Volkswagen și o companie suedeză construiesc o fabrică gigant de baterii pentru mașini electrice

de george sirbu     HotNews.ro
Sâmbătă, 7 septembrie 2019, 21:27 Economie | Auto


Volkswagen e-Golf
Foto: Volkswagen
Volkswagen a încheiat un acord cu compania suedeză Northvolt pentru construcția unei fabrici gigant de baterii în Germania. De asemenea, firma a confirmat datele de producție pentru două noi modele cheie, transmite Mediafax.

Compania germană a spus că producția de baterii cu litiu-ion va începe la sfârșitul anului 2023 sau la începutul anului 2024, o mișcare vitală pentru capacitatea Volkswagen de a realiza ceea ce compania numește „cea mai mare ofensivă electrică din industria auto din întreaga lume”.

Grupul intenționează să lanseze aproape 70 de modele electrice noi în următorul deceniu și speră să construiască 22 de milioane de mașini electrice în această perioadă. Firma investește peste 30 de miliarde de euro în electrificarea ofertei sale în următorii patru ani, determinată parțial de presiunea autorităților de reglementare și de nevoia ieșirii din scandalul privind emisiile poluante.

Dacă reușește, Volkswagen ar putea depăși rivali precum Tesla și sau compania chineză BYD, finanțată de miliardarul Warren-Buffet în China.

Bateriile litiu-ion, majoritatea produse în prezent în China, sunt o parte critică a strategiei Volkswagen. Bateriile reprezintă aproximativ o treime din costul mașinilor electrice, potrivit firmei de consultanță Wood Mackenzie.

China găzduiește 70% din capacitatea de producție globală a celulelor de litiu, Statele Unite ocupând locul secund, cu 12%. Europa rămâne în urmă și găzduiește doar aproximativ 3% din capacitatea de producție globală, potrivit Comisiei Europene.

Volkswagen investește 900 de milioane de euro în joint-venture-ul cu Northvolt. O parte din bani vor merge în fabrică, iar restul va asigura Volkswagen o participație de 20% la Northvolt și un loc în consiliul de administrație.

Volkswagen a confirmat, de asemenea, că producția noii serii de mașini electrice ID.3 va începe în noiembrie, cu primele modele livrate clienților anul viitor. O ediție limitată a ID.3 urmează să își facă debutul mondial pe 9 septembrie la Salonul Auto de la Frankfurt.

De asemenea, în premieră va fi prezentată o versiune electrică a colecției Volkswagen Beetle. Conversia Beetle este realizată de o companie parteneră de specialitate, eClassics, și va folosi componente din noua mașină de oraș e-up!.

Porsche, unul dintre brandurile premium ale Volkswagen, a confirmat că va începe să producă prima sa mașină sport electrică totală - Taycan - pe 9 septembrie.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















4235 vizualizari

  • +2 (6 voturi)    
    zxzxzxz (Sâmbătă, 7 septembrie 2019, 22:07)

    solar [utilizator]

    Celulele de litiu pot fi produse masiv și in Romania . Există materie primă ! Hai România că se poate . Acum e momentul !
    • 0 (2 voturi)    
      Serios? Ai Li in Romania? (Duminică, 8 septembrie 2019, 17:47)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui solar

      I don't think so!!!
  • +1 (1 vot)    
    Există, dar nu se vrea ! (Luni, 9 septembrie 2019, 12:28)

    viomarmi22 [utilizator]

    Chiar dacă avem rezerve de litiu, statul falimentar român condus de niște tâlhari timp de 30 de ani, nu va investi nici un șfanț, iar firmele private nici atât, pentru că investițiile în orice exploatare minieră de suprafață sau subteran trebuiesc subvenționate de stat, așa cum se face peste tot în lume !!!
  • 0 (0 voturi)    
    Si daca mi-ar da-o guvernul gratis, (Marţi, 10 septembrie 2019, 12:24)

    John M. [utilizator]

    n-as renunta la motorul meu de 2000cmc, 2 axe cu came, 16 valve, 145 cp pe care l-am tratat cu ulei sintetic din prima zi si merge ceas.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by
mobile version