Numărul înmatriculărilor de motociclete a crescut în România cu 93,3% în primul trimestrul din 2019, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, în timp ce în Uniunea Europeană majorarea a fost de 19,2%, până la 244.991 de motociclete, potrivit datelor transmise luni de Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor Auto (APIA), care citează datele Asociaţiei Europene a Constructorilor de Motociclete (ACEM).
Statistica oficială arată că, în marja creşterii per ansamblu a înmatriculărilor de motociclete, în Uniunea Europeană, Italia rămâne cea mai mare piaţă, cu 54.826 de unităţi înregistrate în primul trimestru al anului, în creştere cu 18,7% faţă primele trei luni ale anului trecut.
În clasamentul general urmează:
- Germania, - 44.450 de motociclete (+23,3% faţă de anul precedent)
- Franţa - 43.942 de motociclete (+20%)
- Spania - 37.255 de motociclete (+20,5%)
- Marea Britanie - 25.913 de motociclete (+10,3%).
Înmatriculările combinate ale motoarelor, motocicletelor şi cvadriciclurilor electrice au înregistrat, în intervalul de analiză, 14.251 de unităţi (echivalentul a 5,1% din total), mai mult cu 71,2% faţă de primele trei luni din 2018, când au fost 8.326 de unităţi.
Majoritatea vehiculelor electrice din categoria L (motocicluri) înregistrate în primele trei luni ale anului 2019 sunt mopede (11.258 unităţi, respectiv 80%), urmate de motociclete (2.295 de unităţi, 16% din total).
În privinţa volumului, cele mai mari pieţe europene sunt: Franţa, unde înmatriculările combinate de mopede, motociclete şi cvadricicluri au totalizat 4.407 de unităţi (+105% pe an), urmate de Belgia (2.627 vehicule, +78,5%), Olanda (2.598 vehicule, +52,6%), Spania (1.632 vehicule, +28%) şi Italia (901 vehicule, +49,2%). APIA este membru al Organizaţiei Internaţionale a Producătorilor de Autovehicule (OICA) şi al Asociaţiei Europene a Constructorilor de Motociclete (ACEM).
Eu insumi eram unul din noul val care dupa 10 ani de condus masina prin Bucuresti decisese ca nu mai e de masina, sa pierd cate 2-3 h pe zi in trafic...
Cum bicicleta e misto dar nu poti sa faci 10 km pana la birou si totusi sa mai ai si intalniri cu clientii in plina vara, scooterul sau motocicleta erau variantele castigatoare.
Cred ca ulterior trendul a crescut si mai mult pentru ca la momentul la care m-am programat eu pentru examen, cozile de asteptare erau 3 luni dupa care s-a ajuns la 6 luni.
De la 1 h cu masina pana la munca am ajuns pana la 20 de minute, pas mal, nu?
plus ca romania e ultima tara latina care nu are fenomen moto de masa. un business moto acum in ro va rupe pentru ca piata va creste enorm in urmatorii 5 ani.
din pacate si accidentele caci ro nu are infrastructura pentru motoare (sosele gaurite, alunecoase, lipsa parapeti, lipsa autostrazi). Doamne ajuta!
lipseste evident infrastrctura si respectul in trafic, dar asta nu e ceva specific motocicletelor...