​Toyota nu va mai avea pana la final de an masini diesel in oferta sa europeana, insa va pastra versiuni diesel pentru vehiculele comerciale, a anuntat seful marcii pentru Europa, la Salonul Auto de la Geneva. Toyota este, din toate companiile auto mari, cel mai putin afectata de "cruciada" impotriva motorinei, fiindca numai 10% din masinile vandute de grupul nipon sunt diesel. In total, Toyota a vandut 675.000 de masini in Europa anul trecut.

Toyota AurisFoto: Toyota

Anuntul a fost facut de seful Toyota Europa, Johan van Zyl, care a precizat ca va pastra insa versiuni diesel pentru SUV-ul de mari dimensiuni Land Cruiser, dar si la vehiculele comerciale, cel mai cunoscut fiind modelul Hilux.

Toyota a pregatit terenul in ultimii ani: in 2016 a introdus SUV-ul compact CH-R fara varianta diesel, acum, la noul Auris nu a mai introdus si diesel-uri, iar la inceput de an filiala italiana a anuntat ca nu va mai avea diesel-uri in oferta.

Toyota, celebra si pentru modelul Prius, a insistat mult pe hibride si are versiune pentru majoritatea modelelor din gama, compania dorind ca in 2021 emisiile medii de CO2 ale foltei sale europene sa ajunga la sub 95 g CO2/km.

Volvo, BMW, Mercedes, Audi si Renault sunt marcile la care diesel-ul are cea mai mare cota din vanzarile totale in Europa, la marcile enuntate ponderea fiind de peste 50%. Opel si Seat sunt marci la care ponderea diesel-ului este mai scazuta, sub o treime din total.

Sursa: Automotive News