Proiectul privind radarele, criticat dur de Consiliul European pentru Siguranța Transporturilor: Este în contradicție cu bunele practici europene, nu este susținut de niciun studiu și ar putea avea un efect negativ asupra siguranței rutiere

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 29 iunie 2018, 18:00 Economie | Auto


Politisti
Foto: AGERPRES
​Organizația independentă ETSC, cu sediul la Bruxelles, critică proiectul de lege care schimbă modul în care radarele vor fi instalate și semnalizate, avertizând că respectarea limitelor legale de viteză va fi foarte dificil de verificat. Reamintim că deputați din toate partidele politice, mai puțin USR, din comisia juridică și cea pentru de Transporturi din Camera Deputaților au votat un proiect de lege care aduce modificări la Codul Rutier și obligă ca polițiștii rutieri să folosească radarele doar pe mașini inscripționate și în locuri semnalate cu panouri rutiere afișate cu 500-1000 de metri înainte.

Consiliul European pentru Siguranta Transporturilor (ETSC), organizație independentă pentru promovarea siguranței rutiere, a pregătit o reacție față de acest proiect de lege pe care îl consideră ”periculos pentru siguranța rutiera”.

”Am fost profund surprins și întristat de avizul Comisiilor reunite asupra proiectului de Lege pentru modificarea art.109 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.195/2002 privind circulația pe drumurile publice cu amendamentele admise, care este în contradicție cu bunele practici europene, nu este susținut de niciun studiu și ar putea avea un efect negativ asupra siguranței rutiere”, spune Antonio Avenoso, director al ETSC.

ETSC spune că, dacă proiectul de lege menționat mai sus este votat de plenul Camerei Deputaților în ședinta de luni, 2 iulie, respectarea limitelor legale de viteză va fi foarte dificil de verificat, mai ales în conditiile în care :
  •  În prezent, in România nu funcționează sisteme automate fixe de detectare a vitezei. Numărul de amenzi date cu ajutorul camerelor fixe de monitorizare a scăzut de la 32,670 în 2011, la 4,550 în 2014 la 0 dupa anul 2014.  
  •  Numărul amenzilor acordate în urma măsurării vitezei cu dispozitive radar mobile a scăzut de la un million în 2011 la 710,520 în 2017.  
  •  Obligativitatea de a monta panouri de atenționare pentru fiecare acțiune a poliției pentru măsurarea vitezei participanților la drum va îngreuna acest proces și presupune resurse financiare suplimentare.  
Proiectul de lege prevede că dispozitivele destinate măsurării vitezei se vor instala exclusiv pe autovehicule care prezintă înscrisurile și însemnele distinctive ale poliției rutiere și care sunt poziționate vizibil (art.109, punctul 4). În plus, În cazul utilizării dispozitivelor radar va fi obligatorie presemnalizarea prezenței acesteia prin panouri de atenționare montate de administratorul de drum cu minimum 500 m în localitate si cu minimum 2000 m în afara localității, dar nu mai mult de 1000 m în localitate și 4000 m în afara localitîții față de radar (art.109, amendamentul 6).  

”Este important de subliniat faptul că, deși în anumite țări europene legislația prevede ca radarele mobile să fie vizibile și localizate în principal în zonele cu risc crescut de accidente, aceste țări dispun în paralel de un sistem extins de sisteme automate de supraveghere a vitezei (camere fixe, controale pe secțiuni de drum) care au grad sporit de eficacitate.   

În Franța, spun cei de la ETSC, sunt instalate radare mobile pe mașini neinscripționate care folosesc un flash infraroșu, nedetectabil de către conducători. La 1 iulie 2017, 382 de vehicule neinscripționate au fost în traficul francez pentru a depista șoferii care depășesc limita de viteză. Până în 2017, șoferul mașinilor cu radar instalat din trafic trebuia sa fie jandarm sau polițist în uniformă. Din aprilie 2018, operațiunile mașinilor dotate cu radar de detectare a vitezei au fost subcontractate companiilor private”
.

ETSC amintește și că rata mortalității in România este de peste 3 ori mai mare decât a altor țări din Uniunea Europeană și aproape 2.000 de oameni mor în fiecare an pe șosele..


Citeste mai multe despre   







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2204 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    vorbeste lumea ... (Vineri, 29 iunie 2018, 18:11)

    XLXL [utilizator]

    proiect depus de niste prosti, ca sa arate ca au si ei servici ...
  • +1 (3 voturi)    
    E si de bine! (Vineri, 29 iunie 2018, 18:26)

    Cetateanu [utilizator]

    Pe langa cetateni nevinovati, neamurile jegilor (parlamentari de toate culorile) adica micile si marile beizadele, precum si alti bmwisti se vor imputina si ei. Problema e cu mama idiotilor: ca e pe productie...
  • +3 (5 voturi)    
    Să nu particularizăm (Vineri, 29 iunie 2018, 18:28)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Există vreo lege care să corespundă bunei practici din UE? Mă îndoiesc. Un parlament de incompetenti, politruci si hoti nu poate vota decât legi pentru hoti.
  • +2 (6 voturi)    
    dar... dar... dar... (Vineri, 29 iunie 2018, 18:50)

    liviu_ [utilizator]

    putem merge cu 200-250 km/h fara sa ne fie frica de radar....

    d c e rau?!

    daca te simti bazat cu bmw sin 95 la 500E meriti sa gonesti cu 300 la ora... ce faci rau cuiva?!

    fraieru ala in care intrii si pe care-l omori fara sa aiba nici o vina oricum era un amarastean fara bmw care nu merita sa traiasca...
    • 0 (4 voturi)    
      MAI REFLECTATI ! (Sâmbătă, 30 iunie 2018, 0:23)

      dincannes [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Intr-o luni dimineata devreme, dupa un WE ploios, mergeam cu motocicleta pe o nationala. De odata, in fata mea vad un sant de 1,50m latime, 20cm adincime, transversal soselei. In urma ploii, umplutura facuta vineri prost, se tasase.
      Ce mai spuneti?
      Carute, biciclisti ametiti, o pata de ulei intr-un viraj, etc.
      Si daca reflexele dumneavoastra au scazut fara sa stiti !
      Eu nu vreau sa platesc spitalizarea unor "sportivi" !

      In Franta se extind masinile banalizate, echipate cu radare.

      Chiar va place anarhia, legea celui mai smecher ?
  • +2 (4 voturi)    
    Nu inteleg (Vineri, 29 iunie 2018, 18:57)

    ic.ram1945 [utilizator]

    Nu inteleg acest "parlament": prin revolutia financiara adusa, au contribuit hotarator la cresterea cheltuielilor respectiv scaderea veniturilor bugetului de stat. Am carnet de conducere auto din 1968 si sunt sigur ca este foarte necesara folosirea radarelor pentru depistarea vitezomanilor , numai ca politia rutiera le instaleaza de multe ori in locuri nepericuloase, unde probabilitatea lucrului cu randament ridicat e mai mare, locurile periculoase in general nu-i intereseaza.In concluzie , ei instaleaza radarele pentru a incasa amenzi si nu pentru a preveni accidentele de circulatie...
  • +1 (5 voturi)    
    Serios? (Vineri, 29 iunie 2018, 19:44)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Nu spun ei ca tot ce fac este sa puna in aplicare ce e in UE? ntz ntz ntz... UE asta mereu nemultumit...
  • +2 (4 voturi)    
    In toata lumea... (Vineri, 29 iunie 2018, 20:27)

    Stef_and [utilizator]

    Radarele fixe sunt semnalizate...
    Insa radarele mobile exista si nu sunt marcate, ele practic verifica viteza inopinant - si asta e necesar in speta pe tronsoanele unde nu se pun radare fixe.
  • 0 (2 voturi)    
    cine mah?!? (Vineri, 29 iunie 2018, 23:10)

    Nevermind [utilizator]

    CONSILIUL EUROPEAN? Moaaamaaaaaaaa!!!!!!

    https://etsc.eu/about-us/

    Este un ONG.

    Mai aveam si noi oengeuri cu nume asemanatoare cu ANPC, dar puneau botu si plateau "amenda" doar buticarii cu 2 clase.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by