Tensiuni in grupul Volkswagen din cauza succesului Skoda - Se cere mutarea in Germania a unei parti din productie, dar si alte masuri care sa faca din Skoda un concurent mai putin redutabil pentru marca VW
Managerii Volkswagen din Germania care cer luarea unor masuri spun ca Skoda are avantaje nedrepte, cum ar fi forta de munca mult mai ieftina, dat fiind ca in medie salariile in industrie sunt de 10 euro/ora in Cehia, fata de aproape 39 euro/ora in Germania. In plus, Skoda a beneficiat de platforma MQB a grupului, pe care sunt construite si modele VW, Audi si SEAT, dar criticii spun ca ar trebui sa plateasca taxe mult mai mari pentru a beneficia de ea.
De aproape un deceniu se vorbeste de faptul ca Skoda "fura" din clientii marcii Volkswagen fiindca preturile masinilor cehe sunt mai scazute si calitatea lor este foarte buna, Skoda iesind pe locuri fruntase in multe cercetari in randul clientilor.
Un exemplu clasic este Skoda Superb, modelul de varf de gama, care a fost ales de mult cienti in detrimentul Volkwagen Passat.
Citeste articolul complet pe 0-100.ro

K2 - Povestea ”muntelui sălbatic” - Tragedii și victorii pe un monument fantastic din piatră, zăpadă și gheață
Adele, The Cure, Drake și alții. Ce albume așteptăm odată cu revenirea industriei muzicale în 2021
INTERVIU Cum ne ferim de conspirațiile pe seama vaccinului anti-COVID: Fiecare reacție adversă cunoscută până acum e exagerată de conspiraționiști. Ți se dă de înțeles că vei păți cu certitudine acel lucru
VIDEO Vlog-ul lui Cristian Presură: Cum combat experții în Sănătate principalele temeri legate de vaccinul anti-Covid
Vaccinarea profesorilor rămâne prioritate doar în vorbe / Sindicate: Nu pot să se programeze, unora le este teamă să meargă la școală nevaccinați / Cazul concret a două învățătoare
Afacere păguboasă pentru stat: Peste 90 de milioane de măști din Vietnam zac într-un antrepozit vamal, fără prea mari șanse de a mai fi folosite
Ghidul înregistrării unei persoane juridice în platforma de vaccinare anti-COVID: Cine si cum poate programa la vaccinare angajații unei firme
„Cel mai greu proiect de infrastructură al României”. Drulă: „Sunt atât de multe tâmpenii făcute pe acest proiect” / Detalii despre Autostrada Unirii A8
Hai sa luam comparatia Passat B8 cu Superb 3.
Pretuile sunt aproape la fel, Superbul este doar cu cateva sute de euro mai ieftin....asa ca nu e mare economie sa iei Superb (este adevarat insa ca optionalele de pe Passat sunt mai scumpe decat echivalentul de pe Superb).
Passatul are optionale mai bune decat Superbul: ex Passat are clima pe 3 zone, Superb are pe 2 ; Passat are tempomat adaptativ, Superbul are tempomat clasic (daca vrei adaptativ, mai dai bani). Passatul e mai manevrabil, mai silentios si putin mai rapid decat Superbul (bineinteles ca ne raportam la aceiasi motorizare).
Singurul lucru unde castiga Superb-ul este spatiu pasagerilor din spate si spatiul din portbagaj (haionul intr-adevar e f util).
la fel si Golf este peste Skoda Octavia (mai putin spatiul interior) .
La intretinere eu m-am speriat cat de mult s-a scumpit service-ul la Skoda (cand am fost la ultima revizie) asa ca nu cred ca e mare economie sa iei Skoda in defavoarea Volkswagen....eventual ii imbogatesti mai mult pe cehi.
Singurele optiuni pe care le are passat peste superb sunt:
- motor TDi biturbo de 240 cai - pret de pornire 40k EUR
- GTE - hibrid pe benzina - pret peste 40k EUR
- Active info display (bord digital) - doar in combinatie cu Navi
- faruri cu LED (xenon adaptiv la Superb) personla cred ca bat mai bine cele cu xenon in gama asta de pret
basca bonusurile sefilor de la vw, periclitate de amarata de skoda...
fiecare este o divizie autonoma, cu buget propriu.
si vw e parata, prinsa cu fofarlica. :-))
Hai sa fim seriosi.
Unii fura cate un ou si fac puscarie, altii fura zeci de miliarde de la toata planeta si nu patesc nimic.
Dezamagire generala
Calitatea nu este atit de buna ca la VW insa in mica parte masinile, dar mai ales piesele de schimb sunt mult mai ieftine decit cele pentru VW, chiar daca sunt aceeasi piese.