​Câțiva dintre cei mai mari producători de componente auto continuă producția în mod normal, chiar dacă o serie de constructori de automobile au decis să oprească uzinele. Alții au anunțat închideri și situația se poate înrăutăți oricând, dacă restricțiile impuse transportului vor fi și mai dure și dacă piața auto se va prăbuși, scrie Automotive News. Marea necunoscută este cât va ține criza și când va fi apogeul ei.

Intr-o fabrica de componente autoFoto: Agerpres

Bosch, Continental, Valeo, Autoliv și ZF sunt printre marile companii care încă nu au închis uzine, în timp ce Michelin, Pirelli și Brembo au anunțat închideri temporare. Cei care nu au închis fie nu au avut cazuri de infectare, fie livrează către piețe neafectate de restricții, fie au stocuri pentru câteva săptămâni.

Însă criza coronavirusului schimbă modul de lucru și în cele mai mari companii din industria auto: deplasările cu avionul sunt limitate la maximum, evenimentele interne au fost suspendate, angajații care nu sunt în producție pot lucra și de acasă, iar ședințele obișnuite sunt înlocuite cu videoconferințe. În plus, pe liniile de producție au fost amplasate instalații sanitare suplimentare (exemplu: gel de mâini dezinfectant).

Bosch spune că operațiunile se desfășoară foarte aproape de normal, în timp ce Continental spune că închiderea uzinelor este o soluție extremă.

Valeo spune că are comenzi suficiente pentru a continua producția în mod normal, iar Autoliv spune că nu a fost nevoită să închidă temporar fabrici.

Alte companii, cum ar fi Webasto sau Mahle au inchis temporar fabrici fiindcă au fost depistate cazuri de coronavirus.

Toate companiile se uită cu mare atenție la ce se întâmplă în fiecare țară, ce restricții apar și la ce situație trebuie să se conformeze. Transporturile încep să fie afectate de închiderile de granițe, piața auto va scădea și închiderile de uzine anunțate de marile companii producătoare de mașini se vor prelungi probabil. Dacă situația se va agrava și furnizorii vor fi afectați.