Tesla depășeste Toyota și devine cea mai scumpă companie auto de pe piața bursieră
Potrivit agenției Bloomberg, valoarea pieței Tesla a depășit 207 miliarde de dolari în New York, depășind cotarea de 201,9 miliarde de dolari a Toyota.
Prin urmare, a durat aproximativ 5 luni pentru a-și dubla capitalizarea de piață, care a ajuns la 100 de miliarde la 22 ianuarie.
Și parcă pentru a marca mai bine ascensiunea meteorică a Tesla, producătorii auto tradiționali americani, General Motors și Fiat Chrysler au lansat miercuri cifrele de vânzări pentru al doilea trimestru: în mod surprinzător, o scădere de peste o treime în Statele Unite, unde cumpărătorii au rămas izolați în casele lor o mare parte a timpului, în încercarea de a stopa pandemia Covid-19.
Compania fondată de Elon Musk, care trebuie să-și publice și cifrele de vânzări săptămâna aceasta, a cunoscut o creștere meteorică, iar grupul intenționează să livreze mai mult de jumătate de milion de mașini în 2020, în ciuda pandemiei.

Liberalizarea pieței energiei / Diferențe de până la 19% dintre prețul serviciului universal și cel mai mic preț de pe piață
UPDATE Cîmpeanu: „Elevii care au vulnerabilități sau aparținători cu vulnerabilități, certificate medical, vor putea învăța online; profesorii vor putea preda online” / Petiție pentru reintroducerea sistemului hibrid
Boeing 737 MAX va zbura din nou în UE. Interdicția impusă acum 22 de luni, după două accidente aviatice, a fost ridicată
Poluarea de weekend din București: Agenția de Mediu dă vina pe trafic și condițiile atmosferice, activiștii de mediu indică arderi de deșeuri și încălzirea rezidențială / În rest, tăcere
INTERVIU Cum se simte scăderea numărului de îmbolnăviri în spitalele COVID: Numărul de pacienți este mai mic, dar vin mulți cu forme severe / Pericolul foarte mare este noua tulpină
Toyota este fabricata sa reziste 1mil de km iar tesla pe partea de ansamblare zici ca e facuta pe vapor, la partea tehnica putin mai bine dar tot mediocra.
Cam toate companiile produc vehicule hibrid si / sau electrice si au baze de clienti mult mai largi. Doar ca piata pentru asemenea vehicule inca nu e foarte mare.
Nu exista absolut nici un motiv ca aceasta companie anume sa aiba o capitalizare bursiera uriasa care contrazice realitatea cotelor de piata.
Ceea ce Tesla a incercat sa faca a fost exact ce a facut Apple cu iPhone. Sa schimbe radical piata. Doar ca aici nu e vorba despre telefoane <1.000$ ci de niste masini foarte scumpe care oricum nu pot fi cumparate de prea multi si care mai au si niste dezavantaje majore deocamdata (autonomie de exemplu).
Asa ca la faza asta sunt de acord cu Elon Musk si nu voi investi prea curand in niste actiuni mult prea scumpe.
Imediat dupa aceea, evident, actiunile Tesla se vor prabusi.
Bateriile au fost imbunatatite in special pentru producatorii de smartphone-uri, probabil cel mai mare salt l-a produs nanotehnologia, in special nanotuburile de siliciu dezvoltate in perioada 2013-2015 si ajunse pe piata dupa 2017.
Tesla merita creditele pentru faptul ca dezvolta si probabil detin cea mai avansata tehnologie de autonomous driving.