Chestiunea vitezei nelimitate pe autostrazi a reaparut miercuri in centrul dezbaterii publice in Germania, tara unde automobilul este rege, dupa propunerea sefului social-democratilor, Sigmar Gabriel, de a o plafona la 120 km/h, imediat criticata din toate partile, scrie AFP.

"Consider corecta limitarea la 120 km/h pe autostrazi deoarece toate statisticile arata ca aceasta reduce numarul mortilor si al accidentelor grave", a afirmat presedintele SPD, intr-un interviu acordat cotidianului regional "Rheinische Post".

"Restul lumii a facut acest lucru de mult timp", a adaugat acesta, in conditiile in care printre cliseele citate adeseori despre Germania si afla si viteza nelimitata pe autostrazi.

Dar aceasta idee a fost imediat respinsa inclusiv in cadrul partidului sau, in special de catre candidatul SPD la cancelarie, la alegerile din septembrie, Peer Steinbruck.

"Pe o mare parte din reteaua rutiera germana avem deja o limitare de viteza", a argumentat Steinbruck, la televiziunea publica regionala WDR. Acesta a adauga ca nu doreste sa "atate din nou" aceasta dezbatere.

Purtatorul de cuvant al cancelariei, Steffen Seibert, a subliniat ca Angela Merkel nu are intentia de a limita viteza pe autostrazile germane, unde nu rareori autoturismele depasesc lejer 200 km/h.

Si ministrul Transporturilor, Peter Ramsauer, s-a pronuntat impotriva, argumentand ca accidentele cele mai grave nu se produc pe autostrazi, ci pe drumurile nationale sau departamentale.

Verzii, care doresc, alaturi de SPD, sa invinga coalitia liberal-conservatoare a Angelei Angela Merkel la alegerile din toamna, au introdus in programul electoral o limitare la 120 km/h a vitezei pe autostrazi, dar au invocat ca argument limitarea emisiilor de gaz cu efecte de sera.

Absenta limitarii vitezei pe autostrazile germane, fapt unic in randul tarilor industrializate, dar foarte popular pentru opinia publica, pare sa ramana de neatins in tara Audi, BMW, Mercedes si Porsche, concluzioneaza AFP.