Elon Musk a anunțat unde va fi prima fabrică europeană a Tesla

de Vlad Barza     HotNews.ro
Miercuri, 13 noiembrie 2019, 9:11 Economie | Auto


Tesla Model 3
Foto: Tesla Motors
​Elon Musk a anunțat în Germania că prima fabrică europeană a companiei va fi construită lângă Berlin. De câțiva ani se vorbește de acestă fabrică, s-a vehiculat și Slovacia, iar pe plan local au fost oameni care au sperat că România ar putea fi aleasă. Fabrica va construi noul SUV Model Y, dar și baterii pentru mașinile electrice. Tesla a reușit în două trimestre din acest an să livreze peste 90.000 de unități, iar în ultimul an a livrat peste 340.000 de mașini.

Fabrica va fi undeva în apropiere de Berlin, va construi și trenuri de rulare și va exista și un centru de inginerie și design în zonă. Tesla anunțase în acest an că ar fi vrut ca din 2021 să producă mașini în Europa. Acest lucru pare greu de realizat, dar 2022 sau 2023 ar fi o țintă mai realistă.

Musk a spus, pezent la un eveniment în Germania, că ”Gigafactory Europe” va fi construită în această țară și datorită tradiției în inginerie.

Tesla are o fabrică în SUA și construiește una de 2 miliarde dolari în China. Scopul companiei este să livreze cel putțin 125.000 de mașini pe trimestru, iar în Q3 2019 a livrat 97.000.

Producția Tesla Motors nu a crescut atât de repede cum promisese Musk acum câțiva ani. De exemplu, în Q4 2015 compania livra sub 18.000 de unități și până în Q2 2018 nu depășise nivelul trimestrual de 30.000.

Pe 21 noiembrie compania va prezenta și primul său pick-up electric.

Tesla Model 3 a devenit cea mai vândută mașină electrică din Europa, cu 17.000 de unități în septembrie, departe de Renault Zoe, Nissan Leaf și BMW i3 care au depășit fiecare 3.000 de unități.


Citeste mai multe despre   





Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















6281 vizualizari

  • +2 (16 voturi)    
    Dacă (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 9:21)

    Celbland [utilizator]

    Dacă aveam autostrăzi și școlile românești ar produce oameni calificați, poate că făceau fabrica Tesla în România.
    • -1 (15 voturi)    
      un comentariu tampit (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 10:34)

      Anonym [utilizator] i-a raspuns lui Celbland

      Ai avut acces la criteriile Tesla de selectie? :)
      • +5 (7 voturi)    
        vai (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 18:34)

        James Bond [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

        Tampit este raspunsul tau. Nu trebuie sa ai un manual de fizica pentru a intelege ca fara oxigen nu poti intretine o flacara.
        Este la mintea cocosului ca infrastructura potrivita este un necesar absolut pentru ca un producator auto sa te bage inseama putin.

        Ar mai fi trebuit stabilitate economica si predictibilitate fiscala si eram in carti.
      • -1 (1 vot)    
        Da (Luni, 18 noiembrie 2019, 20:30)

        Coco_papagal [utilizator] i-a raspuns lui Anonym

        Simple criteriile: tara cu sosele, fara corupti, cu oameni muncitori si cinstiti.
        Banii nu conteaza..mai bine la pierdere cu cinstitul decat la castig cu hotul.
  • +3 (15 voturi)    
    uite (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 9:57)

    torna_fratre [utilizator]

    de aia isi muta Germania industria auto poluanta pe la marginea Europei sau orientul apropiat...ca sa faca loc industriei viitorului.
    nu mai bine se batea statul roman sa aduca Tesla in tara in loc de VW?intreb si eu?
    ceva fabrici de acumulatori pentru masini electrice sau motoare electrice nu facem si noi(a se citi sa aducem firme) ?
    • +3 (13 voturi)    
      Mda (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 10:14)

      The_Dude [utilizator] i-a raspuns lui torna_fratre

      Te contrazici ... daca nu ai observat, NOI suntem la marginea Europei si noi ne "bucuram" acum ca mai vin unii si se uita si la noi.
      Sincer, si acum ma minunez ca Ford si Renault au facut aici fabrici. Dar na, si-au luat teapa si urmatorii au invatat din greseala lor.
      In cazul Tesla, vor avea in Germania infrastructura necesara plus angajatii proaspat veniti din estul europei si zone de conflict, cu salariile aferente (care vor fi mandri ca au ajuns sa lucreze pe 2 lei la marele Musk).
      • +3 (7 voturi)    
        Tariful minim orar (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 12:52)

        Liv0007 [utilizator] i-a raspuns lui The_Dude

        in Germania este de 9,35 euro. Cati romani nu ar dori sa lucreze pe acesti 2 lei?
        Probabil locatia a fost aleasa din motive de logistica. De ce sa construiesti o masina in Europa de Est pe care mai apoi o transporti in Vest? Cati est europeni isi permit sa cumpere Tesla?
        Ford si Renault au mizat pe vanzarile din Est, motiv pentru care in Romania nici nu produc modele foarte scumpe.
  • -7 (11 voturi)    
    Cu alte cuvinte (Miercuri, 13 noiembrie 2019, 12:05)

    Rahan5 [utilizator]

    prin noua uzina de la Berlin olandezul Elon Musk tot sub ,,dominatie nemteasca" ajunge, tot asa cum a ajuns si Goebbels (mama olandeza ) sub dominatia lui Hitler.
    Hitler a avut opozanti mai mari in luarea puterii chiar intre alti nemti (Ernst Rohm etc.) decat intre olandezi.
    Olandezii sunt ca iarba in vant, dupa mult ,,spectacol si gargara", se aseaza pana la urma disciplinat in locul pe care il indica Deutschland-ul.
    Nu degeaba Richard Wagner si-a intitulat opera ,,Olandezul Zburator".
  • +3 (7 voturi)    
    Tesla (Joi, 14 noiembrie 2019, 8:47)

    Marius Suisse [utilizator]

    Ma intreb unde sunt acum cei care cantau falimentul Tesla pana mai ieri? (Inclusiv pe hotnews.ro majoritatea comentariilor erau negative)

    Ce nu se scrie in articol e ca Elon a primit un premiu la Berlin (Golden Wheel) pentru Model 3, care e considerat cel mai bun sedan in Europa.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by