În România, în 2019, au fost înmatriculate 1.506 vehicule electrice noi (un plus de 148,9% față de 2018) și 7.467 hibride (o creștere de 94,2% față de 2018), informează ACAROM, potrivit Mediafax.

Ford Focus hibrid autonomFoto: Ford

În 2019, cererea de vehicule cu propulsie alternativă (AFV) a continuat să crească în UE, mențînând trendul pozitiv înregistrat anterior. Astfel, înmatriculările AFV au crescut cu 42,9% comparativ cu 2018, fiind înmatriculate în UE un număr de 1.612.194 vehicule noi cu propulsie alternativă, însemnând 10,5% din totalul înmatriculărilor de vehicule noi.

În 2019, în UE, vehiculele full electrice (ECV) au reprezentat 290.923 unități, o creștere de 93,8% față de 2018, o cota de piață de 1,9% din totalul înmatriculărilor de vehicule noi. Înmatriculările de vehicule hibride (HEV+PHEV) au însumat în 2019 un volum de 1.065.312 unități, având o cota de piață de 7% din totalul înmatriculărilor de vehicule noi.

Autoturismele noi cu propulsie pe GPL (gaz natural lichefiat) și GNC (gaz natural comprimat) au atins un volum de 255.959 unități, o cota de 1,7% din totalul înmatriculărilor de vehicule noi.

Cererea de vehicule cu propulsie alternativă - AFV a înregistrat creșteri semnificative în: Germania (74,6%), Marea Britanie (42,9%), Spania (39,6.5%) și Franța (25,9%).

În ceea ce privește segmentul vehiculelor full electrice, țările cu cele mai multe înmatriculări noi în 2019 sunt Olanda cu 67.695 unități (+155,7% comparativ cu 2018), Germania cu 63.491 unități (+75,3% comparativ cu 2018) și Franța cu 42.764 unități (+37,6% comparativ cu 2018).