Dacia electrică - Versiunea de serie va fi foarte asemănătoare cu conceptul, spune designerul șef al Renault

de Vlad Barza     HotNews.ro
Vineri, 5 iunie 2020, 8:58 Economie | Auto


Dacia SPRING show car
Foto: Dacia
​Versiunea de serie a primului model electric Dacia va fi asemănătoare cu conceptul Spring prezentat la început de martie, a spus designerul șef al Renault, Laurens van den Acker, citat de Autocar UK. Designerul mai spune că au fost voci care spuneau că un model electric nu s-ar potrivi la Dacia, însă în realitate mulți așteaptă un model electric la preț acceptabil. Reamintim că Dacia a prezentat fotografii cu Spring, concept care ar fi trebuit arătat lumii la salonul de la Geneva, dar evenimentul a fost anulat cu câteva zile înainte.

Ce spune Laurens van den Acker, întrebat cât de asemănător va fi modelul electric Dacia în comparație cu Spring concept:

”Foarte asemănător. Nu este un secret că are la bază un model din China, Renault K-ZE. Facem tot ce putem pentru a menține prețul cât de scăzut posibil. Au fost oameni care spuneau că un astfel de model nu ar fi potrivit pentru Dacia, dar, de fapt, ar putea fi exact ce așteaptă mulți. Nu toți își permit un SUV premium”.

Despre Spring

Micul SUV de oraș va atrage clienți mai tineri pentru Dacia, va fi lejer cea mai bine vândută mașină electrică de pe piața locală, dar autonomia reală va fi probabil undeva între 150 și 170 km. Modelul va fi produs în China și va fi lansat în 2021.

Mașina are patru locuri și cinci uși, lungimea este de 3,73 metri, cu 34 cm mai puțin decât Sandero și cu 61 cm mai puțin decât Duster.

Vorbim deci de o mașină de clasă A, dar aspectul de SUV ar putea face modelul mai atrăgător pentru publicul tânăr, mai ales că SUV-urile de oraș s-au vândut super-bine în Europa în ultimii ani.

Autonomia oficială de 200 km nu este mare, dar dacă bateria ar fi fost mult mai mare, ar fi fost și mult mai scumpă. Spre exemplu, pentru o autonomie de 350 km bateria ar fi fost cu 3-4.000 de euro mai scumpă și motorul ar fi trebuit să fie mai puternic. În concluzie, pentru o autonomie aproape dublă s-ar adăuga lejer între 8.000 și 10.000 de euro la costul mașinii.

În prezent, cele mai vândute modele electrice din Europa sunt Tesla Model 3, Renault Zoe, Volkswagen e-Golf, Audi e-Tron și Hyundai Kona.

Despre situația de la Dacia

Renault este într-o situație financiară dificilă și, ca parte a planului de redresare, a anunțat și suspendarea planului de extindere a capacității de producție la Mioveni. Dacia a reînceput pe 4 mai să producă mașini, a urcat producția la 1.200 de mașini/zi, din 1.400 maxim posibil, dar cererea scăzută din piață este o problemă.

Ce spune Renault România despre situația producției

„Industria auto a fost afectată odată cu declanșarea crizei sanitare și în România, încă din luna februarie, când a fost înregistrat primul caz de infecție cu COVID – 19 în țară. Activitatea de fabricație pe platforma industrială Dacia de la Mioveni a fost suspendată și reluată gradual, începând din 21 aprilie, în acord cu partenerii sociali, prioritizând condițiile de igienă și securitate pentru protejarea sănătății angajaților noștri. Din 11 mai, activitatea celor două uzine se desfășoară în trei echipe, adaptând-o cererii comerciale. La sfârșitul lunii mai, cadența de fabricație a fost de 1200 de vehicule pe zi, iar în cursul lunii iunie, este prevazută creșterea acesteia la 1300 de vehicule pe zi”,






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8077 vizualizari

  • +11 (19 voturi)    
    Asa,asa (Vineri, 5 iunie 2020, 9:10)

    persuasiv [utilizator]

    fabricati in China.Lacomia asta a voastra o sa va duca de rapa.
    • -4 (12 voturi)    
      Versiunea imbunatatita, romaneasca.... (Vineri, 5 iunie 2020, 10:50)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

      Versiunea imbunatatita, romaneasca....prevede ca bateriile chinezesti cu autonomie de numai 200 de km sa fie inlocuite cu un cablu romanesc de 250 km.
    • +2 (6 voturi)    
      Unde sa le fabrice? (Vineri, 5 iunie 2020, 23:37)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

      De-a lungul autostrazii care leaga Romania de Europa? De cate ori poti sa-i prostesti pe francezi cu promisiuni false? Li s-a spus de cand au cumparat uzina Dacia ca facem autostrada spre vest.. au trecut 2 decenii!!!

      Si chiar daca ar ignora problema infrastructurii, masinile electrice merg pe baterii. Romania nu are producatori de baterii, nici lant de aprovizionare pentru materii prime.
    • +2 (2 voturi)    
      Povesti (Sâmbătă, 6 iunie 2020, 17:56)

      JohnR [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

      Piata cere masini electrice ieftine. Altfel e doar un moft si nu adoptie generalizata. Tesla a facut o masina buna insa prea scumpa. Pentru majoritatea oamenilor o masina e doar o cheltuiala in plus. China e competitiva, mai ales la baterii, care sunt cele mai scumpe componente, asa cum se mentioneaza si in articol. Pana si Tesla produce acolo. Pragmatic, eu unul desi sunt foarte de acord cu masinile electrice, nu o sa-mi cumpar masina electrica la triplu pret fata de una clasica. Nu ma incalzeste dpdv ecologic nici faptul ca electricitatea e generata inca in mare proportie prin arderea hidrocarburilor. VW-ul meu 2.0 diesel mai merge 10 ani lejer. Atunci cand pretul o sa fie aprox. la fel, o sa aleg masina electrica. Faptul ca trebuie sa fie produsa in China pentru asta nu ma deranjeaza.
  • +10 (14 voturi)    
    Ăstia sunt cu capul în nori! (Vineri, 5 iunie 2020, 9:22)

    nick24 [utilizator]

    “ Modelul va fi produs în China”!!!
    De ce nu în Franța, Romània sau chiar Maroc?
    Parcă ziceau că ne-am învățat minte...
    • +1 (7 voturi)    
      simplu (Vineri, 5 iunie 2020, 10:33)

      vindicomvs [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      1. pentru ca vor sa vanda in china si chinezu nu ti da altfel acces la piata de 1.5 miliarde de oameni.

      2. ce furnizori de baterii electrice ai in ro sau eu? In china sunt sute doar in zona aia probabil.
  • +7 (17 voturi)    
    Nu au invatat nimic idiotii astia (Vineri, 5 iunie 2020, 10:01)

    Electorul [utilizator]

    Naiba mai cumpara daca este fabricata in China. Sa cumpere doar mancatorii de salbaticiuni.
  • +1 (9 voturi)    
    Stim cu totii de ce: (Vineri, 5 iunie 2020, 10:07)

    2016 [utilizator]

    forta de munca este mai ieftina, ceea ce duce la un pret al masinii cu cateva sute de euro mai mic, fata de productia in orice alta tara (exceptand Franta sau lte tari superdezvoltate). La 100.000.000 de masini, inseamna sute de milioane de euro profit.
    Banii conteaza, nu ceea ce face sistemul comunist chinez. Sentimentele nu exista.
  • -1 (7 voturi)    
    Calm, calm... (Vineri, 5 iunie 2020, 10:09)

    Futurist Irefutabil [utilizator]

    Este doar o bombita. Daca o vor produce in China isi vor lua adio de la ajutorul promis de statul francez. Si acum sa fim seriosi: francezi sa nu se bucure de bani gratis?!?!?
  • +7 (7 voturi)    
    De fapt Renault-Dongfeng City K-ZE (Vineri, 5 iunie 2020, 10:36)

    CetateanulRoman [utilizator]

    Se face in China fiindca e o "chinezoaica" produsa de Dongfeng. Dongfend aveau experienta pe electrice ieftine, au adoptat cite ceva de la Zoe si asa a aprut Renault Kwid.
    Kwid a evoluat in K-ZE vindut deja de un an in Asia - un test foarte bun pina la urma
    Probabil pt a evita eventualele atingeri de imagine ale Renault, pina vor fi siguri de calitatea produsului si reactia clientilor europeni prefera sa il vinda drept Dacia.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Renault_Kwid#Electric_versions
  • -2 (4 voturi)    
    Autonomia este OK, dar ... (Vineri, 5 iunie 2020, 11:15)

    Sunt_nimic! [utilizator]

    "autonomia reală va fi probabil undeva între 150 și 170 km" - este mai mult decat suficient!
    In majoritatea cazurile mergem cu masina in oras si imprejurimi, distantele nu depasesc 30-40Km!

    Mai mult, la drum intins, pe distante de sute de Km, motorul cu ardere interna poate fi foarte eficient, si nu genereza poluare, dar in oras, cu traficul blocat, eficienta scade dramatic iar poluare creste mult - de aceea este necesara masina electrica.
    Dar de ce "Modelul va fi produs în China"???
    Sa zicem ca nu se poate produce inca la noi in tara, , dar de ce nu in Franta, sau macar in Maroc???
    • +1 (5 voturi)    
      ai bani (Vineri, 5 iunie 2020, 11:59)

      Ipse1954 [utilizator] i-a raspuns lui Sunt_nimic!

      Ai bani sa iti iei doua masini? 95-99% din romaninu pot asta
      • +2 (6 voturi)    
        Depinde de pret! (Vineri, 5 iunie 2020, 12:55)

        Sunt_nimic! [utilizator] i-a raspuns lui Ipse1954

        Dsigur, depinde de pret!

        Un coleg tanar, care este singur, si-a cumparat masina electric de la Volkswagen, a criculat si in tara cu ea.
        Deci o familie de oameni maturi poate sa isi permita o a doua masina ..
        • +4 (6 voturi)    
          Unde lasa a doua masina? (Vineri, 5 iunie 2020, 16:57)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Sunt_nimic!

          Tocmai in marile orase e problema cu parcarea.
          Trasul unui cablu de la etajul 8 nu e fezabila, la fel cum nu poti sa iti cumperi masina electrica si sa speri ca o sa o incarci la Kaufland, sau in cele 2-3 locuri unde gasesti moca.

          Pentru a fi fezabila o buburuza de-asta trebuie sa ai parcare inchisa iarna, etc... altfel pierde curent si se pot strica si bateriile.
          La masini e vorba de volum, in Romania nu e piata. In Franta se va face modelul etalon al Renault, Zoe sau ce-o urma.
      • +3 (3 voturi)    
        Nu bre! (Vineri, 5 iunie 2020, 23:50)

        Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui Ipse1954

        iti iei masina in functie de situatie! Daca nu ai facut un drum mai lung de 170 km de multa vreme, atunci merita sa cumperi o masina electrica. La fel si daca stai mai tot timpul cu ea in oras. Daca mergi la un drum mai lung, iei trenul, autocarul, avionul... normal ca nu tii doua masini!
    • +1 (5 voturi)    
      150-170 pe hartie (Vineri, 5 iunie 2020, 14:10)

      denvarel [utilizator] i-a raspuns lui Sunt_nimic!

      Inseamna 75-100 reali sau mai putin. Cu AC, cu demaraje in tromba, cu frane si alte de-astea.
      Sau AC nu consuma curent cand stai la stop?
      Nu mergi cu AC? Insemmna ca nici caldura in ea nu-ti trebuie iarna...
      S-ar putea sa nu-ti ajunga nici pentru o naveta simpla dintr-o parte in alta a Bucurestiului !!!

      Un vehicol care nu e in stare sa mearga de la Bucuresti la Pitesti nu va fi cumparat vreodata in Romania.
  • -2 (8 voturi)    
    Bă, eji prost? Bă, eji nebun? (Vineri, 5 iunie 2020, 11:58)

    Ipse1954 [utilizator]

    Bă, eji prost? Bă, eji nebun? 8000 - 10000 euro in plus pentru 170-200 km in plus autonomie? Va dati seama ce aberatie?Dupa care vine si face presiuni pe guvern sa le de aprime nesimtite, gen aia de 10000 euro pentru masini electrice. Cu 10000 euro iti iei o masina noua, chiar Renault, care are 600-700 km autonomie, nu stai ca prostu sa incarci citvea ore ca sa mai mergi 200 km.
    • +1 (3 voturi)    
      Depinde unde vrei sa mergi.. (Vineri, 5 iunie 2020, 23:40)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Ipse1954

      Pe masura ce tarile occidentale cresc barierele pentru masinile cu combustie interna, vei avea tot mai multe optiuni de troace expirate, cu 700km autonomie.
      • 0 (0 voturi)    
        de ce (Sâmbătă, 6 iunie 2020, 18:51)

        Ipse1954 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        hai sa vorbim sa ne aflam in treaba!
  • +1 (5 voturi)    
    made in china (Vineri, 5 iunie 2020, 12:52)

    Dumi_D [utilizator]

    sa fie made in china si o cumpara gogu, oricum o sa fie un cazan plin de plastic dar pentru oras de colo colo mergea, chiar ma gandeam, dar daca e made in china sar la skoda city go sau ceva de prin Europa.
  • 0 (6 voturi)    
    Trei probleme mari si late care prezic un esec (Vineri, 5 iunie 2020, 14:04)

    denvarel [utilizator]

    1 Autonomia "pe hartie" de 150-170km inseamna in realitate, cu AC sau incalzirea pornita, cu frane si accelerari bruste, cca 70 km reali. Infim.

    2 Argumentul ca o baterie mai mare deci " motorul ar fi trebuit să fie mai puternic" este cel putin haios daca nu de o imbecilitate crunta. Spune 2 lucruri:
    a: motorul actual e slab (proiectat pentru bateria aceea de cacao),
    b: proiectanti habar nu au sa proiecteze un circuit electric simplu. E ca si cum ar spune ca toate aspiratoarele trebuie sa foloseasca aceeasi putere pentru ca in retea sunt 220 V cu 110 Kv . Nu exista deci aspiratoare de 500W de 1000 W samd. Toate sunt proiectate sa mearga la capacitatea maxima a retelei... Idioti. deci Renault nu e in stare sa proiecteze o masina electrica si ia integral proiectarea facuta de chinezi. Puah!!!

    3 Dacia Made in China. Rad si curcile. Un low cost facut si mai low cost... Cine o cumpara o asemenea balarie chiar daca, sa presupunem, nu ia in seama punctele 1 si 2. ??? Romanii? Vesticii?????
    • +3 (5 voturi)    
      la majoritatea nu e chiar asa (Vineri, 5 iunie 2020, 17:03)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      Masinile electrice de bun simt recupereaza energia de franare (nu e cazul la K-ZE asta), iar acceleratia e electronica deci apesi si vede ea cat da. Nu stiu ce sportivitate obtii de la un motor de 45 cp, oricat de electric ar fi
      Poate nu vrea sa canibalizeze modelul Renault? sau sa nu i se asocieze numelui potentialele defecte si neajunsuri ale masinutei de jucarie ...
      • +2 (2 voturi)    
        Doar o observatie (Vineri, 5 iunie 2020, 23:51)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        La electric, la viteza zero ai cuplu maxim. Aia nu-i asa la motoarele cu ardere interna. Asa ca demarajul il simti mai puternic la electrice, daca nu-s programate sa protejeze bateria.
      • 0 (2 voturi)    
        M-as mira sa nu recupereze energie la franare (Vineri, 5 iunie 2020, 23:53)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        Nu stiu sigur, da' pe de-o parte cam orice model modern de masina face asta, si e destul de ieftin de facut, si pe de alta parte daca nu faci asta, mai ales in regim de oras, unde accelerezi si franezi permanent, iti scazi enorm autonomia. Daca are autonomie reala de 150 km fara franare regenerativa, in oras, poa' s-o creasca relaxat la 250 km daca introduce franare regenerativa. Costul, si-n termeni de bani si de greutate, e infim. Asa c-ar fi prosti sa n-o faca.
        • 0 (0 voturi)    
          sanse mari sa lipseasca, deci bani la saboti (Luni, 8 iunie 2020, 19:14)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Eu the first

          https://www.autoexpress.co.uk/renault/zoe/106673/new-renault-k-ze-2019-review
          "The Renault lacks anything in the way of energy recuperation, too, because that would cost too much money. The K-ZE simply rolls out when you take your foot off the accelerator pedal; if you want to brake properly, you have to hit the pedal yourself. Experienced EV drivers might find that strange, but those coming from a petrol car shouldn’t find it too much of a problem."
    • +3 (5 voturi)    
      Asa-i (Vineri, 5 iunie 2020, 23:57)

      Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui denvarel

      romanii cand cumpara dacii, le cumpara pt ca sunt ieftine, dar si pt ca sunt facute in Romania si e brandul nostru autohton... Dar daca iei o chinezarie si ii pui sigla Dacia, nu prea mai e acelasi lucru! Eu nu as cumpara-o!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by