De ce SUV-urile mici de oraș se vând atât de bine și ce modele scot românii la vânzare pe internet

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 26 septembrie 2018, 15:15 Economie | Auto


Captur, unul dintre cele mai bine vandute SUV-uri in Europa
Foto: Renault
De câțiva ani cresc puternic în Europa vânzările de SUV-uri mici de oraș, anul trecut vânzările atingând 1,5 milioane de unități, datorită succesului unor modele precum Renault Captur, Opel Mokka, Dacia Duster sau Ford EcoSport. Pe internet SUV-uri mici de oraș pot fi găsite și la sub 7-8.000 de euro, dacă este vorba de modele de câțiva ani vechime, în timp ce modelele mai noi, cu motoare puternice și multe dotări, ajung la 25.000 de euro, arată o analiză Autovit.ro.

SUV-urile mici în lume, în Europa și în țară


Vânzările de SUV-uri din toate segmentele au crescut puternic în lume în ultimii ani, ajungând la 27,8 milioane în 2017, ceea ce înseamnă o cotă record de 34%, conform datelor companiei de cercetare JATO. O comparație cu 2014 este lămuritoare: atunci s-au vândut 16,6 milioane de SUV-uri de toate tipurile, în lume, iar anul trecut cu 11 milioane mai multe.

Segmentul adesea numit „small SUV”, care cuprinde SUV-uri mici și compacte de oraș, a totalizat anul trecut 5,9 milioane de mașini vândute, dintre care 1,5 milioane în Europa. Segmentul este numit și „small crossover” și include modele cu lungime între 4 și 4,4 metri.

Avansul SUV-urilor mici și compacte de oraș a continuat și în acest an, când segmentul a atins 36% din piața europeană, un nou record. La acest total SUV-urile de mici dimensiuni au contribuit cu peste o treime. Estimările diverșilor analiști indică o creștere de 400.000 - 500.000 de unități a vânzărilor de SUV-uri mici, odată cu apariția în piață a noi modele. Aceste mașini stau bine și în clasamentul celor mai bine vândute modele europene, Renault Captur fiind pe locul 8 în luna iulie, iar Dacia Duster pe locul 14.

Și în România segmentul SUV a crescut puternic, datele APIA la șapte luni indicând o creștere de 59% a vânzărilor pentru întregul segment. Două dintre cele mai vândute SUV-uri europene sunt produse în România: Dacia Duster și Ford EcoSport.

Înmatriculările de SUV-uri mici și compacte au fost semnificative în august pe plan local. Datele DRPCIV arată că s-au înmatriculat 1.855 de mașini Dacia Duster, 733 Renault Captur, 480 Suzuki Vitara, 327 Ford EcoSport și 187 Opel Mokka, acestea fiind doar câteva exemple. 

Prețurile de pornire sunt și de sub 15.000 de euro la unele modele, iar la 25.000 de euro pot fi achiziționate mașini în echipare completă și cu motoare mai puternice. Cele mai scumpe SUV-uri mici, cu motoare puternice și maxime dotări, costă și peste 30.000 de euro.

Numărul modelelor SUV de clasa B și C a crescut puternic în ultimii doi ani, depășind 25. Cele mai vândute sunt Renault Captur, Peugeot 2008, Opel Mokka, Dacia Duster și Nissan Juke. Italia, Franța și Marea Britanie au fost cele mai mari piețe pentru aceste SUV-uri mici.

SUV-urile mici de oraș pe Autovit.ro


Pe Autovit.ro, SUV-urile sunt prezente în 40% dintre anunțurile pentru autoturisme, adică peste 6.000. SUV-urile mici și compacte au o pondere importantă și se regăsesc în peste 500 de anunțuri.
 
Chiar și cei cu bugete de sub 7-8.000 de euro își pot lua un crossover, cele mai reduse prețuri fiind la modele cu rulaj de peste 150.000 km, dar și la cele diesel. Pot fi însă achiziționate și modele noi, la peste 25.000 de euro, cu numeroase dotări.

Pe Autovit.ro, prețurile pentru SUV-urile de clasă B și C ajung la mai puțin de 10.000 de euro. Spre exemplu, Duster poate fi achiziționat și la 5.500-6.000 de euro, fiind vorba de modele 2011-2012, cu rulaj peste medie. Se găsește însă în ofertă și noul Duster, în versiunea 4x4 și cu o multitudine de dotări, la peste 17.000 de euro.

Pentru Renault Captur, prețurile variază între 8.000 de euro pentru modele produse în 2013 cu rulaj de aproximativ 200.000 km și 16.000 euro pentru diesel-uri din 2017 sau 2018.

La Peugeot 2008, prețurile variază între 8.900 euro și 16.300 euro, iar Nissan Juke este listat în anunțuri cu prețuri între 7.400 euro pentru modele de acum șapte ani și 18.500 euro la modele noi. La Opel Mokka prețurile de listare variază între 9.000 și peste 20.000 de euro, în timp ce Ford EcoSport costă între 11.000 și 19.000 de euro.

Prețurile pentru Mitsubishi ASX sunt între 9.000 de euro pentru modele din 2012, până la 27.000 de euro pentru modele din 2017 cu maxime dotări.

La Renegade, cel mai mic model Jeep, prețurile sunt cuprinse între 14.000 și 31.000 de euro.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4232 vizualizari

  • +10 (12 voturi)    
    Am citit articolul degeaba (Miercuri, 26 septembrie 2018, 15:22)

    4Runner [utilizator]

    Articolul nu raspunde la intrebarea din titlu.
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Miercuri, 26 septembrie 2018, 15:36)

      calinutz2009 [utilizator] i-a raspuns lui 4Runner

      ..... exact!
    • +7 (7 voturi)    
      Ce am inteles eu din articol (Miercuri, 26 septembrie 2018, 15:50)

      if0014 [utilizator] i-a raspuns lui 4Runner

      - De ce se vand SUV-urile mici asa bine?
      - Pentru ca oamenii le cumpara.
    • 0 (2 voturi)    
      Se vand mai bine pt ca pret bun (Miercuri, 26 septembrie 2018, 16:07)

      Savitar [utilizator] i-a raspuns lui 4Runner

      Pretul e bun din cauza constructiei masinii….portbagajul, daca il compare cu cel al unui sedan, care chiar e portbagaj din construbtie, la un SUV sau crossover e doar un loc in spatele banchetei sau locurilor din spate, nu prea mare. E mai usor pt producatori sa nu construiasca si acel portbagaj dedicate.
      • -1 (1 vot)    
        :))) (Miercuri, 26 septembrie 2018, 16:14)

        4Runner [utilizator] i-a raspuns lui Savitar

        Da, exact astea sunt explicatiile din articol, si nu cele intuite de tine, care nu esti din domeniu... :)))
        • 0 (0 voturi)    
          Nu e intuit, am schimbat sedanul (Miercuri, 26 septembrie 2018, 17:55)

          Savitar [utilizator] i-a raspuns lui 4Runner

          Pe un crossover si am realizat diferenta la portbagaj. Later, dupa documentare am aflat ca se sare un step pe linia de fabricatie ceea ce duce pretul in jos la crossover. Tehnic la fel, sedanul era cu 8000$ mai scump.
    • +1 (1 vot)    
      da (Joi, 27 septembrie 2018, 10:16)

      I [utilizator] i-a raspuns lui 4Runner

      e doar o reclama la autovit.
  • 0 (0 voturi)    
    Asa, (Miercuri, 26 septembrie 2018, 15:36)

    viorrell [utilizator]

    si care e raspunsul la intrebarea principala din titlu?
  • -1 (1 vot)    
    nu e ok (Miercuri, 26 septembrie 2018, 15:36)

    ColdNews2013 [utilizator]

    ati luat drept exemplu un site naspa, foarte nasol
  • +3 (3 voturi)    
    Articol de 2 bani (Miercuri, 26 septembrie 2018, 22:28)

    cchris [utilizator]

    Din experienta mea de pana acum, Hotnews nu e un tabloid de 2 bani in care pui un titlu care nu are nici o legatura cu continutul. Totusi, acest articol e de 2 bani pt ca exact asta face, are titlul "De ce SUV-urile mici de oraș se vând atât de bine" iar continutul nu are nici o legatura cu acest lucru. Vlad Barza, mi-ai consumat 2 minute degeaba din viata + inca 2 ca sa scriu acest comentariu.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by