Volkswagen a anunțat că efectivele mondiale ale mărcii se vor reduce cu 5.000 - 7.000 de oameni până în 2023, planul fiind ca marca să ajungă la economii anuale de 5,9 miliarde euro. Volkswagen trebuie să ia măsuri, fiindcă vrea să-și crească marja de profit și să poată finanța uriașul plan de electrificare a gamei care înseamnă investiții de 44 miliarde euro pentru tot grupul și prevede lansarea a 70 de modele.

Interior de Passat Variant R-LineFoto: Volkswagen

Volkswagen spune că în patru ani numărul angajaților va trebui să scadă cu 5-7.000 prin plecări voluntare și prin pensionări, iar până în 2025 nu vor fi făcute runde de concedieri.

Marja de profit a mărcii a fost de 3,8% anul trecut, față de 4,2% în 2017, scopul fiind să ajungă la 6% în 2022.

Șeful Volkswagen, Herbert Diess, spunea în octombrie că propunerile stricte de reducere a emisiilor de CO2 pun în pericol 100.000 de locuri de muncă la companie. El a spus în repetate rânduri că reduceri ale locuri de muncă se vor face neapărat, fiindcă pentru construcția unei mașini electrice este nevoie de mai puțini oameni.

Unele uzine germane vor fi convertite în mar unități de producție pentru mașini electrice, dar vor fi însoțite și de reduceri ale numărului de angajați. Și la furnizorii de componente vor fi reduceri fiindcă mașinile electrice au mai puține componente decât cele convenționale.

Problema locurilor de muncă a fost mereu scoasă în față de industrie. Aproximativ 75.000 de angajați și-ar putea pierde locurile de muncă în industria auto germană până în 2030 dacă se vor îndeplini previziunile care arată că atunci, în parcul auto german mașinile electrice vor reprezenta 25%, iar cele hibride 15%, arăta un studiu din iunie al Institutului Frauenhofer. Un motor electric are nevoie de un număr de piese cu 20% mai mic decât unul pe benzină, iar pentru producția aceluiași număr de motoare, cele electrice au nevoie de mai puțin de jumătate din numărul de angajați.

În Germania 800.000 de oameni lucrează în sectorul auto, dar studiul se referă la fabricația de motoare. Cum motoarele pentru mașinile electrice sunt mult mai puțin complexe și au număr mic de piese, pentru fabricarea lor este nevoie de mult mai puțini oameni. Este nevoie de 3.990 de oameni pentru fabricarea a un milion de motoare, în timp ce 1.840 de oameni pot fabrica anual un milion de motoare pentru mașini electrice.

Surse: AFP, Automotive