Sova: Taxarea masinilor pe autostrada va fi facuta prin SMS, cod de bare sau vinieta de la benzinarie/ Cuantumul taxei: 3 euro pe suta de kilometri
"Sunt mai multe posibilitati. O sa fie si taxa electronica, cu telefonul mobil, o sa fie si cu un cod de bare pe geam, cine circula mai mult, eventual, o sa fie si cu posibilitatea sa-ti cumperi vinieta de la benzinarie si sa ti-o pui in geam, o sa fie mai multe mecanisme", a afirmat Sova.
Ministrul delegat a precizat ca nu va fi utilizat sistemul cu bariere, care ar genera aglomeratie si nu este agreat de potentialii investitori in constructia de autostrazi.
Intrebat ce va presupune taxarea cu cod de bare, el a aratat ca aceasta formula vizeaza achizitia unui tip de vinieta amplasata pe geam. "Cand treci, camera de luat vederi iti ia codul de bare si iti ia banii din cont automat", a explicat ministrul.
Sova a aratat ca tronsoanele de autostrada Comarnic - Brasov si Craiova - Pitesti, precum si centura Sud a Bucurestiului, pe care autoritatile isi propun sa le construiasca prin concesiune pana la alegerile din 2016, vor fi taxate dupa intrarea in exploatare.
Referindu-se la cuantumul taxei, Sova a aratat ca modelul financiar are la baza ideea de trei euro pe suta de kilometri.
"In mod normal, noi ar trebui sa dam in concesiune, ca sa scapam de cheltuielile de la buget, adica sa-i dai omului sa o exploateze, sa ia taxa pe ea si sa o intretina, sa o reabiliteze, ar trebui sa dam toate autostrazile. Acum, cand dam centura Sud, vom da in concesiune de la Pitesti pana la Constanta. Cei care construiesc centura Sud vor avea de la Pitesti pana la Constanta in concesiune, sa le intretina, sa le exploateze", a spus ministrul.
Sova a afirmat ca in cazul in care nu vor exista suficiente incasari, statul va interveni prin plati de disponibilitate.
"Cand faci un asemenea contract, pornesti de la o ipoteza simpla. Faci un model financiar, care are la baza un studiu de trafic, si spui 'trec atatea masini, cu taxa respectiva'. Cele mai multe taxe, pe toate autostrazile din lumea asta, si la noi va fi la fel, se colecteaza de la masinile comerciale, adica de la tiruri, camioane si microbuze. Niciodata nu faci un model financiar la o autostrada pe autoturisme, pentru ca ele platesc taxe mici. Pe autostrada Soarelui, de exemplu, intra cetateanul roman de trei ori pe an, vara cand se duce la mare. Ea se poate sprijini numai pe transportul de marfa ca incasare continua si asa va fi peste tot. Craiova - Pitesti de exemplu e pe zona industriala, este clar, se face tocmai ca sa poata ajunge toata industria din sudul tarii in port la Constanta, deci va avea trafic. Faci modelul financiar pe taxe, si spui 'Noi evaluam ca se va incasa atat' si se face un model de risc dupa aia. Vine banca si spune 'Bun, dar s-ar putea sa nu incasezi atat si luam risc 40%. Cine-l acopera?'. Pai il acopera statul prin plata de disponibilitate. Daca respectivul care administreaza ia mai mult decat este prevazut - si el trebuie sa ia o suma fixa, nu poate lua mai mult - diferenta o da statului", a adaugat ministrul.
Pe de alta parte, Sova a afirmat ca daca in cazul autostrazilor realizate prin concesiune, taxarea va intra in vigoare dupa darea in folosinta, in cazul celor cofinantate cu fonduri europene situatia ar putea fi diferita.
"E o chestiune pe care personal inca nu mi-am lamurit-o nici eu foarte clar. Autostrazile construite cu fonduri europene au o perioada, trei ani sau cinci ani, in care nu poti sa pui taxa pe ele. Dar nu m-am lamurit nici eu exact", a spus Sova.

Paradoxul pandemiei: internările s-au prăbușit în 2020, dar numărul infecțiilor nosocomiale a crescut față de 2019 - date oficiale la nouă luni
De ce căutăm urme de viață pe Marte și ce ar însemna pentru omenire dacă le-am găsi
Găurile negre supermasive, formate din materie întunecată? / Internauții au decodat mesajul secret al roverului Perseverance / GTA ar putea fi interzis în SUA /
S-au apucat mai mulți români de yoga în pandemie? „De acasă se muncește mai mult decât de la birou. Faptul că urmează ora de yoga, mă forțează să-mi închid laptopul”
INTERVIU Un an de la primul caz de COVID-19 în România / De ce a scăzut drastic numărul îmbolnăvirilor în ultimele 2-3 luni și ce ne așteaptă: Al treilea val nu va fi de intensitatea celui de-al doilea / Testele rapide ar trebui distribuite gratuit medicilor de familie, am ști clar numărul real de cazuri
Cititi tot textul pe blogul lui Ion Iliescu:
ioniliescu.wordpress.com/2013/05/05/sarbatori-fericite-6/#comment-17342
Sova nu trebuie luat in seama deoarece nu realizeaza absolut nimic din ce zice.
Daca lucrurile ar fi atat de simple si in realitate precum in mintea lui, am trai pe un altfel de planeta.
Tin sa ii aduc la cunostinta stimabilului domn ca unul din cele mai complicate domenii, atat teoretic cat si dpdv practic, este cel al modelarii si simularii.
Si il rog sa publice studiile de trafic pe care le-a facut (ma refer la modalitatea in care s-au realizat), ca sa rada si specialistii putin.
Deocamdata, cu o astfel de gandire simpla, optiunea de a intra in politica era singura care garanta supravietuirea (ba chiar prosperitatea).
Pai, se va supraevalua fraudulos traficul si administratorul privat (un protejat de al unor ministri sau chiar firma acestora prin interpusi) va incasa 60% bani de la stat si doar 40% de la cei care circula cu masina.
Sa tot traiesti asa.
Citat Dan Sova:
" 'Noi evaluam ca se va incasa atat' si se face un model de risc dupa aia. Vine banca si spune 'Bun, dar s-ar putea sa nu incasezi atat si luam risc 40%. Cine-l acopera?'. Pai il acopera statul prin plata de disponibilitate. Daca respectivul care administreaza ia mai mult decat este prevazut - si el trebuie sa ia o suma fixa, nu poate lua mai mult - diferenta o da statului", a adaugat ministrul."
Si va rog sa observati reaua intentie a acestui guvern: in loc sa finalizeze cit mai repede centura nord, cea mai scurta intre A1 si A2 (anul trecut una din primele masuri a fost sa taie bruma de fonduri pentru acest tronson), Sova bate cimpii cu centura sud, in paralel cu centura actuala, PENTRU A O PUTEA TAXA!Cea din nord nu ar oferi o alternativa fara plata, deci o lasa in bataie de joc, neterminata.
Iar SOva e vitzel: daca scoate 4 mil. mc de roca -din tuneluri- nu poate turna la loc 4 mil. mc beton. Iar a gresit-o cu gaura tunelului de data asta.
Unde ai vazut ca la noi sa se aplice sisteme simple si logice, ca cel austriac, unguresc, sloven, bulgaresc, etc, unde ai platit o vinieta si nu te mai doare capul.
Nu nene, noi trebuie sa punem sistemul francez peste tot, cu bariere, platit la fiecare 10 kilometri cate 2-3 euro, de ti se acreste de autostrazile lor.
Si, in plus, nu avem deja rovinieta?
De ce trebuie sa taxam autostrazile SUPLIMENTAR fata de rovinieta? Daca vor sa platesc taxa de autostrada, sa scoata rovinieta, si atunci merg la mare pe la Urziceni-Slobozia si autostrada ramane goala.
De unde i-a iesit lui Sova 3 euro/suta de km de autostrada, un cost rezonabil? Intr-o tara cu venit mediu de 400 de euro lunar? La un drum Bucuresti-Constanta dai 15 euro numai pe taxa, lasand la o parte accizele de minim 20 de euro pe care le dai statului cand platesti motorina/benzina pentru un astfel de drum. Aaa, vrea Sova sa ma impulsioneze sa merg cu cefereul? Nu multumesc, ultima oara am facut 5 ore de la Bucuresti la Constanta.
nici sa vanda bilete pe autostrada nu e bun
consum 5l/100km=7,5 euro.100km
singurul lui neuron mai vrea 3euro/100km adica 40% in plus
si asta in cea mai saraca tara din ue unde castigul mediu e de 350 euro lunar
probabil ca autostrazile vor fi pentru capeteniile usl iste, parlamentari si infractori
Da ma, de aia pe toate autostrazile din Europa sunt bariere, cu deschideri de 100 de metri si cate 30 de cabine. Auzi ca aglomeratie, sa stai 2 minute.
Zi mai bine ca nu vor "investitorii", ca sa ia banul gros si de la aia care nu circula constant.
Demonstratie:
1.5 miliarde Euro /(20 000 masini/zi*365 zile*3 Euro) = 70 ani.
Ar trebui o taxa de cel putin 10 euro pentru ca firma constructoare sa-si scoata banii intr-un timp realist, de 20 ani.
Aparent asa e, calculul tau pare corect, dar pe autostrada vor circula si alte autovehicule, care vor fi taxate cu alt tarif, nu cu 3 euro / 100 km ca autoturismele...
Paza, peticire, curatenie, etc .....
Adică codul spune ca taxele se percep în lei, dacă nu se percep în lei se fac la cursul de schimb al BNR... chestiila astea nu le-am văzut până acum ...
Pentru Bilete de transport in comun, Rovinieta, parcare...
Platile se fac in lei, taxa este echivalentul in lei pentru o suma in valuta...
Deci, asteptati-va la 3+80%! Si nu spune daca TVA este inclus sau nu!
Sau poate ca asta se si doreste.
La cat au costat si vor costa, nici nu stiu daca isi vor recupera banii.
Autostrazile nu vor fi goale, romanii au bani sa circule pe ele. Ma rog, majoritatea, ca saraciile cu salarii de 10 milioane nu sunt asa de importanti incat sa aiba nevoie de autostrazi.
De ce crezi ca Romania nu a descoperit inca formula asfaltului care sa ramana neted si fara crapaturi mai mult de un an?
Glazura aia fragila de tort pe care rulam nu are nicio legatura cu asfaltul.
Insa trebuie sa fii ultimul jepat ca sa nu ii ai si sa te mai pretinzi cineva.
3 euro inseamna 3 beri. Daca nu ai de 3 beri si vrei sa circuli pe un drum bun si pus la punct, intoarce-te la coada vacii.
In Romania nu o sa functioneze sistemul si este logic.
Pai pt. un drump la CT 6 Euro, adica 5 litri de benzina.
Pai la un motor disel cu banii astia faci 100km in plus.
Cat despre plangeri ce sa mai vb.? Cei saraci si ajutati social sigur nu o sa ajunga pe autostrada asa ca ii doare in brisca, iar cei cu putina minte nu voteaza socialistii asa ca ghici cine pierde si cine castiga?
Un 3 lei/kilometru mi se parea mai realist.
Ce ma intereseaza pe mine cat ai tu consumul de carburant ?
Autostrazile astea nu sunt din bani de la buget, sa fie gratuite. Sunt niste servicii cu plata, ca sa scoata profit constructorul.
Profitul tau e ca circuli pe ea. Daca nu-ti convine sa platesti, poti circula pe national gratuit, in continuare.
2). Autostrazile au fost construite din banii nostri si vor fi intretinute tot din banii nostri - rovigneta. De ce sa mai platim taxe mazaresti de intrare pe autostrada???
3 euro e nimica toata, oricum ai lua-o. Poate daca nu castigi macar un 500 de euro pe luna, ti se pare enorm, dar in cazul ala traiesti pe planeta Moldova si te-ai ratat in viata.
2. Nu s-a construit nimic din "banii tai", si nici nu se va construi. Autostrazile vor fi construite de catre particulari, nu din banii de la buget. In plus, nici nu ar avea de unde sa plateasca autostrazi de miliarde de euro. Nu exista fonduri.
Ce autostrada, ai vazut tu in Romania, construita pe banii particularilor?
Dl. Sova vb. de prezent nu de viitor, vb. de o taxa prin care cei care incaseaza taxa asta vor trebui sa intretina autostrada respectiva.
Doar ca exista un mic spil, banii incasati se impart frateste cu statul 50%-50% sau ceva de genul, urmand ca statul sa vina cu diferenta, insa nu spune nimeni nimic despre costurile pe care le are firma respectiva.
Ca ex. el incaseaza 100 mil de euro/an si pastreaza 50, numai ca costurile lui anuale se vor ridica la 49,9 mil eur: salarii, sisteme electronice, echipamente, intretinere, etc. si cand vine vb. de reparatie trage linie, ii arata dl. Sova ca nu mai are bani decat 100 mii din cei 50 mil incasati iar reparatiile costa 200mil euro, asa simbolic.
Statul iese f... si cu banii luati
Amenzile cine le da? Statul sau particularul? Cine le incaseaza?
Tampeniile pe care le arunca Sova pe gura seamana ca povestea cu piatra in lac.
Nu inteleg dc. nu poate statul sa incaseze taxa de autostrada si trebuie sa concesioneze acest lucru, urmand ca in caz ca nu se descurca respectivii cu banii incasati sa vine statul sa puna diferenta.
Pai este simplu, prin acest lucru Sova recunoaste faptul ca statul este ineficient si nu poate sa faca nimic cum trebuie.
Nu e nicio noutate ca statul este ineficient, asa ca au gasit varianta alternativa.
Cand statul va fi eficient si toti vor plati taxele si impozitele la sange, vor elibera bonuri pentru fiecare biscuit, in loc sa dea restul in guma, atunci si statul va avea bani.
Avem autostrazi? Strazile alea pline de gropi la 2-3 ani dupa ce sunt date in folosinta? Nici nu intri bine pe ele si deja iesi...no way, din pacate inca nu avem autostrazi!
Pe langa faptul ca e o idiotenie nemaiauzita (nu stiu vreo alta centura cu plata prin Europa), dar va face ca tot traficul de tranzit sa treaca prin Nord, unde abia s-a reusit modernizarea a aproape 50% din traseu.
http://www.autostrade.it/en/autostrade/traffico.do?mapLevel=micro&mappa=milano_9
Torino:
http://www.autostrade.it/en/autostrade/traffico.do?mapLevel=micro&mappa=torino_22
Acum uita-te cu atentie unde sunt punctele de control si taxare (inclusiv cele fara bariera). Hopaaaa, nu e niciunul pe centura. Ce chestie...
Te pomenesti ca astia au reciclat cei 15000 de specialist ai conventiei? Esti din aia sova??
Dar cred ca a studiat cu ei :))))))
Asa si eu , nu's lamurit ce cauti TU ...in guvernul tarii ; un maimutoi al lu'ponta .
Adica eu - contribuabilul - platesc constructia unui bun, platesc intretinerea sa, apoi mai platesc si pentru a-l folosi?!...
Rad si gastele de asta...