Citeste articolul complet pe 0-100.ro
Nicolas Maure, Dacia: Cu autostrada de la Pitesti la Sibiu vom economisi 10 ore pentru transport
de Adrian Mitrea 0-100.ro
Luni, 8 iunie 2015, 18:32 Economie | Auto
Autostrada Pitesti-Sibiu, pe care Guvernul o promite gata in 2020 investitorului strategic Dacia-Renault, va face ca producatorul auto sa scuteasca 10 ore pentru transport, si de aici costuri mai mici de operare, eficienta imbunatatita a muncii si competitivitate mai mare a Romaniei in fata altor tari care gazduiesc uzine ale Grupului Renault, a declarat Nicolas Maure, directorul general al Grupului in Romania.
.*.
1622 vizualizari
Întâlniri on-line | #deladistanță

Cum am renunțat la viața de ONG-ist boem care credea că Bucureștiul se salvează prin povești. Interviu cu Edmond Niculușcă, primul om pe care Nicușor Dan l-a angajat când a venit la Primărie
Povestea tinerei din Bacău care ține spectacole de stand-up comedy în Europa în patru limbi diferite și l-a făcut pe Seinfeld să râdă
INTERVIU Vestea bună și vestea proastă despre tulpina SARS-CoV2 din Africa de Sud, confirmată în premieră în România: Cât de ușor se transmite și cât de eficiente sunt vaccinurile împotriva ei?
Noua LISTĂ a țărilor din zona galbenă / Republica Moldova, Italia, Spania, Franța sau Marea Britanie, pe listă
Unul din cei doi pacienți din România infectați cu tulpina africană a SARS-COV2, fosta jurnalistă Liana Alexandru, povestește aventura sa COVID-19: cum s-au încurcat rezultatele testelor și cum voluntarii au salvat situația
CDC-ul american are un ghid cu sfaturi în cazul unei apocalipse zombi / Dr. Seuss, în topul vânzărilor Amazon după ce a fost acuzat de rasism / Nou film Star Trek, nou serial Terminator, confirmate
FOTOGALERIE Primăria Capitalei a montat anul trecut 500 de stații STB noi, de aproape 10.000 de euro bucata. Deși nu le-a plătit încă, o parte au fost deja vandalizate
Povestea tinerei din Bacău care ține spectacole de stand-up comedy în Europa în patru limbi diferite și l-a făcut pe Seinfeld să râdă
INTERVIU Vestea bună și vestea proastă despre tulpina SARS-CoV2 din Africa de Sud, confirmată în premieră în România: Cât de ușor se transmite și cât de eficiente sunt vaccinurile împotriva ei?
Noua LISTĂ a țărilor din zona galbenă / Republica Moldova, Italia, Spania, Franța sau Marea Britanie, pe listă
Unul din cei doi pacienți din România infectați cu tulpina africană a SARS-COV2, fosta jurnalistă Liana Alexandru, povestește aventura sa COVID-19: cum s-au încurcat rezultatele testelor și cum voluntarii au salvat situația
CDC-ul american are un ghid cu sfaturi în cazul unei apocalipse zombi / Dr. Seuss, în topul vânzărilor Amazon după ce a fost acuzat de rasism / Nou film Star Trek, nou serial Terminator, confirmate
FOTOGALERIE Primăria Capitalei a montat anul trecut 500 de stații STB noi, de aproape 10.000 de euro bucata. Deși nu le-a plătit încă, o parte au fost deja vandalizate
Top 10 articole cele mai ...
Ultimele articole din Economie | Auto
Miercuri, 3 martie 2021
Marți, 2 martie 2021
Luni, 1 martie 2021
Productia zilnica a Dacia nu depaseste:
350 mii masini/an / 365 zile/an = 959 masini/zi.
Adica pe poarta intreprinderii ies zilnic sub 959 automobile. Presupunind ca toate s-a transporta pe calea rutiera Pitesti - Sibiu cu camioanele, traficul total generat ar fi:
2 x (959 masini/zi / 8 masini/tir) = 240 tiruri/zi (120 pline spre Sibiu, 120 goale catre Pitesti).
Pentru 120 camioane / sens / zi renteaza construirea unei autostrazi? Bineinteles ca nu!
Trebuie insa precizat ca majoritatea acestor vehicule sunt duse cu trenuri de 300 unitati, fie pe ruta Pitesti - Bucuresti - Constanta fie prin Craiova spre Timisoara. Pe directia Sibiu pleaca doar citeva tiruri in 24 ore si astfel traficul generat de uzina Dacia pe viitoarea autostrada va fi neglijabil, 10 - 25 tiruri / sens pe zi, nu mai mult.
Toate piesele necesare unei Dacii sa fie carate dispre Sibiu catre Pitesti, iarasi pura teorie, si la cele maxim 120 tiruri/sens se vor mai adauga inca 40 incarcate cu componente (care ocupa mult mai putin spatiu decit masinile, maxim 1/3). Vom avea in final un teoretic 120 + 40 = 160 camioane/sens/zi si un practic nu mai mare de 35 tiruri/zi/sens.
Deci autostrada Sibiu - Pitesti va fi de utilitate minora fabricii din Mioveni.
Merita sau nu merita, ce zici?