Daimler a bătut palma cu Geely, chinezii care dețin și Volvo Cars, iar mașinile smart vor fi produse la o uzină din China și cele două grupuri vor împărți cheltuielile cu designul, producția și proiectarea. Daimler căuta un investitor mare pentru smart, iar brandul s-ar putea dezvolta în China, unde este mare apetit pentru mașini electrice foarte mici, de oraș. China este cea mai mare piață pentru mașini electrice.
Mașinile smart sunt produse în Franța și Slovenia, iar producția de la uzina franceză va fi oprită, dar nu se vor face concedieri și i se va atribui sit-ului industrial un alt proiect de la Mercedes.
Între Geely și Daimler deja sunt legături, iar în 2018 Li Shufu, șeful Geely, a devenit cel mai mare acționar al Daimler, cu o participație de 9,69%. Mișcarea a stârnit îngrijorare în Germania.
Vânzările smart în Europa au fost de 97.000 de unități anul trecut, departe de recordul din 2004, peste 134.000. Cel mai slab an a fost 2014, cu 55.000 de mașini. În SUA, smart a vândut doar 1.300 de mașini, departe de cele 24.000 din 2008.