​Una dintre cele mai mari uzine Renault, cea de la Flins, se pregătește să reia producția marți, iar compania a ajuns la o înțelegere cu toate sindicatele, în afară de unul care spune că decizia este una ”criminală” și că oamenii nu sunt în siguranță nici cu toate măsurile de distanțare luate. Dezacordul este reprezentativ pentru ce se întâmplă în multe țări europene unde industria trebuie să repornească, dar carantina nu s-a terminat și pandemia nu a dispărut. Tot mai multe uzine europene se repun în mișcare, dar cu multe schimbări ce țin de distanțarea socială.

Uzina din FlinsFoto: Renault

Uzina Flins are 2.700 de angajați și din 1952 a produs 20 de modele auto diferite. Acum fabrică modelele Renault Zoe și Nissan Micra, iar de la jumătate de martie este închisă. Patronatul a discutat însă cu sindicatele și trei din patru au acceptat să reia lucrul din 28 și 29 aprilie, însă cu o mulțime de măsuri de distanțare socială și cu un număr redus de salariați: 400-500 pentru început.

Sindicatul CGT a refuzat reluarea și îndeamnă oamenii să nu revină la muncă până pe 11 mai, când se termină oficial carantina în Franța. Este o decizie criminală, ce denotă iresponsabilitate, spune Ali Kaya, responsabil la sindicatul CGT pentru uzina Flins. El spune că nu este deloc sigur și că muncitorii pun mâna pe aceeași mașină în timp ce este construită și avansează pe lanțul de producție. El mai spune că patronatul nu trebuia să se grăbească fiindcă producția auto nu este o activitate esențială ce nu mai putea aștepta.

Cei care nu au simptome pot atinge mașina și îi pot îmbolnăvi pe alții, mai spune sindicalistul, adăugând că lejer se mai poate aștepta două săptămâni.

Foarte mulți spun însă că industria trebuie să repornească, chiar dacă lent, iar anunțurile făcute de tot mai multe uzine auto europene sunt un semn bun că lucrurile își revin.

Surse: francebleu.fr, Le Figaro