajuns la guvernare, au zis ca trebuie "depolitizat" tvr, radio public, cna.. si si-au bagat toate slugile acolo
  • +9 (9 voturi)    
    Radioul public (Joi, 18 aprilie 2019, 13:10)

    Levellers [utilizator]

    a avut si are inca jurnalisti foarte buni si, sper eu, cu demnitatea nealterata, ar fi pacat ca aceasta institutie esentiala unui stat civilizat sa se lase tarata in mlastina psdistaldistudemerista sau oricare mizerie politicianista, ar fi mare pacat si ar marca o cadere tragica in mass media. Când s-a instalat actuala putere, taxa radio s-a desfiintat, radioul ajungând la mana guvernantilor, nimeni nu a tras atunci semnalul de alarma si iata unde suntem azi. Pacat !
  • +7 (7 voturi)    
    monopol (Joi, 18 aprilie 2019, 13:33)

    mistydo [utilizator]

    De ceva ani PSD a mituit si RRA și TVR-ul, alocând sume importante pentru acoperirea găurilor negre din bugetul acestor instituții publice! Au oamenii lor și fac ce ordonă Dragnea&company....
    Ascult foarte puțin Radio Actualități... mai mult stau pe Europa FM ...
    Mai avem puțin și ajungem obligați să ascultăm si să vedem numai ce vrea PSD-ul....

    CNA nu ar trebui să fie burdușit cu oameni din partidele politice... Politicul nu ar trebui să facă astfel de excese.
  • +7 (7 voturi)    
    Radio-Televiziunea Romana (Joi, 18 aprilie 2019, 14:34)

    varavara [utilizator]

    Si Radio Romania ca si Televiziunea Nationala sunt de mult psd-izate, au conduceri exclusiv pe numiri politice si fac politica PSD-ALDE fara echivoc desi sunt platite din bani publici.
    Ghinionul lor este ca aceste conduceri politizate, fiind total neprofesioniste au dus la scaderea audientelor in asa hal ca nici nu mai conteaza ca si factori de influenta politica.
  • +3 (3 voturi)    
    Pai nimeni nu a inteles si cand ziceam... (Joi, 18 aprilie 2019, 21:12)

    kthor7 [utilizator]

    Da, da, am zis-o si pe asta. Motivul care a stat la baza laudei PSD, precum ca a scos taxa "imensa"pentru radio-tv, a fost acela de a penetra, distruge si manipula prin aceste posturi publice. Practic, tv si radio tot din bani publici sunt achitate, dar ideile prostilor de a nu mai vedea ca platesc trei lei pentru astea, au fost exploatate de pesedei pentru a acapara cel mai important mijloc de manipulare. Alte posturi nu au acoperirea pe care o au acestea. Simplu nu?


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version