Surse TVR: Taxa auto ar putea fi reintrodusa la vara si ar urma sa fie intre 50 si 3.000 de euro, in functie de norma de poluare

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 14 martie 2018, 14:13 Economie | Auto


Taxa auto revine, cel mai probabil de la inceputul verii, scrie TVR, citand surse apropiate discutiilor. Cea mai probabila solutie care va fi adoptata va consta intr-o taxa care va fi platita o singura data, la prima inmatriculare a masinii. Actuala formula ar urma sa fie aplicata timp de trei ani dupa care va fi inlocuita cu un impozit progresiv platit de toti soferii, dupa model german. Reamintim ca timbrul de mediu a fost eliminat la 1 februarie 2017, efectul fiind ca au fost aduse in tara peste 500.000 de masini second-hand anul trecut.

Masinile vor fi taxate pentru poluare intre 50 de euro si 2.500 - 3.000 de euro. Pentru calcul va conta coeficientul de poluare si emisiile de dioxid de carbon.

Aceasta este varianta de lucru in acest moment, potrivit unor surse oficiale. Noua taxa se va aplica cel mai devreme la inceputul verii.

Aceleasi surse oficiale au sustinut pentru Stirile TVR ca noua taxa de prima inmatriculare se va aplica timp de trei ani. Va fi inlocuita apoi de un impozit progresiv, platit de toti proprietarii de masini in functie de cat de mult polueaza autoturismele lor

Peste 630.000 de masini vechi au fost inmatriculate in Romania, anul trecut. Fenomenul ia amploare si in 2018.


Citeste mai multe despre   


















4677 vizualizari

  • +26 (26 voturi)    
    Impozitul pe MASINI intra in vigoare dupa alegeri (Miercuri, 14 martie 2018, 14:25)

    Boham [utilizator]

    PSD s-a gandit ca nu e bine sa-i enerveze pe romani acum inainte de alegerile Prezidentiale asa ca vor lua o masura temporara: doar noile masini inmatriculate platesc taxa de mediu...pana dupa alegeri


    Dupa alegeri, urmeaza ca TOTi romanii care detin masini sa plateasca taxa de mediu.
    • +22 (22 voturi)    
      Dupa ce au pierdut toate procesele... (Miercuri, 14 martie 2018, 14:38)

      Johanis [utilizator] i-a raspuns lui Boham

      si vor da toti banii inapoi romanilor, ba si cu dobanda si cheltuieli de judecata, ei ajung in acelasi punct!

      Dupa ce Curtea de Justitie Europeana a spus negru pe alb ca este ILEGAL sa incasezi discriminatoriu o taxa doar de la cei care inmatriculeaza o masina si nu de la tot parcul auto, de la toti cei care polueaza, ei parca sunt nebuni!

      Nu sunt prosti, sunt extrem de prosti!
  • +1 (9 voturi)    
    e idioțenie (Miercuri, 14 martie 2018, 14:25)

    falcoind [utilizator]

    cele 630 000 de mașini înscrise au creat premiza ca anul acesta sau anul viitor, în funcție de când expira ITP-ul sa iasă din circulație măcar 200 000 de mașini mult mai poluante. Cine a luat chiar și un autoturism din 2005 și are acasă unul din '90 toamna o sa renunțe sa ii mai facă ITP -ul asta chiar dacă se trece în continuare la el cu șpagă. Iar dacă ar fi corect probabil ar ieși din circulație 400 000 de mașini la expirarea următoare a ITP-ului
    • -6 (14 voturi)    
      de acord (Miercuri, 14 martie 2018, 14:44)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui falcoind

      Eu as impune norma de poluare minima Euro 4 pentru trecerea ITP-ului de la anul si Euro 5 din 2020 si gata. Poluatorul oricum plateste prin acciza pe combustibil.
      • +6 (10 voturi)    
        nu mi se pare corect (Miercuri, 14 martie 2018, 17:30)

        Andrei453530 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        ar trebui sa se masoare efectiv parametrii masinii. Poti avea un Euro 6 rulat sute de mii de km, in stare proasta, care sa polueze mai mult decat un Euro 4 sau 5 bine intretinut.
        • +3 (3 voturi)    
          pai stai un pic... (Miercuri, 14 martie 2018, 21:39)

          Foxcrawl.com [utilizator] i-a raspuns lui Andrei453530

          ca doar nu treci testul pentru ca pur si simplu ai Euro 5 sau 6. Noxele se masoara la ITP, deci daca motorul sau catalizatorul e defect, uzat si consuma mult ulei, atunci nu vei lua testul. Simplu.
        • +3 (3 voturi)    
          asta se masoara efectiv la ITP (Joi, 15 martie 2018, 0:26)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Andrei453530

          Daca ai un motor "euro 6" care emite noxe de euro 2, ar trebui sa pici ITP-ul si azi.

          In practica insa, vei descoperi ca standardul Euro 6 este atat de departe de Euro 3 incat nici macar nu le poti compara. Standardul Euro 3, care este limita inferioara acceptata momentan in Romania, a intrat in vigoare in 2000, deci in urma cu 18 ani!
  • +4 (18 voturi)    
    ha! (Miercuri, 14 martie 2018, 14:27)

    codyrocco [utilizator]

    si acum, toti posesorii de cazane, va rog alinierea la coada la anaf!
    • +12 (12 voturi)    
      din pacate si ceilalti (Miercuri, 14 martie 2018, 14:44)

      Martinezu [utilizator] i-a raspuns lui codyrocco

      vor sta la aceiasi coada, ma tem!
  • +20 (20 voturi)    
    Sa v-o pun, sa nu v-o pun, vorba lui Dragnea... (Miercuri, 14 martie 2018, 14:32)

    Johanis [utilizator]

    Madam ministru Gratiela, dupa ani grei de munca si multe comisii de lucru infiintate pentru "stabilirea unei noi taxe, dar care nu va fi o taxa", a ajuns la concluzia ca inca un bir tot la prima inmatriculare ar fi ceva extraordinar.

    Ce daca e discriminatoriu si-l platesc doar cei care indraznesc sa-si cumpere masina!

    Femeia asta este complet pe langa legislatie, UE, bun simt si mediu!
  • +8 (8 voturi)    
    Masina = Lux (Miercuri, 14 martie 2018, 15:05)

    Ro_Land [utilizator]

    Tocmai cand puteai sa iti vinzi masina veche pentru a putea cumpara una noua sau mai noua , vin iarasi cu "surprize".
    Pana la urma mi se pare corect. Automobilul trebuie sa il detina doar anumita patura sociala.
    Ceilalti au posibilitatea de a alege sa:
    -transport in comun
    -platesc taxe mediu
    -caseaza masina
    -inmatriculeaza bulgaria
    -cumpara masina noua ? in euro cu rate
    -emigreaza.
    Nu sunt asa taxe mari in Spania/Italia pentru automobile ca si la noi !
    Avem nevoie de mobilitate pentru a putea progresa.
  • +15 (15 voturi)    
    uhm (Miercuri, 14 martie 2018, 15:14)

    tudor74 [utilizator]

    In curand, 600.000 de locomotive cu carbuni pe 4 roti se vor inmatricula in Bulgaria si vor circula in Romania, doar fraierii cu bani si masini noi sa plateasca cateva mii de euro la inmatriculare, smecherii ca fostul ministrul al MEDIULUI au SUV-uri cu numere de BG.
  • +11 (11 voturi)    
    si totusi (Miercuri, 14 martie 2018, 17:34)

    Andrei453530 [utilizator]

    problema principala cu poluarea este in orase. Mai corect ar fi o vigneta de oras, dar poate ca aceasta taxa nu o exclude pe cealalta.

    E interesant cum intotdeauna guvernul incearca sa copieze modele "de succes" german, american, dar doar in materie de taxare. Cand vine vorba de oferit ceva cetateanului se adopta modelul indian.
    • 0 (0 voturi)    
      xxxxl (Joi, 15 martie 2018, 10:48)

      vorbeste lumea [utilizator] i-a raspuns lui Andrei453530

      modelul indian e cel mai de succes. cel din bangladesh nu e chiar asa potrivit pentru noi.
  • +6 (6 voturi)    
    Eu am zis (Miercuri, 14 martie 2018, 18:35)

    Mirobo [utilizator]

    Se va aplica RETROACTIV.
    Statul are nevoie de bani.
    A lasat romanii sa inmatriculeze masinile ,indiferent pe ce parte au volanul,si ulterior îi taxează.
    Succes în instanțe.
  • +1 (1 vot)    
    zau daca ii mai inteleg pe astia... (Miercuri, 14 martie 2018, 21:36)

    Foxcrawl.com [utilizator]

    la ce dreaq mai retrag o taxa pentru a o introduce ulterior sub alt nume? Trebuiau sa lase naibii prima taxa, aia din 2007-08, si sa nu o mai lalaie bulversand lumea.
    • 0 (0 voturi)    
      e ilegala! (Joi, 15 martie 2018, 11:29)

      ouyang [utilizator] i-a raspuns lui Foxcrawl.com

      ai prins aspectul asta sau nu? va fi declarata ilegala si asta. si vor plati pana in 2040 banii inapoi.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version