Inca o lovitura la adresa ipocriziei din industria auto: Un raport independent arata ca exista masini la care consumul real este si cu 50% mai mare decat cel comunicat de constructor
Raportul realizat de Transport & Environment (T&E), un ONG de protectia mediului care colaboreaza cu Comisia Europeana, spune ca in medie emisiile de CO2 ale masinilor sunt cu 40% mai mari decat cele comunicate de constructori dupa testele de laborator.
Mai mult, la modele precum Clasa A, Clasa C si Clasa E de la Mercedes, emisiile in trafic sunt cu peste 50% mai mari, iar BMW Seria 5, Peugeot 308, Volkswagen Golf si Renault Megane au emisii cu peste 40% mai mari. La fel de mare este diferenta si la emisiile de oxizi de azot.
Consumul de combustibil este strans legat de emisiile de CO2, iar constructorii auto au facut tot ce se putea la teste pentru ca rezultatele sa fie cat mai bune. Daca in 2001 diferenta dintre emisiile de la teste si cele din lumea reala era de numai 8%, acum este de 40%, iar realizatorii raportului avertizeaza ca se intampla lucruri necurate, iar modul de testare trebuie urgent schimbat.
Cercetatorii de la Transport & Environment spun ca nu au dovezi ca alti producatori ar folosi software de manipulare la teste, insa adauga ca diferentele dintre rezultatele din laborator si cele de pe sosea sunt prea mari incat sa fie explicate prin practici demult folosite la teste si tolerate de autoritati. Printre aceste practici se numara folosirea unor cauciuri speciale, condusul pe anumite suprafete, deconectarea alternatorului sau utilizarea unor lubrifianti de super-calitate.
Testele distorsionate adauga pentru fiecare sofer in medie 450 euro/an la costurile cu combustibilul, din moment ce consumul real este net mai mare decat cel promis in materialele de marketing, se mai arata in raport. Noile teste, mult mai pertinente, ar trebui sa intre in vigoare in 2017, insa constructorii incearca mereu sa amane termenul.
"Sistemul european de masurare a emisiilor de CO2 si a consumului de combustibil este puternic discreditat. Scandalul Volkswagen reprezinta doar varful aisberg-ului si sub el se gasesc abuzuri extinse ale companiilor auto, ceea ce permite masinilor sa inghita chiar si cu 50% mai mult combustibil decat sustin constructorii", spune Greg Archer,, manager pentru vehicule ecologice la T&E.

Discursul de adio al lui Donald Trump: Am făcut ceea ce am venit să facem. Am dus cele mai grele bătălii VIDEO
Oamenii invizibili: Bolnavii cronici nu se pot programa la vaccinare din cauză că statul român nu a știut niciodată câți sunt / "Dacă ar exista registre de pacienți, ar dispărea toate serviciile și decontările fictive"
Navalnîi prezintă imagini cu "palatul lui Vladimir Putin": 18.000 de metri pătrați, într-un complex de 7.000 de hectare, dotat cu teren de hochei, tunele spre Marea Neagră și podgorii VIDEO
Ultimele ore la Casa Albă: Trump l-a grațiat pe fostul său consilier Steve Bannon, acuzat de fraudă- UPDATE
Ursula von der Leyen: După patru ani lungi, Europa are un prieten la Casa Albă
Un crematoriu din Germania lucrează 24 de ore din 24, șapte zile din șapte / Mesajul directorului pentru coronasceptici: Veniți să ne ajutați să mutăm sicriele VIDEO
Masinile astea o sa fie si mai scumpe pe piata locala, dupa ce o sa fie "interzise", cocalarii o sa le vanda sub brandul "din alea cipate si cu soft VW"
Ce e ciudat e ca s-a strecurat si o masina anti-cocalar pe acolo, un Renault...
In Vest spre exemplu, masini premium isi permit cei din patura superioara a populatiei, iar aceia nu se comporta in BMW-urile lor ca stapanii soselelor.
Leasinguri pt BMW-uri se dau si in Romania o multime, daramite la ei. Garantezi cu masina, si nu tr sa ai cine stie ce bonitate (25% din valoare bani de avans, venituri mai mari decat dublul ratei+asigurarea casco, adeverinta de salariu, fisa fiscal, si cam asta e tot).
Asa ca problema este cauzata de perceptie. Ne imaginam ca daca vom conduce cu 120 km/h masina va intampina aceleasi forte de frecare cu aerul ca si la 90 km/h (ca sa nu mai spunem ca in general in staqnduri viteza aerului este 0). Asadar cu cat viteza de rulare este mai mare cu atat creste consumul exponential. Ca de obicei autoritatile iau partea celor care dau multi bani (producatorii, pentru ca din punctul lor de vedere ei nu incaseaza direct de la utilizatori) si prin reglementari ii obliga pe producatori sa publice consumul pentru un test standard facut in laborator cand se merge pe un circuit fix la viteze constante.
Eu cred ca specificatiile privind consumul mediu trebuie sa fie mult mai detaliate, cu consumuri medii pentru fiecare 10 km de viteza (adica cat consuma masina la 10km/h in viteza 1 sau 2, cat consuma masina la 20km/h in viteza 1, 2 sau 3 ..., cat consuma la 50 km/h in viteza 2,3 sau 4 ... cat consuma la 90 km/h in viteza 3,4,5 sau 6 ... cat consuma la 120 km/h in viteza 4,5 sau 6 ...
Doar atunci consumatorul va fi corect informat iar consumurile medii nu vor mai sari din grafice cu mai mult de 10%
Explicatia e simpla, un tanar de 30de ani nu isi permite sa plateasca atatia bani pe o masina, multi folosesc masini second-hand, dar cand ajungi la o varsta si ai inaintat pe scara sociala reusesti sa aduni si suficienti bani ca sa iti cumperi BMW.
In Romania ce relevanta mai au clasele sociale? Prea putini dintre aia care au bani i-au facut ei, altfel nu si-ar permite sa conduca masini de 30-40k de euro la 20-25 de ani.
Cum s-ar zice mega "false advertising".
eu am o Skoda (sper sa nu fie si motorul Euro 4 trucat)
orice ai zice, BMW are o imagine proasta in RO, vezi si site-urile de umor :)))
http://www.timesnewroman.ro/?vid=&mid=tnr&act=IS&is_keyword=BMW
3.8l/100km, real, la 500km de autostrada in teste 6.6l/100km.
ford declara ca 45% e normal fata de teste motorul este perfect.
rent out alt ford mondeo, acelasi an, acelasi consum.
e totul o minciuna sfuntata.
in josul paginii cu scris micut micut: *Oferta este disponibilă pentru noul Ford Mondeo Trend, 2.0 l TDCi, 150 CP, M6, 5 uși, Euro 6, consum mixt(l/100 Km): 4.2 , emisii CO2 (g/km): 115
4.2 mixt inseamna sub 4 in afara, cine crede asta la un motor de 2.0 si o masina de 1 tona juma.....
consum 6.4 in medie (indicat de computer, niciodata resetat de cand l-am cumparat)...
l-am luat de nou, merg cam 50% pe autostrada si conduc destul de... sportiv...
Bineinteles ca daca testezi cu rotile in aer si la viteza constanta o sa ai un consum N% iar in situatia practica, in care franezi, accelerezi, dai de gropi, schimbi viteze o sa ai un N%x2.
Asa-i in marketing.
O noua pacaleala Volkswagen. Au mintit fix cu 50% in privinta consumului.
7 daca merg lejer
Intra pe siteul skoda-club si vei gasi acolo un topic cu consumurile, atat la 1.2 TSI cat si la 1,4 TSI. Vei vedea ca, sub 10% in oras, nu a scos nimeni la 1,4 TSI. La 1.2 TSI eu am mai scos consumuri sub 10%, dar cand e trafic lejer, mai ales duminica.
iar consumurile verificate la pompa sunt cu 0.4% mai mari decat ce indica calculatorul de bord.
poate si zona prin care te misti...
Vrei sa spui ca este aceea este medie de ... bucuresti, de la 8-9-10 pana la 17-18...
8-8,5 cu talpa?
daca scoti cheia din contact si tii masina in fata blocului, nu consuma nimic!
Asa-i romanu', se pricepe la toate!
Era normal sa creasca diferenta de la 8% la 40% in 14 ani sau cum?
Voi nici sa traduceti ca lumea nu puteti?
Totul depinde de momentul in care se face masuratoarea: una e sa masori la drum intins, cu viteza constanta (noxe mici) alta e sa masori cu motorul fortat (rampa, depasire etc), cand ai noxe mari.
Toti dau cifre fara legatura cu realitatea in ceea ce priveste consumul. Asta ca sa nu mai amintesc ca pana si consumul mediu de pe bord este manarit din soft ca sa se simta cumparatorul bine si cel mai aproape de realitate este plin-plin.
La partea cu ecologia, sa ma scuteasca verzii. In special americanii care polueaza cu o fabrica cat masinile dintr-un stat. Ca de... ei nu semneaza acorduri anti poluare dar sunt cei mai vocali ecologisti mulgand fraierii de bani in timp ce traiesc din granturi si donatii. Asta nu scuza manariile producatorilor, dar au existat cerere si presiune pentru a se da altfel.
Consumul "indicat" este calculat in conditii mult prea ideale, deci ireale. Daca pe tine te incalzeste sa te simti bine ca masina ta consuma x cand temperatura este de 27.5, vantul bate pe directia NV cu 0.5km/h si drumul se afla in Franta, altfel avand cu totul alt consum... ce pot sa zic... esti bine.
Am zis eu ceva de consum urban sau ai simtit nevoia sa comentezi ca sa se poata spuna ca ai zis ceva? Special nu m-am legat de el pentru ca, dupa cum ai zis, ar trebui ca la utilaje agricole, per h.
PS: mi-am facut adaptare cu vcds conform plin-plin si am ajustat consumul afisat cat sa fie real. Asta ca s-o lasi mai moale cu aerele astea. Bineinteles, in caz ca ai si idee ce am zis.
Bineinteles, actiunile isi vor reveni la valoarea normala, iar respectivii vor face profit de 25-50% din asta. Adica bani din nimic.
Nu o sa existe niciodata masina perfecta, suficiente strazi sau locuri de parcare.
Ce ii opreste?
Daca in US si in DE exista sanse si functioneaza, la noi va mai dura cca 10 ani.
Ca sa cumperi o Tesla si sa mergi 300km dupa care sa stai 3 - 4 ore la incarcare (daca ai unde!) inseamna ca ajung la Vienna in doua zile!
Asa ca las-o mai moale cu tehnologhia!
Chiar si minciuna merge cand e vorba despre muuulti bani!
Rusine!
Sper ca scandalul VW sa inceapa curatenia in superprofitabila industrie auto iar cei VINOVATI(cei VINOVATI pentru ca sunt fapte penale!!) sa raspunda!!
Acum lumea este in cautare de subiecte de senzatie pe aceste teme si redescopera America...
Masinile au devenit mai grele, mai confortabile, mai incarcate de echipamente ca oricand, iar consumul lor mediu a scazut continuu, la fel si noxele. Nu trebuie scapat acest lucru din vedere, iar anatema nu trebuie aruncata asupra intregii industrii auto, un domeniu extrem de competitiv, ci asupra celor care in aceasta cursa, triseaza, inseland concurenta si consumatorii.
Masina personala Mazda 3, motor 2 l, automata, gas regular (10 % etanol) autostrada consum indicat 7.3 l/100 km, masurat la pompa si mileage: 6.9 l/100 km la 110-120 km/h (de mai multe ori, pe sectoare de autostrada Toronto-Montreal). In oras masurat de mine intre 9 si 10.5 l/100km (Montreal) - indicat 9.8 l/100 km.