​De cinci ani autoritatile promit un program coerent pentru "electrificarea" parcului auto, insa abia acum pare sa se contureze ceva. Se poarta discutii cu oamenii de la primarii si de la consilii judetene pentru a se vedea daca exista dorinta de a investi in statii de incarcare, insa masinile electrice raman extrem de rare. In acest an se acorda subventii de 4.500 de euro pentru fiecare masina 100% electrica achizitionata, insa seful Administratiei Fondului pentru Mediu spune ca nu a finalizat ghidul de finantare, deoarece trebuie lamurite foarte multe chestiuni tehnice legate de statii de incarcare, de compatibilitatea lor si de pretul lor. Masinile electrice raman scumpe si doar cinci modele noi au fost aduse anul acesta in tara, la care se adauga patru masini second-hand, in timp ce in UE se vand peste 5.000 de unitati/luna.

-Foto: Kia

Rabla Plus este un sub-program al Rabla care ofera subventii de 20.000 lei (circa 4.500 euro) pentru fiecare masina 100% electrica. in timp ce pentru hibride suma este mult mai mica, 5.000 de lei. Bugetul total este de 75 milioane lei, o portiune covarsitoare urmand sa fie alocata instalarii unor prize de incarcare.

"Pe partea de infrastructura inca lucram la ghid pentru ca este o noutate si foarte multe chestiuni tehnice trebuie lamurite pentru ca sunt diverse standarde, diverse tipuri de statii de incarcare si preturile sunt diferite la aceste statii", a spus seful AFM, Istvan Jakab, invitat la o conferinta a Ziarului Financiar.

Citeste articolul complet pe 0-100.ro