Volkswagen va plăti un miliard de euro amendă în Germania pentru Dieselgate. Europa rămâne însă mult în urma SUA la măsurile luate împotriva grupului german

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 14 iunie 2018, 10:29 Economie | Auto


Sigla Volkswagen
Foto: Volkswagen
Volkswagen a fost amendată cu un miliard de euro de autoritățile germane pentru scandalul emisiilor mașinilor diesel și grupul german a fost de acord să plătească amenda, scrie New York Times. Deși este una dintre cele mai mari amenzi aplicate în Germania, Europa rămâne departe de SUA la măsuri luate împotriva grupului german. În America, Volkswagen a fost obligată să răscumpere mașinile afectate, iar costurile totale, incluzând și procesele, trec de 25 miliarde dolari.

Procuratura din Braunschweig a amendat Volkswagen cu un miliard de euro pentru că nu a supervizat cum se cuvine angajații care au reușit să instaleze soft-urile care au păcălit testele de emisii. Autoritățile spun că este una dintre cele mai mari amenzi care se aplică în Germania postbelică.

Amenda a fost calculată în funcție de estimările ce arată cât ar fi economisit Volkswagen cu strategia sa de trișare. Deși suma de un miliard de euro nu este mică pentru Europa, ea ”pălește” în comparație cu cele 26 de miliarde dolari plătite de grupul german în SUA, unde numărul de mașini afectate de scandal a fost de 600.000, de peste zece ori mai puține decât în Europa.

Procurorii germani investighează în prezent aproximativ 70 de actuali și foști angajați ai grupului, inclusiv pe CEO-ul Audi.

Germania și alte mari țări europene nu permit procese colective în genul celui care a forțat Volkswagen să plătească despăgubiri către 600.000 de clienți din SUA și să le răscumpere sau să repare mașinile.

New York Times mai notează că UE nu are o autoritate de mediu la fel de puternică precum Environmental Protection Agency din SUA și adaugă că autoritățile de reglementare din diversele țări nu au acționat aproape deloc.


Citeste mai multe despre   


















1349 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    niste tampenii (Joi, 14 iunie 2018, 10:37)

    athos64 [utilizator]

    bineinteles ca autoritatile americane, mai ales in "lumina" ultimelor politici trumpiene, au tot interesul sa distruga un producator european. De ce ar impartasi si UE acelasi interes, insa? Scandalul Volkswagen nu este scandal Volkswagen, ci este scandalul incurajarii tot de catre politicieni a producerii de masini diesel, fortand competitivitatea acestora asa cum incearca azi sa faca cu motoarele electrice. Cand distorsionezi piata, asta este ceea ce se intampla.
    • +1 (1 vot)    
      Problema e alta (Joi, 14 iunie 2018, 11:09)

      TurmentatuTheThird [utilizator] i-a raspuns lui athos64

      1. Americanii nu au cum să distrugă VW. În America, VW vinde ~ 350.000 autovehicule pe an. Cam puțin, comparând cu 10 mil autovehicule vândute world wide în 2016-2017.

      2. Într-adevăr, nu e scandal VW, dar ei au decis să mintă despre adevăratele emisii. Nu? Politicienii nu au de unde ști ce e în spatele unei tehnologii. Ei doar văd potențiale oportunități și decid dacă să "ajute" sau nu. Dieselul probabil nu ar fi ajuns la 50% market share dacă nu ar fi fost ajutat. Pentru că dezvoltarea unei tehnologii costă, iar acel cost ar fi făcut motorul diesel enorm de scump. Deci, neatractiv. Politicienii au decis (pe baza cifrelor date de producători) să ajute cumva această tehnologie. La fel cum e acum cu mașinile electrice.

      Apropo, în SUA, Tesla e pe care să piardă în unele state acele "prime" guvernamentale pentru mașini electrice, pentru că au depășit, sau urmează să depășească un număr de mașini vândute (~ 200.000).
  • 0 (0 voturi)    
    Eu stiu atat (Joi, 14 iunie 2018, 11:01)

    Zummm [utilizator]

    Ca au fost prinsi si banca europeana din banii europenilor a platiti tampenia nemtilor Punct. Volkswagen era deja in faliment la aceasta ora daca nu era asa.
  • +1 (1 vot)    
    foarte putin (Joi, 14 iunie 2018, 12:00)

    t4v1 [utilizator]

    Pai daca pe GDPR isi luau 4% amenda adica vreo 9 miliarde atunci cum sa iei doar 0.5% pe poluare f. grava cu stiinta, pe inselarea consumatorului, pe minciuni sfruntate, pe mortile europenilor ?!

    Made in Germany but died from pollution.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri