​În afară de câteva excepții, toate uzinele auto europene s-au deschis, dar foarte puține au atins capacitatea maximă și în foarte puține locuri s-a revenit la numărul de schimburi de dinaintea pandemiei, scrie Automotive News. În UE s-au produs cu 2,5 milioane de mașini mai puțin din cauza opririlor de producție care au durat în medie 30 de zile, culminând însă cu o medie de 41 de zile în Italia și Regatul Unit, în timp ce în Suedia media a fost de 15 zile.

Intr-o uzina autoFoto: Skoda

La noi, Dacia este la 1.200 de mașini/zi și nu se știe când va atinge maximul de 1.400, iar Ford a spus că va dura luni de zile până când producția va atinge maximul. Uzinele auto de pe continent se confruntă cu câteva probleme care le împiedică să atingă nivelul de producție dinaintea pandemiei:

- cererea este mai mică și s-au acumulat și stocuri din lunile în care au fost interdicții de circulație

- măsurile de distanțare gândite pentru a preveni infecțiile au afectat în unele locuri productivitatea.

Protocoalele de securitate durează mai mult, unele utilaje au fost mutate pentru a se respecta distanțarea. Companiile vor neapărat să evite apariția infecțiilor.

Compania de analiză LMC Automotive spune că nouă din zece uzine auto europene funcționeză și media este 50% din capacitate.

La Volkswagen, uzinele produc în intervalul 60-90% din capacitate în Europa, uzinele Renault produc cu un schimb sau două, chiar și cele care în mod normal lucrau în trei schimburi, iar fabricile Hyundai și Kia, care s-au deschis în aprilie, lucrează și ele cu un schimb mai puțin față de perioada pre-pandemie.

Uzina Nissan din UK lucrează într-un singur schimb, Fiat a reușit la o uzină din Italia să ajungă la nivelul de producție dinaintea pandemiei, dar uzina din Serbia reîncepe munca la final de iunie, iar o altă uzină Jeep din Italia va reporni pe 30 iunie.

Uzina Volvo din Belgia a revenit la nivelul normal de producție, iar uzina suedeză se îndreaptă și ea spre acel nivel.

În orice caz, două cuvinte sunt de bază și sunt legate: imprevizibilitate și flexibilitate, pentru că nu se știe când și dacă cererea își va reveni și nici dacă în toamnă va veni sau nu al doilea val de infectări. Așa că, dat fiind contextul, uzinele sunt pregătite să reducă rapid producția sau să o crească rapid în funcție de condiții.