Ancheta penala care se desfasoara acum in Germania pe tema scandalului trucarii emisiilor diesel la masinile Volkswagen a identificat ca responsabile pana in prezent mai putin de zece persoane, spun reprezentanti ai procuraturii din Braunschweig, citati de AFP.

Sigla VolkswagenFoto: Volkswagen

Procurorii germani spun ca "mai mult de doi, insa mult mai putin de zece angajati" sunt banuiti ca ar fi la originea instalarii pe masinile diesel a soft-ului care a pacalit emisiile poluante. Miercuri, publicatia Der Spiegel scria ca 30 de manageri ar fi responsabili de scandal, insa Volkswagen spunea ca cifra este nefondata.

Grupul are 600.000 de angajati si opinia generala este ca mult mai multi oameni stiau de programul de inselare a testelor, fiindca altfel software-ul nu ar fi putut ajunge pe 11 milioane de masini. In plus, lucrurile sunt atat de complicate incat pentru masinile cu motorul de 1,6 litri solutia mecanica ar putea fi disponibila abia in septembrie 2016.

Noul sef al Volkswagen, Matthias Muller, a evocat si el cifre mici cand a fost vorba de responsabilii pentru acest scandal dezastruos, anuntand ca patru directori au fost pana acum concediati. Muller s-a aratat optimist in ceea ce priveste viitorul Volkswagen, estimand ca in doi - trei ani compania "are mari sanse sa straluceasca din nou".

Vineri, concernul german a anuntat ca a numit un fost manager al Daimler, pe nume Christine Hohmann-Dennhardt, ca membru insarcinat cu probleme legale si de integritate in board, responsabilitatile ei fiind legate de gestionarea scandalului emisiilor diesel.

In Romania, pagina oficiala de Facebook a Volkswagen, una dintre putinele cai prin care compania comunica, nu mai functioneaza, desi avea peste 160.000 de like-uri.