Ministrul Mediului anunta o taxa care "nu va fi o taxa sau impozit": Masinile cu norme de poluare Euro 2, 3 sau 4 ar putea fi taxate in functie de emisii
"Cu siguranta nu va fi o taxa sau un impozit. Va fi o metoda prin care dorim foarte mult ca toate autovehiculele care circula pe drumurile patriei si care polueaza, care au o norma inferioara de poluare euro 2, 3 sau 4, sa fie taxate in functie de emisiile pe care le dau. Luam in calcul trei criterii, respectiv capacitatea cilindrica pentru care deja se plateste un impozit, dupa care luam norma de poluare a fiecarei masini si emisiile de CO2 pe care le produce fiecare masina", a spus Gavrilescu.
Ea a mai aratat ca este pusa in pericol calitatea aerului pentru ca de la inceputul anului au intrat in tara foarte multe masini poluante.
"Calitatea aerului este pusa in pericol tinand cont ca un numar foarte mare de masini au fost introduse in perioada 1 ianuarie ¬ 1 septembrie 2017, comparativ cu aceeasi perioada a anului 2016, cu o crestere de 80%. Pe de o parte acordam, prin Administratia Fondului de Mediu, bani pentru a finanta fiecare roman sa poata sa-si cumpere o masina noua, care sa nu polueze si cu care sa circule in siguranta, si pe cealalta parte e un numar mare de masini care au norma de poluare euro 2, euro 4. Noi lucram intr-un grup de lucru care are un termen de maxim 3 saptamani astfel incat forma finala sa imi fie prezentata. Noi trebuie sa facem o informare si la Comisie, iar apoi sa fie si dezbatuta", a precizat ministrul Mediului.
Timbrul de mediu pentru autovehicule este inclus in cele 102 taxe nefiscale care au fost eliminate de la 1 februarie 2017.

Vicepremierul Dan Barna, la HotNews LIVE: Ce s-a întâmplat la Spitalul Foișor, o sincopă de comunicare. Pentru un pacient care trebuie relocat în alt spital, că e dimineață, la prânz sau seara e o chestiune de percepție
Mitul că lockdownul ajută cuplurile să procreeze se spulberă de la lună la lună. Și nu doar în România, ci în aproape întreaga Europă
INTERVIU Daniel Dăianu: Sistemul fiscal român este profund inechitabil. Cei care ne dau lecții cum să fie un regim optim ar fi bine să ne ajute să combatem profit-shifting-ul masiv
The Truman Show? Un bărbat s-a încuiat într-o încăpere timp de 100 de zile și a transmis totul live / „Prețul corect” pentru care ar petrece 5 ani în izolare
Datele a peste un milion de utilizatori Clubhouse, rețeaua socială a miliardarilor, au fost publicate pe un forum de hacking
La ITP nu poti face test pentru ca ala ii da o talpa si iese ceva. Daca ai facut curatarea filtrului pe drum sau daca ai diesel VW nici nu conteaza, ar trebui retrogradate cele care nu respecta.
O masina care e intretinuta si merge constant e mult mai buna decat una care sta toata saptamana in garaj, eventual o scoti numai pana la supermarket si in concediu.
Nu am pretentia sa faca statul tot, dar se poate face proiect de lege ca din 2019 - 2020 toate statiile de alimentare sa aiba cel putin un post functional pentru incarcarea masinilor electrice.
Eventual scutiri de taxe pentru cei care ofera mai mult de 3 posturi functionale de incarcare in medie pentru toate statiile de combustibile care le detin pe teritoriul tarii ... eu cred ca adoptia va fi mai usoara asa, cand ai siguranta ca nu ramai cu masina pe drum pt ca la noi nu sunt posturi de incarcare.
Momentan nebuburuzele costa peste 40k euro.
Alte intrebar?
"Cu siguranta nu va fi o taxa"
Masinile vor fi taxate, dar nu va fi o taxa. Ce dreaqu mai e si asta?
Cucoana e chiar atat de proasta sau se preface, ca sa prinda un loc mai sus in ierarhia pesedista?
If it walks like a duck, quacks like a duck, looks like a duck, shits like a duck, it's a duck.
Europa e inamicul!!! -> punem taxa, pentru ca e cerinta de la UE (asta, spus cu evlavie duhovniceasca)
Soros si America ne vor raul! -> vrem sa aplicam un model american de plata a contributiilor/taxelor
si cate si mai cate. Fanii PSD se intreaba de ce restul lumii are impresia despre ei ca-s ori cretini facuti gramada, ori bipolari/bolnavi psihic: daca disonanta intre toate cele de mai sus nu este evidenta, va dati singuri seama ca sunteti asa.
Pai, sa vedem... nu imi platesc nici eu impozitele. Dar, nu va ingrijorati! Nu este vorba despre neplata impozitelor, nu, nu - este o metoda prin care imi doresc foarte mult sa nu platesc niste impozite, atata tot.
What's next? "Nu-i penisul, e doar glandul"?
Ea NU este proasta, dar are CERTITUDINEA ca electoratul pedesereului, cel care a pus-o acolo in functie, este extrem de naiv, si inghite ORICE!
Atunci cand unul sau altul din ministrii lui Dracnea spun ca "taxa de solidaritate nu e o taxa noua" sau "taxa de poluare este o metoda, nu e o taxa", votantii pedesere sunt convinsi ca sa este! Ca doar asa le zice si la Latrina 3!
Iar daca simpt pe piele lor ca o duc mai greu, ca veniturile scad, ei stiu bine ca de vina sunt: Basescu, binomul, Sorsoh, Johannis, corporatiile, bancile, etc, etc!
Pe astia nu-I ia nimeni de oua? In USA au fost constransi sa plateasca miliarde despagubiri.
Daca tot suntem pro-americani si luam la mana 2-a F16, putem aplica si alte masuri americane, nu?
In alta ordine de idei, insa, sunt atatea alte surse de poluare pe care trebuie sa le atacam... asta cu poluarea auto se rezolva (si trebuie rezolvata!) rapid -> masini electrice si reactoare nucleare pe baza de thoriu, cu fisiune (inca sunt in cercetare / stabilizare; au facut niste progrese in ultima vreme, niste cercetatori din Europa si altii din China, parca). Asta, ca sursa constanta de electricitate, altfel, alternativa consta in energie eoliana/solara (care sunt mult posibil mult mai friendly cu mediul, insa nu de incredere: nu intotdeauna bate vantul, nu intotdeauna e soare si fix la unghiul optim pentru a captura lumina; friendly, in operare, ca la productia elementelor componente, s-ar putea sa fie un offset mai mare decat am vrea).
Eu propun ca nou taxa sa se numeasca "masinărit" sau "dioxicarbonarit"
bravo!
Nici nu conteaza daca taxarea masinilor vechi de 15 ani e necesara, tot minciuna e!
Oricum diavolul e in detalii, daca taxezi dieselul EURO3 cu DPF bypass-at similar cu o benzinara EURO4.
taxa asta nu merge intr-o tara ca romanica....
mai mult o masina noua are un CASCO (obligatoriu) de 1000-2000E / an... ceea ce este iar f mult...
nu mai bine facem si noi aconokmia mai buna si reinnoirea o sa fie facuta pe bune?! ca toti vor masini mai bune, dar nu-si permit!
Femeia e rupta de realitate - " dupa care luam norma de poluare a fiecarei masini si emisiile de CO2 pe care le produce fiecare masina", a spus Gavrilescu."
Pai daca verifici efectiv ce scoate fiecare pe teava, 80% nu ar mai fi inmatriculabile, incepand cu autobuzele primariilor si terminand cu jafurile de taxiuri cu numere de IF.
nu va fi o taxa, va fi o metoda.
nu mai stiti cum sa spoliati populatia de banii pe care v-ati incapatanat sa ziceti ca-i aveti, dar de unde nu-s, cum sa-i ai. deh, mostenirea grea a guvernului anterior, nu-i asa?
niste incompetenti hoti.
Euro 5 23euro/am
Euro 4 72 euro/an
Euro 3 309 euro/an
Euro 2 1772 euro/an
Euro 1 13259 euro/an
Non euro doar ca mașini de epoca , Taxe 0 maxim 1000-5000km/an drept de rulare
în clipa în care apar pe piața mașini Euro7( produse în RO) începi cu acelea la 10 Euro și lași și cele Euro1 ca și mașini de epoca.
Asa introdusa o taxa ar fi chiar ok și nu ar putea fi contestata de nimeni . Încurajând cumpărarea de mașini cat mai puțin poluante.
atat un roman cat si un japonez, separat unul de altul, au inventat acest tip de motor.
nu mai ai poluare, nu mai ai taxe.
ce zici? te bagi?
Credeti ca nu si-ar lua toti romanii masini noi daca ar avea cu ce?
Si de ce nu incepeti cu cele non euro, pt inceput?
Dar oare cei cate au platit taxa de mediu pentru masinile noi inmatriculate?
Acestia probabil ca vor plati taxa de mediu din nou, pentru ca de recuperat banii nu exista nici o sansa...!
Cea mai tare inventie a PSD este marirea de salarii care nu este marire !
PS. Cu varianta exceptionala "marirea care e de fapt micsorare" !
Deci ne intoarcem la vechea taxa declarata non-coforma cu legislatia europeana!
https://dexonline.ro/definitie/taxa
TAXÁ, taxez, vb. I. Tranz. 1. A supune unei taxe, unei impuneri; a fixa o sumă determinată (ca taxă, impozit, preț).
Asta face parte din "nu ne atingem de pilonul 2" dar au facut deja 2 sau 3 modificari si au mai propus vreo 2-3 (daca includem si nationalizarea).
Logica tipica PSD.
Iar la cumparare, vigneta de mediu sa se calculeze dupa datele din talon (norma, cap cilindrica, CO2 emis). Daca cele de mai sus nu sunt prezente in certificat sau carte identitate vehicul, automat se plateste default o norma non-euro, mai mare ca pret decat restul.
Cumpararea sa se faca prin retelele de benzinarii, iar verificarea prin camerele rovinieta CNADR, precum si politii (localte, rutiere, etc).
Esti in trafic si nu ai stickerul pe anul in curs, BANG, amenda!
Si da sa fie anuale, la fel ca si vignieta elvetiana. Si daca te duci in 31 decembrie, o platesti pe tot anul.
Restul e can can!
Tu poluezi mai mult decat ala care are un motor Euro 5, nu ?
Nu frate, ai masina veche, platesti de-ti sar ochii, pana scapam de ele.
Omul a dat un exemplu concret, cu nr km. Poti contra-argumenta logic de ce polueaza el mai mult cu "rabla" lui in conditiile expuse si de ce ar trebui sa dea xxxxxx mii eur pe o masina pentru a merge 3000 pe an?
Sa inteleg ca daca eu am o masina mai noua ca a ta, tu ar trebui sa platesti cat sa-ti sara ochii? Eh...
Oare romanii care au masini cu euro2, 3, 4 au masini cu euro 2, 3, 4 pentru ca vor ?
sau pentru ca nu isi permit o masina cu euro 5, 6 ?
INTREBAREA NR 2)
Oare un SUV de 2-2,5 tone euro 6 a unui bogat care merge zilnic 200km consuma mai mult sau mai putin decat o masina de 1-1,2 tone euro 2 a unui sarac care merge doar 20 km pe zi ???
Nu cumva acel SUV consuma de 10 ori mai mult ?
UNDE este adevaratul poluator in kg CO2 in atmosfera ?
chiar daca e un euro 5 oare cat polueaza fata de un sh euro 3 ???
pai cam la fel, daca nu mai mult...
1- norma euro
2 - uzura motorului (un motor E4 nou polueaza mai putin decat un E 6 cu 300.000 km parcursi)
3 - km. parcursi (un motor non-euro neutilizat polueaza mai putin decat un E6 care functioneaza zi de zi)
O taxa care se instituie numai pe baza primului criteriu este un simplu impozit pe proprietate si asta se numeste dubla impozitare.
iar taxa sa creasca exponential in functie de varsta copacului taiat.
Sper ca nu va fi asa legea...
Da, e de preferat sa iei o masina noua daca discutam de poluare (cine isi permite,insa?), dar sunt destui cei care prefera sa-si ia un BMW vechi sau cine stie ce SUV second hand cu motor mare (de la 2.200 cmc in sus) cu aceiasi bani cu care ar putea cumpara un LOGAN nou, sau daca au oroare de masini romanesti, una straina cu motor mic pana in 1400 cmc...
Revenind la discutia de fata, sunt 2 componente: itp pe bune si numarul de km parcursi. ITP pe bune nu stau sa detaliez, iar taxa in benzina rezolva destul de decent partea cu numarul de km, pentru ca 10l de combustibil arsi polueaza aprox la fel. Sunt multi care au o masina doar pentru deplasari ocazionale sau scopuri bine determinate (autorulota, de ex). Sa ingradim drepturi doar ca sa faca importatorii burta mare?
M-am mai contrazis cu unu care zicea de cazane de 10 ani, fara sa aiba habar ce masini se faceau acum 10 ani si la ce bani/stare le poti gasi.
De acord si cu ceea ce spuneti acum, mai putin ultimul paragraf: intamplator am o masina din 2004 care consuma 1 litru de ulei la fiecare 2000 km (culmea, consum normat de producatorul autoturismului!) si una din 2015 la care cat ulei pun tot atata scot la schimb. Ambele sunt pe benzina, cea din 2004 cu motor 1,8 si noxe 1,48 iar cea din 2015 cu motor 1,2 si noxe 1,06 masurate la statia ITP RAR anul acesta.
@ bancheri, eco-frustrati si suferinzi de hollier than thou affliction: in Germania, euro 4 este echivalent euro5 si euro 6, dpdv poluare, acolo unde se folosesc stickerele. Dar nu ai cum sa ceri unora sa gandeasca, in momentul in care devenim mai catolici decat papa doar pentru ca foame de bani la bugetul psd/pdl/pnl/plm si exista sustinere turma eco-no-brain.
2. lasa talebanii sa bage in tara toate cazanele care in cel mai fericit caz ajung la euro 5
3. baga taxa nu pentru o data cu anual
Ne ca va f*te FSN-ul din toate pozitiile.
BRAVO !!!
Haos total.
este ca iti da inapoi o taxa platita odata, ca sa iti ia o taxa in fiecare an !
vorba aia... puie monta
tactica buna, tre` sa recunosc...
1. scoti timbru de mediu = castigi voturi
2. lasi prostii sa-si aduca tot felul de masini = se umple tara de masini euro2-3-4
3. bagi inapoi taxa sub forma de impozit anual = bani mai multi de furat si de impartit la clientela politica
4. repeta ciclul la urmatoarele alegeri
it`s brilliant :P
Mi-a placut faza cu "drumurile patrrriei".
Si sigur tot la drumurile patrrrriei s-a gandit si Plumbuita, cand si-am luat tractor 4X4 si l-a inmatriculat in Bulgaria... Tractorul ei cum il impozitezi? Ala nu circula pe drumurile patrrriei si nu polueaza?
FIG!
Emisiile sunt in primul rand functie de cat circuli, deci singura taxa ar fi una in pretul combustibilului, si care sa fie mult mai mare la motorina fata de benzina.
Nu poluezi nimic daca nu circuli cu masina, poate sa fie si Euro 0.
De altfel, este corect ce spui.
Daca ai masina euro 3 si faci maxim 2000 km pe an e clar ca nu renteaza sa detii o masina si mai bine inchiriezi una in putinele momente cand ai nevoie de una. Nu vrei asta? Ia si plateste atunci!
Nu cumva la psdeaua ii crapa maseaua dupa bani????
Sau de ce se mai taie padurile intr-o veselie?
Asta cu euro 2,3 si 4 e o gaselnita pt prosti. Macar daca zicea euro 0,1,2,3 si 4, parea mai credibila!
Nu era mai bine daca ramanea la cratita?
De unde ne-am pricopsit, noi romanii, cu asa oameni (ca sa nu zic prosti), sa ne conduca?
Sa venim in fata guvernului, posesorii de euro 2-4, ca sa ne lasi cu aberatiile astea?