Vânzările de autoturisme din China au scăzut cu 92% în prima jumătate a lunii februarie, deoarece extinderea coronavirusului a avut un efect negativ, potrivit unui organism comercial din industrie, citat de BBC.

Intr-o uzina autoFoto: Seat

Reprezentanțele auto au rămas închise în timp ce cumpărătorii au rămas departe pentru a preveni răspândirea virusului mortal. Vânzările auto la nivel național au scăzut cu 96% în prima săptămână a lunii februarie, la o medie zilnică de doar 811 vehicule.

Asociația auto pentru pasageri din China (CPCA) a declarat că speră ca vânzările să se ridice pe măsură ce mai multe showroom-uri se redeschid. "Nu a fost aproape nimeni la dealerii de mașini în prima săptămână a lunii februarie, deoarece majoritatea oamenilor au rămas acasă", a declarat secretarul general al PCCA, Cui Dongshu.

Dealerii au repornit treptat operațiunile în această lună, iar organismul comercial auto speră că vânzările se vor îmbunătăți în a doua jumătate a lunii februarie.

Producătorul chinez de mașini Geely tocmai a lansat un serviciu prin intermediul căruia clienții au posibilitatea să-și cumpere mașinile online, livrandu-le direct acasă.

China este cea mai mare piață auto din lume, vânzând puțin peste 21 de milioane de mașini anul trecut, potrivit Statista. SUA este a două cea mai mare piață. Chiar înainte de izbucnirea virusului, vânzările de mașini din China au fost în cădere liberă din cauza scăderii economiei și a tensiunilor comerciale cu SUA.