Sefii Politiei admit ca amenzile propuse in noul Cod Rutier sunt prea mari, Proiectul de modificare va fi revizuit

de V. B.     HotNews.ro
Marţi, 17 septembrie 2013, 15:34 Economie | Auto


Amenzile propuse ca parte a modificarilor Codului Rutier sunt prea mari si anumite fapte nu pot fi probate in fata instantei, astfel ca propunerile vor fi revizuite, a spus ministrul de interne Radu Stroe citat de alba.24.ro si realitatea.net. Cele mai dure sanctiuni propuse prevad suspendarea permisului pana la trei ani. Totusi, el spune ca vor fi pedepse drastice pentru incalcari precum conducerea sub influenta alcoolului si depasirea vitezei legale

Dupa ce in urma cu trei zile anunta sanctiuni usturatoare pentru soferii care nu isi platesc amenzile sau care produc accidente grave, ministrul de interne, Radu Stroe, da inapoi.

"Amenzile sunt intr-adevar prea mari, iar anumite fapte ce nu pot fi probate in fata instantei e greu sa le sanctionezi direct prin lege. Prin urmare, ne vom revizui punctul de vedere, dar fapte precum conducerea sub influenta alcoolului, depasirea vitezei, trecerea peste calea ferata, conducerea fara permis, toate aceste fapte vor ramane foarte grav sanctionabile inclusiv cu amenzi. Proiectul va suferi modificari", a declarat ministrul de Interne.

Acum trei zile, Radu Stroe spunea ca cine primeste o amenda si nu o plateste in 30 de zile risca sa i se suspende permisul pana cand va face dovada ca a dat banii. O alta modificare importanta prevedea cresterea perioadei de suspendare a dreptului de a conduce pentru cei care produc accidente grave, soldate cu morti si raniti.

Comisia de lucru formata la MAI pe proiectul de ordonanta de urgenta ce propune modificari la codul rutier sustine ca unele sanctiuni avute in vedere sunt foarte drastice.

Variantele ar fi ca, de exemplu, pentru patrunderea in intersectie pe culoarea rosie a semaforului si producerea unui accident soldat cu pagube materiale, perioada de suspendare a permisului sa fie nu pe trei ani, ci pe o perioada mai mica, insa, daca soferul respectiv mai ¬greseste¬ in acelasi mod de cateva ori, pedepsele vor creste.

Pentru neacordare de prioritate sau nerespectarea regulilor de trecere la nivel cu calea ferata ori viteza excesiva, membrii comisiei sustin ca sanctiunile ar trebui sa ramana importante.

Legea circulatiei pe drumurile publice ar putea fi modificata in toamna acestui an.

Cateva dintre prevederile propuse si comparatii cu legea actuala (cu mentiunea ca punctul de amenda este 80 lei)

Daca treci pe rosu si te faci vinovat de producerea unui accident soldat cu pagube materiale: vei plati o amenda incadrata in clasa VI de sanctiuni si vei ramane fara permis trei ani. In legea actuala, sanctiunea este permis suspendat timp de doua luni si intre 6 si 8 puncte-amenda.

Daca treci pe rosu, dar nu se produce accident: permis suspendat timp de doi ani si intre 125 si 200 puncte-amenda. Potrivit legislatiei in vigoare, permisul se suspenda o luna si primesti 4 sau 5 puncte-amenda.

Daca mergi pe contrasens: pe autostrada ¬ permis suspendat pentru trei ani si intre 125 si 200 puncte-amenda. Legea actuala prevede permis suspendat doua luni si intre 6 si 8 puncte-amenda.

Daca nu porti centura de siguranta (sau casca de protectie): 9-20 puncte amenda, fata de 2-3 puncte amenda, sanctiunea aplicata in prezent.


Citeste mai multe despre   
















3836 vizualizari

  • +9 (11 voturi)    
    in loc sa va concentrati pe aplicarea legii... (Marţi, 17 septembrie 2013, 15:37)

    qwerasdf [utilizator]

    voi alergati dupa iepuri albastri, calare pe un monociclu...
    degeaba pui amenda de x ori mai mare daca dumneata nu-l sanctionezi pe ala cum depaseste toata coloana si mai trece si pe rosu. Amenzile voastre sunt vax-albina atata timp cat nu le puteti aplica.
    • +1 (1 vot)    
      Sa impacam si capra si varza...(1) (Marţi, 17 septembrie 2013, 17:31)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Introducerea sistemului de sanctionare progresiva a abaterilor comise de conducatorii auto.

      Propunerile de modificare a Codului Rutier au starnit controverse puternice in toate paturile sociale, inclusiv in zona politicului, interesat in primul rand de impactul pe care noile reglementari il va avea asupra electoratului.
      S-au format doua tabere:
      - una a sustinatorilor inaspririi sanctiunilor, care vizeaza scaderea numarului de accidente si disciplinarea conducatorilor auto prin sanctiuni pecuniare sau prin suspendarea indelungata a dreptului de a conduce
      - alta a contestatarilor sanctiunilor sporite, care argumenteaza ca este anormal ca pentru o greseala intentionata sau provocata de factori conjuncturali sa fie sanctionati atat de drastic conducatorii auto, mai ales ca dupa o singura abatere, prin pierderea indelungata a dreptului de a conduce, acestia isi pot pierde locurile de munca.

      Dupa parerea mea, intrucat valoarea amenzilor este una din cele mai mici din UE, solutia optima si de necontestat la aceasta dilema, "marim sau nu sanctiunile", poate veni din cresterea progresiva a acestora, in functie de recidiva.

      Politia Rutiera dispune de un sistem de evidenta a abaterilor, care poate fi utilizat pentru a descuraja incalcarea repetata a prevederilor OUG 195 pentru fapte de acelasi tip.

      De exemplu, pentru incalcarea art.108, alin.(1) lit. a, pct.4 (depasirea cu 10-20 km/h a vitezei maxime admise), sanctiunea prevazuta este de 2-3 puncte amenda, adica 160-240 lei, care reprezinta, de fapt, doar 80 lei atunci cand amenda este achitata in 48 de ore.

      Sistemul progresiv de sanctionare presupune cresterea exponentiala a valorii amenzii, astfel incat sa se ajunga la sume care sa descurajeze definitiv incalcarea repetata a legii intr-un interval de timp dat, de exemplu pe durata a 1, 5, 10 sau 20 de ani:

      - la prima abatere - sanctiunea prevazuta de articolul de lege incalcat
      - la a doua - sanctiunea x 2
      - la a treia - sanctiunea x 4
      • +1 (1 vot)    
        suna foarte bine (Miercuri, 18 septembrie 2013, 9:21)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ritzi Pitzi

        problema e ca legea nu se aplica uniform nici macar asa cum este ea azi. deci ce facem cand vor fi amenzile mai mari? le vor plati ca si pana acum doar cei care nu stiu sa dea o spaga sau sa conteste un proces verbal?..
    • -2 (2 voturi)    
      .. (Marţi, 17 septembrie 2013, 17:33)

      klaudyuxxx [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      amenzi in functie de valoarea bolidului condus si/sau venitul amendatului
    • 0 (0 voturi)    
      Pai da (Marţi, 17 septembrie 2013, 17:36)

      IisusVine [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      Sumarizand chestiunea, problemele nu sunt amenzile mai mari ci prea rare.
      Da o amenda de 10 RON pentru trecut pe rosu si pune cate un politai in fiecare intersectie, la pariu ca scoti de vreo 10 ori la buget banii care se scot acum si in plus si un salariu motivant pt politai?
      Dar cainele la noi este tinut flamand ca sa ia mancare din mana hotului.
  • +5 (11 voturi)    
    da' pentru (Marţi, 17 septembrie 2013, 15:46)

    lucyan [utilizator]

    politistii care nu-si fac cum trebuie datoria, primesc mita, etc., care sunt sanctiunile?
    dac daca drumurile nu sunt marcate corespunzator, care sunt sanctiunile?
    daca comiti un ccident din cauza starii drumului, care sunt sanctiunile?
    sau numai prostii de soferi trebuie sa plateasca?
    sunt de acord in privinta consumului de alcool, al drogurilor, al vitezei excesive, dar daca nu ai centura pusa, mai ales prin oras, sa primesti 20 puncte amenda?adica 20x80 = 1600 lei? astia sunt de-a dreptul cretini, nu asa creste pib=ul domnilor...
    cel putin in bucuresti dimineata, mergi cu 10-15 km la ora pe multe artere, centura de multe ori iti poate fi fatala, de exemplu iti ia foc masina din cauza ca se incalzeste motorul la mersul de melc ...
    • +2 (2 voturi)    
      nu va faceti..... (Marţi, 17 septembrie 2013, 16:45)

      translativus [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

      ....sange rau.
      Si aceasta lege, ca si toate celelalte legi elaborate si adoptate de catre "alesi", nu urmaresc bunul mers al lucrurilor ci mai degraba niste interese obscure.

      Strazile nemarcate, semnele de circulatie puse aiurea, semaforizarea defectuasa si ciudata.....etc, sunt special concepute pentru a determina soferul sa greseasca si astfel sa induca sentimentul vinovatiei colective.

      Tactica este veche si prinde foarte bine profitorilor sistemului !
    • -3 (3 voturi)    
      =)) (Marţi, 17 septembrie 2013, 16:57)

      igorashu [utilizator] i-a raspuns lui lucyan

      Nene, ce cazan conduci daca-ti ia foc dimineata masina?:))
      In rest, las-o ca macane...poarta centura chit ca nu-i "de firma".
  • +3 (11 voturi)    
    ... (Marţi, 17 septembrie 2013, 15:49)

    Avion [utilizator]

    Cretini. Din ce inteleg din textul de mai sus, vor sa scoata prevederea prin care daca nu platesti amenda ti se suspenda permisul. Si ce am rezolvat? Ne plangem ca nu avem incasari din amenzi, dar acum parca-i prea drastic. Duceti-va dracului de militieni prosti. Dati o lege si lege sa fie.
    • +3 (3 voturi)    
      pleonasm (Marţi, 17 septembrie 2013, 16:42)

      GeorgeT [utilizator] i-a raspuns lui Avion

      "militian prost" este un pleonasm. Cind zici militian zici prost.
      Atit de prost incit el nu stiu, crede ca e destept
    • 0 (0 voturi)    
      Uite de aia (Marţi, 17 septembrie 2013, 18:14)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui Avion

      Pt ca sunt 3 milioane de "capsunari" care vin in vacanta, stau 1-2 saptamani, si pe urma pleaca. Si majoritatea au inca carnet emis in RO. Daca de ex pleci spre locul de resedinta duminica si iti iei o amenda pe drumul spre Nadlac...ai pus-o. Ca se poate plati doar la fata locului sau la Posta (informatii proaspete ca era sa mi-o iau acu nici o saptamana, si cum nu aveam destui RON la mine oricum ar fi trebuit sa caut o Posta deschisa).

      Pe de alta parte, tot acu nici o sapt m-a oprit alt militian in Bucuresti. Eu cand m-a oprit mi-am scos centura si intins la torpedou sa iau actele necesare, inainte sa apara la fereastra. Dupa ce a verificat ce-o fi verificat (masina cu nr strain, banuiesc ca de aia m-a oprit), zice ca m-a oprit ca nu aveam centura pusa. WTF! Ca sa zic asa. Masina mea piuie cand n-am centura, deci vrand nevrand o folosesc tot timpul, oricat de mica ar fi viteza.
      Si sa-mi ziceti mie cum se dovedesc cazurile astea in instanta...
      • +3 (3 voturi)    
        ideea e (Miercuri, 18 septembrie 2013, 9:39)

        Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui antrax

        ca el trebuie sa dovedeasca faptul ca nu purtati centura, si nu dvs.
        iar prevederi de genul suspendarea permisului sau talonului pentru neplata amenzii sunt ilegale si pica in instanta, pentru ca nu poti pedepsi prin sanctiuni rutiere fapte din registrul fiscal.
        politistii nu au atributii de control fiscal, dealtfel.
        prin prevederi aberante de genul asta se vad 2 lucruri:
        1) cat de disperat e guvernul Ponta sa faca rost de bani pentru a-si umple estimarile nerealiste asupra veniturilor bugetare
        2) cat de idioti sunt sefii de la Politie, pusi in functii pe criterii de loialitate politica.
  • +8 (8 voturi)    
    Spaga mai mare (Marţi, 17 septembrie 2013, 16:01)

    Cetatean97513 [utilizator]

    Asta nu face decit sa mareasca si mai mult cazurile de spaga si valoare spagilor.
    Pai decit sa ramii 3 ani pe bara o sa te rogi si in genunchi de politai sa ia spaga...ORICIT DE MARE VREA EL!
    Multi aleg sa stea 3 luni pe bara... sau 1 luna cu examen in conditiile actuale.

    Deci ce am rezolvat:
    -numarul de spagi creste
    -VALOARE lor creste la cer
    -buzunaru politaiului se umfla
    -infractiunile ramin constante
    De aici deducem (surpriza) si cine are interes sa creasca amenzile si penalizarile.

    Si da... dupa mine, celor prinsi bauti la volan ar trebui sa le fie anulat permisu PE VIATA !!
  • +6 (6 voturi)    
    De ce sunt marje si cine le decide? Coruptie (Marţi, 17 septembrie 2013, 16:13)

    AdrianBorza [utilizator]

    Daca un agent de politie decide intre 9 si 20 de puncte o sa se creeze coruptie doar ca sa dea 9 puncte in loc de 20. De ce se lasa la latitudinea agentului de circulatie sa decida cat sa dea amenda, e cumva judecator? Nu, de obicei e un agent cu 12 clase si atat.
    • +1 (1 vot)    
      Daca platesti in 48 h e jumatate din minim (Marţi, 17 septembrie 2013, 17:25)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      Poate sa scrie agentul 20 de puncte in procesul verbal, cine plateste in 48 h trebuie sa achite doar 4,5 puncte.
    • 0 (0 voturi)    
      amenzi dupa nevoi (Marţi, 17 septembrie 2013, 18:02)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui AdrianBorza

      nu dupa posibilitati..

      nu uitati, taxa de poluare pe fiecar horn care scoate fum !

      hai dottore, se poate !
      stoarceti tot, ca nu se stie cat timp v'a mai ramas !
  • +7 (9 voturi)    
    Eu as strange surubul si mai mult. (Marţi, 17 septembrie 2013, 16:30)

    nyivus [utilizator]

    Treaba e simpla:
    - fiecare masina de politie sa fie dotat cu camere video
    - totul sa fie inregistrat
    - daca politistul opreste inregistrarea - dosar penal
    - la majoritatea incalcarilor grave ale codului rutier (mers pe contrasens, trecerea pe rosu, conducere sub influenta alcioolului, etc.), sa se suspende permisul pentru o perioada mai lunga, de la 90 de zile pana la cativa ani
    - in cazul incalcarilor codului rutier, documentate cu inregistrare video sa nu se permita contestatia
    - daca in 30 de zile amenda nu e platita, suma se retine la taxe/impozite locale si se suspenda permisul ptr. 30 de zile

    Sa vedeti dupa un an cat de mult se va civiliza circulatia la noi...
    • +2 (2 voturi)    
      Sa impacam capra cu varza ...(2) (Marţi, 17 septembrie 2013, 17:43)

      Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui nyivus

      - la a treia - sanctiunea x 4
      - la a patra - sanctiunea x 8
      - la a cincea - sanctiunea x 16
      ..
      - la a zecea - sanctiunea x 512

      In acest fel valoarea amenzilor va deveni semnificativa (in caz de recidiva in intervalul de timp stabilit) si pentru conducatorii auto care dispun de averi importante si care nu sunt deloc afectati material de actualele sanctiuni, in conditiile in care si punctele de penalizare asociate se sterg dupa trecerea a 6 luni de la comiterea abaterii, deci

      neacumulandu-se, nu au intotdeauna drept consecinta suspendarea dreptului de a conduce.

      In acelasi timp, conducatorii auto pentru care sumele actuale ale amenzilor sunt deja importante, chiar daca ar savarsi o contraventie, vor fi deja alertati ca in caz de recidiva sanctiunea se dubleaza, asa ca vor face tot posibilul ca sa nu ma incalce acea regula.

      Acelasi sistem de progresie a sanctiunii, care sa descurajeze puternic recidiva, poate fi aplicat si in cazul suspendarii dreptului de a conduce, fapt care ar duce la situatii in care suspendarea sa devina, practic, aproape definitiva. De exemplu, suspendarea pe termen de 3 luni a dreptului de a conduce pentru trecerea printre barierele coborate

      de la trecerea la nivel cu calea ferata se poate transforma intr-o suspendare pentru 2 ani in cazul in care fapta estesavarsita a 4-a oara, sau ajunge la 16 ani in cazul in care se repeta a 7-a oara.

      Astfel, fiecare conducator auto decide cand TREBUIE sa se opreasca din incalcarea legii pentru ca nu-si mai permite sa suporte sanctiunea, oricat de bogat ar fi.
      Acest sistem elimina definitiv si controversele pe tema amenzilor proportionale cu veniturile faptuitorului, sau pe tema confiscarii autovehiculului cu care s-a savarsit o incalcare grava a regulilor de circulatie.
      O contraventie nu poate fi pedepsita diferit in functie de statutul social al faptuitorului si, deasemenea, dreptul la proprietate este garantat prin Constitutie, insa RECIDIVA poate fi sanctionata suplimentar
  • 0 (4 voturi)    
    ne quid nimis (Marţi, 17 septembrie 2013, 16:36)

    Serdum [utilizator]

    Cuiva i-a scapat degetul in tastatura...
    ani de suspendare, sute de puncte, zeci de mii de lei...sa fie rotund...ca politistul roman.
  • +2 (2 voturi)    
    De crumari nimic. (Marţi, 17 septembrie 2013, 16:50)

    Cetatean97513 [utilizator]

    In codul rutier spune ca daca drumarii nu asigura conditii de circulatie bune (marcaje, semne lizibile, drum corespunzator etc) acestia primesc amenzi si alte alea.
    N-am auzit odata amenda data drumarilor pt gropi, marcaje lipsa ani de zile dupa turnarea asfaltului, semafoare acoperite de pomi, semne indescifrabile.

    Pai cum sa fii atent cind te doare buzunaru sa nu rupi masina in gropi... cind sa te mai uiti si la semne si la pietoni... si la alti retarzi din trafic.

    Recunosc ca mi s-a intimplat sa nu vad un semn/semafor pt ca eram atent sa nu dau in santuri si in crapaturi cit China.
  • 0 (0 voturi)    
    Prost cu suspendarea permisului (Marţi, 17 septembrie 2013, 16:54)

    BEDE [utilizator]

    Cred ca ar fi cazul sa se suspende permisul doar in cazul unor accidente grave, cu raniti.
    Altfel, sa plateasca amenzi mai mari, dar nu sa se suspende permisul, mai ales daca e vorba de perioade mari de 2-3 ani...
    .
  • 0 (4 voturi)    
    Cod Rutier (Marţi, 17 septembrie 2013, 16:55)

    k7 [utilizator]

    ...cine se vaita ca sunt prea mari amenzile ?... tot cei cu bani multi...un amarat cu salariul minim pe economie ar fi in stare sa circule cu 60km/h in afara localitatii dar sa mai incalce celelalte reguli de circulatie
    • 0 (0 voturi)    
      AMENZI (Marţi, 17 septembrie 2013, 23:03)

      Airwaves [utilizator] i-a raspuns lui k7

      Daca intr-o zona cu limitare la 50 Km/h circuli cu 91 km/h, amenda este aproape cat un SALARIU MINIM! 750 RON, mai precis. Adica vreo 215 USD.

      In Texas, USA, pentru aceeasi depasire a limitei de viteza, amenda este 300 USD. Cred ca esti de acord cand spun ca amenzile sunt suficient de mari, iar salariile din Romania nu se compara cu cele din USA.

      Problemele de fond sunt cu totul altele... Si ca veni vorba de amenzi, va invit, pe toti, sa vizualizati acest material, la urmatorul link! Cred ca va veti lamuri ce si cum cu amenzile ;)

      http://www.liveleak.com/view?i=21e_1379033844

      p.s. Hotnews, nu ar strica sa inserezi materialul in continutul articolului. Poate ajuta pe unii care stau mai slabut cu "procesorul". ;)

      http://www.liveleak.com/view?i=21e_1379033844
  • +4 (4 voturi)    
    in orasul meu.... (Marţi, 17 septembrie 2013, 19:20)

    minus [utilizator]

    semafoarele au atentionare la schimbarea verde-galben. Verdele palpaie ceva timp, apoi apare galben si apoi rosu.
    Eu cunosc semafoarele si ma descurc conform "amintirilor". Unul tine 6 secunde de verde ce palpaie, altul doar trei, un altul palpaie doar odata, galbenul dureaza fractiuni de sececunda, apoi rosu.

    Domnule ministru, functia nu o aveti pe viata. Cand veti ramane fara functia asta, asteptam sa treceti prin oras. Aproape sigur veti ramane fara carnet fiindca veti trece "pe rosu", fara nicio intentie,
  • 0 (0 voturi)    
    Uite aici (Marţi, 17 septembrie 2013, 23:03)

    Airwaves [utilizator]

    Vizionare placuta! http://www.liveleak.com/view?i=21e_1379033844


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version